Fatal Frame – obehagligt skräckspel till Wii U

Robot
Medlem
Fatal Frame – obehagligt skräckspel till Wii U

Antar att det kan bli både skrämmande och trevligt att använda Wii U kontrollen som en spökfångarkamera, men med det sagt så måste jag påpeka att den där videon var totalt intetsägande. Kanske förklarar mer ifall man förstår vad som sägs, men jag skulle se det som ett misslyckande ifall man gjort det klippet i ett försök att få fram något om spel, gameplay eller story...visuellt sätt.

Medlem
Skrivet av Ender:

Antar att det kan bli både skrämmande och trevligt att använda Wii U kontrollen som en spökfångarkamera, men med det sagt så måste jag påpeka att den där videon var totalt intetsägande. Kanske förklarar mer ifall man förstår vad som sägs, men jag skulle se det som ett misslyckande ifall man gjort det klippet i ett försök att få fram något om spel, gameplay eller story...visuellt sätt.

Jag skulle ta det mer som en "teaser-trailer" än något annat. Spelet kommer säkerligen bli riktigt grymt, för den som gillar spel av den typen

Medlem

Släpps det inte här så blir jag besviken.

Medlem
Skrivet av Mytos:

Släpps det inte här så blir jag besviken.

Med tanke på att de e Nintendo som publicerar spelet så har jag iaf låga förhoppningar att det kommer släppas till oss här i väst. Det var Nintendo som bestämde sig för att väst världen var inte längre intresserad av Japansk mytologi inspirerade skräckspel. Vilket de demonstrerade genom att enbart släppa Fatal Frame 4 innanför den Japanska gränsen.
Man var ju tvungen att importera spelet samt modda "sönder" sitt Wii om man ens ville spela Fatal Frame 4...
Så jag personligen har inga stora förhoppningar att Nintendo har blivit klokare och förstått att det faktiskt finns en hel del fans av serien i den västra delen av jordklotet också.
För jag, som kanske många andra, vill spela Fatal Frame 5 utan en massa trassel med import och moddning..

1
Skriv svar