Forza Horizon 2

Redaktör
Skrivet av Rockartisten:

Att FZ ger det 6/10 visar bara att det är en extrem minoritet som tycker så, så den här recensionen är skit att använda som mall för vad spelet har att erbjuda.

Vi ger 3/5, vilket betyder bra. Det är inte 6/10 och definitivt inte 60/100.


signatur
Inaktiv
Skrivet av Tompa:
Skrivet av Rockartisten:

Att FZ ger det 6/10 visar bara att det är en extrem minoritet som tycker så, så den här recensionen är skit att använda som mall för vad spelet har att erbjuda.

Vi ger 3/5, vilket betyder bra. Det är inte 6/10 och definitivt inte 60/100.

Det är ju exakt samma sak. Jag satte ju nämnaren i samma värde för att få recensionernas betygsättning i perspektiv. 3/5=6/10=60/100 haha

Medlem
Skrivet av Rockartisten:

Det är ju exakt samma sak. Jag satte ju nämnaren i samma värde för att få recensionernas betygsättning i perspektiv. 3/5=6/10=60/100 haha

Skillnaden är väl att ju fler steg en betygsskala innehåller, desto högre verka gränsen då ett betyg betraktas som dåligt ligga. Om ett spel får 70/100 ses det ofta som ett dåligt betyg medan 3/5 är bra.

Att sedan konceptet att slå ihop betyg från sajter som har olika bedömningskriterier och göra något slags medelbetyg är helt befängt är en annan sak.

Medlem
Skrivet av Rockartisten:
Skrivet av Hondulu:
Skrivet av Rockartisten:
Skrivet av Hondulu:
Skrivet av Rockartisten:

Spelet har fått 9/10 överallt.

Nej, det har det inte.

http://www.metacritic.com/game/xbox-one/forza-horizon-2

Medianen där ligger på 9/10.

Att FZ ger det 6/10 visar bara att det är en extrem minoritet som tycker så, så den här recensionen är skit att använda som mall för vad spelet har att erbjuda.

Det står ju klart och tydligt 86...

Kolla upp median.

Jag vet vad median är men det är inte relevant. Du sa att spelet har fått 9/10 överallt vilket inte stämmer, oavsett hur man väljer att mäta betygen.

Inaktiv
Skrivet av Margy:
Skrivet av Rockartisten:

Det är ju exakt samma sak. Jag satte ju nämnaren i samma värde för att få recensionernas betygsättning i perspektiv. 3/5=6/10=60/100 haha

Skillnaden är väl att ju fler steg en betygsskala innehåller, desto högre verka gränsen då ett betyg betraktas som dåligt ligga. Om ett spel får 70/100 ses det ofta som ett dåligt betyg medan 3/5 är bra.

Att sedan konceptet att slå ihop betyg från sajter som har olika bedömningskriterier och göra något slags medelbetyg är helt befängt är en annan sak.

Haha... "befängt" är det väl knappast. Genom att slå ihop en stor mängd åsikter så kommer du närmre din egen uppfattning i ämnet rent statistiskt. Kontentan är att FZ:s betyg representerar en extrem minoritet.

Vad än betygskriterierna skulle vara så tycker majoriteten av recensenter att spelet är grymt bra, inte bara "jo, visst, det är la bra".

Inaktiv
Skrivet av Hondulu:
Skrivet av Rockartisten:
Skrivet av Hondulu:
Skrivet av Rockartisten:
Skrivet av Hondulu:
Skrivet av Rockartisten:

Spelet har fått 9/10 överallt.

Nej, det har det inte.

http://www.metacritic.com/game/xbox-one/forza-horizon-2

Medianen där ligger på 9/10.

Att FZ ger det 6/10 visar bara att det är en extrem minoritet som tycker så, så den här recensionen är skit att använda som mall för vad spelet har att erbjuda.

Det står ju klart och tydligt 86...

Kolla upp median.

Jag vet vad median är men det är inte relevant. Du sa att spelet har fått 9/10 överallt vilket inte stämmer, oavsett hur man väljer att mäta betygen.

Nej, du visste inte vad median var, annars hade du inte ifrågasatt det genom att använda snittsiffran 86. Majoriteten där ligger på 9 och över, men visst kan man märka ord på min ursprungliga kommentar. Syftet med kommentaren var att de flesta inte borde döma spelet efter FZ:s betyg, eftersom de bara representerar en minoritet.

Medlem
Skrivet av Rockartisten:
Skrivet av Hondulu:
Skrivet av Rockartisten:
Skrivet av Hondulu:
Skrivet av Rockartisten:
Skrivet av Hondulu:
Skrivet av Rockartisten:

Spelet har fått 9/10 överallt.

Nej, det har det inte.

http://www.metacritic.com/game/xbox-one/forza-horizon-2

Medianen där ligger på 9/10.

