Demon's Souls - Frågor

Inaktiv
Demon's Souls - Frågor

Först och främst ska jag säga att Demon's Souls är ett av de bästa spelen jag spelat senaste fem åren, helt sjukt vilken hållbarhet!

jag har spelat 10 timmar som soldier nu och hunnit med att:

- Döda Phalanx
- Döda Tower Knight
- Döda Red Dragon
- Dödat Ostravian och tagit nyckeln, därefter krigat till mig demonbrandt från old king doran

Eftersom jag nu inte kan gå vidare eftersom jag måste döda en "archdemon" så undrar jag vilken level ni föreslår åt mig? jag lirar soldier.

har farmat en hel del vid 4 - 1 från start fram tills crow's nest och sen evacuate och repeterat, allt detta för att sen kunna bära demonbrandt vilket visade sig vara dåligt pga. att jag inte har en pure white tendency.

Medlem

Kör värld 2. Archdemon i 2-3 är lätt och kör du level 2-3 med white world tendency så kan du komma åt Dragon Bone Smasher som är ett riktigt stort svärd.

Edit: Värld 2 är alltså Stonefang Tunnel.

Inaktiv
Skrivet av IronCouncil:

Kör värld 2. Archdemon i 2-3 är lätt och kör du level 2-3 med white world tendency så kan du komma åt Dragon Bone Smasher som är ett riktigt stort svärd.

Edit: Värld 2 är alltså Stonefang Tunnel.

Tack!

eftersom jag fortfarande är nybörjare och inte 100% på hur tendency fungerar så undrar jag vad ska ska göra/undvika för att få white world tendency?

Medlem

White tendency
-Döda bossar i den berörda världen
-Döda Black phantoms
-Döda Archdemons
-Hjälpa andra spelare att döda bossar

Black tendency
-Döda NPC gubbar
-Dö i "levande form"

Så kortfattat... för att undvika att få black tendency och garanterat få pure white måste du ta självmord i nexus varje gång du dödat en boss och såterfår levande form.
För att om du återfår levande form efter att ha dödat en boss och sedan dör i samma värld flyttar sig tendencyn mot svart.

1. Döda boss
2. Självmord i nexus
3. Döda nästa boss

Se dock till att använda själarna innan du tar självmord för säkerhets skull.


signatur

The best subjects are always people, who never fail to amaze me by their unpredictability.

Inaktiv

Mycket bra förklarat Ladestam! tackar!

Jag plöjde igenom Level 2 på ungefär 2 timmar vilket jag tyckte var väldigt lätt jämfört med Level 1 hittills.

Fick även Dragon Bone Smasher! måste bara bygga lite strength och endurance först

Vad skall jag göra för att ändra min Character Tendency mot t.ex. white?

Medlem

Character tendency

White Character Tendency
-Döda Black phantoms, t.ex spelare som invarderar din värld eller and black phantoms som du kan hitta genom spelet. Miralda som du hittar i värld 1-1 och andra liknande fiender räknas också som black phantom.
-Hjälpa någon att döda en boss drar dig pytte lite mot vitt.

Black Character Tendency
-Döda en NPC som inte är black Phantom drar dig mot svart mycket fort. T.ex Blacksmith baldwin eller Ostrava.
-Invardera Andra spelares världar

(Rekommenderas inte)
Många NPC dyker bara upp om du har "pure white tendency".
Om du dödar dessa så flyttar sig din "world tendency" mot svart, när du nått "pure black world tendency" dyker NPC'n upp som en Black Phantom som du kan döda för att få White Character+world tendency. (Detta rekommenderas inte)

Vanligaste, säkrase och långsammaste sättet för att undvika att flytta din "World tendency" mot svart är att döda Alla Black phantoms du kan hitta "UTAN ATT DÖDA NPC's". Så alltså, döda spelare som invarderar din värld, eller hjälp någon att döda en boss.

Eftersom du har "White world tendency" och jag förutsätter att du vill fortsätta så borde du inte döda några NPC eller invardera andra spelares världar.


signatur

The best subjects are always people, who never fail to amaze me by their unpredictability.

Inaktiv

Wow, användbar info!

angående Miralda, kan inte hitta henne någonstans dit jag kommer på 1-1, det finns dock två grindar jag inte kan öppna. hur öppnar jag grinden till miralda?

Medlem

Klara banan och sedan ha black/white world tendency villket du borde ha efter att ha klarat första banan. Det är första "grinden ner till vänster där du startar i 1-1.

Rekommenderat är att du har pure black tendency för då droppar hon sin feta yxa som är mycket användbar. Annars droppar hon bara en ring och en as bra leather armor (dock endast för kvinnor). Har du pure white/black finner du också Brushwood armor längst ner vid Miralda.
Denna armorn är mycket tung så se till att ha MINST 75 INNAN du FÖRSÖKER plocka upp den, armorn är den tyngsta och näst bästa i spelet så den är viktig och plocka upp.

