Spelindustrin fördömer hot om skolmassaker

Medlem
Skrivet av Sanazin:

Känns som att det har spårat ut lite?
Så mycket hat överallt, helt sjukt. Nästan så att man får huvudvärk. Och allt detta över vad? Över någon eller några som kritiserar det faktum att kvinnor porträtteras som sexobjekt (undantag finnes) i spel? Bombhot? Vad är det för barnsligheter egentligen? Vem anser sig ha rättigheten att tysta någon med hjälp av våld och hot? Herregud.
En hel "kultur" behöver växa upp från puberteten, men det är min ytterst subjektiva och personliga åsikt.

Varför ska man inte få kritisera korrupt media och journalister?

Så länge "journalister" försöker tysta och vända agendor kommer Streisandeffekten driva detta vidare, det är helt otroligt vilken effekt det haft.

Tänk om journalisterna istället gått ut och sagt, förlåt vi ska i fortsättningen inte ge positiva artiklar, recensioner eller krönikor till relationer, intima, business eller störst plånbok.

Inte det, istället blev det kvinnohat för att personen som ledde till allt grävande var en kvinna.

Zoe Quinn var inte så god som alla trodde.
http://www.youtube.com/watch?v=n_UKErD0uGQ
Tar donations pengar personligen som ska gå till en ny gamejam för kvinnor, samtidigt som hon aktivt försvårar utvecklingen av en annan.

Sarkeesian har även hon lurat människor på penga och stulit andra människors content.

Varför ska dessa människor stå för feminism?

På alla forum där man öppet får diskutera Gamergate så handlar det dessutom inte längre om det, utan om speljournalisternas svek mot spelarna. Förutom när det blir nyheter som dessa kommer såklart.

Då man åter igen vill ta kvinnohat in i spotljuset och hur hemska dessa individer är, precis vad människor som Fz och Anita vill.

Inaktiv
Skrivet av Sanazin:
Skrivet av Horniak:

Kanske inte så konstigt, men jag tycker ofta det är de som aktivt stödjer (röstar på) F! som är de som skriver de mest hatiska och nedlåtande kommentarerna.

Varför kan man inte sträva efter jämställdhet och allas lika värde? Vore rätt skönt att slippa alla extremister åt alla håll och kanter.

Jo? Det finns vissa nötter som har fått för sig att de som röstar på F! är hatiska, skriver nedlåtande kommentarer, och inte strävar efter allas lika värde.
Jag är glad att dessa nötters åsikter åker rakt in i sopkorgen. Vore skönt att slippa förlegade attityder och kommentarer men det är väl önsketänkande.

-_-

klart det finns nötter precis överallt men allvarligt: ofta "de mest hatiska och nedlåtande"? alltså värre än hoten mot Sarkeesian, Quinn, Wu mfl.

PaZ
Medlem
Skrivet av employed:

@ PaZ
Jag tycker att du kan ta reda på det istället för att ställa en massa frågor här till alla. Det finns mer sexistiska saker i världen som tex musik, film och modeindustrin som jag anser har mycket större inverkan på samhället än spelindustrin som berättar hur kvinnor ska vara. Att då istället säga "spelindustrin är sexistisk" istället för "samhället är sexistisk" gör många förbannade.

Nu var ju alla frågor utom en retoriska, och det stod inget i eller runt klippet som berättade vem det var som pratade. Att det finns sexism inom andra delar av underhållningsbranschen är ingen ursäkt för att ignorera den inom spelindustrin. Det är enklare att peka ut faktiska problem om man begränsar sig lite, och det finns väldigt många som analyserar sexism även i andra branscher, skillnaden är att de inte blir mordhotade för det. Det finns sexism i de flesta spel, och jag tycker att det är bra att det diskuteras. Varför ska just spelindustrin vara ett undantag?

