Diablo III: Reaper of Souls

Medlem

Det händer aldrig, men tycker denna recension är helt fel.. Själv tycker jag Diablo 3 är värt och spela för en gångs skull! Jävla haters.

Medlem

"samt massvis med nya attacker åt de redan existerande klasserna."

Jag fick inte så fruktansvärt mycket nya attacker på min Monk vad jag vet.

Har jag missat något?


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem
Skrivet av Luciphear:
Skrivet av Rentah:
Skrivet av Luciphear:
Skrivet av Rentah:

Det är många som verkar gilla expansionen. Verkligen gilla den. Så mycket att det kallas för "detta är var releasen skulle ha varit". Poäng du får lägga in och levla upp för att få (Paragon)
Teleportera mellan akterna.
Adventure
Roliga Legendary kombinationer.

Jag Såg förslag om dessa saker innan ens betan kom. Att blizzard inte ens lyssnade då gör mig fortfarande förbannad. Enda anledningen till att jag spelar Diablo 3 idagä r för att det är kul och spännande var blizzard har dragit ihop. Jag tycker fortfarande att detta inte är en värd Diablo 3 titel.

Tiden då Jay Wilson var delaktig i utvecklingen av Diablo 3 var då spelet var fruktansvärt och förbättrades inte. Tycker att sen han avgått så har utvecklingen förbättrats allt mer. Givetvis är det mycket som är kvar att önska men med Reaper of Souls tycker jag att Blizzard visat att de kan. Jay Wilson kunde inte.

Oh ja! Jag kan inte argumentera emot "Nya" Blizzardteamet i det att dem verkligen försöker göra ett spel som VI tycker är kul att spela. Istället för ett spel som SER kul ut att spela. Det är mycket stor skillnad. Men som jag sa tidigare. Jag tycker fortfarande att Diablo 3 är långt ifrån klart. Jag vill ha tillbaka Auktionshuset. Och bort med det förbannade Bind on Account. Att dela items mellan spelare skapade interaktion och spänning igenom trades. Det var minst lika viktigt för mig som det faktiska spelet.

Auktionshuset anser jag inte bör introduceras igen. Problemet med auktionshuset var att det påverkade balansen av spelet negativt. Det går inte att säga "Men använd inte auktionshuset då", det är aldrig roligt att gimpa sig själv.

Trading är lite samma sak. Hade vi introducerat det redan nu hade det varit exakt samma problem som med auktionshuset. Det kanske går att implementera det eventuellt i framtiden, men då efter ett par patchar har kommit och spelare börjar vänja sig vid expansionet och balansen. Just nu vore det katastrofalt.

Bound to Account är jag helt och hållet för. Det finns ingen anledning att byta items mellan spelare du inte spelar tillsammans med. I Diablo 2 gjorde man det av nödvändighet. Det var så otroligt svårt att farma till dig den gearen du sökte samt runorna att du istället letade efter saker och ting som du bytte mot andra items för att sedan byta de mot den utrustningen du var ute efter.

I Diablo 3 är det inte längre ett problem. Nu kan du hitta din egen gear istället för att behöva byta emot dig allt, särskilt de nya legendariska delarna som du kan crafta själv. De kräver speciella material som tappar från specifika monster. Hittar du receptet så är det bara att kolla vilket material den kräver sedan börja jaga det. Alltså kan du till viss del sikta in dig på vad det är du vill uppnå och bygga enligt det.

Visst, såklart det finns RNG inblandat, det är trots allt Diablo - men jag vill absolut inte påstå att Diablo 2 hade det bättre. Balans och ekonomi var icke existerande i D2, det var i ruiner och som sagt, det man gjorde var av nödvändighet som jag upplevde det.

Men kanske någon dag får vi se trading. Men Bind to Account är jag helt och hållet för.

