Se dogfighting i Star Citizen
Kan bli något eller snarare konstigt om de inte kan få ihop ett bra spel med den budgeten...
Det är inte mycket pengar om man jämför med de stora utgivarna och tots detta så får de stora utvecklare och utgivare att se ut som amöterer. Jag tror aldrig jag sett en sådan detaljrikdeom i ett spel, varenda del av ett skepp verkar vara animerat och det är otroligt imponerande att se det från ett utvecklare som har mindre budget än många AAA utvecklare.
OT:
Chris Roberts är en legend, det är anledingen till att folk hurrar, för många är detta lika stort som att möta en musik artist som man hade som idol när man var barn. Chris var tillsammans med Braben en drivande faktor till att spel gick från simpla high score spel till att bli mer som de spel vi idag är vana vid.
Hmm i och för sig så har du säkert rätt, men jag jämför med vad de hade först begärt för att styra skeppet till dockan dvs 500.000$ och nu har de 41,940,238 $ en liten större budget
Death is only the beginning
Tyckte inte det såg något märkvärdigt ut, inte efter all denna hype och tid + dom resurser dom borde ha vid det här laget.
Hypar du upp dig själv till orimliga förväntningar är det svårt att lägga skulden på spelmakarna. Resurserna de har är enorma för att vara donationsbaserade, men fortfarande mindre än vad som är optimalt för ett projekt med dessa ambitioner.
Själv tyckte jag det såg mycket lovande ut för att vara en alpha.
Jag är inte hypad alls, snarare tvärtom, har varit kritiskt till det ett bra tag nu då jag ser hur folk prisar något som dom inte ens har prövat en, som det bästa som hänt industrin.
Jag tyckte freelancer var grymt kul, så visst lockar det väl lite, men jag tycker inte man behöver överdriva, och det här var för mig inte speciellt imponerande alls, snygga bakgrunder och inte mycket mer än så.
Ljudet på lasrarna var sjukt irriterande, och inget bevis på engagerande strider vad jag såg, speciellt inte då det var tydligt att han spelade det med en kontroll och inte kunde sikta för fem öre. Och visst, det är en alpha, man ska inte förvänta sig mycket av en alpha, men då behöver man inte låtsas att det man ser än så länge är vidare lockande heller.
Men det är mitt intryck det.
Tyckte inte det såg något märkvärdigt ut, inte efter all denna hype och tid + dom resurser dom borde ha vid det här laget.
Tid? Nja. Själva utvecklingen har inte alls håll på länge i jämförelse med andra spel på samma skala. Såhär ser de flesta spel ut vid det här skedet av utvecklingen. Skillnaden är att ifall de jobbat mot en publisher hade vi inte sett något från spelet förän om minst ett år. Och då bara korta teasers och trailers.
Men nä, det ser inte så bra ut än så länge.
Nördarna i bakgrunden får små nerdgasms. How cute
Små?
lr hur, måste man vara liten för att finna spel roligt lr? lite begränsat sagt kanske
Han skrev inget om att "Nördarna" var små....
haha sant, det var my bad
//monster
G-krafter i rymden?...
Haha, fan va konstigt att du ens kan skriva och inte är analfabet?! Vilken värld kommer du ifrån? Eller är svenska skolan så dålig?! Tror du att jorden är platt också?
Vilken trevligt typ du var då. Han kan ha fått en tillfällig hjärnfis. Du ser sämre ut med den attityden.
G-krafter i rymden?...
There you go ^^
Newton's first law of motion:
"Objects in motion tend to stay in motion, and objects at rest tend to stay at rest unless an outside force acts upon them."
This is where the concept of inertia originated.
Basically, if you have a change in speed (an acceleration) you are going to experience g-forces. (G-forces are simply the relation of your acceleration to the acceleration of gravity on Earth. So if you go from 0 meters per second to 100 m/s in 2 seconds, you will have accelerated at a rate of 50 meters per second squared, which is 5 times the acceleration of Earth's gravity, so you would have experienced 5g's.)
o där
The only way to completely rid oneself of gravitational forces would be leaving the universe, a topic which I will leave to the theoretical physicists and science fiction writers. The gravitational force exerted between two objects is described by the equation
F= (GMm)/(r^2)
where:
"F" is the gravitational force
"G" is the gravitational constant, 6.67x10^-11
"M" and "m" are the masses of the objects
"r" is the distance between them
The weightlessness of objects in orbit is due to the fact that they are effectively in constant freefall around the object they are orbiting–Earth, in most cases. According to the weak equivalence principle, this freefall is indistinguishable from weightlessness.
