Film – lite och mycket gameplay från H1Z1

Robot
Film – lite och mycket gameplay från H1Z1

Se kort redigerad film eller följ med på en tolv timmar lång resa med utvecklarna.

#valve, #left-4-dead, #dayz, #h1z1, #sony, #arma-2


Medlem
Film – lite och mycket gameplay från H1Z1

Känner mig lite osäker om dom fattat grejjen med DayZ


signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Skrivet av Preed:

Känner mig lite osäker om dom fattat grejjen med DayZ

Känner mig lite osäker om JAG fattat grejjen med DayZ


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem
Skrivet av Propy:
Skrivet av Preed:

Känner mig lite osäker om dom fattat grejjen med DayZ

Känner mig lite osäker om JAG fattat grejjen med DayZ

Medlem
Skrivet av Preed:

Känner mig lite osäker om dom fattat grejjen med DayZ

det är väl ändå inte DayZ dom gör. Det är ju H1Z1

Medlem

Oh, börjar den hamna i beta stadiet nu eller har den hamnat där redan? Sist jag såg gameplay så var det i alpha ^^

Skrivet av Preed:

Känner mig lite osäker om dom fattat grejjen med DayZ

Jaha, jag som hade för mig dom sagt utan dayz så hade inte detta spelet kommit... så dom sa att det var en kopia av dayz dom skulle göra, nej då kommer dom misslyckas om det var det dom var ute efter

http://www.worldsfactory.net/2014/04/10/h1z1-not-for-weak-wou...

Medlem

Well säger som alltid, jag tror att det finns många problem med F2P modellen och att det är SOE som gör H1Z1. Men jag ser fram emot att testa och hoppas det inte blir fokus på massa progression, handhållning och PvE trams bara för att locka stora massan casuals.

Medlem

Jävligt fula animationer. Speciellt zombiernas spring-animationer.

Och rent allmänt, om man förbiser de stora miljöerna så ser det sämre ut än en seriös Source-mod som No More Room In Hell.

Inte sagt att allt måste vara skitsnyggt, men det känns ganska "last-gen". Och då väljer man alltid ut de bästa klippen och de bästa vinklarna till trailers.

SoL
Medlem

Det stör mig att de inte blir någon rekyl alls när han använder vapen! Hoppas spelet blir bra, men jag tvivlar fan

Medlem

zombiernas animationer påminner mig om detta: https://www.youtube.com/watch?v=iRZ2Sh5-XuM

i övrigt ser det ruskigt stelt och billigt ut, men det är ju F2P så man kanske inte ska begära så mycket.

Medlem
Medlem

DayZ fanboysen sitter och gnäller ser jag, intressant hur ni gnäller på ett spel som inte ens är släppt ännu. Dom hinner nog fixa animationerna m.m innan släppet.

Vilket zombiesurvival spel som helst skulle klara sig bättre än vad DayZ skulle göra.
DayZ är inte dåligt det säger jag inte, men om man tänker efter vilka misstag som gjorts i det så kan man till 99,9% räkna ut att detta blir nog garanterat en mindre flopp än vad dayz är.

Dean gick inte ens efter hur han gjorde i modden utan bara skräpa ner spelet, jag kommer inte ens installera dayz igen förrän jag märker en stor jäkla skillnad.

Tur att nether finns som är ruggigt mycket bättre fastän det är typ i alpha ännu.

Medlem

Jag vill gilla DayZ men förstår inte heller grejjen med spelet.

Det ska vara ett överlevnads spel, men enda man överlever "mot" är andra spelare.

Springa och hitta ett vapen sen skjuta mot andra spelare.
Varför zombies ens finns med i spelet förstår jag inte.

Om nu spelet gick ut på att överleva vs zombies och världen och sen möjligheten att bli dödade och anfallna och rånade av andra spelare, då hade spelet varigt riktigt bra.

Medlem
Skrivet av Salami:

Jag vill gilla DayZ men förstår inte heller grejjen med spelet.

Det ska vara ett överlevnads spel, men enda man överlever "mot" är andra spelare.

Springa och hitta ett vapen sen skjuta mot andra spelare.
Varför zombies ens finns med i spelet förstår jag inte.

Om nu spelet gick ut på att överleva vs zombies och världen och sen möjligheten att bli dödade och anfallna och rånade av andra spelare, då hade spelet varigt riktigt bra.

DayZ kommer ju ha betydligt fler såna inslag i framtiden, redan nu har zombierna gjorts tåligare etc. och längre fram kommer sjukdom och grejer implementeras, så överlevnad kommer bli en stor del av det, det är ju trots allt alpha.

Medlem
Skrivet av Ftmch:
Skrivet av Salami:

Jag vill gilla DayZ men förstår inte heller grejjen med spelet.

Det ska vara ett överlevnads spel, men enda man överlever "mot" är andra spelare.

Springa och hitta ett vapen sen skjuta mot andra spelare.
Varför zombies ens finns med i spelet förstår jag inte.

Om nu spelet gick ut på att överleva vs zombies och världen och sen möjligheten att bli dödade och anfallna och rånade av andra spelare, då hade spelet varigt riktigt bra.

DayZ kommer ju ha betydligt fler såna inslag i framtiden, redan nu har zombierna gjorts tåligare etc. och längre fram kommer sjukdom och grejer implementeras, så överlevnad kommer bli en stor del av det, det är ju trots allt alpha.

