Fuskare förstör ekonomin i Elder Scrolls Online

Medlem
Medlem
Skrivet av IceDusT:
Skrivet av Ozman:
Skrivet av IceDusT:
Skrivet av Ahris:
Skrivet av SprengdPanda:
Skrivet av chopper:

Finns det något online spel som det inte fuskas i i dag?
Är ruskigt trött på detta. Så mitt spelande är väl ca 95% SP i dag.

I war thunder är inte fusk möjligt

Struntprat, allt går att hacka och War Thunder är inget undantag. Googla så får du se.
YouTube har dessutom några fina exempel på aimbots in action.

Du som är full av skit. Aimbot fungerar inte i spel där hit detection och dylikt ligger serverside, som t.ex i War Thunder. Det finns massa YT videos med fusk till WT men alla är inspelade på privata servers (custom mission etc) och fungerar inte "live" så att säga. Det finns säkert nå fusk till WT men inget som hjälper desto mer. Tror jag sett ett ESP och lead marker i RB.

Jag spelar WT på en nivå som förmodligen är top100 i världen och jag har aldrig någonsin ens tänkt tanken att någon skulle ha fuskat. Jag har ca 1000 timmar spelat. Inte en enda gång har jag ens misstänkt någon för fusk.

finns aimbots som inte använder "hit detection" utan dom målar alla fiender typ röda o teammates gröna sen skjuter den på typ allt som rör sig av fiende färg....dom första aimbotsen jag stötte på i fps spel fungerade så...fanns också aimbots som bara sökte formen av huvud..o sköt efter det...visst funkar inte så bra som dagens aimbots men bra mycke bättre än du skulle klara av

Jag tror du grovt missförstått hur en aimbot fungerar. Men w/e.

Och för att en aimbot ska fungerar i WT måste den VETA fiendeplanets riktning, fart och avstånd för att kunna träffa med kulorna då ballistiken också är serverside. Inte en liten bedrift att knacka den koden! Någon borde anställa den killen till något mer produktivt. Typ bota cancer eller nåt.

I korthet, sluta jiddra skit. Aimbot funkar inte till spel som WT.

Självklart går det att fuska.. Även om inte aimbots fungerar (hint: det gör dem) så finns det många andra sätt att fuska på.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av IceDusT:
Skrivet av Ozman:
Skrivet av IceDusT:
Skrivet av Ahris:
Skrivet av SprengdPanda:
Skrivet av chopper:

Finns det något online spel som det inte fuskas i i dag?
Är ruskigt trött på detta. Så mitt spelande är väl ca 95% SP i dag.

I war thunder är inte fusk möjligt

Struntprat, allt går att hacka och War Thunder är inget undantag. Googla så får du se.
YouTube har dessutom några fina exempel på aimbots in action.

Du som är full av skit. Aimbot fungerar inte i spel där hit detection och dylikt ligger serverside, som t.ex i War Thunder. Det finns massa YT videos med fusk till WT men alla är inspelade på privata servers (custom mission etc) och fungerar inte "live" så att säga. Det finns säkert nå fusk till WT men inget som hjälper desto mer. Tror jag sett ett ESP och lead marker i RB.

Jag spelar WT på en nivå som förmodligen är top100 i världen och jag har aldrig någonsin ens tänkt tanken att någon skulle ha fuskat. Jag har ca 1000 timmar spelat. Inte en enda gång har jag ens misstänkt någon för fusk.

finns aimbots som inte använder "hit detection" utan dom målar alla fiender typ röda o teammates gröna sen skjuter den på typ allt som rör sig av fiende färg....dom första aimbotsen jag stötte på i fps spel fungerade så...fanns också aimbots som bara sökte formen av huvud..o sköt efter det...visst funkar inte så bra som dagens aimbots men bra mycke bättre än du skulle klara av

Jag tror du grovt missförstått hur en aimbot fungerar. Men w/e.

Och för att en aimbot ska fungerar i WT måste den VETA fiendeplanets riktning, fart och avstånd för att kunna träffa med kulorna då ballistiken också är serverside. Inte en liten bedrift att knacka den koden! Någon borde anställa den killen till något mer produktivt. Typ bota cancer eller nåt.

