Middle-Earth: Shadow of Mordor

Medlem
Skrivet av conthox:
Skrivet av jimmy.hawkin:

Om man vill ha svårare spel prova dö några gånger emot captines och warlords. Jag var jävligt klantig i början och satta upp mig för att få det jävligt svårt istället. när jag väl klarade mig förbi dom jag buffat upp blev det lättare man ah. vill ni nu ha det svårt dö lite gram och kör sen.

Hur blir det svårare av att dö i starten? Brukar väl annars vara tvärt om, att man dör på grund av att det är svårt... (Jag ifrågasatte alltså inte, bara undrade hur du menade.)

När man blir dödad av någon som går den fienden upp i rank och blir starkare. Det är spelets nemesis system.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Medlem

Har spelat 10 timmar. Kommit ungefär 30% av spelet. Så jävla roligt.

Enda minuset är väl att det är liiite för lätt. Jag får känslan av att jag får "klanta" mig med flit och dö så mina orcher blir kraftfullare.

Men förbannat jävla roligt är det. Jag som är en LOTR/Tolkien fantast är detta rena heroinet för mig.


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Skrivet av MrPeters:
Skrivet av Achtung:

Det första jag gjorde var att dö och av någon otur så stötte jag på c:a 4 st Orc leaders som genast blev mycket starkare. Sved Har fått hämnd på ett par av dom.

Samma här, hoppade ner från tornet man började på, sprang framåt och hoppade ner mellan de två bergskanterna och då kom det två stycken kaptener varav en hade en o-blockbar attack vilket jag inte alls var beredd på med mina 3 minuters historia i spelet ^^

Gjorde samma sak och antog ändå att nått blev fel. Trodde inte att kaptener var så nära varann efter som det är lite miniboss över dom

Tycker för övrigt efter 1 o 1/2 timmes speltid att det var träligt med fiende spawn när man precis rensat ett ställe på orcher i ett mission så plopp!! är det 20 st överallt.
Luktar lite FarCry 2 haha


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem

Vill ha detta nu ju:/ Skulle köpt det till pc :/ men är bara en dag kvar ^^

Inaktiv

Härligt det ser mycket lovande ut. Har förköpt ett exemplar till PS4, borde komma i posten på fredag.

FM-guru
F.d. Sisyr

Håller med om att svårighetsgraden för nemesis-systemet är för enkel. Inte för att det måste vara skitsvårt, men för att poängen med det försvinner lite om det inte är en tydlig skillnad mellan orcherna i hierarkin.

Samtidigt finns det ändå en del riktigt svåra jävlar, när deras styrkor/svagheter faller samman på ett sådant sätt att de är mer eller mindre osårbara mot just din spelstil. Har hänt att jag fått fly ett par gånger. Har bara dött en gång, dock, när jag i början av spelet mötte en kapten och ~tio vanliga orcher, och en annan kapten plötsligt fick för sig att blanda sig i.

Hur som ett väldigt habilt spel så här långt, och jag uppskattar hur mycket det finns att göra i spelet.

Medlem

Låter ju väldigt bra, däremot när jag kollade på Total Buscuits WTF om det fick inte jag (i alla fall) någon speciell känsla att det var ett LOTR-spel.
Fast jag tror mycket har att göra med den stämningsfulla musiken som är med i Sagan om Ringen-trilogin saknades.

Medlem
Skrivet av Seraium:
Skrivet av conthox:
Skrivet av jimmy.hawkin:

Om man vill ha svårare spel prova dö några gånger emot captines och warlords. Jag var jävligt klantig i början och satta upp mig för att få det jävligt svårt istället. när jag väl klarade mig förbi dom jag buffat upp blev det lättare man ah. vill ni nu ha det svårt dö lite gram och kör sen.

Hur blir det svårare av att dö i starten? Brukar väl annars vara tvärt om, att man dör på grund av att det är svårt... (Jag ifrågasatte alltså inte, bara undrade hur du menade.)

När man blir dödad av någon som går den fienden upp i rank och blir starkare. Det är spelets nemesis system.

Ah, ok, tack för förklaringen


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Hur är PC-versionen? Att såna där spel kan vara småkul på konsol kan jag förstå men på PC då?


signatur

3080, i9-11900F, DDR4 64GB

Skrivet av Komured:

Bästa filmspelet någonsin är Blade Runner. Slutdiskuterat

Absolut!


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av NordicStormtrooper:

Hur är PC-versionen? Att såna där spel kan vara småkul på konsol kan jag förstå men på PC då?

Det flyter på riktigt bra på PC, har kört i 13 timmar och inga buggar eller nåt. Och så är det grymt kul

Inaktiv

För lätt. Vanliga uruks är ju ett skämt. Det är bara att spamma attack och counter så kan man ju slåss mot en obegränsad mängd fiender utan att ens ta skada.

Medlem

Tycker man det är lätt kan man alltid stänga av markeringarna när fiender slår, tyckte personligen att det var för lätt med dom på + skönt att slippa så mycket "ui" som möjligt

Medlem
Skrivet av Rydell1986:

Känns ju sådär att du i en recension av ett spel spoilar att längre fram i spelet kommer vi rekrytera en egen armé av orcher.. det är väl något man inte behöver nämna i en recension?????

