Hearthstone: Heroes of Warcraft

Robot
Hearthstone: Heroes of Warcraft

Efter både stängd och öppen beta har Blizzards Hearthstone fått en riktig lansering. Bland arga orcer och gurglande murlocs hittar du FZ:as betyg på samlarkortspelet.

#hearthstone-heroes-of-warcraft, #blizzard


Medlem
Hearthstone: Heroes of Warcraft

Kort och koncist. Snabbt och effektivt. Precis som spelet, bra recension!


signatur

Is life not a thousand times too short for us to bore ourselves? ~ Friedrich Nietzsche

Medlem

Kul spel, dock så stör jag mig på att RNG är i princip största delen i spelet...

Medlem

Väldigt bra spel att spela när du känner att du inte har något att göra

Medlem

Det visar sig att det inte är så bra att spela Hearthstone samtidigt som man skriver recensionen, du glömde lägga in betyget


signatur

Game long and prosper

Medlem

De borde minska RNGt då det är "anti-fun" att förlora pga något random. Spelar ingen roll om man är casual eller icke.


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem

Gillar inte designen.. ser för barnsligt ut. Samma problem som Diablo III och Star Craft 2 lider av. Synd att Blizzard har så (enligt mig) dåliga designers.

Medlem

Lite mycket P2W och väldigt mycket RNG.

RNG cards borde helt försvinna IMO
Sen är det inte så kul att möta folk som har köpt till sig alla "must have" legendaries och epics

Medlem
Skrivet av Kleptoman:

De borde minska RNGt då det är "anti-fun" att förlora pga något random. Spelar ingen roll om man är casual eller icke.

Tycker det är lika tråkigt att vinna faktiskt, det känns aldrig som om det var jag som gjorde något bra eller dåligt. Bara att jag hade korten med mig eller inte.


signatur

40-årig tjock och matälskande ninja från västkusten.

Moderator | Testpilot

Som sagt många gånger tidigare är upplägget för simpelt för min smak. Hellre Magic eller Yugioh.

Med det vill jag inte säga att spelet är dåligt. Inte min grej helt enkelt.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Så när man spelar vanligt kortspel så är det inte tur som spelar in?

Medlem
Skrivet av Kleptoman:

De borde minska RNGt då det är "anti-fun" att förlora pga något random. Spelar ingen roll om man är casual eller icke.

Att minska RNG i ett kort spel gör väldigt stor skillnad om du är casual eller inte. Det blir mer baserat på hur taktiskt du spelar, krångligare och svårare för en casual att bara sätta sig ner att spela eller ta till sig. Visst finns det kanske små saker som kan ändras men otroligt många kort skulle bli väldigt super bra utan sitt RNG.
Arenan kan vara väldigt frustrerande då du ofta kan få spela en klass utan ett enda av de kort som klassen är skapad runt. T.ex en mage utan aoe eller fireballs, medan någon annan får ett överflöd av dem.
Där skulle en liten ändring kunna göras men inte för mycket heller.

Skrivet av Cane:

Lite mycket P2W och väldigt mycket RNG.

RNG cards borde helt försvinna IMO
Sen är det inte så kul att möta folk som har köpt till sig alla "must have" legendaries och epics

Antar att du menar rankade matcher nu. P2W är ytters liten tidigt i rankingen och mer märkbart senare. Sedan kan du ju helt enkelt ha en redig tur med arena och få legendary kort i boostrarna där. Dessutom kan du ju endast köpa boostrar och inte singel kort, samma pack kan du köpa med guld du får via arena och "crafta" med arcane dust.

Skulle vilja höra mer vilka förändringar folk vill se på kort som finns och vad de tycker skall förändras som inte förändrar enkelheten i spelet och inte gör det mycket svårare för den "casual"-skaran som Blizzard riktar sig till med spelet.

Vad betyder "RNG-kort?" ..getting to old for this sh..


signatur

"Cash, Rules, Everything, Around, Me - C.R.E.A.M. - Get the money! - Dollar, dollar bill y'all"

Medlem

Rng? Rollig-noob-great? .?.

Medlem
Skrivet av vuze2143:

Rng? Rollig-noob-great? .?.

Random-number generator om jag förstått det rätt. Att en del av gameplayet baseras på tur mer än på ren skill.


signatur

Videomupp

Skrivet av WildThing:
Skrivet av vuze2143:

Rng? Rollig-noob-great? .?.

Random-number generator om jag förstått det rätt. Att en del av gameplayet baseras på tur mer än på ren skill.

Danke

Well, du bygger dina egna decks så jag vet inte om jag kan hålla med alls..


signatur

"Cash, Rules, Everything, Around, Me - C.R.E.A.M. - Get the money! - Dollar, dollar bill y'all"

Medlem
Skrivet av swe.-SiOUX-.swe:

Vad betyder "RNG-kort?" ..getting to old for this sh..

RNG = Random Number Generator
En benämning för något som du inte kan bestämma utfallet för.

T.ex i detta fall.

De 3 bomber som han kaster när du spelar kortet kan döda dina egna gubbar, eller träffa bara dig om du har otur.
Det är väldigt mycket tur med kortet, men samtidigt har det en strategisk tid att spelas.