Medlem
Skrivet av dexter jones:
Skrivet av Sanazin:
Skrivet av Horniak:

Kanske inte så konstigt, men jag tycker ofta det är de som aktivt stödjer (röstar på) F! som är de som skriver de mest hatiska och nedlåtande kommentarerna.

Varför kan man inte sträva efter jämställdhet och allas lika värde? Vore rätt skönt att slippa alla extremister åt alla håll och kanter.

Jo? Det finns vissa nötter som har fått för sig att de som röstar på F! är hatiska, skriver nedlåtande kommentarer, och inte strävar efter allas lika värde.
Jag är glad att dessa nötters åsikter åker rakt in i sopkorgen. Vore skönt att slippa förlegade attityder och kommentarer men det är väl önsketänkande.

-_-

klart det finns nötter precis överallt men allvarligt: ofta "de mest hatiska och nedlåtande"? alltså värre än hoten mot Sarkeesian, Quinn, Wu mfl.

Ärligt talat, jag har sett betydligt fler och betydligt grövre hot riktats mot gamergate sympatisörer än vad jag har sett på andra hållet i det att det är riktiga hot med adress och allt.

Feministerna körde ganska hårt med överdrivna låtsashot i början innan dom fattade att ingen trodde på dom, det är mycket därför gamergate är väldigt skeptisk till alla hot som riktats mot feminister, särskilt när hashtagen #gamergate är inblandat.

Tro inte för en sekund att feminister är helt oskyldiga till det hela.

https://twitter.com/TrustedTrevor/status/522787827076317184

Medlem
Skrivet av Sanazin:
Skrivet av Horniak:

Kanske inte så konstigt, men jag tycker ofta det är de som aktivt stödjer (röstar på) F! som är de som skriver de mest hatiska och nedlåtande kommentarerna.

Varför kan man inte sträva efter jämställdhet och allas lika värde? Vore rätt skönt att slippa alla extremister åt alla håll och kanter.

Jo? Det finns vissa nötter som har fått för sig att de som röstar på F! är hatiska, skriver nedlåtande kommentarer, och inte strävar efter allas lika värde.
Jag är glad att dessa nötters åsikter åker rakt in i sopkorgen. Vore skönt att slippa förlegade attityder och kommentarer men det är väl önsketänkande.

-_-

Vet inte så mycket om folk fått för sig det eller om det faktist är så. Kan vara så att de inte ser andra vägar än sin egna och därav inte respekterar andras åsikter och kallar dem nedlåtande saker som nötter osv...

Edit: Nu var det just här på fz jag tänkte på exempelvis i denna tråden. Fick ju rätt snabbt napp kan man säga

Inaktiv
Skrivet av Horniak:
Skrivet av Sanazin:
Skrivet av Horniak:

Kanske inte så konstigt, men jag tycker ofta det är de som aktivt stödjer (röstar på) F! som är de som skriver de mest hatiska och nedlåtande kommentarerna.

Varför kan man inte sträva efter jämställdhet och allas lika värde? Vore rätt skönt att slippa alla extremister åt alla håll och kanter.

Jo? Det finns vissa nötter som har fått för sig att de som röstar på F! är hatiska, skriver nedlåtande kommentarer, och inte strävar efter allas lika värde.
Jag är glad att dessa nötters åsikter åker rakt in i sopkorgen. Vore skönt att slippa förlegade attityder och kommentarer men det är väl önsketänkande.

-_-

Vet inte så mycket om folk fått för sig det eller om det faktist är så. Kan vara så att de inte ser andra vägar än sin egna och därav inte respekterar andras åsikter och kallar dem nedlåtande saker som nötter osv...

Edit: Nu var det just här på fz jag tänkte på exempelvis i denna tråden. Fick ju rätt snabbt napp kan man säga

japp, klockrent exempel på en av de mest hatiska kommentarerna.

Medlem
Skrivet av dexter jones:
Skrivet av Horniak:
Skrivet av Sanazin:
Skrivet av Horniak:

Kanske inte så konstigt, men jag tycker ofta det är de som aktivt stödjer (röstar på) F! som är de som skriver de mest hatiska och nedlåtande kommentarerna.