Att FZ ger det 6/10 visar bara att det är en extrem minoritet som tycker så, så den här recensionen är skit att använda som mall för vad spelet har att erbjuda.

Det står ju klart och tydligt 86...

Kolla upp median.

Jag vet vad median är men det är inte relevant. Du sa att spelet har fått 9/10 överallt vilket inte stämmer, oavsett hur man väljer att mäta betygen.

Nej, du visste inte vad median var, annars hade du inte ifrågasatt det genom att använda snittsiffran 86. Majoriteten där ligger på 9 och över, men visst kan man märka ord på min ursprungliga kommentar. Syftet med kommentaren var att de flesta inte borde döma spelet efter FZ:s betyg, eftersom de bara representerar en minoritet.

Jodå, jag har gått grundskolan och vet vad median är, mind you. Blir bara lite konfunderad över hur du lyckas blanda in medianen i detta då det inte har med ditt första inlägg att göra. Att det klart och tydligt står 86 betyder att långt från alla gett spelet 9/10.
Det är väl inte särskilt konstigt att jag "märker ord" när det var just de orden jag kommenterade på? Du verkar även ha missförstått FZ:s betygskala, 3/5 motsvarar inte 6/10.

Inaktiv
Skrivet av Hondulu:
Skrivet av Rockartisten:
Skrivet av Hondulu:
Skrivet av Rockartisten:
Skrivet av Hondulu:
Skrivet av Rockartisten:
Skrivet av Hondulu:
Skrivet av Rockartisten:

Spelet har fått 9/10 överallt.

Nej, det har det inte.

http://www.metacritic.com/game/xbox-one/forza-horizon-2

Medianen där ligger på 9/10.

Att FZ ger det 6/10 visar bara att det är en extrem minoritet som tycker så, så den här recensionen är skit att använda som mall för vad spelet har att erbjuda.

Det står ju klart och tydligt 86...

Kolla upp median.

Jag vet vad median är men det är inte relevant. Du sa att spelet har fått 9/10 överallt vilket inte stämmer, oavsett hur man väljer att mäta betygen.

Nej, du visste inte vad median var, annars hade du inte ifrågasatt det genom att använda snittsiffran 86. Majoriteten där ligger på 9 och över, men visst kan man märka ord på min ursprungliga kommentar. Syftet med kommentaren var att de flesta inte borde döma spelet efter FZ:s betyg, eftersom de bara representerar en minoritet.

Jodå, jag har gått grundskolan och vet vad median är, mind you. Blir bara lite konfunderad över hur du lyckas blanda in medianen i detta då det inte har med ditt första inlägg att göra. Att det klart och tydligt står 86 betyder att långt från alla gett spelet 9/10.
Det är väl inte särskilt konstigt att jag "märker ord" när det var just de orden jag kommenterade på? Du verkar även ha missförstått FZ:s betygskala, 3/5 motsvarar inte 6/10.

Så 3/5 motsvarar 9/10. Men dåså, då var det utrett.

Medlem
Skrivet av Rockartisten:
Skrivet av Hondulu:
Skrivet av Rockartisten:
Skrivet av Hondulu:
Skrivet av Rockartisten:
Skrivet av Hondulu:
Skrivet av Rockartisten:
Skrivet av Hondulu:
Skrivet av Rockartisten:

Spelet har fått 9/10 överallt.

Nej, det har det inte.

http://www.metacritic.com/game/xbox-one/forza-horizon-2

Medianen där ligger på 9/10.

Att FZ ger det 6/10 visar bara att det är en extrem minoritet som tycker så, så den här recensionen är skit att använda som mall för vad spelet har att erbjuda.

Det står ju klart och tydligt 86...

Kolla upp median.

Jag vet vad median är men det är inte relevant. Du sa att spelet har fått 9/10 överallt vilket inte stämmer, oavsett hur man väljer att mäta betygen.

Nej, du visste inte vad median var, annars hade du inte ifrågasatt det genom att använda snittsiffran 86. Majoriteten där ligger på 9 och över, men visst kan man märka ord på min ursprungliga kommentar. Syftet med kommentaren var att de flesta inte borde döma spelet efter FZ:s betyg, eftersom de bara representerar en minoritet.

Jodå, jag har gått grundskolan och vet vad median är, mind you. Blir bara lite konfunderad över hur du lyckas blanda in medianen i detta då det inte har med ditt första inlägg att göra. Att det klart och tydligt står 86 betyder att långt från alla gett spelet 9/10.
Det är väl inte särskilt konstigt att jag "märker ord" när det var just de orden jag kommenterade på? Du verkar även ha missförstått FZ:s betygskala, 3/5 motsvarar inte 6/10.