Skägg.
10 Chambers

Så, betyget fixat!


signatur
Medlem

Ju mindre djup ett kortspel har, ju fortare tröttnar folk.
Förhoppningsvis kommer detta leda till att mer folk upptäcker Magic the gathering, och övergår till det.

Sen har jag stora förhoppningar på "Hex: Shards of Fate"

Skrivet av Winzi:
Skrivet av swe.-SiOUX-.swe:

Vad betyder "RNG-kort?" ..getting to old for this sh..

RNG = Random Number Generator
En benämning för något som du inte kan bestämma utfallet för.

T.ex i detta fall.
http://oyster.ignimgs.com/mediawiki/apis.ign.com/hearthstone-...

De 3 bomber som han kaster när du spelar kortet kan döda dina egna gubbar, eller träffa bara dig om du har otur.
Det är väldigt mycket tur med kortet, men samtidigt har det en strategisk tid att spelas.

Precis, tycker det är det som är mycket utav dess tjusning också.


signatur

"Cash, Rules, Everything, Around, Me - C.R.E.A.M. - Get the money! - Dollar, dollar bill y'all"

Medlem

för någon som inte har någon som helst koll på detta spel finns det någon form av pay to win i detta?


signatur

God is dead

Medlem

Kommer det här ut i fysisk form (som brädspel/kortspel) så blir det helt plötsligt mycket mer intressant, för min del alltså... Men nu? Meh.

Medlem
Skrivet av Angust:

för någon som inte har någon som helst koll på detta spel finns det någon form av pay to win i detta?

Finns inget P2W i detta enligt min åsikt.
Visst kan du köpa 500 packs, få bra kort och genom detta öka chansen att vinna. Dock kan du också nå höga ranks utan att spendera pengar.
Själv har jag gått från rank 25 till rank 5 utan att ha spenderat något alls.
Finns också andra som nått högsta rank utan att ha spenderat något alls.

Jämför man Hearthstone med andra kortspel som t.ex. Magic The Gathering, så är det mindre P2W i detta spel.


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem
Skrivet av Kleptoman:

Finns inget P2W i detta enligt min åsikt.
Visst kan du köpa 500 packs, få bra kort och genom detta öka chansen att vinna.

Du motsäger dig själv här. Oavsett vad så ökar man sina chanser att vinna genom att betala. Det är P2W.

Medlem
Skrivet av Angust:

för någon som inte har någon som helst koll på detta spel finns det någon form av pay to win i detta?

Det är upp till dig att bestämma. Du kan starta med att köpa ett 50-booster pack (1 pack innehåller 5 kort varav minst 1 av dem är rare) och få tillgång till de bättre korten tidigare än andra som är nya till rank spelandet. Det går att köpa dessa booster pack även med guld du tjänar i spelet. Sedan har du arenan där du kan få både booster och guld när en runda är klar (Ju fler vinster ju bättre belöning i form av chansen till 1 extra booster och mer guld), 12 vinster är max i arena och efter 3 förluster är det slut, 7 vinster ger minst 1 booster och 150guld (vilket är kostnaden i guld för en ny runda i arenan.)
Men du är alltid garanterad 1 booster i pris efter en arena.

Men i grund och botten, allt du kan köpa för pengar i spelet kan du låsa upp via vanligt spelande.

Medlem

Spelade det i betan ett tag men rent kortspels-mässigt är det inte speciellt utmanande enligt mig. förenklad variant av MAGIC. Sen har det sin charm såklart och känner man till alla karaktärerna blir det lite extra, men det är inte värt 5/5. Då skulle MAGIC haf 6/5.

Medlem

Spelet är väldigt roligt, men Arena-draften är sjukt dålig. Där lyckades MtG mycket bättre.

57 61 72 6e 69 6e 67 20 66 6f 72 20 6e 65 72 64

Bra spel enligt mig. Bara att hoppa in i en match och spela. Bara lite för enkelt för mig. Ibland om man får tur med korten och en bra start så går det inte att komma tillbaka om man har en riktigt bra start.


signatur

59 6f 75 20 72 65 61 6c 6c 79 20 6e 65 65 64 20 74 6f 20 67 65 74 20 61 20 6c 69 66 65 20 69 6e 73 74 65 61 64 20 6f 66 20 74 72 79 69 6e 67 20 74 6f 20 64 65 63 6f 64 65 20 72 61 6e 64 6f 6d 20 73 74 72 65 61 6d 20 6f 66 20 62 79 74 65 73 2e
https://mastodon.social/@olofhaglund

Medlem

Tycker inte spelet är dåligt men blir tråkigt snabbt.

Verkar som dagens spel till pc mest är förenklade spel anpassade för surfplattor.
Hoppas på att trenden med mobilspel och facebookspel på pc slutar och vi går tillbaka till bättre tider.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Enkelt TCG, men det är ju RNG-korten som gör det hela lite roligare - matcher som annars hade varit självklara kan vända oväntat. (Utöver bara att ha tur med att top-decka bra grejer.) Vad gör det om man vinner eller förlorar en extra match (om du nu inte spelar i arena), tycker personligen det är mycket roligare med lite udda effekter!

*Gruffar över att allt måste vara så jävla competitive hela tiden*


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

123
Skriv svar