Medlem
Fläktar

Hallå där!

Nu har min AMD 965 äntligen anlänt. Jag är extremt nöjd med prestandan. MEN! Fläkten låter så enormt mycket!

Vad ska jag göra för att få den tystare? Kylpasta är redan applicerat. Ska jag helt enkelt köpa en ny fläkt? Har ni några tips isåfall? Och då jag inte har någon särskild lust att lägga massiva summor för en superfläkt, så vill jag ha något för högst 500kr.

Och skulle en chassifläkt göra någon skillnad? Exempelvis den här.

Tacksam för svar!

Medlem

Den här CPU-kylaren är väldigt uppskattad bland prisjakts kunder. Använder själv standardfläkt, men den har fått bra betyg och är billig.

Jag tror inte att en chassifläkt motverkar ditt ljudproblem så mycket, om den nu inte är väldigt nära och hjälper till att få bort värmen väldigt effektivt.

Lycka till!

Inaktiv

Det är en trevlig kylare, men se upp för den på Kjell & Company som inte verkar vara av rev.2, vilket krävs för montering på AM3.


signatur

CM Elite 340 | P5K-VM | E7200@3.4GHz | 4GB DDR2 | GTX 260+ OC | WD 640GB | Corsair 450w | ViewSonic vx2235wm

Medlem

att snåla vad gäller datorer är dumt, självklart ska man inte välja det dyraste men jag rekomenderar att lägga ner lite klöver på just kylning, man vill ju inte sitta med ett tröskverk i vardagsrummet eller vart man nu väljer att ha sin dator.


signatur

Google is your friend!!!

Medlem

Fläkten ni tipsade om är beställd! Tack för hjälpen!

1
Skriv svar