Jag förstår ditt argument med att AH var katastrofalt och att Bind to Account är ett bra sätt att balancera bort tradingens "tvungenhet" (Nytt ord. I was first). Dessutom tar Bind to account och AH bort bottar och 3rd party trading. Jag kan inte säga något emot det. Men. Auktionshuset var dåligt för att spelet designades kring auktionshuset och inte efter items. Spelet var designat så att du SKULLE sitta och plocka up eller slänga in medel till grymma saker för profit. Eller hur? Personligen så vill jag har auktionshus och trading. Då det var min passion i diablo 2. Och det vill jag ha tillbaka. Jag vill vara tvungen att tala med människor. Just nu har det blivit så nerlåst att det ända du kan göra är att springa runt och döda. Då kan man såklart säga. Det är ju ett hack and slash. Men det är som att säga att ett MMORPG BARA ska handla om att du springer runt i en stor värld och låtsas vara den avatar du valt. MMO innefattar Raiding, pvp, quester, rollspelande, rivalitet, trading, interaktion osv. Varför ska inte en innovation till Hack'n'slash som Diablo få ha kvar sina innovation som passad genren bäst?

Medlem

Verkar verkligen som recensenten bara sprungit igenom act v en gång och inget mer, riktigt kass recension.

Medlem
Skrivet av Fezk:

"samt massvis med nya attacker åt de redan existerande klasserna."

Jag fick inte så fruktansvärt mycket nya attacker på min Monk vad jag vet.

Har jag missat något?

Alla klasser fick en skill och runor till den och 3 passiva så massvist är väl o ta i från tårna

Medlem

Kerstin Alex är fantastisk.. när man lär sig taktiken.. man tar allt hon säger och vänder det tvärtom så hamnar man nära verkligheten,...


signatur

spriten räddade mig från sporten

Medlem

Älskar spelet efter ändringarna men recensionen är märklig. Adventure mode, mystic och bossfighterna, dåliga tillskott? Vad Fan Kerstin?


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Inaktiv

Måste vara knepigt att bedöma ROS. Visst spelar man bara igenom det en gång och kör adventure mode en handfull gånger så är det väl inte mer än ett godkänt spel. Men för mig är detta 5/5, lätt. Detta är rent, outspätt, digitalt heroin. En kärleksinjektion som får mig att sitta framför datorn i timme ut och timme in. Min treårige son kommer fram till mig och säger "pappa, sluta spela nu. Stäng av datorn". När jag reser mig upp och går ut sticker solen i ögonen och jag känner mig lite smutsig, tänker att varför har jag spenderat hela dagen inomhus? Tio minuter senare vill jag tillbaka igen.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Ravenknight:

Älskar spelet efter ändringarna men recensionen är märklig. Adventure mode, mystic och bossfighterna, dåliga tillskott? Vad Fan Kerstin?

Hon sa dock aldrig att Adventure mode var dåligt.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Moderator | Testpilot
Skrivet av Kleptoman:
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av Luciphear:
Skrivet av Pholiage:

Varför vill alla att Diablo 3 ska vara Diablo 2?? Spela Diablo 2 om ni vill det. Man kan ju göra det. Lite underligt att det som många anser var en "innovation" var AH? Detta förvirrar mig om ni verkligen har spelat spelet överhuvudtaget. Att man eliminerat manapots och gjort spelet mer actionbaserat genom att slå/casta ger dig mer energi för att fortsätta. Det är en innovation. Inte AH :P.
Man kan ju dela items med varandra. Det är ju därför de vill att man ska spela tillsammans. Fler som spelar samtidigt=mer loot.
Och varför vill ni ha en fullt gearad karaktär med en gång? Är det inte hela poängen med spelet att leta efter gear? Vad händer om du har 10miljoner dps och springer igenom Torment 6 och bara "facerollar"? Du tröttnar snabbt.

Medan jag håller med om att recensionen inte är den bästa och betyget inte stämmer överens med expansionet så tycker jag inte du heller ska säga att FZ det är fel på, eller Kerstin heller för den delen. Som jag sa tidigare, jag tror det helt enkelt är någon annan som bör ha recenserat spelet.

Varför skulle någon annan behöva recensera? Det här är hennes åsikt och det är inget större fel på den. Givetvis håller jag inte med (och det behöver inte ni andra heller), men att säga hon har fel och någon annan bör ha skrivit är ju absurjt.

Det hade varit en helt annan sak om hon inte gillade Diablo eller ens sådana spel överhuvudtaget. En sådan människa ska inte recensera ett sådant spel.