I korthet, sluta jiddra skit. Aimbot funkar inte till spel som WT.

lol snacka om att vara naiv..går att coda precis allt sånt du nämnde i en aimbot som jag beskrev...om det är som du säger att det inte går att coda så skulle inte en vanlig spelare utan fusk kunna träffa.. går att coda precis allt du kan göra manuellt...är bara fråga om viljan att slösa tid på det..

Medlem
Skrivet av Mattias Frost:
Skrivet av RuneClaw:
Skrivet av Ztreek:

FZ, kan ni svara på varför oskyldiga personer har blivit bannade? någon info borde ni väl ha.

Buggen ska vara extremt lätt att aktivera. Den bestod i princip av att du dubbelklickade för snabbt eller en gång för mycket när du skulle ta saker från guildbanken.

Så mycket lätt för en vanlig spelare att råka göra det några gånger utan att ens tänka på det. Det är väl snarare dom som kopierat föremål hundratals gånger som ska bannas, inte dom som gjort det vid bara några få tillfällen.

Det sägs också att det är en automatisk process som bannar efter vissa kriterier, och att en del oskyldiga därför felaktigt får smaka banhammaren. Men är du oskyldig ska det bara vara att kontakta supporten. Har även hört att vissa fått bann upphävd utan att kontakta support, så det verkar som Zenimax är medvetna om misstaget och åtgärdar själva.

Tattar ZeniMax >_<

Medlem
Skrivet av IceDusT:
Skrivet av Ahris:
Skrivet av SprengdPanda:
Skrivet av chopper:

Finns det något online spel som det inte fuskas i i dag?
Är ruskigt trött på detta. Så mitt spelande är väl ca 95% SP i dag.

I war thunder är inte fusk möjligt

Struntprat, allt går att hacka och War Thunder är inget undantag. Googla så får du se.
YouTube har dessutom några fina exempel på aimbots in action.

Du som är full av skit. Aimbot fungerar inte i spel där hit detection och dylikt ligger serverside, som t.ex i War Thunder. Det finns massa YT videos med fusk till WT men alla är inspelade på privata servers (custom mission etc) och fungerar inte "live" så att säga. Det finns säkert nå fusk till WT men inget som hjälper desto mer. Tror jag sett ett ESP och lead marker i RB.

Jag spelar WT på en nivå som förmodligen är top100 i världen och jag har aldrig någonsin ens tänkt tanken att någon skulle ha fuskat. Jag har ca 1000 timmar spelat. Inte en enda gång har jag ens misstänkt någon för fusk.

Jaså? Härligt att du kastar runt skit med en sådan fantastisk övertygelse trots dina uppenbara brister i ämnet. Så du menar på fullaste allvar att spel som har server-side hit detection inte går att aimbotta i? Du tänker spel som t.ex BF3, BF4 eller kanske Titanfall? Nä för där finns ju INGA aimbots. Suck på dig och dina gener.

Medlem
Skrivet av chopper:

Finns det något online spel som det inte fuskas i i dag?
Är ruskigt trött på detta. Så mitt spelande är väl ca 95% SP i dag.

Dota2.

Medlem
Skrivet av PurreSnurre:
Skrivet av SprengdPanda:
Skrivet av chopper:

Finns det något online spel som det inte fuskas i i dag?
Är ruskigt trött på detta. Så mitt spelande är väl ca 95% SP i dag.

I war thunder är inte fusk möjligt

Drog en runda idag och det var en lätt win för vårat lag. En spelare drog ner 18 plan. Det sätter ju funderingar i skallen, men han kanske var så duktig helt enkelt. Glad att man var i rätt team iallafall.

"det sägs".. Ta inte allting för givet, ett liknande bugg kan ha hittats i betan som nu är fixat. Men fuskarna har hittat ett annat sätt som liknar det som blev rapporterat för att återigen kunna tjäna pengar..

Eller så ljuger någon/trollar.

Medlem
Skrivet av IMSG:
Skrivet av chopper:

Finns det något online spel som det inte fuskas i i dag?
Är ruskigt trött på detta. Så mitt spelande är väl ca 95% SP i dag.

