Se nya Unreal Tournament presenteras ikväll

Robot
Se nya Unreal Tournament presenteras ikväll
Medlem
Se nya Unreal Tournament presenteras ikväll

Som jag väntat på ett nytt UT, gör mig inte besviken nu Epic.

MEG
Medlem

Oj finns Epic kvar, ja där ser man


signatur

Death is only the beginning

Medlem

Snälla snälla Epic, ge oss en riktig arenashooter utan en massa upplåsningar och annat skräp från moderna FPS.

Medlem

Jag vågar inte hoppas på något storslaget.
Men det vore ofantligt roligt med ett framgångsrikt e-sport FPS av den gamla skolan!

Bara det inte blir för grötigt, håll det stilrent och simpelt!


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Snälla snälla snälla ingen konsolrelease.

Inaktiv
Skrivet av Vegeterrran:

Snälla snälla snälla ingen konsolrelease.

Stor chans att det kommer hända. Epic kommer säkert vilja visa UE4 på konsol. Vad man får hoppas på är att de designar PC-versionen för PC och inte blandar in för många mer konsolanpassade element.

Medlem
Skrivet av Hydraah:
Skrivet av Vegeterrran:

Snälla snälla snälla ingen konsolrelease.

Stor chans att det kommer hända. Epic kommer säkert vilja visa UE4 på konsol. Vad man får hoppas på är att de designar PC-versionen för PC och inte blandar in för många mer konsolanpassade element.

Självklart är det en extremt liten chans, men om vi ändå ska drömma om att dom faktiskt gör något bra och inget dussinfps som dom kommer göra, så kan vi väl drömma ordentligt, eller hur? Det kommer inte bli ett e-sport FPS eller en riktig arenashooter utan massa upplåsningar heller, men dom drömmarna kände du dig inte så benägen att stampa sönder. Dom kommer självklart heller inte "designa PC-versionen för PC och inte blanda in för många konsolanpassade element" men det är en nobel dröm att ha

Medlem
Skrivet av MEG:

Oj finns Epic kvar, ja där ser man

I allra högsta grad. Det är Epic som står bakom samtliga versioner av Unreal Engine, en spelmotor som anammats av otaliga spelutvecklare genom åren.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

MEG
Medlem
Skrivet av Pjotor:
Skrivet av MEG:

Oj finns Epic kvar, ja där ser man

I allra högsta grad. Det är Epic som står bakom samtliga versioner av Unreal Engine, en spelmotor som anammats av otaliga spelutvecklare genom åren.

Där ser man vad jag var insatt i ämnet


signatur

Death is only the beginning

Medlem
Skrivet av Vegeterrran:

Snälla snälla snälla ingen konsolrelease.

Så länge det inte påverkar PC versionen så behöver det inte vara ondo. UT 3 fick mycket kritik för att de gjorde spelet även för konsol men det var dock inte första gången som det fanns en version för konsol. Många verkar gilla Unreal Championship (som var en "sämre" version av UT 2004). Om jag inte minns fel gjordes även första UT för PS2.

Medlem
Skrivet av Vegeterrran:

Snälla snälla snälla ingen konsolrelease.

Men varför? orka vara dig...

Flakmonkey

Redan skrivit om mina tankar kring det här på bloggen men det här är helt klart en av de viktigaste kvällarna på mycket mycket länge för mitt eget spelande. Blir det som jag hoppas ja då kommer jag nog få börja spara ihop till en PC, blir det inte som jag hoppas så kommer jag nog deppa rejält.

Medlem
Skrivet av MutatedElk:
Skrivet av Vegeterrran:

Snälla snälla snälla ingen konsolrelease.

Men varför? orka vara dig...

Varför? För att jag vill ha en snabb arenashooter som är byggd för PC och inte behöver göra en mängd kompromisser för konsolerna såklart.

Angående ditt "orka vara dig.." bara för att jag inte gillar mina FPS på konsol, ja.. Jag vet inte ens vad jag kan svara utan att sjunka till samma nivå, så vi låter det nog bara vara.

Medlem

Spännande!!!!!!!!!!

Men det måste vara något utöver det vanliga för att locka folk som inte redan sen 10-15 å tillbaka spelat serien.

Grafiken är inte allt men En stor "lockande" del som med orginal UT/Quake3 när de kom. Det lockar massan men i slutändan är det fysiken som gör spelen beroende för spelarna.

Hoppas det skippar allt vad Singleplayer heter och fokuserar på lättillgänglig multiplayer spel med enkel och rolig start men med hög tröskel för De som vill gå högre, Bara sikta och skjuta är för tråkigt i längden , det krävs bra map/item design med.
Hoppas dem inta har för bråttom och släpper spelet först när det är klart.


signatur

“Too weird to live, too rare to die”

Medlem
Skrivet av Vegeterrran:

Snälla snälla snälla ingen konsolrelease.

Men skärp dig, det är inget fel på konsolreleaser. Säg istället snälla, snälla, snälla en ordentlig PC utgåva.

Medlem
Skrivet av MutatedElk:
Skrivet av Vegeterrran:

Snälla snälla snälla ingen konsolrelease.

Men varför? orka vara dig...

För att det då kanske kan bli ett riktigt bra PC spel, något marknaden inte är bortskämd med idag!


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

UT med Unreal 4 motorn, det är det enda som behövs, inte 3 eller 4an de var skit, 1an eller 2an helst!

Medlem

1an var sjukt roligt att lira med polare. Vilka rage minnen jag har =).

Medlem
Skrivet av Luciphear:
Skrivet av Vegeterrran:

Snälla snälla snälla ingen konsolrelease.

Men skärp dig, det är inget fel på konsolreleaser. Säg istället snälla, snälla, snälla en ordentlig PC utgåva.

Skärp dig, du vet att det inte blir någon ordentlig PC-utgåva när den ska samutvecklas till konsol.

Medlem

bara jag som skulle vilja ha ett vanligt unreal spel alltså det klassiska vanliga och inte torment spelet ?

Medlem

http://www.fz.se/spel/unreal/pc ge mig detta i stället fast u nya motorn

Medlem

Så Sweeney ljög för oss i åratal, så onödigt och fult.

Medlem

Kan inte vänta.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av Nosnos:

Redan skrivit om mina tankar kring det här på bloggen men det här är helt klart en av de viktigaste kvällarna på mycket mycket länge för mitt eget spelande. Blir det som jag hoppas ja då kommer jag nog få börja spara ihop till en PC, blir det inte som jag hoppas så kommer jag nog deppa rejält.

Jag tycker det är sjukt viktigt med, jag gillade verkligen gamla Unreal, men jag hoppas på det bästa och förväntar mig det värsta...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Det här ska ses, ser fram emot både UT och Quake i nya iterationer.

Medlem
Skrivet av Vegeterrran:

Snälla snälla snälla ingen konsolrelease.

Förbered dig på att bli besviken. Fattar inte ens vad ett spel som UT har att göra på konsol, men de kommer nog på nått sätt att förstöra en underbar spelserie.

Medlem

Klockan 8 smäller det stort? Man kan hoppas på trevliga nyheter.

Medlem

Tyvärr grabbar, de blir UT för iOS

Medlem
Skrivet av Nosnos:

Redan skrivit om mina tankar kring det här på bloggen men det här är helt klart en av de viktigaste kvällarna på mycket mycket länge för mitt eget spelande. Blir det som jag hoppas ja då kommer jag nog få börja spara ihop till en PC, blir det inte som jag hoppas så kommer jag nog deppa rejält.

Då lär det flygas shockcombos för fulla muggar då med andra ord?


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

123
Skriv svar