Hade jag jobbat på FZ skulle jag direkt säga nej till racing spel. Ingenting jag gillar eller bryr mig om och då tycker jag inte att jag ska recenera det heller. I det här fallet dock handlar det om en åsikt och inte klar sanning.

CALM DOWN!

Det är som att låta någon som inte gillar FIFA spel att recensera ett FIFA spel och sedan klaga på att varje match är likadan.
Själv gillar jag inte Diablo3 och har inte köpt RoS, men den nya hantverkaren vore en gudomlig gåva i nästan alla ARPG spel. Den som inte ser detta är antingen en pajas eller en som spelar ARPG spelen en gång och sedan rör den aldrig spelet igen.
Klart en sådan person inte ska recensera ARPG spel då den missat hela poängen med sådana spel.

Ja precis det jag sa i mitt förra inlägg. Varför repiterar du mitt exempel med ett nytt i princip exakt likadant? Jag håller redan med om att jag inte håller med i mycket hon skriver i sin recension men det är ändå hennes ÅSIKT vad än ni skriver.

När ska läsare förstå att en recension inte är en "sanning" utan bara EN persons ÅSIKT. Visst hade recensionen kunnat sett annorlunda ut om en hardcore Diablo 3 spelare gjort den istället och kanske hade varit bättre då den då blir riktad till "rätt folk". Men jag tycker själv det var intressant att läsa vad hon tyckte om expansionen, även fast jag har samma åsikt.

Dessutom så gav hon spelet ett bra betyg. Nu tycker jag inte att man ska blindt kolla på betyget men 3/5 betyder ändå att det är ett bra spel. Hon tycker det är ett bra spel, be happy!


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Inaktiv

Haha sämsta recensionen jag har läst... skärpning fz..

Medlem
Skrivet av Skäggbiffen:
Skrivet av Tellus82:
Skrivet av Draug:

+ Tillgången till hela världskartan
+ Det ökade nivåtaket
+ Anpassningsbara tempelriddaren

Två av dessa borde ha varit i grundspelet. Och är det bara jag som finner det sorgligt att det räknas som en förbättring att de tog bort en av de största innovationerna från releasen (auktionshuset)?

Diablo-serien har verkligen fallit av piedestalen, och avgrunden är djup.

Nä det är verkligen inte sorgligt att AH togs bort, nu kan vi äntligen ha kul i spelet & inte "spela" på ah... Dessutom har det öppnat upp för att du får drops du verkligen har nytta av.

Är det någon som har tvingat dig att "spela på ah"? Handlar inte det snarare om någon internetpenis-mäteri där man måste matcha sin bästis balla prylar?

Nej, bara för att AH (som jag först tyckte var en bra ide) fanns så var det näst intill omöjligt att hitta drop till sig själv. Legendaries var så löjligt svårt att hitta att man undrade ifall dom verkligen fanns på riktigt, och när dom väl hade förbättrat dropraten något så märkte men hur jävla fail statsen på dom var.
Så tråkigt nog, AH funkar inte i ett sånt här spel uppenbarligen.

Medlem

Håller inte alls med om att den får 3 av 5. RoS har gjort spelet så mycket roligare och nya Mystic är inte onödig hahaha XD Kändes lite som om personen som skrev detta trollar för att få folk att inte gilla spelet om dem har testat det innan


signatur

"All that's left of proud Tristram, are ghosts and ashes."

Medlem

Men hallå? Han/Hon är ju inte tempelriddare... Är ju korsfarare eller möjligtvis korsriddare...

Medlem

FY FAEN vad gött och se Blizzard fail, som annars får en 5a per automatik!

Medlem

Jag håller med om att detta är en 3/5 i vissas ögon i mina ögon ur en synvinkeln är RoS en 3/5 i ett annat öga 4/5 4.5/5.

i 3/5 är det att det är för simpelt,för lite att göra om vi nu ska gemföra med gamla diablo talenträdet eller gemföra med PoE.

tittar jag dock ur synvinkeln dropsystemet som förbättrats det nya systemet och bossfighterna i mechnacis om vi jämnför med andra H&S spel.

