Take-Two: "Köp inte GTA V om du blir kränkt"

Robot
Take-Two: "Köp inte GTA V om du blir kränkt"

Kallar beslutet att dra in spelet ett angrepp på yttrandefriheten.

#grand-theft-auto-v, #rockstar-games


Medlem
Take-Two: "Köp inte GTA V om du blir kränkt"

Det är inte ett angrepp mot yttrandefriheten. Det är Targets fulla rätt att fatta beslut om vad de ska sälja och inte. Det har inget med yttrandefrihet att göra.

Däremot har han ju rätt i att Target kanske ska läsa på lite bättre nästa gång. Eller ännu hellre - TESTA SPELET innan de tar bort det från hyllorna.

Medlem

Sjukt löjligt. Döda är ok men jaja...

Medlem

Det måste väl finnas fler som säljer spel i Australien eller?

Dessutom förstår jag inte heller hur detta har med någon sorts yttrandefrihet att göra och speciellt inte hur det kan vara dåligt för den? Det verkar om något göra ett fler yttrar sig.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Hipshot:

Det måste väl finnas fler som säljer spel i Australien eller?

Dessutom förstår jag inte heller hur detta har med någon sorts yttrandefrihet att göra och speciellt inte hur det kan vara dåligt för den? Det verkar om något göra ett fler yttrar sig.

Det är det han menar med att det inte skadar dem. Säljs på andra ställen, samt digitalt.


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Hipshot:

Det måste väl finnas fler som säljer spel i Australien eller?

Dessutom förstår jag inte heller hur detta har med någon sorts yttrandefrihet att göra och speciellt inte hur det kan vara dåligt för den? Det verkar om något göra ett fler yttrar sig.

Det är det han menar med att det inte skadar dem. Säljs på andra ställen, samt digitalt.

Jo, verkligen! Jag menade mera, att det har blivit ett jäkla liv om det här, när man just kan köpa det på andra ställen. 2K behöver inte yttra sig tycker jag mest, låt det bara vara, typ


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Hipshot:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Hipshot:

Det måste väl finnas fler som säljer spel i Australien eller?

Dessutom förstår jag inte heller hur detta har med någon sorts yttrandefrihet att göra och speciellt inte hur det kan vara dåligt för den? Det verkar om något göra ett fler yttrar sig.

Det är det han menar med att det inte skadar dem. Säljs på andra ställen, samt digitalt.

Jo, verkligen! Jag menade mera, att det har blivit ett jäkla liv om det här, när man just kan köpa det på andra ställen. 2K behöver inte yttra sig tycker jag mest, låt det bara vara, typ

Ska de inte få yttra sig, då är du också mot yttrandefriheten. Jag blir kränkt!

Oh, wait...


signatur
Medlem

Sjukt vad världen är förvriden, i många spel mördar du folk hit och dit, ta counter-strike, du spelar som en terrorist och skjuter poliser.
Inte fan är det nån som lyfter ett finger för det.

Medlem

Att ett företag slutar sälja en produkt är knappast ett hot mot varken yttrandefriheten eller i det här fallet mot tillverkarens kassakista.

Alla företag står i sin fulla rätt att sluta sälja varor de finner problematiska.


signatur

The price for freedom is eternal vigilance...

Medlem
Skrivet av Bennii:

Det är inte ett angrepp mot yttrandefriheten. Det är Targets fulla rätt att fatta beslut om vad de ska sälja och inte. Det har inget med yttrandefrihet att göra.

Däremot har han ju rätt i att Target kanske ska läsa på lite bättre nästa gång. Eller ännu hellre - TESTA SPELET innan de tar bort det från hyllorna.

Tror mer dom syftade på personerna som kände sig kränkta och inte självaste target

Medlem
Skrivet av Oneone:

Sjukt löjligt. Döda är ok men jaja...

döda är ok om det är killar det gäller, när det kommer till att ta ihjäl fruntimmer eller bara slå dom i spel då då bryter helvetet lös

Medlem
Skrivet av zliddret:
Skrivet av Oneone:

Sjukt löjligt. Döda är ok men jaja...

döda är ok om det är killar det gäller, när det kommer till att ta ihjäl fruntimmer eller bara slå dom i spel då då bryter helvetet lös

Fast det där stämmer bevisligen inte...


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

k3m
Medlem
Skrivet av Bennii:

Det är inte ett angrepp mot yttrandefriheten. Det är Targets fulla rätt att fatta beslut om vad de ska sälja och inte. Det har inget med yttrandefrihet att göra.

Däremot har han ju rätt i att Target kanske ska läsa på lite bättre nästa gång. Eller ännu hellre - TESTA SPELET innan de tar bort det från hyllorna.