Varför kan man inte sträva efter jämställdhet och allas lika värde? Vore rätt skönt att slippa alla extremister åt alla håll och kanter.

Jo? Det finns vissa nötter som har fått för sig att de som röstar på F! är hatiska, skriver nedlåtande kommentarer, och inte strävar efter allas lika värde.
Jag är glad att dessa nötters åsikter åker rakt in i sopkorgen. Vore skönt att slippa förlegade attityder och kommentarer men det är väl önsketänkande.

-_-

Vet inte så mycket om folk fått för sig det eller om det faktist är så. Kan vara så att de inte ser andra vägar än sin egna och därav inte respekterar andras åsikter och kallar dem nedlåtande saker som nötter osv...

Edit: Nu var det just här på fz jag tänkte på exempelvis i denna tråden. Fick ju rätt snabbt napp kan man säga

japp, klockrent exempel på en av de mest hatiska kommentarerna.

Nej men rätt nedlåtande.

Inaktiv
Skrivet av dexter jones:
Skrivet av Horniak:

japp, klockrent exempel på en av de mest hatiska kommentarerna.

Nej men rätt nedlåtande. Ta inte saker ur dess sammanhang

det gör jag inte. sammanhanget jag tog det ur var att du tyckte att Fi ofta var "de som skriver de mest hatiska och nedlåtande kommentarerna." nu vet jag inte vilka partisympatier Sanazin har, men det är skillnad på "rätt nedlåtande" och "de mest hatiska och nedlåtande". jag har själv skrivit onödigt dumma saker bara här, men inget är i närheten av doxxande eller mordhot.

Medlem
Skrivet av dexter jones:
Skrivet av dexter jones:
Skrivet av Horniak:

japp, klockrent exempel på en av de mest hatiska kommentarerna.

Nej men rätt nedlåtande. Ta inte saker ur dess sammanhang

det gör jag inte. sammanhanget jag tog det ur var att du tyckte att Fi ofta var "de som skriver de mest hatiska och nedlåtande kommentarerna." nu vet jag inte vilka partisympatier Sanazin har, men det är skillnad på "rätt nedlåtande" och "de mest hatiska och nedlåtande". jag har själv skrivit onödigt dumma saker bara här, men inget är i närheten av doxxande eller mordhot.

Det var ju det första jag skrev och så jag tyvärr upplever det ibland, därefter kommenterade Sanazin. Sanazin's kommentar tyckte jag bara var nedlåtande vilket jag också poängterade, nämnde inte ordet hatisk i mitt svar till Sanazin.

Jag kan ju inte på förväg veta vad ett svar till mitt inlägg kommer att innehålla. Hade vart nice med lite superkrafter

Inaktiv
Skrivet av employed:

@ PaZ
Jag tycker att du kan ta reda på det istället för att ställa en massa frågor här till alla. Det finns mer sexistiska saker i världen som tex musik, film och modeindustrin som jag anser har mycket större inverkan på samhället än spelindustrin som berättar hur kvinnor ska vara. Att då istället säga "spelindustrin är sexistisk" istället för "samhället är sexistisk" gör många förbannade.

hej! jag vill bara upplysa om att det sedan länge finns feministisk kritik mot dessa mer sexistiska saker i världen som tex musik, film och modeindustrin. det finns ingen feminism som säger "spelindustrin är sexistisk" och inte samtidigt säger "samhället är sexistisk". spelindustrin är ingen frizon bara för att skiten finns överallt.

Medlem

Sarkeesian får ungefär lika mycket näthat som andra kvinnor och män. Det är bara att Sarkeesian förstorar det hela med otroliga marginaler. Det handlar inte om flera hundratusen personer som trakasserar. Utan enstaka störda personer. Det finns sådana personer överallt i världen. Det Sarkeesian väljer att göra är att använda sig av händelserna för att driva sin egna agenda. Och fyfan vad den drivs fram av kioskmongon som stödjer hennes tredje vågs feminism.