Så är detta extremt bra gjort, hade man haft ett djupare skillsystem och mer att du kan skräddarsy själva som poe och ett mer dynamiskt mechanic system så hade detta varit 5/5.

Men sätter sig någon i sitt första h&S spel och rör detta så lär dom ju ge det 4/5 5/5 utan tvekan.

Dock förstår jag inte mig på dina minus då dom är ju så långt ifrån sanningen kvittar hur man vänder på dom så har du fel och ja man kan ha olika åsikter men då ska det ju reflektera en synvinkel ifrån person till person som stämmer överens vilket dina - oavsett hur du tittar på det blir en platt lögn.

Inaktiv
Skrivet av FuzioN:

Jag håller med om att detta är en 3/5 i vissas ögon i mina ögon ur en synvinkeln är RoS en 3/5 i ett annat öga 4/5 4.5/5.

i 3/5 är det att det är för simpelt,för lite att göra om vi nu ska gemföra med gamla diablo talenträdet eller gemföra med PoE.

tittar jag dock ur synvinkeln dropsystemet som förbättrats det nya systemet och bossfighterna i mechnacis om vi jämnför med andra H&S spel.

Så är detta extremt bra gjort, hade man haft ett djupare skillsystem och mer att du kan skräddarsy själva som poe och ett mer dynamiskt mechanic system så hade detta varit 5/5.

Men sätter sig någon i sitt första h&S spel och rör detta så lär dom ju ge det 4/5 5/5 utan tvekan.

Dock förstår jag inte mig på dina minus då dom är ju så långt ifrån sanningen kvittar hur man vänder på dom så har du fel och ja man kan ha olika åsikter men då ska det ju reflektera en synvinkel ifrån person till person som stämmer överens vilket dina - oavsett hur du tittar på det blir en platt lögn.

Ja ang det som fick minus är mycket skumt. Det med den nya artisan är en självklarhet under plusset.

Medlem

Såklart kan man recensera ett spel även om man inte nått high end content, löjligt att säga att en recension av t ex ett MMO inte skulle kunna ske utan att recensent klarat samtliga raids och nött dom i månader. Eller aldrig spelat t ex DOTA2 på proffsnivå, för det är ju inte direkt samma spel som "casuals" spelar. Nä, nu får blizzard och diablo apologists ge upp.

Medlem

Ibland undrar man ifall folk ens förstått innebörden av ett spel. Diablo är inte världens mest storyfyllda (även om det finns en massa böcker om det) spel, det är inte till för den som vill sitta 15min om dagen och bli bäst i världen. För att bli bra måste man nöta. Med den här expansionen har verkligen blizzard gjort mycket rätt, inte allt, men mycket. Reforgern är bland det bästa som hänt spelet, de nya loot-systemet är gudasänt och adventure mode och nephalem rifts är kungliga. Inte nog med det så har de tagit bort så att den osm har pengar kan köpa gearet första dagen den når 70 och inte behöver kämpa för någonting. Nästan bara plus i min bok. Kan hålla med om att första bossen var lite småtråkig dock men det är väl det enda jag kan klaga över so far.

Obs! Spelet är inte till för den som inte är beredd att nöta samma sak om och om igen. Det kommer nya saker som väger upp det så småningom.

Medlem
Skrivet av Horniak:

Tyvärr känns det som att recensenten har recenserat spelet ur ett väldigt casual perspektiv. Dvs köra igenom Act 5, och därefter testat ett adventure och en rift och därefter sluta spela. Då kanske Mystic exempelvis känns som onödigt. Men för dem som fortsätter spelar är Mystic'en ovärderlig.

Det låter lite så. Själv tyckte jag bossfighterna va skit roliga och svåra när man höjde svårighetsgraden. Hela spelet är juh helt underbart enlig mig. 5/5

Medlem

Denna recension måste vara på ett annat spel än Ros

Medlem

IGN har precis testat och spelat och lagt ett betyg på 9.1 av 10 - Amazing. Låter mer rimligt för andras ögon att läsa för ge en större bild vad spelet har att erbjuda, lol.. Ännu engång har Hack-n-Slash spelet Diablo blivit det bästa som finns där ute <3


signatur

"All that's left of proud Tristram, are ghosts and ashes."