Strategi:

Ranged
-använd båge+thives ring+ minst 150 pilar.
Ta dig förbi henne och ner mot stegen, klättra ner en bit tills hon slutar följa efter dig. När hon återgått till sin position så kan du skjuta på henne med pilar, skjut dock ej för fort för du undviker hon dina pilar. När hon kommer närmre klättrar du bara ner för stegen en bit och upprepar samma process.
Om du har tur ramlar hon ner och dör när hon försöker ta dig, se dock till att hon inte ramlar i geggan nedanför för du kan do inte få allt loot.

Melle
-Lätt armor+sköld+snabbt svärd
Slåss mot henne på en öppen yta, helst nere vid gräset där "Black phantoms" spawnar, de funkar också precis utanför där hon står, se bara till att inte bli inträngd i ett hörn för då dör du.

Rulla hela tiden och slå inte om du inte är bakom henne eller om hon recovrar från ett slag. Hon är extremt smidig så bli inte för girig. Hon kan lätt besegras som melle om du har ett snabbt slahing vapen och lätt armor. Se bara till att inte bli träffad.


signatur

The best subjects are always people, who never fail to amaze me by their unpredictability.

Medlem

Om porten ej är öppen borde du försöka besegra en eller flera bossar i "Boletarian palace" och inte dö i "levande tillstånd".

Du borde också kunna besegra bossen i 4-1 redan nu, han är lätt och du får enligt mig spelets bästa vapen.

Det finns också en genväg till denna boss så du slipper att springa förbi "mini bossen" och alla skelett efter den stora porten.

Genvägen kan vara svår att hitta så säg till om du inte lyckas.


signatur

The best subjects are always people, who never fail to amaze me by their unpredictability.

Inaktiv

Dödade Vanguard genom att skjuta cirka 50 pilar på han från lång distans, han bara stod passivt och tog emot.

4-1 Bossen var väldigt enkel, hittade dock inte vapnet du pratade om?

hittade även ett grymt farming ställe för min level! direkt vid 4-1 archstone så går man ner och dödar reapern och drar in 4500 souls på 3 pilar, går tillbaka och drar till nexus, och tillbaka till 4-1 för att reseta, sen gör samma procedur igen. tar max 2 minuter åt gången vilket är bra för min nivå

Medlem

Vapnet "meat cleaver" Får du genom att combina en vanlig club och Demon soulen du fick från bossen i 4-1...


signatur

The best subjects are always people, who never fail to amaze me by their unpredictability.

Inaktiv

ok!

är det möjligt att få tag i en andra dragon bone smasher? har sett folk som har två stycken. var hittar jag den andra?

Medlem
Skrivet av darfvajder:

ok!

är det möjligt att få tag i en andra dragon bone smasher? har sett folk som har två stycken. var hittar jag den andra?

Du kan få den igen i ett New Game+, alltså om du spelar om efter att ha klarat det första gången.

Medlem
Skrivet av Ladestam:

Vapnet "meat cleaver" Får du genom att combina en vanlig club och Demon soulen du fick från bossen i 4-1...

alltså, det måste vara nåt riktigt skumt med mitt spel på något vis. jag kan inte uppgradera ? jag köpte en vanlig club av en kille i 1-2 och tog med mig alla souls (för att vara säker på att jag fick med mig rätt iaf) och när jag skulle köra "upgrade weapon" fanns inte club med. vad fan äre för fel ?!?!?! blir arg

Medlem

Du kanske hade din club equippad? eller drog till fel snubbe?


signatur

The best subjects are always people, who never fail to amaze me by their unpredictability.

Medlem

Meat Cleaver kan du göra hos Blacksmith Ed om du använder Swollen Demon's Soul
Tillsammans med något av följande:

* Club +0
* Great Club +0
* War Pick +6
* Mace +6
* Pickaxe +6
* Morning Star +6
* Iron Knuckles +6
* Mirdan Hammer +6


signatur

The best subjects are always people, who never fail to amaze me by their unpredictability.

Medlem

Märk att du bara kan uppgradera med demonsjälar hos Ed i 2-1 och bara efter att ha gett honom själen från bossen i 2-2.

Medlem
Skrivet av bouli:

Märk att du bara kan uppgradera med demonsjälar hos Ed i 2-1 och bara efter att ha gett honom själen från bossen i 2-2.

Bra sagt! Hade glömt av den delen över huvud taget :/


signatur

The best subjects are always people, who never fail to amaze me by their unpredictability.

Medlem

värt då måste jag ju döda den där jävla eldmastern innan... jag som inte ens har purple flame shield eller nåt. får typ farma souls som fan och uppgradera hur mycket som helst, sen gå och försöka mig på honom.

Medlem

Fast... han går att glitcha... han fastnar bakom nåra "skelett" som ligger på marken så det bara e och slå på han. han gör det varje gång för mig.

De e benhögen direkt till vänster efter "the fog", om man lurar han mot foggen och sen gömmer sig på andra sidan högen med benrester har man liksom en mur mellan sig och bossen.

Han går också att döda mycket enkelt om man har magi eller pilbåge, har du bara svärd kan du få problem.


signatur

The best subjects are always people, who never fail to amaze me by their unpredictability.

1
Skriv svar