Game Awards – här är alla vinnarna!

Skribent
Game Awards – här är alla vinnarna!

I år släpptes tre bra mmo-spel: #The Elder Scrolls Online, #Wildstar och #Archeage. #World of Warcraft fick dessutom sin bästa expansion på länge.

För mig är det därför ett stort mysterium att mmo-genren inte ens fanns representerad bland de nominerade för "best online experience". Avgå alla!


signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

Medlem

Best Shooter: Far Cry 4

VA?!?!?!?!
Skjutkänslan i det spelet med allt som skjuter kulor (AK-74, osv) har ju en VÄRDELÖS recoil känsla!

Medlem

Kul att Nintendo får lite kärlek. De har verkligen levererat det här året, och nästa år lär blir storslaget även det med spel som Zelda och Star Fox.

Medlem

Destiny.......

Ovanligt att man ser årets sämsta spel som vinnare *host köpt tävling host*


signatur

Game long and prosper

Medlem

De mest pinsamma är ju GoTY.... Dragon Age say what

Medlem

Jag är smått förvånad att AssCred Unity inte har lyckats smyga sig in här (tack och lov).

Medlem

Tycker nog Wastelands 2 borde varit årets rpg.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Wolfenstein: The New Order skulle vunnit best shooter tycker jag.
Far Cry 4 är ju ett bra spel... men inte som wolfenstein.

NuZ
Testpilot

Men vart är Dark souls?


signatur

🎮 Xbox Series X | Nintendo Switch | Playstation 5 | Samsung Q90 65”

”Döm ingen efter utseendet – för så otroligt bra är jag faktiskt inte!”

Medlem

Snacka om betald reklamplats för sina spel.


signatur

I drank what?

Medlem

Är det bara jag som tycker att det är tråkigt att det finns så få strategi-spel att det inte ens finns en kategori för det? Vissa saker var bättre förr...


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem
Skrivet av Jacoben:

Wolfenstein: The New Order skulle vunnit best shooter tycker jag.
Far Cry 4 är ju ett bra spel... men inte som wolfenstein.

Håller med. Wolfenstein var överraskande bra. Skulle även sätta det som en contender till årets bästa soundtrack.

GOTY är svårare, men det kan INTE vara Dragon Age. Som årets bästa rollspel gör sig Divinity: Original Sin bättre. Enligt metacritic har DA:I en user score på 5.8. Kan iofs vara trolls/ea-haters, men det är ändå väldigt lågt för att ha ett så högt betyg av kritikerna. Mutor?

(Källa: [http://www.metacritic.com/browse/games/score/metascore/year/p...])

Verkar som att de flesta spelen här är sådana som är populära/hypeade och färska i folks minnen.

Medlem
Skrivet av Propy:

Är det bara jag som tycker att det är tråkigt att det finns så få strategi-spel att det inte ens finns en kategori för det? Vissa saker var bättre förr...

Konstigt nog finns det många turbaserade strategilir idag, men realtidsstrategi finns det få av. CoH och Starcraft 2 typ.

FM-guru
F.d. Sisyr

Hur Far Cry 4 slog Wolfenstein kan man ju undra...

Redaktör
Ponny

Med allt sagt, fint att Valiant Hearts och Mario Kart 8 rodde hem två välförtjänta priser vardera. Mer kärlek till de spelen! Fast å andra sidan är det svårt att ta den här galan på allvar. Känns mer som ett himla pr-jippo.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Enligt mig är DA:i GOTY

Bästa spelet jag spelat på lääänge. Helt i min smak och säkert många andras


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

Medlem

Väldigt tveksam till många av personerna i juryn.

Skrivet av dTexN:

Enligt mig är DA:i GOTY

Bästa spelet jag spelat på lääänge. Helt i min smak och säkert många andras

Helt i din smak men troligen inte i allas smak. RPG spel faller mig i smaken som actionspel, strategi, pussel etc. Men det spelet är långt ifrån värt att få GOTY.


signatur

Idono. That's me!

Medlem

Saknas en kategori:
"Best bug free Game at release"

Kanske inte kategorin som saknas utan nomineringar till den.... =P

Medlem
Skrivet av Acriax:
Skrivet av Jacoben:

Wolfenstein: The New Order skulle vunnit best shooter tycker jag.
Far Cry 4 är ju ett bra spel... men inte som wolfenstein.

Håller med. Wolfenstein var överraskande bra. Skulle även sätta det som en contender till årets bästa soundtrack.

GOTY är svårare, men det kan INTE vara Dragon Age. Som årets bästa rollspel gör sig Divinity: Original Sin bättre. Enligt metacritic har DA:I en user score på 5.8. Kan iofs vara trolls/ea-haters, men det är ändå väldigt lågt för att ha ett så högt betyg av kritikerna. Mutor?

(Källa: [http://www.metacritic.com/browse/games/score/metascore/year/p...])

Verkar som att de flesta spelen här är sådana som är populära/hypeade och färska i folks minnen.

Håller med fullständigt, flera av vinnarna har ju knappt släppts än och vann kanske på sin "hype"...

humm luktar köpt lista


signatur

New life, New hope

Medlem

Håller inte med om mycket på den där listan. Typ inget.

Medlem

Hur kan Divinity: Original Sin INTE vinna årets rpg? Och Farcry 4 bästa shooter/ Destiny som bästa online experience....ja eller hur!!...suck.Snacka om köpta priser.


signatur

More COOP for the masses

skulle nog säga årets retro divinity..årets spel..humm bra fråga dock dragon age ligger bra till men


signatur

New life, New hope

k3m
Medlem

Till och med jag ser klart och tydligt att det är fuffens med tävlingen. Att DAI hamnar som goty, är ju ett skämt. Men som det bl.a stod i nyheten, 2/3 av juryn är amerikaner. Där många av de är köpta.

Medlem

Developer of the Year
Nintendo

wat?

Medlem

GOTY Dragon Balls?!

Medlem

Best online experience: Destiny VA.....I......HELA....FRIDEN...Det är som att säga att Facebook är likvärdig motståndare till World of Warcraft -pets


signatur

#PCMR

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av IceTeus:

Hur kan Divinity: Original Sin INTE vinna årets rpg?

Där är jag nog villig att påstå att det är en smaksak som är svår att argumentera för. Personligen föredrar jag DA:I, men jag tyckte Divinity var en mycket positiv överraskning. Spelet led tyvärr (som tidigare Divinity-spel) av ett väldigt mediokert manus, men i övrigt var det skoj.

Ang. shooter är jag helt med dig. Känns helt befängt att Far Cry 4 toppar. Det är inte ett dåligt spel, men det är svårt att argumentera för att det skulle vara ett utmärkt spel, hur man än vrider och vänder på saken.

Medlem

Jag tycker det är en bra lista och anser nog också att DAI är GOTY.

Spelet är inte perfekt men kommer inte på något annat spel som kommer i närheten ändå.

Divinity original sin faller på i mina ögon att story berättande är rätt dåligt tillsammans med ett ganska kasst manus. Detta tycker jag är de viktigaste bitarna i ett RPG.

Vet inte riktigt vad folk har i mot juryn. Rätt mycket från usa, men det är knappast ovanligt eller så konstigt. I allmänhet rätt ansedda medier så tvivlar starkt på något *köpt* argument.

Sen kommer som vanligt allt ner till smak

12
Skriv svar