Kompisgäng klarar Half-Life på 20:41 minuter

Medlem
Skrivet av Gen:
Skrivet av Ahris:

Jag är mer nyfiken på hur de kan ha tusentals hälsopoäng.

Undrar jag också. Han hade ju över 4600 HP runt 16:00.

16:06 - Det är ett bugg där man klämmer sig i dörren för att stacka HP, vet inte exakt vad det är som orsaker det men har sett andra speedrunners göra samma sak på samma ställe.

Medlem

Om ni tror att det här är enkelt bara för att de nyttjar buggar i spelet och använder sig av ett antal skript tycker jag att ni skall ta er en titt på den här länken: http://www.twitch.tv/dabigbooi/c/4067025

De går igenom videon och förklarar hur de gjort. De har lagt ner enormt mycket arbete och jag är imponerad.

Gen
Medlem
Skrivet av Cakefirst:
Skrivet av Gen:
Skrivet av Ahris:

Jag är mer nyfiken på hur de kan ha tusentals hälsopoäng.

Undrar jag också. Han hade ju över 4600 HP runt 16:00.

16:06 - Det är ett bugg där man klämmer sig i dörren för att stacka HP, vet inte exakt vad det är som orsaker det men har sett andra speedrunners göra samma sak på samma ställe.

Aha, tackar.

Medlem

Fattar verkligen inte varför detta är en "nyhet" och "världsrekord", vem som helst kan väl fuska/scripta sig igenom spel.

Är typ som att ge guldmedalj till någon som åkt skidstafett med snöskoter.

Medlem

Håller verkligen med, de har gjort något på 21 minuter, men det har inget med Half-Life att göra.

Medlem
Skrivet av walter_iego:

Själv tog det mig över två veckor att spela ut HL.

Introt i hl 1 tog 2 veckor kändes det som, det som fick mig att sluta spela detta oerhört överskattade spel.


signatur

IDKFA

Skrivet av mrFluffy:
Skrivet av walter_iego:

Själv tog det mig över två veckor att spela ut HL.

Introt i hl 1 tog 2 veckor kändes det som, det som fick mig att sluta spela detta oerhört överskattade spel.

Det var absolut hi-tech och fantastiskt för sin tid, och håller fortfarande idag, men det finns vissa bitar som var ovanligt sega. Men jämför man Half-Life med andra spel på den tiden var det revolutionerande på många sätt. Sådana stora glipor mellan spel existerar inte längre idag.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av walter_iego:
Skrivet av mrFluffy:
Skrivet av walter_iego:

Själv tog det mig över två veckor att spela ut HL.

Introt i hl 1 tog 2 veckor kändes det som, det som fick mig att sluta spela detta oerhört överskattade spel.

Det var absolut hi-tech och fantastiskt för sin tid, och håller fortfarande idag, men det finns vissa bitar som var ovanligt sega. Men jämför man Half-Life med andra spel på den tiden var det revolutionerande på många sätt. Sådana stora glipor mellan spel existerar inte längre idag.

Håller inte alls med dig, på den tiden var Quake det spel som revolutionerade och hade nog störst glipa mellan sig själv och andra spel bakåt i tiden.


signatur

IDKFA

Skrivet av mrFluffy:
Skrivet av walter_iego:
Skrivet av mrFluffy:
Skrivet av walter_iego:

Själv tog det mig över två veckor att spela ut HL.

Introt i hl 1 tog 2 veckor kändes det som, det som fick mig att sluta spela detta oerhört överskattade spel.

Det var absolut hi-tech och fantastiskt för sin tid, och håller fortfarande idag, men det finns vissa bitar som var ovanligt sega. Men jämför man Half-Life med andra spel på den tiden var det revolutionerande på många sätt. Sådana stora glipor mellan spel existerar inte längre idag.

Håller inte alls med dig, på den tiden var Quake det spel som revolutionerade och hade nog störst glipa mellan sig själv och andra spel bakåt i tiden.

Visst, vi säger det.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av walter_iego:
Skrivet av mrFluffy:
Skrivet av walter_iego:
Skrivet av mrFluffy:
Skrivet av walter_iego:

Själv tog det mig över två veckor att spela ut HL.

Introt i hl 1 tog 2 veckor kändes det som, det som fick mig att sluta spela detta oerhört överskattade spel.

Det var absolut hi-tech och fantastiskt för sin tid, och håller fortfarande idag, men det finns vissa bitar som var ovanligt sega. Men jämför man Half-Life med andra spel på den tiden var det revolutionerande på många sätt. Sådana stora glipor mellan spel existerar inte längre idag.

Håller inte alls med dig, på den tiden var Quake det spel som revolutionerade och hade nog störst glipa mellan sig själv och andra spel bakåt i tiden.

Visst, vi säger det.

Så är det bara


signatur

IDKFA

Medlem

http://www.twitch.tv/dabigbooi/c/4067025
Ta en titt på hur mycket tid det lagts ner i detta speedrun!

12
Skriv svar