Stalker Apocalypse – Areal-utvecklarna försöker igen

Robot
Stalker Apocalypse – Areal-utvecklarna försöker igen
Medlem
Stalker Apocalypse – Areal-utvecklarna försöker igen

I titeln Stalker Apocalypse har de inte använt punkterna som fanns i det ursprungliga spelet, S.T.A.L.K.E.R. Men i logotyen för spelet finns punkterna med, i form av skruvar.

Kul också att det första man möts av på utvecklarens hemsida, http://west-games.com/ , är tre artiklar om de ursprungliga S.T.A.L.K.E.R-spelen.

Känns som de kanske går över gränsen när det gäller nyttjande av andras varumärken.

Medlem

Det verkar som worldwidefunder är deras egen scam-hemsida, ta en titt här: http://www.forbes.com/sites/erikkain/2014/12/12/kickstarter-a...

Om detta är sant eller ej låter jag vara osagt, men var försiktiga med era pengar, Areal-gänget verkar vara en samling charlataner!

Medlem
Skrivet av reaver:

Det verkar som worldwidefunder är deras egen scam-hemsida, ta en titt här: http://www.forbes.com/sites/erikkain/2014/12/12/kickstarter-a...

Om detta är sant eller ej låter jag vara osagt, men var försiktiga med era pengar, Areal-gänget verkar vara en samling charlataner!

Bra läsning som verkar sammanfatta historien ganska bra. Sen kan vi lägga till alla diskussioner som fördes när deras Kickstarter var aktiv, deras ovilja att besvara frågor, deras tidigare stölder av andras concept art, m.m.

Skribent

Jag lade till ett stycke i slutet av texten för att tydligare markera att detta är en artikel om fenomenet i sig och inte en "detta kanske du vill finansiera i"-tips.

Det finns så klart en chans att de kör med ruskigt medelmåttig kommunikation, men som ni säger är det många otydligheter och skamliga grepp.


signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

Medlem

jag håller tummarna för att det ska bli något av detta, har velat ha ett nytt spel som har stalker känslan, blir det inget av detta så får jag hålla tummarna survarium får samma atmosfär och känsla som stalker istället.

Medlem

Känns ju inte seriöst någonstans, det är ju grova varumärkesintrång som inget seriöst spelföretag skulle syssla med!

Medlem

Tycker det påminner en hel del om när Interplay försökte scamma folk på pengar till ett inte-riktigt-Fallout häromåret. Sorgligt att se folk utnyttja fans nostalgi.

Medlem

Det här känns säkert och seriöst.

Medlem

Skit grafik
Skit musik
Skit presentation
Ok concept bilder

wat wat

Medlem

Lär behöva rejält med videos på spelet och uppdateringar på sidan för att det här ska gå igenom

Medlem

Wow vilken scam. Skulle nästan vilja ha tydligare rubriksättning på nyheten.

Medlem

De kunde ha valt vilket namn som helst, men de väljer Stalker. Sen påstår de att det är ett vanligt ord, precis som om att det bara är en slump att de valde just Stalker. Jag kommer inte att bidra.

Medlem

Undrar om Putin kan hjälpa till igen.


signatur

Nostalgia is a hell of a drug Benny.

Medlem
Skrivet av MacNille:

Undrar om Putin kan hjälpa till igen.

Jag skulle kunna tänka mig att Putin kanske t o m kom på spelidén när han var ute och handjagade grizzlybjörn i Uralbergen.

Allvarligt, varför ens blanda in ordet "försiktighet" i och runt nyheten? Skulle inte surfa in på deras sida med gummihandskar ens.

Medlem

Jag tror nog att jag håller mig till Survarium

Medlem
Skrivet av VictorN:

Jag tror nog att jag håller mig till Survarium

tråkigt nog finns det ännu bara tdm delen ännu, tror nästa år skulle dom komma med free world som jag sett fram emot som ska vara mer som s.t.a.l.k.e.r

1
Skriv svar