Dota2.

Självklart försöker man fuska även där.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Haha Fisse tur att någon hade förstånd att ta ner lille IceDusT till Jorden igen.. ja herregud vad naivt

Medlem
Skrivet av IceDusT:
Skrivet av Ahris:
Skrivet av SprengdPanda:
Skrivet av chopper:

Finns det något online spel som det inte fuskas i i dag?
Är ruskigt trött på detta. Så mitt spelande är väl ca 95% SP i dag.

I war thunder är inte fusk möjligt

Struntprat, allt går att hacka och War Thunder är inget undantag. Googla så får du se.
YouTube har dessutom några fina exempel på aimbots in action.

Du som är full av skit. Aimbot fungerar inte i spel där hit detection och dylikt ligger serverside, som t.ex i War Thunder. Det finns massa YT videos med fusk till WT men alla är inspelade på privata servers (custom mission etc) och fungerar inte "live" så att säga. Det finns säkert nå fusk till WT men inget som hjälper desto mer. Tror jag sett ett ESP och lead marker i RB.

Jag spelar WT på en nivå som förmodligen är top100 i världen och jag har aldrig någonsin ens tänkt tanken att någon skulle ha fuskat. Jag har ca 1000 timmar spelat. Inte en enda gång har jag ens misstänkt någon för fusk.

Jag hoppas att du förstår att bara för att du inte har sett något så betyder inte det att det inte existerar.
Dessutom är det som så att oavsett hur mycket du spelar så är sannolikheten att upptäcka en fuskare bland War Thunders över 5 miljoner spelare ganska liten, i synnerhet om du spelar på den nivå du påstår eftersom fuskare är dåliga spelare och filtreras bort i din matchmaking.

Det är ett faktum att det går att fuska i alla spel om viljan och kunskapen finns, tror du något annat så saknar du verklighetsförankring.

Medlem
Skrivet av Fisse:
Skrivet av IceDusT:
Skrivet av Ahris:
Skrivet av SprengdPanda:
Skrivet av chopper:

Finns det något online spel som det inte fuskas i i dag?
Är ruskigt trött på detta. Så mitt spelande är väl ca 95% SP i dag.

I war thunder är inte fusk möjligt

Struntprat, allt går att hacka och War Thunder är inget undantag. Googla så får du se.
YouTube har dessutom några fina exempel på aimbots in action.

Du som är full av skit. Aimbot fungerar inte i spel där hit detection och dylikt ligger serverside, som t.ex i War Thunder. Det finns massa YT videos med fusk till WT men alla är inspelade på privata servers (custom mission etc) och fungerar inte "live" så att säga. Det finns säkert nå fusk till WT men inget som hjälper desto mer. Tror jag sett ett ESP och lead marker i RB.

Jag spelar WT på en nivå som förmodligen är top100 i världen och jag har aldrig någonsin ens tänkt tanken att någon skulle ha fuskat. Jag har ca 1000 timmar spelat. Inte en enda gång har jag ens misstänkt någon för fusk.

Jaså? Härligt att du kastar runt skit med en sådan fantastisk övertygelse trots dina uppenbara brister i ämnet. Så du menar på fullaste allvar att spel som har server-side hit detection inte går att aimbotta i? Du tänker spel som t.ex BF3, BF4 eller kanske Titanfall? Nä för där finns ju INGA aimbots. Suck på dig och dina gener.

Varken BF3 eller BF4 är serverside. De använder ett system där clienten talar om för servern att den träffat och servern skickar detta sedan vidare till alla andra (grovt förenklat). Det är därför det är vanligt att du dör en stund efter att tu gömt tid bakom något, eller att du dödar någon på din skärm och en kort stund senare blir du dödad av denna person. Titanfall har jag ingen aning om. Detta har dock inget att göra med om det går att fuska i serverside spel för det är fullt möjligt, ARMA spelen är fulla av aimbots å skit.

Medlem

Nu går det ju inte träffa flygplan i warthunder om man skjuter rakt på modellen och lead in indicator visar väldigt ofta fel den med, man får sikta förbi eller bakom den 80% av tiden, så jag personligen tror att en aimbot kommer ha det väldigt svårt att träffa något.