Du måste levt under en sten ang. detta spelet för att ha missat den infon. Det är typ det de säljer spelet med.


signatur

I drank what?

Inaktiv
Skrivet av mapamapa:

För lätt. Vanliga uruks är ju ett skämt. Det är bara att spamma attack och counter så kan man ju slåss mot en obegränsad mängd fiender utan att ens ta skada.

Hmm låter inget vidare, finns det inte svårighetsgrader att ställa in eller något sådant heller? :/

Skrivet av Loltron:

Tycker man det är lätt kan man alltid stänga av markeringarna när fiender slår, tyckte personligen att det var för lätt med dom på + skönt att slippa så mycket "ui" som möjligt

Om man kan göra det, är det riktigt bra. Jag störde mig på det när jag såg de officiella klippen.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Älskar spelet. Det är riktigt bra!

Medlem

Bästa filmspel är ju GoldenEye 64...


signatur

Lead 3D Artist, Sweden
Xeon Gold 6246R, 2 x Nvidia RTX A5000 24 GB + NVLink, 384 GB ECC RAM

Medlem

Trodde verkligen inte spelet skulle få så mycket positiva recensioner, känner mig riktigt sugen på att testa det Lite drygt bara att inte långt efter detta så släpps ju även Alien och The evil within, har också en ny bok att läsa å en ett par serier att kolla igenom. Jobbiga I-landsproblem

Medlem
Skrivet av walter_iego:
Skrivet av Loltron:

Tycker man det är lätt kan man alltid stänga av markeringarna när fiender slår, tyckte personligen att det var för lätt med dom på + skönt att slippa så mycket "ui" som möjligt

Om man kan göra det, är det riktigt bra. Jag störde mig på det när jag såg de officiella klippen.

Jupp man kan det, stängt av combat prompts, enemy outlines och display ai awareness.

Går även att köra med fungerande sli-profil ifall man ställer in spelet på att ha f.e.a.r 3 profilen i nvidia inspector, gick från 60 fps till 90-100 fps + högre inställningar, finns även en tråd om det på steam forumet.

Antar väl att dom kommer släppa en egen profil snart nog som presterar bättre, men än så länge verkar det vara enda vägen att gå om man vill ha en profil som skyfflar relativt hög load på andra kortet.

Skrivet av Loltron:
Skrivet av walter_iego:
Skrivet av Loltron:

Tycker man det är lätt kan man alltid stänga av markeringarna när fiender slår, tyckte personligen att det var för lätt med dom på + skönt att slippa så mycket "ui" som möjligt

Om man kan göra det, är det riktigt bra. Jag störde mig på det när jag såg de officiella klippen.

Jupp man kan det, stängt av combat prompts, enemy outlines och display ai awareness.

Går även att köra med fungerande sli-profil ifall man ställer in spelet på att ha f.e.a.r 3 profilen i nvidia inspector, gick från 60 fps till 90-100 fps + högre inställningar, finns även en tråd om det på steam forumet.

Antar väl att dom kommer släppa en egen profil snart nog som presterar bättre, men än så länge verkar det vara enda vägen att gå om man vill ha en profil som skyfflar relativt hög load på andra kortet.

Bra, all överflödig information ska man kunna stänga av.

Det ska bli spännande att se hur de har gjort i årets CoD, tydligen ska det inte finnas någon avståndsmätare och dyl.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Kollade när Lirik spelade igenom det, började kolla på han och tänkte bara kika 15 min....6 timmar senare och det var som en enda stor ball jävla film. Jag kan förstå de som säger att uruks var lätta men det var så jävla underhållande combat så man var nästan glad när de "lätta" kom springandes. Det jag tyckte såg svårare ut var just högen med mobs + captains. Då var det inte lika lätt. Trodde verkligen inte spelet skulle va så bra.

Inaktiv

Beställde mitt exemplar från Elgiganten och fick sms om att det är försenat och jag får det på måndag

Medlem
Skrivet av eatem:

Beställde mitt exemplar från Elgiganten och fick sms om att det är försenat och jag får det på måndag

Avbeställ det och köp det imorgon då?

Inaktiv
Skrivet av gregari:
Skrivet av eatem:

Beställde mitt exemplar från Elgiganten och fick sms om att det är försenat och jag får det på måndag

Avbeställ det och köp det imorgon då?

Jo tänkte det men de skickade det 21:00 igår :/ Dör ju inte av det, har spel att spela. Och de skulle ge mig någon special edition istället som kompenation men jag hade ärligt talat hellre fått spelet idag.

Inaktiv

Någon som har klarat det ännu? Hur långt är det på ett ungefär? Finns det grejer att göra efteråt eller något som motiverar att man spelar igenom det en andra gång (utan att spoila för mycket)?

Finns det något challenge-mode som i t.ex. Batman-spelen?

Medlem

Storyn: mellan Hobbit och LOTR.
Smygga och klättra: AC
Fight med kombosystem: Batman.
Haha, ja.

Medlem

Förbokade genom Webhallen, trodde det skulle skickas så man fick det samma dag. Icke. Blir inge förbok genom dom i framtiden.

Medlem
Skrivet av Salsius:

Är det endast singleplayer som gäller?

Ja, mer eller mindre. Man kan få "uppdrag" att döda en nemesis som dödat andra spelare, men det finns ingen meningsfull interaktion spelare emellan.

123
Skriv svar