Så 3/5 motsvarar 9/10. Men dåså, då var det utrett.

mm, klubbat och klart

Medlem
Skrivet av Morlizer:
Skrivet av warh0g:
Skrivet av Morlizer:
Skrivet av Propy:
Skrivet av Nightswipe:
Skrivet av KarateKurt:
Skrivet av GREY-task:
Skrivet av Morlizer:
Skrivet av Nightswipe:

- 30 FPS

"Oh ingen har kommenterat än! Jag kan vara först med lägga in en hint om att det bara är 30 FPS så får jag skitmycket likes!"

[lol]randomfacepalm.jpg[lol]

Det är ju bra att någon skirver det iaf...

The crev och Sony's Driveclub kommer koras i 30 fps, sa man undrar ju om natt bilspel kommer kora i 60 fps alls pa ps4 och xbone.

Med stor sannolikhet kommer Forza Motorsport 6 göra det.
Sen om väder och mörker kommer finnas med återstår att se.
Personligen föredrar jag att köra i strålande solsken.

& ja, det är bra att det nämns. Våga vägra 30 fps! Gör allt fler det så slipper vi det kanske om några år.

Forza 5 körs i 60

Och 30 är inget problem. Horizon körde också i 30 och det funkade fint.

60fps verkar vara det nya 1080p, alla ska tjata om det som att det är det viktigaste.

Precis, jag kör 120Hz monitor på min PC för jag gillar när det flyter men jag tycker 30 FPS på en TV gör sig bättre än på en dator. De som inte klarar av 30 FPS på en TV måste ha svårt att titta på en vanlig film då den bara är i 24 FPS....

Att se på film och spela spel är en dålig jämförelse men jag antar att du är ironisk.

Utveckla gärna varför det är en dålig jämförelse. Har du sett skillnad på en film i 24 och 48 FPS? Det är som natt och dag.

Skillnaden är att filmer har riktig motionblur som "korrekt" mjukar upp rörelser -VS- INGET eller partiell och dålig låtsas spel-blur.

(Sedan får man sämre spelrespons och reaktionmöjlighet med låg FPS också).


signatur

Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.

Medlem
Skrivet av Tobbe:
Skrivet av Morlizer:
Skrivet av warh0g:
Skrivet av Morlizer:
Skrivet av Propy:
Skrivet av Nightswipe:
Skrivet av KarateKurt:
Skrivet av GREY-task:
Skrivet av Morlizer:
Skrivet av Nightswipe:

- 30 FPS

"Oh ingen har kommenterat än! Jag kan vara först med lägga in en hint om att det bara är 30 FPS så får jag skitmycket likes!"

[lol]randomfacepalm.jpg[lol]

Det är ju bra att någon skirver det iaf...

The crev och Sony's Driveclub kommer koras i 30 fps, sa man undrar ju om natt bilspel kommer kora i 60 fps alls pa ps4 och xbone.

Med stor sannolikhet kommer Forza Motorsport 6 göra det.
Sen om väder och mörker kommer finnas med återstår att se.
Personligen föredrar jag att köra i strålande solsken.

& ja, det är bra att det nämns. Våga vägra 30 fps! Gör allt fler det så slipper vi det kanske om några år.

Forza 5 körs i 60

Och 30 är inget problem. Horizon körde också i 30 och det funkade fint.

60fps verkar vara det nya 1080p, alla ska tjata om det som att det är det viktigaste.

Precis, jag kör 120Hz monitor på min PC för jag gillar när det flyter men jag tycker 30 FPS på en TV gör sig bättre än på en dator. De som inte klarar av 30 FPS på en TV måste ha svårt att titta på en vanlig film då den bara är i 24 FPS....

Att se på film och spela spel är en dålig jämförelse men jag antar att du är ironisk.

Utveckla gärna varför det är en dålig jämförelse. Har du sett skillnad på en film i 24 och 48 FPS? Det är som natt och dag.

Skillnaden är att filmer har riktig motionblur som "korrekt" mjukar upp rörelser -VS- INGET eller partiell och dålig låtsas spel-blur.

(Sedan får man sämre spelrespons och reaktionmöjlighet med låg FPS också).

Det stämmer, men det skiljer på olika spel. Ett bilspel funkar utmärkt i 30 fps, jag skulle dock aldrig spela BF4 på 30 fps likväl spelar det ingen roll om man kör Heartstone på 120 fps

Medlem
Skrivet av Morlizer:

Det stämmer, men det skiljer på olika spel. Ett bilspel funkar utmärkt i 30 fps, jag skulle dock aldrig spela BF4 på 30 fps likväl spelar det ingen roll om man kör Heartstone på 120 fps

Ja, just i bilspel o dyl. funkar det visuella bättre pga korta pixelrörelser i mitten (dvs mjukare) där man mest stirrar, plus att man panorerar mindre än i tex shooters och att bilden ofta inte ändras så markant. (Men 60 i bilspel märks åtminstone även om det ger lite mindre). Sen finns det ju många spel där reaktionstiden inte är så krävande.


signatur

Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.

12
Skriv svar