Jag tycker absolut att det är ett angrepp mot yttrandefriheten. Det finns kanske ett mer passande namn dock. Jag menar att det här är ett steg mot selektivt utbud av media, vilket aldrig är bra. Sedan så har vi censur, som heller aldrig är bra. Att regeringar, företag och liknande ska börja bestämma vad vi får läsa, se, spela, uppleva är aldrig någonsin bra. Så är det!

Medlem
Skrivet av zliddret:
Skrivet av Bennii:

Det är inte ett angrepp mot yttrandefriheten. Det är Targets fulla rätt att fatta beslut om vad de ska sälja och inte. Det har inget med yttrandefrihet att göra.

Däremot har han ju rätt i att Target kanske ska läsa på lite bättre nästa gång. Eller ännu hellre - TESTA SPELET innan de tar bort det från hyllorna.

Tror mer dom syftade på personerna som kände sig kränkta och inte självaste target

Jag ser inte hur deras yttrandefrihet begränsats heller. Det är deras fulla rätt att köpa spelet i en annan butik och berätta för Target att de fattat fel beslut genom att handla någon annanstans i fortsättningen. Det är fortfarande inte ett påhopp på någons yttrandefrihet.

Medlem
Skrivet av k3m:
Skrivet av Bennii:

Det är inte ett angrepp mot yttrandefriheten. Det är Targets fulla rätt att fatta beslut om vad de ska sälja och inte. Det har inget med yttrandefrihet att göra.

Däremot har han ju rätt i att Target kanske ska läsa på lite bättre nästa gång. Eller ännu hellre - TESTA SPELET innan de tar bort det från hyllorna.

Jag tycker absolut att det är ett angrepp mot yttrandefriheten. Det finns kanske ett mer passande namn dock. Jag menar att det här är ett steg mot selektivt utbud av media, vilket aldrig är bra. Sedan så har vi censur, som heller aldrig är bra. Att regeringar, företag och liknande ska börja bestämma vad vi får läsa, se, spela, uppleva är aldrig någonsin bra. Så är det!

Alla butiker har ett selektivt utbud av media. Och om det här hade varit något skitspel som ingen var intresserad av hade ingen brytt sig. Men när det är Rockstars spel så är det ett påhopp på yttrandefriheten. Det finns massor av konstiga filmer och spel som Target inte säljer och som de kanske inte borde sälja. Vi har turen att leva i Internetåldern när vi inte begränsas av utbudet hos närmsta fysiska varuhus. Men än en gång: Att ha ett selektivt utbud är inte att begränsa yttrandefriheten. Annars påtvingar vi Target att sälja saker de inte anser att de moraliskt kan stå bakom.

Som jag tidigare nämnde så tycker jag Target fattade beslutet på felaktiga grunder och det kommer straffa dem i form av förlorat förtroende. Men det är deras fulla rätt att inte sälja spelet.

Medlem
Skrivet av kissekatt:

Sjukt vad världen är förvriden, i många spel mördar du folk hit och dit, ta counter-strike, du spelar som en terrorist och skjuter poliser.
Inte fan är det nån som lyfter ett finger för det.

Vänta bara. Om de lägger in kvinnliga poliser, då ligger de pyrt till också.


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Mirage:
Skrivet av kissekatt:

Sjukt vad världen är förvriden, i många spel mördar du folk hit och dit, ta counter-strike, du spelar som en terrorist och skjuter poliser.
Inte fan är det nån som lyfter ett finger för det.

Vänta bara. Om de lägger in kvinnliga poliser, då ligger de pyrt till också.

I jämställdhetens namn borde det snarare vara ett krav med kvinnliga poliser. Och manliga horor i GTA...

Medlem
Medlem
Skrivet av Dunder:
Skrivet av zliddret:
Skrivet av Oneone:

Sjukt löjligt. Döda är ok men jaja...

döda är ok om det är killar det gäller, när det kommer till att ta ihjäl fruntimmer eller bara slå dom i spel då då bryter helvetet lös

Fast det där stämmer bevisligen inte...

tycker det verkar stämma rätt bra, för många gånger man sett folk reagera endast när det kommer till att man tar ihjäl tjejer i gta eller andra spel, sure alla blir inte förbannade men det finns en hel del som reagerar hur skumt som helst.

Medlem

Vad är det för spel serie vi pratar om?

GRAND THEFT AUTO
- Gillar inte folk det... spela inte då.