Medlem

Suck. Jag var intresserad av ESO och funderade på att plocka upp det till sommaren men nu vettefan.
I GTA O så förstörde ju fuskare ekonomin som fan och spelet blev anus så fort någon av dem var på instansen man var i.


signatur

// Bacon <3

Medlem
Skrivet av Ankh:
Skrivet av SprengdPanda:
Skrivet av chopper:

Finns det något online spel som det inte fuskas i i dag?
Är ruskigt trött på detta. Så mitt spelande är väl ca 95% SP i dag.

I war thunder är inte fusk möjligt

alla spel går tyvärr att fuska i. Inga undantag.

Konsolspel torde väl vara svårt att fuska i? Menar du att det skulle gå att fuska i Bad Company 2 på PS3 t ex?


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem

Underbart att se ännu ett överhypat MMO sjunka till havets botten

Medlem
Skrivet av Paddington:
Skrivet av Ankh:
Skrivet av SprengdPanda:
Skrivet av chopper:

Finns det något online spel som det inte fuskas i i dag?
Är ruskigt trött på detta. Så mitt spelande är väl ca 95% SP i dag.

I war thunder är inte fusk möjligt

alla spel går tyvärr att fuska i. Inga undantag.

Konsolspel torde väl vara svårt att fuska i? Menar du att det skulle gå att fuska i Bad Company 2 på PS3 t ex?

Finns på USB-sticka, bara att plugga in i köra. Har alla möjliga typer av fusk.

Xie
Medlem
Skrivet av Paddington:
Skrivet av Ankh:
Skrivet av SprengdPanda:
Skrivet av chopper:

Finns det något online spel som det inte fuskas i i dag?
Är ruskigt trött på detta. Så mitt spelande är väl ca 95% SP i dag.

I war thunder är inte fusk möjligt

alla spel går tyvärr att fuska i. Inga undantag.

Konsolspel torde väl vara svårt att fuska i? Menar du att det skulle gå att fuska i Bad Company 2 på PS3 t ex?

Finns aimbot, esp å liknande till bad company 2 till PS3/xbox 360 som jag hittade efter en snabb sökning.
Jag vet om dom jag hittade fungerar eller bara scam för virus eller nåt kanske, men jag har inga problem med att tro att aimbot skulle finnas till bad company 2 till PS3.
Satt med liknande grejjer när jag höll på att spela halo 3 på min jtagad 360 (offline).

Medlem
Skrivet av Komured:
Skrivet av Fisse:
Skrivet av IceDusT:
Skrivet av Ahris:
Skrivet av SprengdPanda:
Skrivet av chopper:

Finns det något online spel som det inte fuskas i i dag?
Är ruskigt trött på detta. Så mitt spelande är väl ca 95% SP i dag.

I war thunder är inte fusk möjligt

Struntprat, allt går att hacka och War Thunder är inget undantag. Googla så får du se.
YouTube har dessutom några fina exempel på aimbots in action.

Du som är full av skit. Aimbot fungerar inte i spel där hit detection och dylikt ligger serverside, som t.ex i War Thunder. Det finns massa YT videos med fusk till WT men alla är inspelade på privata servers (custom mission etc) och fungerar inte "live" så att säga. Det finns säkert nå fusk till WT men inget som hjälper desto mer. Tror jag sett ett ESP och lead marker i RB.

Jag spelar WT på en nivå som förmodligen är top100 i världen och jag har aldrig någonsin ens tänkt tanken att någon skulle ha fuskat. Jag har ca 1000 timmar spelat. Inte en enda gång har jag ens misstänkt någon för fusk.

Jaså? Härligt att du kastar runt skit med en sådan fantastisk övertygelse trots dina uppenbara brister i ämnet. Så du menar på fullaste allvar att spel som har server-side hit detection inte går att aimbotta i? Du tänker spel som t.ex BF3, BF4 eller kanske Titanfall? Nä för där finns ju INGA aimbots. Suck på dig och dina gener.