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av Kleptoman:
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av Luciphear:
Skrivet av Pholiage:

Varför vill alla att Diablo 3 ska vara Diablo 2?? Spela Diablo 2 om ni vill det. Man kan ju göra det. Lite underligt att det som många anser var en "innovation" var AH? Detta förvirrar mig om ni verkligen har spelat spelet överhuvudtaget. Att man eliminerat manapots och gjort spelet mer actionbaserat genom att slå/casta ger dig mer energi för att fortsätta. Det är en innovation. Inte AH :P.
Man kan ju dela items med varandra. Det är ju därför de vill att man ska spela tillsammans. Fler som spelar samtidigt=mer loot.
Och varför vill ni ha en fullt gearad karaktär med en gång? Är det inte hela poängen med spelet att leta efter gear? Vad händer om du har 10miljoner dps och springer igenom Torment 6 och bara "facerollar"? Du tröttnar snabbt.

Medan jag håller med om att recensionen inte är den bästa och betyget inte stämmer överens med expansionet så tycker jag inte du heller ska säga att FZ det är fel på, eller Kerstin heller för den delen. Som jag sa tidigare, jag tror det helt enkelt är någon annan som bör ha recenserat spelet.

Varför skulle någon annan behöva recensera? Det här är hennes åsikt och det är inget större fel på den. Givetvis håller jag inte med (och det behöver inte ni andra heller), men att säga hon har fel och någon annan bör ha skrivit är ju absurjt.

Det hade varit en helt annan sak om hon inte gillade Diablo eller ens sådana spel överhuvudtaget. En sådan människa ska inte recensera ett sådant spel.

Hade jag jobbat på FZ skulle jag direkt säga nej till racing spel. Ingenting jag gillar eller bryr mig om och då tycker jag inte att jag ska recenera det heller. I det här fallet dock handlar det om en åsikt och inte klar sanning.

CALM DOWN!

Det är som att låta någon som inte gillar FIFA spel att recensera ett FIFA spel och sedan klaga på att varje match är likadan.
Själv gillar jag inte Diablo3 och har inte köpt RoS, men den nya hantverkaren vore en gudomlig gåva i nästan alla ARPG spel. Den som inte ser detta är antingen en pajas eller en som spelar ARPG spelen en gång och sedan rör den aldrig spelet igen.
Klart en sådan person inte ska recensera ARPG spel då den missat hela poängen med sådana spel.

Ja precis det jag sa i mitt förra inlägg. Varför repiterar du mitt exempel med ett nytt i princip exakt likadant? Jag håller redan med om att jag inte håller med i mycket hon skriver i sin recension men det är ändå hennes ÅSIKT vad än ni skriver.

När ska läsare förstå att en recension inte är en "sanning" utan bara EN persons ÅSIKT. Visst hade recensionen kunnat sett annorlunda ut om en hardcore Diablo 3 spelare gjort den istället och kanske hade varit bättre då den då blir riktad till "rätt folk". Men jag tycker själv det var intressant att läsa vad hon tyckte om expansionen, även fast jag har samma åsikt.

Dessutom så gav hon spelet ett bra betyg. Nu tycker jag inte att man ska blindt kolla på betyget men 3/5 betyder ändå att det är ett bra spel. Hon tycker det är ett bra spel, be happy!

vi fattar allihopa att det handlar om en Åsikt.. men som spelrecensent sitter man på en jävla massa makt, speciellt när orginal versionen av Diablo inte va allens bra så blir det märkligt när en expansion som är betydligt bättre får sämre betyg.. och folk som tvekade innan läser artikeln och ser att det får en trea och massa gnäll om onödiga hantverkare etc.. då är ju sannolikheten stor att denne avstår från ett spel som ju enligt dom allra flesta förtjänar ett betydligt bättre betyg..


signatur

spriten räddade mig från sporten

Medlem

sen så är inte 3/5 ett bra betyg alls oavsett hur deras skala ser ut.. precis som samtliga speltester med betygskala så har du inflation i betygen... kolla vilka andra spel som fått 3 så kanske du hajjar vad jag menar..


