Middle-Earth: Shadow of Mordor
Om man vill ha svårare spel prova dö några gånger emot captines och warlords. Jag var jävligt klantig i början och satta upp mig för att få det jävligt svårt istället. när jag väl klarade mig förbi dom jag buffat upp blev det lättare man ah. vill ni nu ha det svårt dö lite gram och kör sen.
Hur blir det svårare av att dö i starten? Brukar väl annars vara tvärt om, att man dör på grund av att det är svårt... (Jag ifrågasatte alltså inte, bara undrade hur du menade.)
När man blir dödad av någon som går den fienden upp i rank och blir starkare. Det är spelets nemesis system.
-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-
Har spelat 10 timmar. Kommit ungefär 30% av spelet. Så jävla roligt.
Enda minuset är väl att det är liiite för lätt. Jag får känslan av att jag får "klanta" mig med flit och dö så mina orcher blir kraftfullare.
Men förbannat jävla roligt är det. Jag som är en LOTR/Tolkien fantast är detta rena heroinet för mig.
All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!
Det första jag gjorde var att dö och av någon otur så stötte jag på c:a 4 st Orc leaders som genast blev mycket starkare. Sved Har fått hämnd på ett par av dom.
Samma här, hoppade ner från tornet man började på, sprang framåt och hoppade ner mellan de två bergskanterna och då kom det två stycken kaptener varav en hade en o-blockbar attack vilket jag inte alls var beredd på med mina 3 minuters historia i spelet ^^
Gjorde samma sak och antog ändå att nått blev fel. Trodde inte att kaptener var så nära varann efter som det är lite miniboss över dom
Tycker för övrigt efter 1 o 1/2 timmes speltid att det var träligt med fiende spawn när man precis rensat ett ställe på orcher i ett mission så plopp!! är det 20 st överallt.
Luktar lite FarCry 2 haha
If the left one isn´t right, right is the only one left, right?
Håller med om att svårighetsgraden för nemesis-systemet är för enkel. Inte för att det måste vara skitsvårt, men för att poängen med det försvinner lite om det inte är en tydlig skillnad mellan orcherna i hierarkin.
Samtidigt finns det ändå en del riktigt svåra jävlar, när deras styrkor/svagheter faller samman på ett sådant sätt att de är mer eller mindre osårbara mot just din spelstil. Har hänt att jag fått fly ett par gånger. Har bara dött en gång, dock, när jag i början av spelet mötte en kapten och ~tio vanliga orcher, och en annan kapten plötsligt fick för sig att blanda sig i.
Hur som ett väldigt habilt spel så här långt, och jag uppskattar hur mycket det finns att göra i spelet.
Om man vill ha svårare spel prova dö några gånger emot captines och warlords. Jag var jävligt klantig i början och satta upp mig för att få det jävligt svårt istället. när jag väl klarade mig förbi dom jag buffat upp blev det lättare man ah. vill ni nu ha det svårt dö lite gram och kör sen.
Hur blir det svårare av att dö i starten? Brukar väl annars vara tvärt om, att man dör på grund av att det är svårt... (Jag ifrågasatte alltså inte, bara undrade hur du menade.)
När man blir dödad av någon som går den fienden upp i rank och blir starkare. Det är spelets nemesis system.
Ah, ok, tack för förklaringen
Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.
We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.
Bästa filmspelet någonsin är Blade Runner. Slutdiskuterat
Absolut!
Känns ju sådär att du i en recension av ett spel spoilar att längre fram i spelet kommer vi rekrytera en egen armé av orcher.. det är väl något man inte behöver nämna i en recension?????
Du måste levt under en sten ang. detta spelet för att ha missat den infon. Det är typ det de säljer spelet med.
I drank what?
För lätt. Vanliga uruks är ju ett skämt. Det är bara att spamma attack och counter så kan man ju slåss mot en obegränsad mängd fiender utan att ens ta skada.
Hmm låter inget vidare, finns det inte svårighetsgrader att ställa in eller något sådant heller? :/
Tycker man det är lätt kan man alltid stänga av markeringarna när fiender slår, tyckte personligen att det var för lätt med dom på + skönt att slippa så mycket "ui" som möjligt
Om man kan göra det, är det riktigt bra. Jag störde mig på det när jag såg de officiella klippen.
Trodde verkligen inte spelet skulle få så mycket positiva recensioner, känner mig riktigt sugen på att testa det Lite drygt bara att inte långt efter detta så släpps ju även Alien och The evil within, har också en ny bok att läsa å en ett par serier att kolla igenom. Jobbiga I-landsproblem
Tycker man det är lätt kan man alltid stänga av markeringarna när fiender slår, tyckte personligen att det var för lätt med dom på + skönt att slippa så mycket "ui" som möjligt
Om man kan göra det, är det riktigt bra. Jag störde mig på det när jag såg de officiella klippen.
Jupp man kan det, stängt av combat prompts, enemy outlines och display ai awareness.
Går även att köra med fungerande sli-profil ifall man ställer in spelet på att ha f.e.a.r 3 profilen i nvidia inspector, gick från 60 fps till 90-100 fps + högre inställningar, finns även en tråd om det på steam forumet.
Antar väl att dom kommer släppa en egen profil snart nog som presterar bättre, men än så länge verkar det vara enda vägen att gå om man vill ha en profil som skyfflar relativt hög load på andra kortet.
Tycker man det är lätt kan man alltid stänga av markeringarna när fiender slår, tyckte personligen att det var för lätt med dom på + skönt att slippa så mycket "ui" som möjligt
Om man kan göra det, är det riktigt bra. Jag störde mig på det när jag såg de officiella klippen.
Jupp man kan det, stängt av combat prompts, enemy outlines och display ai awareness.
Går även att köra med fungerande sli-profil ifall man ställer in spelet på att ha f.e.a.r 3 profilen i nvidia inspector, gick från 60 fps till 90-100 fps + högre inställningar, finns även en tråd om det på steam forumet.
Antar väl att dom kommer släppa en egen profil snart nog som presterar bättre, men än så länge verkar det vara enda vägen att gå om man vill ha en profil som skyfflar relativt hög load på andra kortet.
Bra, all överflödig information ska man kunna stänga av.
Det ska bli spännande att se hur de har gjort i årets CoD, tydligen ska det inte finnas någon avståndsmätare och dyl.
Kollade när Lirik spelade igenom det, började kolla på han och tänkte bara kika 15 min....6 timmar senare och det var som en enda stor ball jävla film. Jag kan förstå de som säger att uruks var lätta men det var så jävla underhållande combat så man var nästan glad när de "lätta" kom springandes. Det jag tyckte såg svårare ut var just högen med mobs + captains. Då var det inte lika lätt. Trodde verkligen inte spelet skulle va så bra.
Beställde mitt exemplar från Elgiganten och fick sms om att det är försenat och jag får det på måndag
Avbeställ det och köp det imorgon då?
Jo tänkte det men de skickade det 21:00 igår :/ Dör ju inte av det, har spel att spela. Och de skulle ge mig någon special edition istället som kompenation men jag hade ärligt talat hellre fått spelet idag.