Se Quake-spelande i världsklass

Medlem

QWTF, nån gång på 90-talet. Kan sakna det än idag.


signatur

7800x3d, 7900xtx

Medlem
Skrivet av failice:

Eatem, jag kan hålla med om att videon ser katastrofalt ut. Nu ser ju dock inte Quake ut så här, är en mod (som i mina ögon ser katastrofalt ut) (är det Quakeworld mod? någon?)

...end of rant

Tror det är EZQuake. Alla spelar ju andra klienter idag än den gamla QWklienten.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

På dne tiden då jag spelade QuakeWorld så såg det inte ut så där.
skulle man ställa in grafiekn så där så skulle folk snabbt börja tjata om fusk, ja faktiskt redan då.

minns att det börjades i quake 2 när det var allmänt känt att man med 3d grafikkort och kommandon kunde ändra så alla mörka områden blev ljusa och sen få gubbar och lysa osv.

Visst det är lika för alla men det ser rent ut sagt förjävligt ut att titta på och att spela och sån där "lego grafik" får knappast fler att kolla på eller fler att spela.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Högoktanig Quake-action! Tackar för tipset!

Medlem
Skrivet av eatem:

Shit ett spel som verkligen inte har åldrats med värdighet. Måste vara ren tortyr att spela det idag.

Eller inte.

Fortfarande mycket bättre mekanik, gameplay och känsla än typ alla andra fps spel. Speciellt om man jämför med dagens konsolskadade sega slöa skräpspel.

Medlem
Skrivet av Molotov:

På dne tiden då jag spelade QuakeWorld så såg det inte ut så där.
skulle man ställa in grafiekn så där så skulle folk snabbt börja tjata om fusk, ja faktiskt redan då.

minns att det börjades i quake 2 när det var allmänt känt att man med 3d grafikkort och kommandon kunde ändra så alla mörka områden blev ljusa och sen få gubbar och lysa osv.

Visst det är lika för alla men det ser rent ut sagt förjävligt ut att titta på och att spela och sån där "lego grafik" får knappast fler att kolla på eller fler att spela.

Brightskins var standard för alla som spelade QW seriöst även på den tiden, samt att göra alla texturer så "fula" som möjligt var även det ett måste, inte minst för att få ut lite extra FPS.
Inget gnäll på fusk alls vad jag kommer ihåg.

Man kollar ju gärna inte på esport för grafiken..

Har sedan fyra år tillbaka anordnat quakelan. Vi brukar bli mellan 20-30 pers som dammar av sina gamla skills och köttar på för fulla muggar. Vi kör musik som vi lyssnade på då (bloodhound gang, antiloop, dune, prodigy etc) så för två dagar blir vi alla 15 igen. Otroligt kul och uppskattat!
Kan starkt rekommenderas!

12
Skriv svar