Varken BF3 eller BF4 är serverside. De använder ett system där clienten talar om för servern att den träffat och servern skickar detta sedan vidare till alla andra (grovt förenklat). Det är därför det är vanligt att du dör en stund efter att tu gömt tid bakom något, eller att du dödar någon på din skärm och en kort stund senare blir du dödad av denna person. Titanfall har jag ingen aning om. Detta har dock inget att göra med om det går att fuska i serverside spel för det är fullt möjligt, ARMA spelen är fulla av aimbots å skit.

Jag TROR inte heller att det finns aimbots in warthunder, men jag har hört att det finns mods som kan hjälpa dig att se folk långt bort(visar på nått sätt vad du ser men tydligare) lite förklaring på varför folk har kunnat skjuta ner plan på 1-2km distance.
Tror folk hittar andra sätt att fusak typ som i wot fusket som gjorde att man tydligt kunde se var fiendes arty sköt ifrån.

Medlem
Skrivet av RuneClaw:
Skrivet av Ztreek:

FZ, kan ni svara på varför oskyldiga personer har blivit bannade? någon info borde ni väl ha.

Buggen ska vara extremt lätt att aktivera. Den bestod i princip av att du dubbelklickade för snabbt eller en gång för mycket när du skulle ta saker från guildbanken.

Så mycket lätt för en vanlig spelare att råka göra det några gånger utan att ens tänka på det. Det är väl snarare dom som kopierat föremål hundratals gånger som ska bannas, inte dom som gjort det vid bara några få tillfällen.

Så man undrar var går gränsen för fusk? Enligt dig är det fusk om man gör det många gånger! Om man "bara" gör det några gånger så är det INTE fusk, herre je kommer vi från samma planet? Ett fusk är fusk första gången... Punkt!

Så egentligen är det en fråga om moral som saknas av dagens spelare. Själv tillhör jag generationen som började spela på 80-talet och min erfarenhet säger mig att vi har en annan moral än dagens egospelare.

Det första irriterande fusk som jag märkte av var när CS spelarna började komma över in i BF2 och servrarna blev fulla av bunnyhoppare som BF2 var då så gick det inte att träffa någon som var i luften (i hoppet) och det var mycket ban pga det "fusket" Så fusket har faktiskt kommit med den yngre generationen. Därmed inte sagt att alla fuskar som är unga. Men de har en mycket större tolerans nivå för fusk än äldre spelare.

Något som mitt citerade inlägg visar!
Det går nog inte göra fusk säkra spel men vad vi behöver är en ändrad syn hur vi gör på internet. Det har blivit så dålig "moral" där i dag. Är 58 år i dag och spelar fortfarande men tålamodet för online spel är nästan noll. Men har några BF3 clan sevrar som är "relativt" fuskfria. som jag gärna spelar på. Jag brukar hyra spelserver men då får jag sitta o lägga ca 85-90 % av min spel tid att vara admin o jaga folk som inte följer server rules. Det är inte kul så jag hoppar ijn i publickträsket några ggr emellanåt för o få en stund o har man tur så blir det några bra tinnar.


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Medlem
Skrivet av IceDusT:
Skrivet av Ozman:
Skrivet av IceDusT:
Skrivet av Ahris:
Skrivet av SprengdPanda:
Skrivet av chopper:

Finns det något online spel som det inte fuskas i i dag?
Är ruskigt trött på detta. Så mitt spelande är väl ca 95% SP i dag.

I war thunder är inte fusk möjligt

Struntprat, allt går att hacka och War Thunder är inget undantag. Googla så får du se.
YouTube har dessutom några fina exempel på aimbots in action.

Du som är full av skit. Aimbot fungerar inte i spel där hit detection och dylikt ligger serverside, som t.ex i War Thunder. Det finns massa YT videos med fusk till WT men alla är inspelade på privata servers (custom mission etc) och fungerar inte "live" så att säga. Det finns säkert nå fusk till WT men inget som hjälper desto mer. Tror jag sett ett ESP och lead marker i RB.

