Förändrades Destiny radikalt det sista utvecklingsåret?

Medlem

Personligen har man blivit tillräckligt gammal för att kunna säga nej till ett spel. Kommer t.ex aldrig någonsin köpa ett ea spel igen.
Det blir en skit i havet när man tillhör de få promille som tänker så här, men tillhör gärna de få personer som inte stöttar ett företag som inte gör annat än tänker på pengar. Hoppar mer än gärna över ett spel som ser exakt likadant ut som föregångaren. Eller som har låst innehåll på skivan man betalt för. Eller som är ospelbart första veckorna. Osv osv.

Det är ju inte så att det kommer bli bättre när folk fortsätter köpa dessa jävla produkter trots att de vet vilka företag som ligger bakom, de går plus och gör precis samma sak igen och igen.

Vilken självrespekterande gamer köper AAA-spel nuförtiden egentligen? Det är såhär det går till att göra stora spel. Vill man ha en spelupplevelse utifrån utvecklarnas egna visioner så får man titta efter mindre budgetar.

Medlem

Detta förklarar allt.

Medlem

Kan tillägga att sen hjälper det ju inte att de största spelsidorna stöttar allt det här. Kolla bara på fz senaste recension av FIFA 15. 4/5 - för vad?
Minimalt uppdaterade animationer, tagit bort buggar men lagt till betydligt mer som nu ska patchas bort i ett års tid. Osv osv. Uppdaterade tröjor och laguppställningar är ju grymt. Tänk vad de kunde gjort om de faktiskt tänkt på spelarna och spelet i sig.
Men allt är ju ok, eftersom det här är vad som förväntas av alla dessa speljättar. Kan ju fortsätta köpa paket i ultimata team o stötta med ändå mer miljarder. Nej jag är inte bitter:)

Medlem

Och som vanligt förstör man ett spel för att det ska vara "mer tillgängligt".

Inaktiv

Varfor far man bara samla ihop 100 vanguards marks i veckan genom att kora diverse uppdrag och strikes, min armour utrustning behover en del hel marks men nu maste man vanta 1 vecka innan man kan jobba ihop sana igen via uppdrag .

Vad jag har läst tjänade Destiny in pengarna på 24 timmar, så det ligger i deras intresse att leverera en bra upplevelse hela livslängden genom.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av KarateKurt:

Varfor far man bara samla ihop 100 vanguards marks i veckan genom att kora diverse uppdrag och strikes, min armour utrustning behover en del hel marks men nu maste man vanta 1 vecka innan man kan jobba ihop sana igen via uppdrag .

Samma sak som med valor/justice i wow. Gammalt beprövat koncept för att få spelare att komma tillbaka.


signatur

“All thinking people are atheists.”

Medlem
Skrivet av Spiff:

"Titan"

Tänkte på det med, av två anledningar; 1. Istället för att kräma ur en produkt som ingen helhjärtat kände för så la dom ner det, och; 2. det kanske var för likt Destiny. Eftersom WoW ligger inom fantasy genren så gissar jag att Titan hade varit baserat på SiFi tema, och nu har vi ju redan både Wildstar och Destiny i de klasserna.

Medlem
Skrivet av walter_iego:

Vad jag har läst tjänade Destiny in pengarna på 24 timmar, så det ligger i deras intresse att leverera en bra upplevelse hela livslängden genom.

Varför? Om de har tjänat in pengarna så går de med bra vinst nu. Det är ju pengarna det handlar om. Folk köper deras produkter ändå oavsett hur mycket de förstör dem.

Folk tror att spelutvecklare gör spel för att det är roligt och att de vill att vi ska ha roligt. Det är företag vi pratar om och företag vill tjäna pengar.


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Flakmonkey

Borde man skämmas för att man tycker om Destiny? Känns som det när man läser kommentarerna. Hursom så uppskattar jag det väldigt mycket, både PvP och coop/singleplayer. Svagheten ligger som jag ser det i just storyn vilket är trist när man ser på halo där det var betydligt mer engagerande, men här har man ju då kanske svaret på varför det är på det viset.