Kan avsluta med videon. Och innan någon säger något. JA! Den videon är mer fakta och helhets korrekt än något Sarkeesian någonsin har gjort. Det är AEI som driver youtube kanalen. Och om ni inte vet vad det är så får in ta och googla lite.


signatur

Idono. That's me!

Medlem

Förresten, om ni har lust att se allting brinna vidare som en eld i en kolgruva kan jag rekommendera att fösa er över till

http://www.reddit.com/r/KotakuInAction/.
Pro-GG, men de har armarna öppna för båda sidorna.

Motsvarigheten bör vara;

http://www.reddit.com/r/GamerGhazi/
inte lika öppna, men det senaste jag såg så ställde en pro-gg'are frågor utan att bli bannad.

För de som vill se båda sidorna

Medlem

Jag är för jämlikhet i samhället på alla plan! Dödhot är aldrig ok oavsett om det är ett riktigt hot eller bara någon som vill hindra, störa eller tysta det någon vill säga/diskutera.

Men jag ogillar fortfarande Sarkeesians metoder då jag i allmänhet ogillar när folk manipulerar källmaterial för att styrka sin poäng. Hon har säkert rätt på flera punkter men jag gillar inte hennes metoder.

Kvinnan i Factual Feminism videon träffar även hon rätt på flera saker bland annat i att majoriteten av gamers är icke rasistiska och könsneutrala.

Btw bara en tanke gott folk. Majoriteten av NPCer som dödas i spel är män varför belyser man inte jämlikhet här också? För det är väl också en form av sexism eller?

Medlem
Skrivet av Saarela81:

Dödhot är aldrig ok

Men

Nej, dödshot är aldrig ok. Punkt. Det finns inga förmildrande omständigheter här.

Medlem
Skrivet av Saarela81:

Btw bara en tanke gott folk. Majoriteten av NPCer som dödas i spel är män varför belyser man inte jämlikhet här också? För det är väl också en form av sexism eller?

Ok vad var tanken här egentligen? Förstår inte din tankegång.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

För er som gormar och har svårt att resonera sakligt kanske nedan sida är ett tips.

Hittade par tips till mig själv med o ja killen är religös tydligen btw så klicka inte om ni blir upprörda över sånt:)

http://www.pickthebrain.com/blog/5-ways-to-win-an-argument/


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem
Skrivet av Notumforce:
Skrivet av Saarela81:

Btw bara en tanke gott folk. Majoriteten av NPCer som dödas i spel är män varför belyser man inte jämlikhet här också? För det är väl också en form av sexism eller?

Ok vad var tanken här egentligen? Förstår inte din tankegång.

Mest en rolig tanke om att ingen klagar på att majoriteten av dom man dödar i spel är män. Men det är ok för att det är män. kanske sexism var fel ord men förstå mig rätt.

Medlem
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Ender:
Skrivet av Pjotor:
Skrivet av Ankh:

Det är faktiskt fullständigt irrelevant vad hon tycker och tänker. Att hota med något så avskyvärt som massaker om någon säger vad hon tycker (oavsett hur dum i huvudet hon är) är definitivt inget att ta med en klackspark och se som ett litet "hyss".

Du har givetvis rätt i det, och jag ber om ursäkt om mitt inlägg uppfattas som känslokallt. Jag vill bara belysa det faktum att hot som detta bara ger henne mer bränsle på elden. Det som upprör mig är att hon använder sjuka människors gärningar i sin agenda mot vanliga, manliga gamers, som mig själv.

Hur får du det till att det per automatik är Sarkeesian som är gärningsmannen istället för offret här? Det är hot som dessa som bekräftar att det finns en eld till att börja med, ifall det hade undgått någon. Du blir alltså upprörd över att hon...nä, jag orkar inte...det är bara för dumt.

