Det här är Project Spark

Robot
Medlem
Det här är Project Spark

Det kommer säkert inspirera många yngre att kanske bli spelskapare i framtiden.

Medlem

Ser definitivt lovande ut, även om det inte är nära nog för att få mig att köpa en Xbox One!

Påminner väldigt mycket om den friheten som erbjöds i Warcraft 3's editor, och hur folk gjort allt från rallyspel man styr med piltangenterna, till flygspel, till top down-shooters, till side scrollers, till rts, till first person rpg, till vad du vill...

Det är otroligt kul att få lajja med en flexibel motor som har grafisk kod, en rejäl palett modeller, texturer, ljud, med mera. Så mycket vet jag

Medlem

minns att jag hade en beta key till detta.. tyvärr så gav man bort den då detta bara gällde till windows 8. Nu ångrar jag mig när väl sitter på w8 helt plötsligt.... aja är hövve dumt får man lida.

Medlem
Skrivet av KatOne:

Ser definitivt lovande ut, även om det inte är nära nog för att få mig att köpa en Xbox One!

Påminner väldigt mycket om den friheten som erbjöds i Warcraft 3's editor, och hur folk gjort allt från rallyspel man styr med piltangenterna, till flygspel, till top down-shooters, till side scrollers, till rts, till first person rpg, till vad du vill...

Det är otroligt kul att få lajja med en flexibel motor som har grafisk kod, en rejäl palett modeller, texturer, ljud, med mera. Så mycket vet jag

kommer till pc

Medlem

Synd att man måste ha Windows 8.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Inaktiv
Skrivet av zliddret:

minns att jag hade en beta key till detta.. tyvärr så gav man bort den då detta bara gällde till windows 8. Nu ångrar jag mig när väl sitter på w8 helt plötsligt.... aja är hövve dumt får man lida.

Spelet släpptes idag, vilket de fullständigt missade i nyheten här. Ladda ner nu: http://apps.microsoft.com/windows/en-us/app/project-spark/735...

Medlem
Skrivet av Rockartisten:
Skrivet av zliddret:

minns att jag hade en beta key till detta.. tyvärr så gav man bort den då detta bara gällde till windows 8. Nu ångrar jag mig när väl sitter på w8 helt plötsligt.... aja är hövve dumt får man lida.

Spelet släpptes idag, vilket de fullständigt missade i nyheten här. Ladda ner nu: http://apps.microsoft.com/windows/en-us/app/project-spark/735...

Tackar! laddar ner det nu för att testa

Medlem

Ren och skär iap-fest. Du kan ladda ner det gratis men med flera funktioner borta. Eller så köper du starter pack till reducerat pris innehållande allt dlc, värt 85dollar.

Helt sjukt egentligen att man kan komma undan med att sälja "dlc" samma dag som spelet släpps.
De gjorde spelet, sen plockar de ut väsentliga delar som gör att du som spelare känner dig tvungen att köpa paketet.

Det här kanske ger en föraning om vad ni kan förvänta er av framtida minecraft

Medlem

Testade project spark igår, men jag kan ju inte säga att det precis var roligt, sen när man får läsa av en annan att dom tagit bort vissa delar och säljer det som dlc visar ju bara hur idiotiskt det är. Men det lilla jag testade fick mig inte att vela gå tillbaka till det.

Medlem
Skrivet av ubn87:

Ren och skär iap-fest. Du kan ladda ner det gratis men med flera funktioner borta. Eller så köper du starter pack till reducerat pris innehållande allt dlc, värt 85dollar.

Helt sjukt egentligen att man kan komma undan med att sälja "dlc" samma dag som spelet släpps.
De gjorde spelet, sen plockar de ut väsentliga delar som gör att du som spelare känner dig tvungen att köpa paketet.

Det här kanske ger en föraning om vad ni kan förvänta er av framtida minecraft

ja förvånad blir man ju inte om dom får för sig att vissa saker i minecraft ska bli dlc baserat, tycker faktiskt notch var korkad där som sålde mojang till äckliga microsoft, kollar man bara hur minecraft ser ut tull xbox så får man dåliga vibbar. Skins ch texturepacks/ resource pack kostar, sure inte mycket men det är fortfarande ren idioti när skins och textures är gratis till pc.

1
Skriv svar