Isf väljer jag att se fram emot framtida DLC, expansioner eller vad det nu må bli istället för att bli sur över att de inte fick med allt de ville. Skulle de välja att släppa ett spel när de har med allting som de vill ha med skulle det aldrig släppas, finns ju alltid saker att fila på och lägga till. För egen del så har spelet redan betalat sig. Ett spel som jag lirat i över ett dygn redan och som jag kommer spela bra länge (som det känns nu) är värt pengarna i min bok. Detta trots att de blev tvingade av någon hemskt chef som inte har någon känsla för spel och bara vill tjäna pengar (vilket man uppenbarligen gör genom att släppa dåliga spel?!) att släppa det i förtid.

Inaktiv

Yes fick antligen tag pa ett legendary main weapon, och dessutom ett auto rifle min favorit, den hade kostat 150 vanguard marks, sa jakla gott.

Medlem

Bestämde mig för att inte köpa Destiny efter att ha spelat betan, den gjorde mig faktiskt sugen på Diablo 3 igen som är ett bättre och roligare lootgrindingspel i min mening.

Hade hoppats på att Destiny skulle ha single player i Halo-klass, kryddat med multiplayer och lootsystem. Tråkigt om det var det de började med och sedan ändrade kurs. Får hoppas på att de rycker upp sig i.o.m. Destiny 2!

Inaktiv
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av showerguy:
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av showerguy:

DLC, expansioner, miktrotransaktioner. Var det någon som trodde något annat? Destiny är inte det första spelet det händer.

Man hypar upp det i trailers, reklam, på nätet, mässor osv. Men spelet blir en flopp och folk slutar spela det efter några dagar.

Som spelutvecklare så skulle jag vilja göra ett spel som folk fortsatte att spela och spela. Exempelvis Counter-Strike, Cod 4, Minecraft.

Minecraft till konsol har en hel del DLC.
CS:GO har DLC och vi kan nog förvänta oss DLC i framtiden från Valves titlar... eller hattar.

Det är inget fel på DLC eller hattar för den delen. Men går det ut över gameplay och spelet så är det fel. Varför spelar folk CS Go, Minecraft och Cod 4 året om? För att spelen är bra i grund och botten och roliga. Vi ser ju t.ex. Battlefield serien?

Förstört av DLC helt och hållet. Snart kommer Hardline och sen BF5 och BF5 Premium. Varför kunde inte Dice satsat helhjärtat på BF3 ifrån början?

Du vet väl att BF3 har sålt över 16 miljoner och CS Source sålt en bit under 5 miljoner med krysslådeversionen inräknat.

BF4 har sålt 10 miljoner och hur mycket CS:GO har sålt vet vi inte än men vi vet att när CS:GO var som störst var det 2.2 miljoner spelare online samtidigt vilket är en fis i rymden i jämförelse med BF3 och gissningsvis BF4.

Jo klart att Battlefield har sålt mycket mera. Men det är på grund av all hype. Mycket PR osv. Men efter några månader sitter folk ändå och lirar CS: Go, Minecraft och Cod 4. Varför?

Majoriteten av mina vänner äger BF3 och BF4 men det är knappt någon som spelar dessa spel idag. Folk lirar hellre Age of Empires HD version eller CS:Go, m.m på Steam.

Inaktiv

Har nan kopt nat fran xur, han dyker upp ibland med bra grejer.
Lite knepigt att hitta honom och att han bara finns ett par dagar ibland.
Nu senast fanns han tydligen 26 till 28 september sa man missade han.

Skrivet av Puscifer:

Jag tror de flesta kan hålla med om att slutresultatet blev långt ifrån vad man förväntat sig.

tillräckligt många förhandsbokar för dom ska gå med vinst iaf

Medlem
Skrivet av KarateKurt:

Har nan kopt nat fran xur, han dyker upp ibland med bra grejer.
Lite knepigt att hitta honom och att han bara finns ett par dagar ibland.
Nu senast fanns han tydligen 26 till 28 september sa man missade han.

Han finns mellan eftermiddag fredag till typ 11 på söndag på random plats.

