Continuity intervju... och farväl

Medlem
Continuity intervju... och farväl

Saker måste komma till en ände. I detta fall handlar det om två saker där det första är den intervju-podcast jag arbetat på att få klar sedan jag intervjuade Continuity-utvecklarna i Januari (!). Många timmar har jag lagt på att få klart den och det har definitivt varit lärorikt; men nu är den äntligen klar och jag är ändå grymt nöjd. Continuity är ett väldigt intressant plattformspusselspel gjort av några göteborgare på Chalmers. Själva ljudkvalitén på intervjun är inte särskilt bra (göra intervju över Skype är inte att rekommendera) men jag har arbetat med det jag har och i slutänden tycker jag att det blev ganska bra och definitivt intressant. Jag vill också tacka min bror @nptccv som har hjälpt mig med all ljudredigering men som också gjort all musik själv. Själva podcasten kan ni ladda hem här, jag tar gärna emot kritik i kommentarerna eller genom PM!

Om ni har möjlighet så rekommenderar jag er att ta er till Swedish Game Awards finalen idag där Continuity är med och tävlar; de är nominerade under webbkategorin. Jag önskar att jag skulle kunna säga "ses där" men att bo i Örebro har sina nackdelar.

Gällande den andra saken som kommer till sin ände så är det denna blogg. Inte så förvånande även om jag försökt att återliva den ett par gånger men den har aldrig lyckats hålla sig vid liv länge. Anledningen till varför jag lägger ner den är delvis för att jag känner att FZ inte är rätt målgrupp för det jag vill skriva om samt så har min skrivlust försvunnit i princip helt och hållet. Jag känner inte det behovet av att förmedla saker som jag gjorde för två år sen. Så tre år efter sin start måste det sluta men jag är grymt glad för min tid och ser tillbaka över bloggen med glädje; jag har t o m börjat spara ner många inlägg på datorn för framtiden. Jag har lärt mig mycket om text och skrivande samtidigt som jag lärt mig hur jag bättre ska kunna uttrycka mig.

Så med det vill jag säga farväl... vi kanske ses i framtiden. Glöm bara inte, svaret är 42.

#blogg

Continuity intervju... och farväl

Välkommen tillbaka närhelst det finns möjlighet.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

1
Skriv svar