Robot
Titanfall

Skaparna av Modern Warfare banar väg för en ny multiplayervår med ett par ton mekanisk kärlek - det här är inte Call of Duty.

#respawn-entertainment, #titanfall, #battlefield-4, #electronic-arts, #quake, #unreal-tournament


Medlem
Titanfall

Bra skrivet Dock gillar jag campaign iden. Nackdelen som du skriver är ju att man är illa tvungen att spela den. Borde vara ett val.

Men riktigt kul spel må jag säga, är helt nöjd med mitt köp!

Medlem

Sen i campaign delen så tar det evigheter att få börja spela så inget för en om man bara vill in och riva en match eller 2


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Hoppas det kommer ett Pilot Only-spelläge. Matcherna förvandlas alldeles för snabbt till en enda stor Mech-fight.

Medlem

Måste man spela kampanjen? Själv har jag bara spelat i hardpoint. inget kampanjtvång för mig.

Medlem

Hmm..

Och banorna är..?

Stora, små, många eller få?

Medlem

Hur f-n kan det komma sig att spelet kostar 599 på Origin och t.ex. 389 på spelbutiken.se? Så grymt korkat...

Medlem

Tycker ärligt talat att CTF är det bästa gamemodet just nu - titanerna lägger till en väldigt intressant dimension då de inte kan ta sig till flagpunkterna (men fungerar fint att hoppa in i med flaggan). Det gör det viktigt att plocka ner fiendens titaner om du vill ha en chans att sno tillbaka eran stulna flagga.

Det och att matchen inte tar slut på 4-5 minuter som Annihilation eller Hardpoint kan göra.

Medlem

Det jag tycker dom borde gjort med kampanjen är att ha kopierat gammal unreal tournament modet "Assault" tror det hade varit roligare och mer passande.

en fråga är det bara jag eller påverkas laddningstiderna lite väl mycket utav valet på texturerna (insane)

Skrivet av Thane:

Måste man spela kampanjen? Själv har jag bara spelat i hardpoint. inget kampanjtvång för mig.

jag har heller inte märkt av att man var tvungen o köra campaign, om man nu inte vill ha visa titan chassin vill säga.


signatur

God is dead

CTF är förlegat och tråkigt; sedan tycker jag det hade varit trevligt att kunna spela utan mechs. Nu väljer man ju själv om man vill ha en Titan eller inte, men ändå.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Sjukt överskattat spel. Har verkligen försökt gilla det med det känns verkligen som inget mer än COD med mechs i grund och botten. Diggar parkour-känslan med jetpacksen. Det tillför till en skön känsla när man är infanterist . Om COD ligger på 2/5 i min betyglista så ligger Titanfall på 3/5, dvs helt ok och underhållande bitvis men oerhört överskattat och överhypat. Tröttnar efter ca 30 min spel. Detta baserat på den sena stängda betan.

Medlem

62-ton kadaver disciplin

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Harry Coma:

Hmm..

Och banorna är..?

Stora, små, många eller få?

Objektiv data:

15 stycken,
Storleken från de två i betan är genomgående. Vissa trängre, andra mer öppna.

Subjektiv åsikt:

Bra variation, men Relic trist. Demeter snygg.


signatur
Medlem
Medlem
Skrivet av starboy83:

Hur f-n kan det komma sig att spelet kostar 599 på Origin och t.ex. 389 på spelbutiken.se? Så grymt korkat...

327:- på OnePlay.


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem

Finns det några här kanske som vill spela tillsammans?
Vore kul att ha någon att spela med

p0k
Medlem

Avsaknaden av redigt 120hz support och att v-sync inte funkar i spelet fortfarande som det skar, gör att man självklart inte tänker spela detta pisset...

Medlem
Skrivet av starboy83:

Hur f-n kan det komma sig att spelet kostar 599 på Origin och t.ex. 389 på spelbutiken.se? Så grymt korkat...

För att EA inte vill stänga ute andrahandshandel, om folk är dumma nog att betala deras ockerpriser blir de säkert nöjda men större delen av intäkterna kommer förmodligen från andra hemsidor och butiker. Om origin vore billigast skulle det inte finnas plats för mellanhänder.

Medlem

Välskriven Recention.. men kom igen om du ska ge spelet 4+ ..

och motivera med:

Parkour
Plåt-Hodor
Leka inte nudda marken
Dopaminfest!

Är det inte lite "uppe i de blå" motiveringar som är intetsägande...

Ok det är en persons åsikter men .....

Medlem

Kul detalj: Spelar man på en 120+hz skärm och drar igång vsync så ändras låsningen av fps till samma värde som uppdateringsfrekvensen.

Dessvärre har jag upplevt konstiga stutterings med vsync igång, trots konstanta 120 fps på mitt R9 290.


signatur

Who Dares, Wins

Medlem

Ser sjukt tråkigt ut

Medlem

Är det bara jag som är ungefär lika intresserad av Titanfall som jag är av Euro Truck Simulator 2? Jag kan verkligen inte se tjusningen i detta.

Medlem

Xonotic kändes plöstligt riktigt framåt (ännu bättre).


signatur

Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.

Medlem

Så, med andra ord så är det bara mod stöd som saknas.
förstår inte utvecklare det längre.


signatur

i7 920 2.66ghz @3.8ghz, Gigabyte GTX 680 2GB OC SLI, 12GB DDR3 1600mhzmem, Samsung 830 256GB,GA-EX58-UD4P motherboard, 3x24 Asus Vw246"

Medlem
Skrivet av onliner72:

Välskriven Recention.. men kom igen om du ska ge spelet 4+ ..

och motivera med:

Parkour
Plåt-Hodor
Leka inte nudda marken
Dopaminfest!

Är det inte lite "uppe i de blå" motiveringar som är intetsägande...

Ok det är en persons åsikter men .....

Vill du veta varför ett spel fick ett visst betyg, ska du nog inte bara gå efter plus/minus-delen på slutet.

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Harry Coma:

Hmm..

Och banorna är..?

Stora, små, många eller få?

Objektiv data:

15 stycken,
Storleken från de två i betan är genomgående. Vissa trängre, andra mer öppna.

Subjektiv åsikt:

Bra variation, men Relic trist. Demeter snygg.

Tack.

Tror nog att jag hade gillat spelet, älskar ju allt vad Mechs heter.
Men, jag längtar nog mer efter ett rejält Mechwarrior spel med stora öppna ytor och allt vad det innebär.
Nej, inte Mechwarrior Online.
Det borde inte ens få heta det.

Den som väntar på nåt gott får ofta vänta för länge..

Medlem
Skrivet av Notumforce:

Sen i campaign delen så tar det evigheter att få börja spela så inget för en om man bara vill in och riva en match eller 2

Tycker de går väldigt snabbt för mig iaf.
Om du nu inte menar att man måste vänta en minut innan matchen börjar.

Medlem

Måste fråga, är ljudet i världsklass eller varför har spelet 30gb ljudfiler? >.<


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

Medlem
Skrivet av IshethZenunim:

Är det bara jag som är ungefär lika intresserad av Titanfall som jag är av Euro Truck Simulator 2? Jag kan verkligen inte se tjusningen i detta.

Jag har över trettio timmar i ETS2 och kan verkligen inte påstå att jag är lika hypad över detta som jag är över ett eventuellt nytt DLC som lägger till Skandinavien.

Medlem

Det märks att det är skaparna av CoD4 som gjort spelet. Sådan här skön känsla kan Floppelfield och nuvarande CoD bara drömma om.

123
Skriv svar