Inaktiv
Skrivet av Angust:
Skrivet av eatem:

Det är uppenbart att de flesta av er inte ens har spelat det. Hata på ni.

har 70 Timmar och 17 min nedlagt på min level 27 hunter, och jo det finns en hel del stora brister i spelet även om det finns en spelglädje när man väl spelar med ett par vänner så finns det fortf ett par riktigt frustrerande gameplay val dom gjort. det når lixom aldrig upp till dess fulla potential.

nu senaste tiden har det blivit mycket mindre spelande för min del då jag känner att det finns inget jag kan göra mer än samma saker om och om igen ich hoppas på lite mer light. eller att man är tillräckligt många så man kan göra en raid då det inte finns någon form av matchmaking för det.

alltså jag gillar spelet det är inte det, jag är bara besviken som fan på att dom tappade bollen när det kommer till vad detta spelet har/hade för potential

Ok ja men då har du ju spelat och bildat dig en uppfattning, det jag stör mig på är folk som kommenterar nyheter/artiklar och skriver "skitspel" efter att ha sett en twitch-film på sin höjd. Själv har jag spelat 56 h med min Warlock (lvl 24). Tycker spelet är klockrent, i mina ögon en fullpoängare och stark kandidat till GOTY. Men smaken är ju delad

Medlem
Skrivet av eatem:
Skrivet av Angust:
Skrivet av eatem:

Det är uppenbart att de flesta av er inte ens har spelat det. Hata på ni.

har 70 Timmar och 17 min nedlagt på min level 27 hunter, och jo det finns en hel del stora brister i spelet även om det finns en spelglädje när man väl spelar med ett par vänner så finns det fortf ett par riktigt frustrerande gameplay val dom gjort. det når lixom aldrig upp till dess fulla potential.

nu senaste tiden har det blivit mycket mindre spelande för min del då jag känner att det finns inget jag kan göra mer än samma saker om och om igen ich hoppas på lite mer light. eller att man är tillräckligt många så man kan göra en raid då det inte finns någon form av matchmaking för det.

alltså jag gillar spelet det är inte det, jag är bara besviken som fan på att dom tappade bollen när det kommer till vad detta spelet har/hade för potential

Ok ja men då har du ju spelat och bildat dig en uppfattning, det jag stör mig på är folk som kommenterar nyheter/artiklar och skriver "skitspel" efter att ha sett en twitch-film på sin höjd. Själv har jag spelat 56 h med min Warlock (lvl 24). Tycker spelet är klockrent, i mina ögon en fullpoängare och stark kandidat till GOTY. Men smaken är ju delad

det håller jag definitivt med dig om att det är allt för många som gnäller på destiny utan att ha testat det själv och bildat sig en egen uppfattning. men så är det tyvärr med majoriteten av spelen som släpps idag tycker jag. ingen ger något en chans längre.


signatur

God is dead

Inaktiv

Ar det nan mer som far network error ?
Har haft det problemet sedan nagra dagar tillbaka,
igar kvall sa hande det flera ganger, en gang var nastan slutbossen dod i en strike och man fick network error. sa jakla irriterande.

Tydligen ska man avinstalera och ladda hem rubbet igen sa ska det ordna sig, far val hoppas det.

Medlem

Med tanke på hur populära och omtyckta MGS spelen är så tror jag det är rätt lugnt med enorma mängder "story elements" och cutscenes.

Medlem
Skrivet av Hondulu:

Bestämde mig för att inte köpa Destiny efter att ha spelat betan, den gjorde mig faktiskt sugen på Diablo 3 igen som är ett bättre och roligare lootgrindingspel i min mening.

Hade hoppats på att Destiny skulle ha single player i Halo-klass, kryddat med multiplayer och lootsystem. Tråkigt om det var det de började med och sedan ändrade kurs. Får hoppas på att de rycker upp sig i.o.m. Destiny 2!

D3 roligare?
Testade nyss, spelade 5min alt+f4 avinstallerat för 3ggn

Medlem
Skrivet av AxxT:
Skrivet av Hondulu:

Bestämde mig för att inte köpa Destiny efter att ha spelat betan, den gjorde mig faktiskt sugen på Diablo 3 igen som är ett bättre och roligare lootgrindingspel i min mening.

Hade hoppats på att Destiny skulle ha single player i Halo-klass, kryddat med multiplayer och lootsystem. Tråkigt om det var det de började med och sedan ändrade kurs. Får hoppas på att de rycker upp sig i.o.m. Destiny 2!

D3 roligare?
Testade nyss, spelade 5min alt+f4 avinstallerat för 3ggn

Ja, på konsol alltså. Spelet är riktigt kul om man kör flera pers på samma tv. Tycker det är ganska mycket roligare på konsol än på PC, trist bara att behöva dubbeldippa...

12
Skriv svar