Han påpekade inte det men metoden hon använder är exakt samma som sverige demokraterna använder.

SD säger att dom har noll tolerans mot rasism men att invandring är ett stort problem. Det retar upp "invandrare" som sedan mordhotar SD. SD använder sig av hoten för att visa att det är fel på alla invandrare och styrka deras poäng att SD inte är rasister.

Visst är det så, och det samband man egentligen borde utläsa är att folk som tar till hot och övergrepp skadar sidan de säger sig stå för mer än något annat.
Var det relevant, eller var det bara som en intressenotering? Det är ju fortfarande inte Sarkeesians eller SD's fel att dom får ta emot hot, om man ens kan jämföra dessa två annat än principiellt.
Hade Sarkeesian haft en gedigen historik med öppet manshat, som SD haft mot invandrare, så hade man kanske vägt in det i bakgrund mot vad de båda säger idag, och därefter tagit det med en nypa salt.

Medlem

Tråkigt med hot. Ännu tråkigare är att Sarkeesian får uppmärksamhet överhuvudtaget.

Medlem
Skrivet av marcus8958:

Fast nu står GG i skottlinjen.

Finns inga bevis för att GG skrev hoten och många oseriösa journalister hoppar på kanonen och sensationsskriver artiklar och beskyller GG, vilket i sin tur skapat ett hat på nätet mot GG.
https://twitter.com/hashtag/stopgamergate?src=hash

Skiten har minst sagt spårat ut och den eller de som satte igång allt har verkligen lyckats trolla internet.

Oavsett ifall personen som uttalade hotet har någon koppling till GG eller inte (vilket egentligen är irrelevant) så måste jag säga att folk som säger sig vara en del av GG-communityn gör ett jäkligt bra jobb med att ställa sig själva i skottlinjen genom att bemöta hoten med en attityd av Sarkeesian på något sätt gjort sig förtjänt av dem.

Skrivet av marcus8958:

Om du måste välja mellan Emma Watson och Christina Hoff Sommers eller Anita Sarkeesian vilken feminism skulle du välja att dina åhörare skulle få ta del av?

Jag har sett ett löjligt videoklipp med CHS, som inte imponerade det minsta. EW gjorde däremot ett lysande uttalande FN-tal nyligen, där hon definierade feminism på ett sätt att jag själv med stolthet skulle kalla mig för det. AS har gjort en briljant videoserie på YouTube där hon sakligt belyser och sammanfattar det som vart uppenbart för de flesta i årtionden (rekommenderas varmt! http://www.feministfrequency.com/ ), så även ifall frågan inte var riktad till mig så skulle jag nog svara: Emma Watson och Anita Sarkeesian framför Christina H Sommers.

Redaktör
Skrivet av Stenhård:
Skrivet av palmtree:

Gamersgate agerar som en antifeministisk hatgrupp. Att doxxa, mordhota, våldtäktshota folk som har åsikter man ogillär är vidrigt och alla som går med i gamergate tar upp den manteln av kvinnohat. Att säga att man går med i gamergate för att protestera mot korruption i spelbranschen är som att säga att man gick med i nazistpartiet för att man ville få tågen att gå i tid.

I bästa fall är det välvilligt men missriktat, men antagligen så betyder det bara att man har problem med att kvinnor vågar uttrycka åsikter.

Ja för att hela Gamergate är bakom detta? Gamergate är inte om kvinnohat som FZ och andra Speljournalister vill spegla det.

"Hotet om massakern följer efter månader av hätsk diskussion om kvinnors roll i spelbranschen som går under namnet Gamergate."

Det är ju helt jävla sjukt vad FZ har blivit, jovisst mordhot är fel men att uppenbart ta en sida är bara äckligt och agendasättande.

Undra när Boogie http://www.stuff.co.nz/technology/games/62442166/gamergate-su... får sina Gawker, Rock paper shotgun och FZ artiklar.

