Här är Blizzard-spelen som aldrig släpptes

Robot
Medlem
Här är Blizzard-spelen som aldrig släpptes

Det är få saker som är så sorgliga som ett nedlagt spel...


signatur

Submission is for the weak

Medlem

Såg fram emot WC adventures och SC: Ghost nåt enormt på den tiden, innan de blev nerlagda.

Inaktiv

World of Warcraft levererar ordentligt med glädje än idag.. Titan hade gjort saker sämre


signatur

Panta burkar är klimatsmart men vi har inget system för det, vi tar en i taget, går det för fort då säger maskinen stop!

MEG
Medlem

Synd att de lägger ned Titan, men bättre det än ett dåligt spel. Undra hur länge de ska hålla WoW igång, de borde stänga av respiratorn och låta det dö en värdig död


signatur

Death is only the beginning

Inaktiv

Warcraft Adventures ser så himla mysigt ut! Attans!


signatur

War never changes.

Skribent

Warcraft Adventures var jag duktigt sugen på back in the day.


signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

Medlem

Haha, blev ruggigt besviken över att Ghost lades ner, nu är jag bara glad

Som en del redan har påpekat, det är underbart att Blizzard iallafall har den ekonomiska lyxen att inte behöva släppa något som dom investerat tid och pengar i, när det inte känns rätt. Den där magkänslan säger nog en hel det om slutresultatet, vilket syns rätt tydligt i filmklippet ovan.

Kan lätt föreställa mig att det var likadant med Titan, att dom hade en generell ambition och några nya idéer, men att det vid något tillfälle mer blev ett: "nja, vet inte om det blir så bra det här".

Medlem
Skrivet av Kleptomaniac:

Det är få saker som är så sorgliga som ett nedlagt spel...

Lika sorgligt som spel som släpps ofärdiga och är skit och säljs på företagsrykte och pre order?

Medlem

Istället för att fokusera på att göra ett nytt MMO, borde kanske Blizzard göra en ny spelmotor? Nåt som kan driva både deras existerande spel, och framtida spel. Titan hade inte blivit den succé som WoW blev. Behövs nytänk.


signatur

🖥️ Intel i5-12400F • 32GB DDR4 • Geforce RTX 3060
🎧 HyperX Cloud Flight ⌨️ HyperX Alloy Elite 🖱️ HyperX Pulsefire Raid

Medlem

SC Ghost såg ut som en billig kopia på Metal Gear 2 till PS2.
Måttligt översexualiserad protagonist med en röv som täcker halva skärmen och för mycket av allt men inget bra på något. Som en rörig Star Wars Episode 1 version av Metal Gear.

Skulle man göra spelet idag och ta bort allt eller förbättra flygningen osv. och lägga mer fokus på stealth likt Ground Zeroes tror jag spelet skulle ha pontential.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Dom glömde Diablo 3

Medlem
Skrivet av Diskmaskin:

World of Warcraft levererar ordentligt med glädje än idag.. Titan hade gjort saker sämre

Inte en chans...

Medlem
Skrivet av Horniak:
Skrivet av Diskmaskin:

World of Warcraft levererar ordentligt med glädje än idag.. Titan hade gjort saker sämre

Inte en chans...

Enligt dig ja, Diskmaskin tycker något annat.

Medlem
Skrivet av Pholiage:
Skrivet av Kleptomaniac:

Det är få saker som är så sorgliga som ett nedlagt spel...

Lika sorgligt som spel som släpps ofärdiga och är skit och säljs på företagsrykte och pre order?

Som Diablo 3 ?

Medlem
Skrivet av Dominus:
Skrivet av Horniak:
Skrivet av Diskmaskin:

World of Warcraft levererar ordentligt med glädje än idag.. Titan hade gjort saker sämre

Inte en chans...

Enligt dig ja, Diskmaskin tycker något annat.

Precis. Med det vill du säga?

Medlem

Kom ihåg att jag hade något häfte med kommande spel när jag köpte Diablo II. Var en fin bild där på Ghost röv :).

Medlem
Skrivet av Kleptomaniac:

Det är få saker som är så sorgliga som ett nedlagt spel...

Jag vill påstå att det är alldeles för få spel som läggs ned, med tanke på den enorma ström av skit som pumpas ut.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av Soulless:
Skrivet av Kleptomaniac:

Det är få saker som är så sorgliga som ett nedlagt spel...

Jag vill påstå att det är alldeles för få spel som läggs ned, med tanke på den enorma ström av skit som pumpas ut.

Såklart så släpps det mycket skit också. Vad jag menade var helt enkelt att spelare såg fram emot dessa spel, de var inom universum som många älskar. Även att dessa spel var någons "tankebarn" och att ha visionen framför sig men inte kunna genomföra den. Ser helt enkelt så mycket glädje som aldrig får framföras till spelaren.


signatur

Submission is for the weak

Inaktiv
Skrivet av schmuttah:
Skrivet av Pholiage:
Skrivet av Kleptomaniac:

Det är få saker som är så sorgliga som ett nedlagt spel...

Lika sorgligt som spel som släpps ofärdiga och är skit och säljs på företagsrykte och pre order?

Som Diablo 3 ?

Seså, nu (2,5 år efter release) är spelet helt ok.

Nej men visst är det tragiskt att den nya trenden är att släppa bajs som vi sedan får hoppas på att utvecklarna "patchar" så det blir spelbart. Diablo 3, BF 3 + 4, listan kan göras lång. Finns bara ett sätt att slippa detta och det är att sluta ge dem pengar. Protestera med plånboken. Det är det enda de lyssnar på och det enda som fungerar. Att köpa spelet och sedan gnälla är meningslöst, då har de fått dina pengar redan.

Medlem
Skrivet av eatem:
Skrivet av schmuttah:
Skrivet av Pholiage:
Skrivet av Kleptomaniac:

Det är få saker som är så sorgliga som ett nedlagt spel...

Lika sorgligt som spel som släpps ofärdiga och är skit och säljs på företagsrykte och pre order?

Som Diablo 3 ?

Seså, nu (2,5 år efter release) är spelet helt ok.

Nej men visst är det tragiskt att den nya trenden är att släppa bajs som vi sedan får hoppas på att utvecklarna "patchar" så det blir spelbart. Diablo 3, BF 3 + 4, listan kan göras lång. Finns bara ett sätt att slippa detta och det är att sluta ge dem pengar. Protestera med plånboken. Det är det enda de lyssnar på och det enda som fungerar. Att köpa spelet och sedan gnälla är meningslöst, då har de fått dina pengar redan.

Heh, jag höll med dig tills du sa emot dig själv D3 är långt bättre nu än vid release och anledningen till det är ju att dom faktiskt HAR lyssnat på fansen. Vet inte om jag någonsin helt kommer förlåta teamet bakom D3 för att dom missade öppet mål redan från starten, med facit i hand dessutom, men spelet spelet är så mycket bättre nu.

Moderator | Testpilot
Skrivet av darkthunder:

Istället för att fokusera på att göra ett nytt MMO, borde kanske Blizzard göra en ny spelmotor? Nåt som kan driva både deras existerande spel, och framtida spel. Titan hade inte blivit den succé som WoW blev. Behövs nytänk.

Med tanke på vad de berättat om spelat så var spelet ganska så nytänkade när det kommer till gameplay. För ett MMO.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

1
Skriv svar