Med risk för att låta bitter, så känns DayZ's uppdateringar utav innehåll lite såhär


signatur

Life is short , play more

Medlem
Skrivet av Salami:

Jag vill gilla DayZ men förstår inte heller grejjen med spelet.

Det ska vara ett överlevnads spel, men enda man överlever "mot" är andra spelare.

Springa och hitta ett vapen sen skjuta mot andra spelare.
Varför zombies ens finns med i spelet förstår jag inte.

Om nu spelet gick ut på att överleva vs zombies och världen och sen möjligheten att bli dödade och anfallna och rånade av andra spelare, då hade spelet varigt riktigt bra.

Spelet är ju inte färdigt än.

Medlem
Skrivet av Ftmch:
Skrivet av Salami:

Jag vill gilla DayZ men förstår inte heller grejjen med spelet.

Det ska vara ett överlevnads spel, men enda man överlever "mot" är andra spelare.

Springa och hitta ett vapen sen skjuta mot andra spelare.
Varför zombies ens finns med i spelet förstår jag inte.

Om nu spelet gick ut på att överleva vs zombies och världen och sen möjligheten att bli dödade och anfallna och rånade av andra spelare, då hade spelet varigt riktigt bra.

DayZ kommer ju ha betydligt fler såna inslag i framtiden, redan nu har zombierna gjorts tåligare etc. och längre fram kommer sjukdom och grejer implementeras, så överlevnad kommer bli en stor del av det, det är ju trots allt alpha.

Jaså har dom blivit tåligare? Dom har alltid tålt 2 slag av mig med yxa om jag inte träffat direkt i skallen då har dom dött på en gång. Att dom tål mer var ju rent bullcrap, så intressant hur mycket folk skyddar dayz för vi andra talar sanning om det.

Medlem
Skrivet av zliddret:

Jaså har dom blivit tåligare? Dom har alltid tålt 2 slag av mig med yxa om jag inte träffat direkt i skallen då har dom dött på en gång. Att dom tål mer var ju rent bullcrap, så intressant hur mycket folk skyddar dayz för vi andra talar sanning om det.

Ja? Brandyxan har tidigare dödat dem med ett slag varje gång (åtminstone om den är i bra skick antar jag, jag vet inte om det påverkar, vedyxan tar fler än ett slag, andra vapen ännu mer), nu gör den inte det längre. Jag "skyddar" inte DayZ, påpekar bara lite saker, det är jävligt mycket med DayZ som är trasigt som fan, inklusive zombierna, och jag tror inte att DayZ någonsin kommer att vara stabilt, motorn det bygger på är inte sån helt enkelt, men ja, fler survivalinslag som sjukdom osv. är ju som sagt inplanerade, och de har gjort zombierna tåligare, varför skulle de ljuga om en sån sak? Problemet med zombierna är väl snarare att de är allmänt glitchiga och springer igenom väggar och laggar och har sig, och ja, zombierna (och mycket annat) är trasiga som fan i dagsläget, och kommer antagligen aldrig fungera fläckfritt.

Edit: och apropå mitt gnäll på animationerna i H1Z1 så fick jag för mig att spelet ska släppas ganska snart, men det verkar inte stämma, faktum kvarstår dock att animationerna ser hemska ut i dagsläget (åtminstone i mina ögon) och vapenkänsla osv. ser inte heller ut att vara någon höjdare, detta innebär dock inte att jag anser att DayZ har de snyggaste animationerna och bästa vapenkänslan någonsin osv. Min diss mot anmationerna i H1Z1 var inte menat som någon slags jämförelse med DayZ. Det har också mycket med besvikelse att göra, eftersom att jag hoppas lite på att H1Z1 blir som ett DayZ men mer.. stabilt och bättre, eftersom att DayZ har och alltid kommer ha ordentliga brister iochmed spelmotorn osv.

Medlem
Skrivet av zliddret:
Skrivet av Ftmch:
Skrivet av Salami:

Jag vill gilla DayZ men förstår inte heller grejjen med spelet.

Det ska vara ett överlevnads spel, men enda man överlever "mot" är andra spelare.

Springa och hitta ett vapen sen skjuta mot andra spelare.
Varför zombies ens finns med i spelet förstår jag inte.

Om nu spelet gick ut på att överleva vs zombies och världen och sen möjligheten att bli dödade och anfallna och rånade av andra spelare, då hade spelet varigt riktigt bra.

DayZ kommer ju ha betydligt fler såna inslag i framtiden, redan nu har zombierna gjorts tåligare etc. och längre fram kommer sjukdom och grejer implementeras, så överlevnad kommer bli en stor del av det, det är ju trots allt alpha.

Jaså har dom blivit tåligare? Dom har alltid tålt 2 slag av mig med yxa om jag inte träffat direkt i skallen då har dom dött på en gång. Att dom tål mer var ju rent bullcrap, så intressant hur mycket folk skyddar dayz för vi andra talar sanning om det.

Om du känner för att tala sanning så gör det i form av feedback. det är det alpha-testing är till för.

http://feedback.dayzgame.com/my_view_page.php

Medlem

Tror H1Z1 kommer att bli en hit! Livestreamen igår var ju magisk man fick verkligen bakgrunden till spelet och en riktig historia! Kändes som om jag var i H1Z1 världen när jag satt och lyssnade! :). Vad tyckte ni?

För er som inte är haters bli medlem på www.h1z1.se och snacka med oss i forumet (svensk h1z1 community). Vi funderar på att starta ett team i spelet och ta över något område som vi bygger upp och vaktar!

1
Skriv svar