FZ har ingen avsikt att svartmåla Gamergate eller någon annan - vi vet ju inte vilka som ligger bakom hoten. Jag försökte hålla nyheten hyfsat saklig och opartisk, just för att spegla läget och slippa mer polarisering där folk delar upp sig i läger som kastar skit på varandra. Men det är inte helt enkelt att veta vem som gjort vad, än mindre vad en så löst sammansatt grupp som Gamergate tycker. Citate ovan gör du rätt i att kritisera, det var dåligt formulerat och jag har skrivit om det. Men samtidigt skrev jag fler förklaringar av Gamergate, som du förmodligen gillar bättre, så jag tycker du överdriver när du menar att FZ har nån sorts agenda i frågan. Det här är en av väldigt få nyheter vi överhuvudtaget skrivit om saken, och det är faktiskt mordhoten - inte Gamergate - som får mest strålkastarljus på sig.


signatur
Medlem
Skrivet av Rurounin:
Skrivet av Ercarret:
Skrivet av Rurounin:

Som en gamergate anhängare sedan dag ett, kan jag säga att gamergate skiter fullständigt i kvinnors situation i spelvärlden, inte för att vi ogillar kvinnor utan snarare för att det är irrelevant till det vi försöker uppnå, en bättre förståelse mellan spelmedia och gamers.

Hot och förtal är något som aktivt motverkas inom communityt då det bara skadar oss i längden, det finns absolut inget att vinna på det. Är det någon som tjänar på att vara ett offer så är det våra självutnämda motståndare.

Jag är gamergate och jag skäms inte ett jävla dugg för det

Två saker:

1) Hur gynnas alla de som fått utstå alla dessa trakasserier av att utstå alla dessa trakasserier? Jag ser argumentet dyka upp hela tiden, men förstår det inte.

2) Hur kan kvinnors situation vara irrelevant om GG nu värnar om den speljournalistiska integriteten? Borde rörelsen då inte också arbeta för ett klimat i spelgemenskapen där alla skribenter - oavsett kön, etnicitet, whatever - kan uttrycka sina ärliga åsikter utan att riskera att jagas från sina positioner? Det här sanslösa hatet, som tycks riktas alldeles speciellt mot kvinnor i spelbranschen just nu, är ett minst lika stort problem som alla andra som GG ”identifierat”.

Oavsett vad man tycker om exempelvis feministisk analys så måste den kunna få existera ifred för att vi ska kunna säga att speljournalistiken har någon som helst integritet. Det betyder så klart inte att den ska få stå oemotsagd - kritisera på - men kritikerna måste få kunna finnas. På sistone har det varit närmast klappjakt på kvinnliga kritiker, och om GG verkligen står för pressetik måste ni kämpa för allas rätt att uttrycka sig utan hot. Att säga sig kämpa för pressetik samtidigt som man skiter i att röster man inte håller med om tystas medelst hot om våld klingar vansinnigt falskt.

Jag menar inte att ni själva behöver ta er an någon sorts feministisk agenda i er kamp, men kämpa för att ingen ska behöva vara rädd för att uttrycka sina åsikter. Annars kämpar ni bara för att de vars åsikter ni håller med om inte ska behöva vara rädda för att uttrycka dem, och om det är där vi landar efter att allt det här blåst över så kan jag garantera att ni inte kommer att ha uppnått ert mål.

1. Kickstarter och patreon m.m, need i say more?

2.Det är skillnad på att uttrycka ärliga åsikter och att koordinera en aktion att dra gamers (gamers, inte gamergate, alla gamers, det inkluderar dig) genom smutsen via en google grupp, vi snackar sidor som Gamasutra, Polygon och Kotaku med flera.

Usch, så nesligt! Jag hade ingen aning om att Sarkeesian, den uslingen, dragit mig som gamer i smutsen. Det här vill jag verkligen läsa mer om, skulle du snälla kunna bifoga en länk dit hon gör det?