signatur

spriten räddade mig från sporten

Moderator | Testpilot
Skrivet av shaitan:
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av Kleptoman:
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av Luciphear:
Skrivet av Pholiage:

Varför vill alla att Diablo 3 ska vara Diablo 2?? Spela Diablo 2 om ni vill det. Man kan ju göra det. Lite underligt att det som många anser var en "innovation" var AH? Detta förvirrar mig om ni verkligen har spelat spelet överhuvudtaget. Att man eliminerat manapots och gjort spelet mer actionbaserat genom att slå/casta ger dig mer energi för att fortsätta. Det är en innovation. Inte AH :P.
Man kan ju dela items med varandra. Det är ju därför de vill att man ska spela tillsammans. Fler som spelar samtidigt=mer loot.
Och varför vill ni ha en fullt gearad karaktär med en gång? Är det inte hela poängen med spelet att leta efter gear? Vad händer om du har 10miljoner dps och springer igenom Torment 6 och bara "facerollar"? Du tröttnar snabbt.

Medan jag håller med om att recensionen inte är den bästa och betyget inte stämmer överens med expansionet så tycker jag inte du heller ska säga att FZ det är fel på, eller Kerstin heller för den delen. Som jag sa tidigare, jag tror det helt enkelt är någon annan som bör ha recenserat spelet.

Varför skulle någon annan behöva recensera? Det här är hennes åsikt och det är inget större fel på den. Givetvis håller jag inte med (och det behöver inte ni andra heller), men att säga hon har fel och någon annan bör ha skrivit är ju absurjt.

Det hade varit en helt annan sak om hon inte gillade Diablo eller ens sådana spel överhuvudtaget. En sådan människa ska inte recensera ett sådant spel.

Hade jag jobbat på FZ skulle jag direkt säga nej till racing spel. Ingenting jag gillar eller bryr mig om och då tycker jag inte att jag ska recenera det heller. I det här fallet dock handlar det om en åsikt och inte klar sanning.

CALM DOWN!

Det är som att låta någon som inte gillar FIFA spel att recensera ett FIFA spel och sedan klaga på att varje match är likadan.
Själv gillar jag inte Diablo3 och har inte köpt RoS, men den nya hantverkaren vore en gudomlig gåva i nästan alla ARPG spel. Den som inte ser detta är antingen en pajas eller en som spelar ARPG spelen en gång och sedan rör den aldrig spelet igen.
Klart en sådan person inte ska recensera ARPG spel då den missat hela poängen med sådana spel.

Ja precis det jag sa i mitt förra inlägg. Varför repiterar du mitt exempel med ett nytt i princip exakt likadant? Jag håller redan med om att jag inte håller med i mycket hon skriver i sin recension men det är ändå hennes ÅSIKT vad än ni skriver.

När ska läsare förstå att en recension inte är en "sanning" utan bara EN persons ÅSIKT. Visst hade recensionen kunnat sett annorlunda ut om en hardcore Diablo 3 spelare gjort den istället och kanske hade varit bättre då den då blir riktad till "rätt folk". Men jag tycker själv det var intressant att läsa vad hon tyckte om expansionen, även fast jag har samma åsikt.

Dessutom så gav hon spelet ett bra betyg. Nu tycker jag inte att man ska blindt kolla på betyget men 3/5 betyder ändå att det är ett bra spel. Hon tycker det är ett bra spel, be happy!

vi fattar allihopa att det handlar om en Åsikt.. men som spelrecensent sitter man på en jävla massa makt, speciellt när orginal versionen av Diablo inte va allens bra så blir det märkligt när en expansion som är betydligt bättre får sämre betyg.. och folk som tvekade innan läser artikeln och ser att det får en trea och massa gnäll om onödiga hantverkare etc.. då är ju sannolikheten stor att denne avstår från ett spel som ju enligt dom allra flesta förtjänar ett betydligt bättre betyg..

Ja och? Det är ju hennes jobb att skriva sin ÅSIKT. Människor måste också förstå det spelar ingen roll hur mycket FZ säger ett spel är dåligt eller bra att man måste bilda sig en egen uppfattning. Mitt tips är att också inte stirra blind på bara just FZ utan kolla gärna fler sajter också, lite klipp på youtube och vad ett spel innehåller så kan man nog lista ut om det är ett spel för dig. Dessutom så skrevs inte Diablo 3 expansionen och originalet av samma person heller så sänkningen i betyg spelar absolut ingen roll.