Hmm du har ju nästan rätt med det du copy paste. Korrekt är dock newtons andra lag F=ma som avgör att om vill ändra sin hastighet dvs riktning och/eller storlek måste då tillföra en kraft. Sen kommer skeppet som ändra riktning ändra din riktning genom att "tvinga" dig att accelerera. Denna acceleration upplever som g-krafter. Jmf med att du sitter i en bil som svänger.
Jag hoppas att man kommer att kunna flyga i mer än 50 km/timmen.
Maxfarten i cruise mode kommer att vara 0.2c, dvs 20% av ljushastigheten, men det är bara för att relativt snabbt ta sig från en punkt till en annan. När man inte flyger i cruise mode går det inte lika snabbt. Har inte hört vilken maxfart det blir då, men förmodligen betydligt snabbare än 50 km/h.
Spelet ser onekligen ambitiöst och realistiskt ut. Vilket jag gillar skarpt. Men sedan så undrar jag i fall det är ett enspelar lir eller ett flerspelar lir, eller kanske både och?
Det blir både och. Det kommer en kampanj som heter Squadron 42 som man spelar igenom själv, möjligen även co-op med polare om man vill, men de detaljerna är ännu inte spikade. Kampanjen blir ett ganska komplett spel i sig, motsvarande ett typiskt AAA-spel, och fungerar samtidigt som en introduktion till Star Citizen-universumet.
När du spelat klart kampanjen kan du fortsätta med din karaktär i huvudspelet som är ett MMO-spel och består av ett persistent universum. Där kan du till viss del själv ställa in hur pass mycket du vill spela med andra.
De som till exempel föredrar PVE ska kunna välja att mestadels bara stöta på AI-styrda skepp och varelser när de är ute och flyger, andra kan välja mera åt PVP-hållet, eller en mix. Allt det här är under utveckling så mycket kan förstås ändras före release.
Blev inte jättimpad. Ljudet var sådär. Man tröttnar nog på alla fancy animationer ( typ target) efter ett tag.
Jämför med Elite: Dangerous, som ju också är i alpha tyckte jag det var ganska blekt.
Och ja, jag är en backer, av bägge spelen.
Det som jag tycker är mest intressant är att styrningen redan nu hanteras av IFCS (Intelligent Flight Control System), vilket innebär att skeppen rör sig tack vare att "skeppsdatorn" räknar ut och ställer in rätt riktning på styrraketerna i realtid beroende på vilka styrsignaler den får från spelaren. Om en styrraket förstörs så försöker IFCS så gott det går att kompensera den förstörda raketen med hjälp av övriga styrraketer för att hålla rätt kurs.
Men det var tyvärr inget som lyftes fram särskilt mycket.
Edit: fixade stavfel.
Blev inte jättimpad. Ljudet var sådär. Man tröttnar nog på alla fancy animationer ( typ target) efter ett tag.
Jämför med Elite: Dangerous, som ju också är i alpha tyckte jag det var ganska blekt.
Och ja, jag är en backer, av bägge spelen.
Det som jag tycker är mest intressant är att styrningen redan nu hanteras av IFCS (Intelligent Flight Control System), vilket innbär att skeppen rör sig tack vare att "skeppsdatorn" räknar ut och ställer in rätt riktning på styrraketerna i realtid beroende på vilka styrsignaler den får från spelaren. Om en styrraket förstörs så försöker IFCS så gott det går att kompensera den förstörda raketen med hjälp av övriga styrraketer för att hålla rätt kurs.
Men det var tyvärr inget som lyftes fram särskilt mycket.
Och om hela styrdatorn går sönder så får du flyga "manuellt" Då äre inte frågan om nån förenklad gamepadstyrning!
"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."
Spelet ser onekligen ambitiöst och realistiskt ut. Vilket jag gillar skarpt. Men sedan så undrar jag i fall det är ett enspelar lir eller ett flerspelar lir, eller kanske både och?
Det blir både och. Det kommer en kampanj som heter Squadron 42 som man spelar igenom själv, möjligen även co-op med polare om man vill, men de detaljerna är ännu inte spikade. Kampanjen blir ett ganska komplett spel i sig, motsvarande ett typiskt AAA-spel, och fungerar samtidigt som en introduktion till Star Citizen-universumet.
När du spelat klart kampanjen kan du fortsätta med din karaktär i huvudspelet som är ett MMO-spel och består av ett persistent universum. Där kan du till viss del själv ställa in hur pass mycket du vill spela med andra.
De som till exempel föredrar PVE ska kunna välja att mestadels bara stöta på AI-styrda skepp och varelser när de är ute och flyger, andra kan välja mera åt PVP-hållet, eller en mix. Allt det här är under utveckling så mycket kan förstås ändras före release.