Medlem
Skrivet av Rurounin:

Du vet väl att hon har anställt en kille som skriver för henne, hon kanske kan ett och annat om feminism men i hennes videor så är hon inte mycket mer än a pretty face.

Ja det är klajt du tjycker hon äj, ett sött litet ansikte baja.

Här, ta en spade, så slipper du gräva graven till dina egna argument med bara händerna vetja.

Medlem
Skrivet av Ender:
Skrivet av marcus8958:

Fast nu står GG i skottlinjen.

Finns inga bevis för att GG skrev hoten och många oseriösa journalister hoppar på kanonen och sensationsskriver artiklar och beskyller GG, vilket i sin tur skapat ett hat på nätet mot GG.
https://twitter.com/hashtag/stopgamergate?src=hash

Skiten har minst sagt spårat ut och den eller de som satte igång allt har verkligen lyckats trolla internet.

Oavsett ifall personen som uttalade hotet har någon koppling till GG eller inte (vilket egentligen är irrelevant) så måste jag säga att folk som säger sig vara en del av GG-communityn gör ett jäkligt bra jobb med att ställa sig själva i skottlinjen genom att bemöta hoten med en attityd av Sarkeesian på något sätt gjort sig förtjänt av dem.

Skrivet av marcus8958:

Om du måste välja mellan Emma Watson och Christina Hoff Sommers eller Anita Sarkeesian vilken feminism skulle du välja att dina åhörare skulle få ta del av?

Jag har sett ett löjligt videoklipp med CHS, som inte imponerade det minsta. EW gjorde däremot ett lysande uttalande FN-tal nyligen, där hon definierade feminism på ett sätt att jag själv med stolthet skulle kalla mig för det. AS har gjort en briljant videoserie på YouTube där hon sakligt belyser och sammanfattar det som vart uppenbart för de flesta i årtionden (rekommenderas varmt! http://www.feministfrequency.com/ ), så även ifall frågan inte var riktad till mig så skulle jag nog svara: Emma Watson och Anita Sarkeesian framför Christina H Sommers.

Bästa med EW är att hon kritiserade vågfeminister som Anita i sitt tal. Skulle bli en rolig debatt mellan två olika feminister med olika syn på feminism.

Sommers har liknande syn på feminism som EW så förstår inte vad du menar.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

emj
Medlem

Är du en antimordhots-antifeminist?

Antifeminismen verkar nu vara svårare att definiera än vad feminism är, och det är duktigt med tanke på hur illa det kan gå när man försöker sätta en tumme på feminism . Ett hett tips är att se Jösses Flickor, det är ju inte precis ett nytt ämne det här.

Det verkar som om folk blir arga på på Anita Sarkeesian för att hon gör folk arga.

Medlem
Skrivet av Saarela81:
Skrivet av Notumforce:
Skrivet av Saarela81:

Btw bara en tanke gott folk. Majoriteten av NPCer som dödas i spel är män varför belyser man inte jämlikhet här också? För det är väl också en form av sexism eller?

Ok vad var tanken här egentligen? Förstår inte din tankegång.

Mest en rolig tanke om att ingen klagar på att majoriteten av dom man dödar i spel är män. Men det är ok för att det är män. kanske sexism var fel ord men förstå mig rätt.

hmm blir inte klokare men ok, är ingen feminist som klagar på att dom inte får döda 80% kvinnor i spel, vilket är den parallel jag får ut av din mening.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem
Skrivet av PaZ:

. Det finns sexism i de flesta spel, och jag tycker att det är bra att det diskuteras. Varför ska just spelindustrin vara ett undantag?

Du svarade just på din egen fråga. Om resten av mediasamhället kan vara sexistisk så borde även spel kunna vara det. enligt mej är spelbranschen mycket mindre sexistisk än tex. tv branschen. Jag anser att det absolut kan diskuteras sexism i spelbranschen. Dock så kommer jag inte lyssna och hylla någon som Anita påstår att hela branschen är sexistisk.