Jag spelar WT på en nivå som förmodligen är top100 i världen och jag har aldrig någonsin ens tänkt tanken att någon skulle ha fuskat. Jag har ca 1000 timmar spelat. Inte en enda gång har jag ens misstänkt någon för fusk.

finns aimbots som inte använder "hit detection" utan dom målar alla fiender typ röda o teammates gröna sen skjuter den på typ allt som rör sig av fiende färg....dom första aimbotsen jag stötte på i fps spel fungerade så...fanns också aimbots som bara sökte formen av huvud..o sköt efter det...visst funkar inte så bra som dagens aimbots men bra mycke bättre än du skulle klara av

Jag tror du grovt missförstått hur en aimbot fungerar. Men w/e.

Och för att en aimbot ska fungerar i WT måste den VETA fiendeplanets riktning, fart och avstånd för att kunna träffa med kulorna då ballistiken också är serverside. Inte en liten bedrift att knacka den koden! Någon borde anställa den killen till något mer produktivt. Typ bota cancer eller nåt.

I korthet, sluta jiddra skit. Aimbot funkar inte till spel som WT.

Jag har svårt o se hur man inte skulle kunna göra ett aimbot till det spelet. Även om det är serversided så när du kollar mot en motståndare så måste servern skicka position, rotation, fart så att din dator ska kunna simulera vad som händer på servern. Avståndet får du då genom att ta reda på hypotenusan mellan din postition & fiendens position:
(Din.X^2 - Fiende.X ^2) + (Din.Y^2 - Fiende.Y ^2) = Avstånd^2, roten ur Avstånd^2 = Avstånd.
Sen är det bara att plussa ihop (Din.Z - Fiende.Z) med Avstånd så har man avståndet mellan din position och fienden som är i din field of vision.
Efter att man har avståndet tar man reda på rotationen.
Fiende.Yaw för att kolla vilket håll planet åker mot.
Fiende.Pitch åker han uppåt? neråt?
Fiende.Roll Barrel roll?

Nu är det bara att räkna ut hur lång tid det tar för kulan att fara Avstånd och sedan ta den tiden och ta reda på vart planet kommer vara med hjälp av fart och rotation.
Ändra planets rotation så kulan hamnar där du räknat fram att den borde träffa och sen skjuta.

Inte direkt rocket science/bota cancer nivå...

Sen kan man bygga på det så den upptäcker om nån flyger sicksack eller någon annan undanmanöver.

Medlem

Mycket snack om War Thunder. Point taken, fusk finns.. sen i vilket utförande spelar ingen roll.

Till saken är ju det att inte bara är dupliceringsfusket, men jag själv är orolig över förekomsten av bottar, springer runt waypoints som tröga cs 1.5 beta bottar. Runt runt, dör en i tåget, så kommer han springandes efter en utstakad waypointbana till grind området. Sen all dryg guldförsäljning i form av reklamspam. Nu är man ju van vid reklam, så har ju ett inbyggt filter i huvudet numera.

Hoppades att vid detta laget att ESO skulle vara säkrare än föregående MMOS och slippa dessa "fusk". Så jävla tråkigt, ursäkta språket.

Peace, Dödfingal.

Medlem
Skrivet av chopper:

Finns det något online spel som det inte fuskas i i dag?
Är ruskigt trött på detta. Så mitt spelande är väl ca 95% SP i dag.

Där du själv fuskar o gråter över att spelet tillslut är tråkigt för att du redan gjort allt?


signatur

Requiēscat in pāce ~

Medlem
Skrivet av Ankh:
Skrivet av Zerp:
Skrivet av Ankh:

alla spel går tyvärr att fuska i. Inga undantag.

Online Shack?

Online Poker / Svenska Spel? ( Varför är du inte isåfall miljonär? )

Mästerskap i Starcraft/Counterstrike på arrangerörenas datorer?

Jasså... Inte dessa?

Intressant att både du och andra frågat mig om diverse spel osv. Jag har aldrig påståt att JAG fuskar - jag sa att ALLT går att fuska i - jag har inte fuskat i något spel sen jag startade en Trainer till något 64 spel för att få evig liv på 80talet.

Om du spelar på arrangörernas datorer kanske det blir något svårt att fuska, men när du själv sitter med klient till spel finns det många sätt att påverka vad som sker på servern. De flesta går att upptäcka, men det oftast blir du påkommen.
De mest uppenbara försöker åker snabbt dit, men det finns en myrriad av sätt att påverka ditt resultat så pass lite att faktiskt inte folk reagerar.
Ta tillexempel fps spel, det finns fusk där du kan öka din % hit chans med ett par procent bara. Visst, det ger inte dig 100-1 k/d ratio. Men det ökar din chans att komma levande ur en strid. (finns många exempel liknande detta).