MEG
Medlem

Håller med, först är det föräldrarnas ansvar vad barnen spelar (gällande gnäll om att barn spelar spelet) sedan så köp inte ett spel/produkt om du inte gillar det, ganska enkelt kan man tycka.


signatur

Death is only the beginning

Medlem

hehe ja svårare än så behöver det inte vara

Medlem
Medlem

Tycker det är märkligt beteende av Target (även om de har sin fulla rätt att göra det) men det här är väl ett jävligt fegt sätt att möta kritik.

Medlem

Bravo! Väl talat.


signatur

Reminder: SAM = Speed bump -GGTharos

Inaktiv

Target får göra vad de vill men jag blir rädd när vissa förespråkar förbud (som vissa användare här i en tidigare diskussion)

Target har valt att inte konsumera det här och det är deras fulla rätt, men säg fan inte åt MIG vad jag ska konsumera. Jag är vuxen.

Det är samma fråga angående sexism i spel. Konsumera inte spelet om ni blir kränkta, men sluta raljera om det till oss som kan skilja på spel och verklighet.

Avstängd

Själv tycker jag att rockstar borde släppa ett dlc som gör att man kan spela som kvinna i sp och kunna plocka upp manliga prostituerade. På så sätt får vi ett mer jämlikt spel utan att tvingades censurera.

För övrigt håller jag med deras uttalande till 100%. Det är ingen som tvingar varken dig eller dina barn att spela det.


signatur

MPMG - MultiPlatform MasterGamer

Inaktiv
Skrivet av Bennii:
Skrivet av Mirage:
Skrivet av kissekatt:

Sjukt vad världen är förvriden, i många spel mördar du folk hit och dit, ta counter-strike, du spelar som en terrorist och skjuter poliser.
Inte fan är det nån som lyfter ett finger för det.

Vänta bara. Om de lägger in kvinnliga poliser, då ligger de pyrt till också.

I jämställdhetens namn borde det snarare vara ett krav med kvinnliga poliser. Och manliga horor i GTA...

Kvinnliga poliser finns redan i GTA5 (jag har spelat på ps3). Minns att det fanns en vid sjukhuset nära Trevors hus men kommer ej ihåg om det var några andra kvinnliga poliser som rycker ut

Medlem
Skrivet av Bennii:

Det är inte ett angrepp mot yttrandefriheten. Det är Targets fulla rätt att fatta beslut om vad de ska sälja och inte. Det har inget med yttrandefrihet att göra.

Däremot har han ju rätt i att Target kanske ska läsa på lite bättre nästa gång. Eller ännu hellre - TESTA SPELET innan de tar bort det från hyllorna.

Han menade givetvis inte att Target angriper yttrandefriheten utan snarare människorna som ligger bakom namninsamlingen och sedermera försöker styra över vilken kultur som människor ska få konsumera.

k3m
Medlem
Skrivet av Bennii:
Skrivet av k3m:
Skrivet av Bennii:

Det är inte ett angrepp mot yttrandefriheten. Det är Targets fulla rätt att fatta beslut om vad de ska sälja och inte. Det har inget med yttrandefrihet att göra.

Däremot har han ju rätt i att Target kanske ska läsa på lite bättre nästa gång. Eller ännu hellre - TESTA SPELET innan de tar bort det från hyllorna.

Jag tycker absolut att det är ett angrepp mot yttrandefriheten. Det finns kanske ett mer passande namn dock. Jag menar att det här är ett steg mot selektivt utbud av media, vilket aldrig är bra. Sedan så har vi censur, som heller aldrig är bra. Att regeringar, företag och liknande ska börja bestämma vad vi får läsa, se, spela, uppleva är aldrig någonsin bra. Så är det!

Alla butiker har ett selektivt utbud av media. Och om det här hade varit något skitspel som ingen var intresserad av hade ingen brytt sig. Men när det är Rockstars spel så är det ett påhopp på yttrandefriheten. Det finns massor av konstiga filmer och spel som Target inte säljer och som de kanske inte borde sälja. Vi har turen att leva i Internetåldern när vi inte begränsas av utbudet hos närmsta fysiska varuhus. Men än en gång: Att ha ett selektivt utbud är inte att begränsa yttrandefriheten. Annars påtvingar vi Target att sälja saker de inte anser att de moraliskt kan stå bakom.

Som jag tidigare nämnde så tycker jag Target fattade beslutet på felaktiga grunder och det kommer straffa dem i form av förlorat förtroende. Men det är deras fulla rätt att inte sälja spelet.

många butiker har ett selektivt utbud av varor pga efterfrågan, från konsumenterna. Vilket i det här fallet inte är så. I det här fallet har de plockat bort en vara på de grunderna att ett egentligen fåtal människor velat censurera media. Sist så, du behöver inte upprepa din åsikt. Det blir bara tjatigt och jag hörde din åsikt första gången.

12
Skriv svar