Nu sitter du bara och försöker hitta något att gnälla på, skärpning. Gillar du spelet så berätta det för dina vänner och lät de sprida ordet vidare. Ganska säker ändå att människor som är osäkra kommer bli dit dragna av kompisar ändå och inte på grund av en recension, helst med tanke på hur första spelet var när det kom ut.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Moderator | Testpilot
Skrivet av shaitan:

sen så är inte 3/5 ett bra betyg alls oavsett hur deras skala ser ut.. precis som samtliga speltester med betygskala så har du inflation i betygen... kolla vilka andra spel som fått 3 så kanske du hajjar vad jag menar..

Okej, så vad betyder 3/5 då? Dåligt? 3/5 betyder att spelet är BRA vare sig vad du tycker eller inte, inflation eller inte.

http://www.fz.se/artiklar/information/20020517/betygsskalan-p...

Det är vad varje betyg står för. Hon valde 3/5 för hon tyckte det var ett bra spel. Spel som är bra har också problem och dessa la hon fram i sin recension. Som jag skrivit tidigare håller jag inte med men det är fortfarande hennes åsikt och hon gav ändå spelet ett BRA betyg.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Moderator | Testpilot
Skrivet av fixarjocke:

IGN har precis testat och spelat och lagt ett betyg på 9.1 av 10 - Amazing. Låter mer rimligt för andras ögon att läsa för ge en större bild vad spelet har att erbjuda, lol.. Ännu engång har Hack-n-Slash spelet Diablo blivit det bästa som finns där ute &lt;3

Men om man ska börja slå på den gamla hästen så ger också IGN Call of duty större delen av tiden 9/10 också samt andra spel som i mångas tycke inte förtjänar bra betyg heller.

Allt handlar om att det bara är en persons åsikt och man inte ska stirra blind på betyget. Mitt bästa tips är att bara kolla upp information om spelet, läs/kolla flera recensioner och kanske något youtube klipp och du bör kunna veta själv om det är något för dig.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av Skelögd:

Snacka om märklig recension. Spelet förtjänar utan tvekan en stark 4a nu.

Finns inte en chans i världen att spelet förtjänar en stark 4a. Skulle ge spelet en 2a eller 3a som bäst.
Spelet är bra men inte bättre än så. Är kinesgrind utan dess like i ett förenklat och nerdummat system som passar en casual gamer perfekt.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

"Mystic använder jag mig inte utav [...] för att det är dyrt."

Jaha, då får du väl farma pengar då?
Det är dyrt av en anledning.

Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Skelögd:

Snacka om märklig recension. Spelet förtjänar utan tvekan en stark 4a nu.

Finns inte en chans i världen att spelet förtjänar en stark 4a. Skulle ge spelet en 2a eller 3a som bäst.
Spelet är bra men inte bättre än så. Är kinesgrind utan dess like i ett förenklat och nerdummat system som passar en casual gamer perfekt.

Diablo har alltid varit ett grinding-spel.

Medlem

Mja. Jag kunde inte hålla fingrarna borta utan skaffade mig RoS iallafall, mot bättre vetande.

Jag håller med om att det är vad Diablo 3 borde ha varit ifrån början, helt klart. Men det är i sort sett en major patch och vi betalar ganska mycket pengar för en... "patch".

Bossarna var inte så svettiga på Torment 2, Jag har inte provat högre än så. Men däremot var dom längre tidsmässigt, och det är positivt.
Kostnaden har skjutit i höjden lite väl mycket tycker jag.
Priset för att plocka ut en gem? 100.000?! Nej, på tok för mycket. Hälften hade räckt gott och väl.
Transmog. är roligt men vet inte om det är implementeat rätt, då det verkar för begränsat.

Tycker betyget 3 är ganska bra. Absolut inte mer. Spelet är bra men fortfarande enformigt och för kort och det är fortfarande en major patch.

Allt enligt min åsikt..


signatur

Wake me up for entertainment

Skriv svar