Nominering: vilket är det bästa skräckspelet?

Robot
Nominering: vilket är det bästa skräckspelet?

Vilket spel har skrämt dig mest sedan Hedenhös berättade läbbiga historier kring lägerelden?

#silent-hill, #alien-isolation, #the-evil-within


Inaktiv
Nominering: vilket är det bästa skräckspelet?

Outlast!


signatur

War never changes.

Medlem

Thief: Gold
(ja, det är inte renodlat skräck, men det är kanske av den anledningen som det fungerar så effektivt. Return to the Cathedral är ruskigt även idag).

SoL
Medlem
KoP
Medlem

Elvira 2: The jaws of Cerberus eller Condemned.

project firestart till gamla c64 var enormt läbbigt då det kom.

Testpilot

Bästa nånsin är :System Shock 2
Men god 2a är faktiskt Alien: Isolation.
3a: Thief: Deadly shadows - The Cradle

Medlem

P.T. ps4. Helt sinnessjukt läskigt!

Medlem
Skrivet av rolar:

P.T. ps4. Helt sinnessjukt läskigt!

Håller med! Visserligen bara ett tech demo, men läskigt som satan. Så jag antar att nästa Silent Hill kommer bli minst lika läskigt

Redaktör
Ponny

Amnesia fick mig att må dåligt från start till mål. Då är skräcken satans bra.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem
Medlem

1: Amneisa the dark descent (gav mig mardrömmar)

2: Alien isolation

3: Outlast (vågade knappt gå vidare efter jag hämtade nyckeln där i början)

4: Condemned (Tråkigt i början, sedan kom några läskiga bitar och sedan blev det bara hjärndött)

Numrerade såhär av anledningen att det finns många spel som skrämt mig olika mycket så amnesia och alien fick stå högst då dom gett mig mest ärr.
Inte vågat lira vidare i alien ännu, nerverna vill verkligen inte för mig.

Medlem

System Shock 1 & 2.


signatur

Some people call me a bad person. Others say I'm an irresponsible asshole. Personally I don't see why I can't be both.

Medlem

skäms på er alla!... inte en enda jävel har sagt Resident evil 1... det var första gången man verkligen spelade i skräck! dom där jävla hundarna eller första gången du såg en zombie i lilla biblioteket som åt av soldaten... MY GOD! visst det har kommit bra efter det absolut men Resident evil var mitt första "bajsabyxanvaggatillsömnsavpsykolog" spel


signatur

Varje dag suger på ett helt nytt sätt!

Medlem

System shock 2.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Amnesia the dark descent och Outlast... fy fan...
inte vågat mig på Alien Isolation ännu...


signatur

Ducati Streetfighter 848

Medlem

Kanske får en liten stämpel med denna, men mitt första spel som faktiskt var hemskt var Phantasmagoria 1 & 2 var dock bara 10bast när jag spelade det så kanske därför men skulle gärna se en ny upplaga av dessa.

Annars är det nog Alien Isolation just nu. Amnesia tyckte jag var tråkigt och inte speciellt oroande.

http://www.youtube.com/watch?v=uUcHw4SOJ78

http://youtu.be/ix-bTY0WMTI

Inaktiv

Outlast var riktigt läskigt tycker jag. Och Amnesia vågade jag inte ens spela klart. Så de två nominerar jag.

Medlem

Amnesia, helt klart!

Medlem

Amnesia the dark descent är det enda skräckspelet jag brytt mig om att spela. Dessvärre är jag en riktig fegis så för att ta mig igenom spelet krävdes full gamma, mutat spelljud, "Don't worry be happy" på repeat och lite alkohol i blodet. Men visst fan kom jag till slutet allt

Medlem

FEAR 1 och alla dess expansioner

Medlem

Project zero 2.

Medlem

Utan tvekan FEAR

Medlem

Alone in the dark (Orginalet)
Amnesia
Alien Isolation
System shock
Phantasmagoria (På sin tid)

Dock så ska nämnas att både Amnesia och Alien Isolation är bara skräckinjagande i början, efter att man dött emot något flera gånger om och samma monster kommer flera gånger i spelet utan ny mekanik så är det inte skrämmande längre, då övergår det till att mera bli ett action spel.

Medlem

Cry of Fear


signatur

Game long and prosper

Medlem

Jag är inte vanligtvis en skräckspelspelare, men jag gillade verkligen första Dead Space och Condemned. Sedan minns jag hur människokampanjen i AvP2 skrämde mig så mycket att jag inte vågade fortsätta efter första banan eller så.

Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Amnesia fick mig att må dåligt från start till mål. Då är skräcken satans bra.

Utan tvekan det värsta jag spelat...

Edit: Men ska lägga till att F.E.A.R. var ohyggligt även det. Bra gameplay där också, och inte bara jumpscares utan en överhängande stämning som fick mig att må dåligt...

Medlem

suicide barrels

Medlem

Tyckte Blood var läskigt när jag var liten. Jävla gargoyles alltså.
Nocturne var också satans läskigt. Skulle inte kalla System Shock 2 för ett skräckspel, men nog kunde det vara lite läskigt ibland.

Annars, på senare tid så har vi Amnesia, Outlast, Alien.

Medlem

Silent Hill

Alan Wake var också rätt ok. Dock lite för mycket action men i början fanns obehaget där och lurade i mörkret.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Skriv svar