En simplare (om)start

Medlem
En simplare (om)start

I det förra och tills nu sista blogginlägget, skrivet för mer än fyra år sedan, så hade jag inte någon skrivlust längre. Jag skrev att FZ i mitt tycke inte hade målgruppen jag var ute efter. Jag trodde att det var anledningen till varför jag gång efter gång drog mig för att skriva nya inlägg men nu fyra år senare så kan jag nog säga med mer säkerhet att anledningen var att jag skrev inte för min egen skull utan snarare för någon form av själv-validering från de som läste. Att skriva i bloggen blev något jobbigt som hängde efter mig snarare än något positivt och underhållande.

Walter_iego (som har en fantastiskt bra blogg) var den som gjorde min gamla blogg påmind igen. Det fick mig att börja fundera på att jag på senare år blivit mer av en konsument av information än en producent. Bara för att jag slutat skriva så har jag inte slutat haft tankar och idéer men jag har under de senaste åren hållt dem till mig själv. Så jag vill vända lite på det hela, jag vill fortfarande skriva för mig själv men samtidigt tillåta möjligheten att någon annan ska kunna få nya tankeställningar eller till och med bli inspirerad. Det låter lite högtravande kanske när jag läser det igen men det är väl den insikten jag kommit till. Vi är ett samhälle som delar information med varandra och jag vill vara med och dela, inte bara konsumera.

Jag lovar ingenting och jag skriver när jag känner för det. Det kanske inte blir något mer inlägg än detta eller så blir det det. Only time will tell.

#blogg

Medlem
En simplare (om)start

Tji fick du, välkommen tillbaka!

Ju fler som bloggar, desto trevligare

Visst är det så att man behöver utbyta tankar med andra, det är en av de fina sakerna med internet att man kan göra det på just det här sättet.

Hoppas sommaren fortlöper väl, på återseende när lusten faller på.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Tack templar och walter!

Helt sant gällande internet, delning blivit en kultur och jag gillar det bättre så än att ha den strikta separeringen av konsumenter och producenter.

Medlem

Never seen you before, but I had a similar period where I wrote nothing. Det var inte särskilt gångbart i längden, så nu både läser jag mer och skriver mer än jag gjorde förut. Hjälper något enormt med skrivandet, skriver dock mer på engelska sidor än här, men sen började jag ju också med att skriva här denna veckan. xD

In any case, hoppas att du kommer tillbaka in i det för skriva verkar det som att du kan iallafall. ^^


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Medlem

Sålänge man tycker det är kul att göra det så är det något jag verkligen uppmuntrar. Kul att du också kommit igång nyligen, att saker kommer och går i perioder är inte så ovanligt men är det något man gillar att göra så är det oftast svårt i slutänden att hålla sig borta. Hoppas att det håller i sig för dig också!

1
Skriv svar