Bara för ni inte får upp "så här gör ni när ni fuskar i &lt;insert what ever&gt;" så är det inte så att inte fusk förekommer.

Om folk kan fuska i kortspel när de har en erfaren dealer ståendes framför sig och kameror som ser allt du gör så finns det ingen anledning till varför det inte skulle gå att fuska när du själv sitter med klienten i din ensamhet framför dator utan någon ser vad du gör.
Ett fusk måste inte iheller bestå av något uppenbart som att du drar fram 2 Ess ur ärmen för att vinna.

Då måste jag säga att om du redan har Miljoner, du kan fuska, du vet att dealern är bra, du vet att kameror finns, så självklart kommer du vilja testa dom igenom att räkna o fuska. Du kommer tillslut vilja testa dom också.


signatur

Requiēscat in pāce ~

Medlem
Skrivet av Muthoz:
Skrivet av Ankh:
Skrivet av Zerp:
Skrivet av Ankh:

alla spel går tyvärr att fuska i. Inga undantag.

Online Shack?

Online Poker / Svenska Spel? ( Varför är du inte isåfall miljonär? )

Mästerskap i Starcraft/Counterstrike på arrangerörenas datorer?

Jasså... Inte dessa?

Intressant att både du och andra frågat mig om diverse spel osv. Jag har aldrig påståt att JAG fuskar - jag sa att ALLT går att fuska i - jag har inte fuskat i något spel sen jag startade en Trainer till något 64 spel för att få evig liv på 80talet.

Om du spelar på arrangörernas datorer kanske det blir något svårt att fuska, men när du själv sitter med klient till spel finns det många sätt att påverka vad som sker på servern. De flesta går att upptäcka, men det oftast blir du påkommen.
De mest uppenbara försöker åker snabbt dit, men det finns en myrriad av sätt att påverka ditt resultat så pass lite att faktiskt inte folk reagerar.
Ta tillexempel fps spel, det finns fusk där du kan öka din % hit chans med ett par procent bara. Visst, det ger inte dig 100-1 k/d ratio. Men det ökar din chans att komma levande ur en strid. (finns många exempel liknande detta).

Bara för ni inte får upp "så här gör ni när ni fuskar i &amp;lt;insert what ever&amp;gt;" så är det inte så att inte fusk förekommer.

Om folk kan fuska i kortspel när de har en erfaren dealer ståendes framför sig och kameror som ser allt du gör så finns det ingen anledning till varför det inte skulle gå att fuska när du själv sitter med klienten i din ensamhet framför dator utan någon ser vad du gör.
Ett fusk måste inte iheller bestå av något uppenbart som att du drar fram 2 Ess ur ärmen för att vinna.

Då måste jag säga att om du redan har Miljoner, du kan fuska, du vet att dealern är bra, du vet att kameror finns, så självklart kommer du vilja testa dom igenom att räkna o fuska. Du kommer tillslut vilja testa dom också.

Umm...ja?


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Hur många månader gav vi spelet nu igen?


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Muthoz:
Skrivet av chopper:

Finns det något online spel som det inte fuskas i i dag?
Är ruskigt trött på detta. Så mitt spelande är väl ca 95% SP i dag.

Där du själv fuskar o gråter över att spelet tillslut är tråkigt för att du redan gjort allt?

WooW. Fusk är självbedrägeri så nej tack inget för mig. Det kanske chockar dig men det finns spelare som inte fuskar utan kan acceptera att de är bara så bra de kan vara/är utan fusk. Har också hög moral och etik vad gäller mitt spelande.


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Medlem
Skrivet av chopper:
Skrivet av Muthoz:
Skrivet av chopper:

Finns det något online spel som det inte fuskas i i dag?
Är ruskigt trött på detta. Så mitt spelande är väl ca 95% SP i dag.

Där du själv fuskar o gråter över att spelet tillslut är tråkigt för att du redan gjort allt?