Riktigt schysst svar alltså, tack! Då är SC ett givet köp när det kommer
Nördarna i bakgrunden får små nerdgasms. How cute
Jag tänkte det samma
Har vi inte kommit förbi stadiet då vi sätter stämpeln Nörd på någon som är entusiastisk över teknik? Eller är det inte coolt att vara annat än likgiltig över det mesta?
Nördarna i bakgrunden får små nerdgasms. How cute
Jag tänkte det samma
Har vi inte kommit förbi stadiet då vi sätter stämpeln Nörd på någon som är entusiastisk över teknik? Eller är det inte coolt att vara annat än likgiltig över det mesta?
Har vi kommit så långt att man inte får skoja?
<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>
G-krafter i rymden?...
There you go ^^
Newton&#039;s first law of motion:
"Objects in motion tend to stay in motion, and objects at rest tend to stay at rest unless an outside force acts upon them."
This is where the concept of inertia originated.
Basically, if you have a change in speed (an acceleration) you are going to experience g-forces. (G-forces are simply the relation of your acceleration to the acceleration of gravity on Earth. So if you go from 0 meters per second to 100 m/s in 2 seconds, you will have accelerated at a rate of 50 meters per second squared, which is 5 times the acceleration of Earth&#039;s gravity, so you would have experienced 5g&#039;s.)
o där
The only way to completely rid oneself of gravitational forces would be leaving the universe, a topic which I will leave to the theoretical physicists and science fiction writers. The gravitational force exerted between two objects is described by the equation
F= (GMm)/(r^2)
where:
"F" is the gravitational force
"G" is the gravitational constant, 6.67x10^-11
"M" and "m" are the masses of the objects
"r" is the distance between them
The weightlessness of objects in orbit is due to the fact that they are effectively in constant freefall around the object they are orbiting–Earth, in most cases. According to the weak equivalence principle, this freefall is indistinguishable from weightlessness.
Hmm du har ju nästan rätt med det du copy paste. Korrekt är dock newtons andra lag F=ma som avgör att om vill ändra sin hastighet dvs riktning och/eller storlek måste då tillföra en kraft. Sen kommer skeppet som ändra riktning ändra din riktning genom att "tvinga" dig att accelerera. Denna acceleration upplever som g-krafter. Jmf med att du sitter i en bil som svänger.
Håller med. Det är dock uppenbart ( )att det Svenskalkoholkulturs syfte med sin kommentar var att påpeka det lustiga i att dom använder g-krafter som en benämning på ett fysikaliskt fenomen piloten upplever i dogfights istället för en enhet på accelerationens storlek. Att gravitation och acceleration i ett isolerat system är omöjliga att särskilja genom experiment är visserligen sant men i och med att vi betraktar detta utifrån är det uppenbart för oss att piloten (främst) utsätts för accelerationskrafter (som kan uttryckas med storheten g, men ska ej misstas för gravitationskrafter).
Nördarna i bakgrunden får små nerdgasms. How cute
Jag tänkte det samma
Har vi inte kommit förbi stadiet då vi sätter stämpeln Nörd på någon som är entusiastisk över teknik? Eller är det inte coolt att vara annat än likgiltig över det mesta?
Har vi kommit så långt att man inte får skoja?
Brukar du dra rasistiska skämt och försvara det på samma sätt? Var går din gräns? Lyft upp människor istället för att försöka förminska dom med olika härskartekniker.
Nördarna i bakgrunden får små nerdgasms. How cute
Jag tänkte det samma
Har vi inte kommit förbi stadiet då vi sätter stämpeln Nörd på någon som är entusiastisk över teknik? Eller är det inte coolt att vara annat än likgiltig över det mesta?
Har vi kommit så långt att man inte får skoja?
Brukar du dra rasistiska skämt och försvara det på samma sätt? Var går din gräns? Lyft upp människor istället för att försöka förminska dom med olika härskartekniker.
Jag kan skratta åt allt inklusive rasistiska skämt. Du får säga vad du vill, men de som skriker i extas är vad den gemene mannen definierar som nördar. Jag har absolut inget emot nördar, tvärt om kan jag räknas som en..därför anser jag mig ha rätten att skratta när jag hör deras skrik.
<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>
Nördarna i bakgrunden får små nerdgasms. How cute
Jag tänkte det samma
Har vi inte kommit förbi stadiet då vi sätter stämpeln Nörd på någon som är entusiastisk över teknik? Eller är det inte coolt att vara annat än likgiltig över det mesta?
En person med ett fixerat intresse är en nörd. Datornörd, fotbollsnörd, båtnörd, o.s.v.