Medlem
Skrivet av Notumforce:
Skrivet av Saarela81:
Skrivet av Notumforce:
Skrivet av Saarela81:

Btw bara en tanke gott folk. Majoriteten av NPCer som dödas i spel är män varför belyser man inte jämlikhet här också? För det är väl också en form av sexism eller?

Ok vad var tanken här egentligen? Förstår inte din tankegång.

Mest en rolig tanke om att ingen klagar på att majoriteten av dom man dödar i spel är män. Men det är ok för att det är män. kanske sexism var fel ord men förstå mig rätt.

hmm blir inte klokare men ok, är ingen feminist som klagar på att dom inte får döda 80% kvinnor i spel, vilket är den parallel jag får ut av din mening.

Min flickvän blir tokig när vi ser på film eller spelar spel när någon skonas för hon är tjej. Det är ofta en ganska solklar skillnad. Och hon är vad många här skulle kalla för radikal feminist.


signatur

Discogs: joary639
Twitter: joary639
Backloggery: joary639

Medlem

Om en handling sparar en tjej så kan det finnas ett legitimt skäl,går så klart att vända på det om det gäller en kille.

Som en personlig parallell så blir jag störd på filmer som alltid utmålar tjejer som svaga ,vilket man förstår inte skilldrar på något sätt verkligheten eller att blonda tjejer portreras som dumma,

Men känns som vi kommer ifrån ämnet o blandar äpplen coh päron.

Att din tjej blir tokig när det sker är ju naturligt och inte radikalt på något sätt, Sen om det är berättigat eller ej är en helt annan diskussion eftersom jag kan omöjligt veta vad som är vad där.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Ender:
Skrivet av marcus8958:

Fast nu står GG i skottlinjen.

Finns inga bevis för att GG skrev hoten och många oseriösa journalister hoppar på kanonen och sensationsskriver artiklar och beskyller GG, vilket i sin tur skapat ett hat på nätet mot GG.
https://twitter.com/hashtag/stopgamergate?src=hash

Skiten har minst sagt spårat ut och den eller de som satte igång allt har verkligen lyckats trolla internet.

Oavsett ifall personen som uttalade hotet har någon koppling till GG eller inte (vilket egentligen är irrelevant) så måste jag säga att folk som säger sig vara en del av GG-communityn gör ett jäkligt bra jobb med att ställa sig själva i skottlinjen genom att bemöta hoten med en attityd av Sarkeesian på något sätt gjort sig förtjänt av dem.

Skrivet av marcus8958:

Om du måste välja mellan Emma Watson och Christina Hoff Sommers eller Anita Sarkeesian vilken feminism skulle du välja att dina åhörare skulle få ta del av?

Jag har sett ett löjligt videoklipp med CHS, som inte imponerade det minsta. EW gjorde däremot ett lysande uttalande FN-tal nyligen, där hon definierade feminism på ett sätt att jag själv med stolthet skulle kalla mig för det. AS har gjort en briljant videoserie på YouTube där hon sakligt belyser och sammanfattar det som vart uppenbart för de flesta i årtionden (rekommenderas varmt! http://www.feministfrequency.com/ ), så även ifall frågan inte var riktad till mig så skulle jag nog svara: Emma Watson och Anita Sarkeesian framför Christina H Sommers.

Bästa med EW är att hon kritiserade vågfeminister som Anita i sitt tal. Skulle bli en rolig debatt mellan två olika feminister med olika syn på feminism.

Sommers har liknande syn på feminism som EW så förstår inte vad du menar.

Har visst inte sett hela talet av EW (ska göra det strax), men jag ställer mig lite tvekande till att hon på något sätt kritiserar AS. Och som jag sa så har jag inte sett annat av CHS än klippet som bifogades tidigare, och det jag var inte så imponerad av hennes (eller AEI's) insikter/åsikter i just det ämnet.

Skriv svar