WooW. Fusk är självbedrägeri så nej tack inget för mig. Det kanske chockar dig men det finns spelare som inte fuskar utan kan acceptera att de är bara så bra de kan vara/är utan fusk. Har också hög moral och etik vad gäller mitt spelande.

Du verkar ha en bra hög häst, också...


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av Dunder:
Skrivet av chopper:
Skrivet av Muthoz:
Skrivet av chopper:

Finns det något online spel som det inte fuskas i i dag?
Är ruskigt trött på detta. Så mitt spelande är väl ca 95% SP i dag.

Där du själv fuskar o gråter över att spelet tillslut är tråkigt för att du redan gjort allt?

WooW. Fusk är självbedrägeri så nej tack inget för mig. Det kanske chockar dig men det finns spelare som inte fuskar utan kan acceptera att de är bara så bra de kan vara/är utan fusk. Har också hög moral och etik vad gäller mitt spelande.

Du verkar ha en bra hög häst, också...

tips läs en gång till. jag är en äldre generation och har ofta en annan syn på spel etik än vad som är vanligt i dag.
Vilket inte gör mig bättre som människa utan har en syn på spelande online som inte är så vanlig i dag.
Om det sätter mig på en hög häst så ok det kan ja leva med. Det var roligare att spela online utan alla dessa fuskare.
Hur du gör i ditt liv är din sak men döm inte andra för ha en fusk fri önskan.


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Medlem
Skrivet av chopper:
Skrivet av Newklear:
Skrivet av chopper:
Skrivet av Muthoz:
Skrivet av chopper:

Finns det något online spel som det inte fuskas i i dag?
Är ruskigt trött på detta. Så mitt spelande är väl ca 95% SP i dag.

Där du själv fuskar o gråter över att spelet tillslut är tråkigt för att du redan gjort allt?

WooW. Fusk är självbedrägeri så nej tack inget för mig. Det kanske chockar dig men det finns spelare som inte fuskar utan kan acceptera att de är bara så bra de kan vara/är utan fusk. Har också hög moral och etik vad gäller mitt spelande.

Du verkar ha en bra hög häst, också...

tips läs en gång till. jag är en äldre generation och har ofta en annan syn på spel etik än vad som är vanligt i dag.
Vilket inte gör mig bättre som människa utan har en syn på spelande online som inte är så vanlig i dag.
Om det sätter mig på en hög häst så ok det kan ja leva med. Det var roligare att spela online utan alla dessa fuskare.
Hur du gör i ditt liv är din sak men döm inte andra för ha en fusk fri önskan.

Håller fullständigt med dig! Väl talat!


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av chopper:
Skrivet av Newklear:
Skrivet av chopper:
Skrivet av Muthoz:
Skrivet av chopper:

Finns det något online spel som det inte fuskas i i dag?
Är ruskigt trött på detta. Så mitt spelande är väl ca 95% SP i dag.

Där du själv fuskar o gråter över att spelet tillslut är tråkigt för att du redan gjort allt?

WooW. Fusk är självbedrägeri så nej tack inget för mig. Det kanske chockar dig men det finns spelare som inte fuskar utan kan acceptera att de är bara så bra de kan vara/är utan fusk. Har också hög moral och etik vad gäller mitt spelande.

Du verkar ha en bra hög häst, också...

tips läs en gång till. jag är en äldre generation och har ofta en annan syn på spel etik än vad som är vanligt i dag.
Vilket inte gör mig bättre som människa utan har en syn på spelande online som inte är så vanlig i dag.
Om det sätter mig på en hög häst så ok det kan ja leva med. Det var roligare att spela online utan alla dessa fuskare.
Hur du gör i ditt liv är din sak men döm inte andra för ha en fusk fri önskan.

Ja, hur gör jag... Jag drar inte alla över en kam, till exempel. Jag försöker inte intala någon att din äldre generation skulle fuska mindre än någon annan generation heller, det har du inga som helst belägg för.

Fusk finns i multiplayer, det finns i singleplayer, det finns i alla spel och det går att undvika i alla spel.

Angående att inte döma andra, det går åt båda hållen.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

123
Skriv svar