Robot
Dark Souls II

Där andra spel håller dig i handen kastar Dark Souls II dig utför ett stup. Det belönar tålmodiga, bestraffar otåliga och är uppföljaren till en av tidernas mest skoningslösa hardcore-fester.

#dark-souls-ii, #demons-souls, #dark-souls, #from-software


Medlem
Dark Souls II

Nice! håller mig tills det kommer till PC! ser grymt ut

Medlem

VÄLDIGT bra recension! Fick lite rysningar på vissa ställen, då det mer liknade en fantasyberättelse än en "beskrivning" av ett spel. Mer av dessa!


signatur

Submission is for the weak

Medlem

Vill ha!


signatur

Everybody needs help.

Moderator | Testpilot

Bra skrivet som alltid Fredrik!
För mig gör det verkligen inget om spelet bara är en förfinelse. Dark Souls hade sina problem och det mesta verkar ha fixats.

PRAISE THE SUN!


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Redan i andra raden där ordet "tålamod" stod, försvann jag som potentiell köpare

Medlem

Har inte spelat varken Demon Souls eller Dark Souls, hoppas däremot att PC versionen av detta kommer att bli bra så att man kan kan spela det i alla fall.
Då blir det första köpet av denna serien.

Medlem
Skrivet av svidishkaboj:

Har inte spelat varken Demon Souls eller Dark Souls, hoppas däremot att PC versionen av detta kommer att bli bra så att man kan kan spela det i alla fall.
Då blir det första köpet av denna serien.

Då tycker jag att du skaffar Dark Souls för en spottstyver innan du sätter igång med detta, du kommer gå miste om något stort liksom annars.


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

äsch,bara fuska så blir det lättare,
mer trainers till folket

nej men seriöst, okej om ett spel är bängsvårt / tar lång tid att sätta sig in i beroende på hur man uttrycker sig, men om man inte har tiotals timmar att nöta död på,då kan det vara befriande att bara spela och njuta av berättelsen i sig

Medlem

Låter bra, försökte spela ettan till PC och gillade det men lessnade fort ändå då det var en helt horribel portning. Hoppas att det är bättre den här gången.

Medlem
Skrivet av BoZo:

Låter bra, försökte spela ettan till PC och gillade det men lessnade fort ändå då det var en helt horribel portning. Hoppas att det är bättre den här gången.

Alltså... bara nyfiken
Spelat ett par hundra timmar Dark Souls till PC och kan egentligen inte förstå varför folk tröttnar på spelet pga att det är en dålig port?
Visst, jag håller med om att det inte var bra portat, men det enda som behövs (i mitt tycke) var att lägga in dsfix för att fixa upplösningen och en 360-handkontroll.
Med dessa små fixar anser jag att spelet blev BÄTTRE till PC för att man slapp framerates som kryper ner till runt 20 i Blighttown m.m som konsolversionerna led av.
Hellre en version till PC som man kan fixa till flyta bra och funka ordentligt, än en version till konsol med som är bättre ur lådan men inte går att fixa till alls.

Medlem
Skrivet av DrDoom:
Skrivet av BoZo:

Låter bra, försökte spela ettan till PC och gillade det men lessnade fort ändå då det var en helt horribel portning. Hoppas att det är bättre den här gången.

Alltså... bara nyfiken
Spelat ett par hundra timmar Dark Souls till PC och kan egentligen inte förstå varför folk tröttnar på spelet pga att det är en dålig port?
Visst, jag håller med om att det inte var bra portat, men det enda som behövs (i mitt tycke) var att lägga in dsfix för att fixa upplösningen och en 360-handkontroll.
Med dessa små fixar anser jag att spelet blev BÄTTRE till PC för att man slapp framerates som kryper ner till runt 20 i Blighttown m.m som konsolversionerna led av.
Hellre en version till PC som man kan fixa till flyta bra och funka ordentligt, än en version till konsol med som är bättre ur lådan men inte går att fixa till alls.

Kör du ett Nvidia grafikkort? Det är många med ATi kort, jag inkluderad, som har problem med FPS-drops hela tiden, d.v.s. att den sjunker till ensiffrigt plötsligt väldigt ofta. Det var nog största anledningen efter att ha meckat med diverse mods och inställningar för att få det fungera någorlunda med allt och min handkontroll. Dock lyckades jag inte låsa upp FPS limitern utan att det kraschade vid start, känns lite snopet att vara låst till 30 FPS när man lirar på en 120Hz skärm.
Att man måste slänga in flera stycken mods för att ett spel ska bli spelbart är ju under all kritik.

Medlem
Skrivet av BoZo:
Skrivet av DrDoom:
Skrivet av BoZo:

Låter bra, försökte spela ettan till PC och gillade det men lessnade fort ändå då det var en helt horribel portning. Hoppas att det är bättre den här gången.

Alltså... bara nyfiken
Spelat ett par hundra timmar Dark Souls till PC och kan egentligen inte förstå varför folk tröttnar på spelet pga att det är en dålig port?
Visst, jag håller med om att det inte var bra portat, men det enda som behövs (i mitt tycke) var att lägga in dsfix för att fixa upplösningen och en 360-handkontroll.
Med dessa små fixar anser jag att spelet blev BÄTTRE till PC för att man slapp framerates som kryper ner till runt 20 i Blighttown m.m som konsolversionerna led av.
Hellre en version till PC som man kan fixa till flyta bra och funka ordentligt, än en version till konsol med som är bättre ur lådan men inte går att fixa till alls.

Kör du ett Nvidia grafikkort? Det är många med ATi kort, jag inkluderad, som har problem med FPS-drops hela tiden, d.v.s. att den sjunker till ensiffrigt plötsligt väldigt ofta. Det var nog största anledningen efter att ha meckat med diverse mods och inställningar för att få det fungera någorlunda med allt och min handkontroll. Dock lyckades jag inte låsa upp FPS limitern utan att det kraschade vid start, känns lite snopet att vara låst till 30 FPS när man lirar på en 120Hz skärm.
Att man måste slänga in flera stycken mods för att ett spel ska bli spelbart är ju under all kritik.

En mod, inte flera. En liten mod (dsfix) sen fungerade det perfekt för mig.

Medlem

Spelet är narladdat och klart hemma på PS3'an. Kan knappt vänta med att komma hem från jobbet och börja lira.

Hört mycket bra om spelet, speciellt för oss som vill ha ännu mer utmaningar. T.ex. NG+ så har de inte bara ökat HP, utan de har flyttat runt vart monster är, hur många monster, bossar har fler minions o.s.v.

Kommer bli underbart detta .) ser många hundra timmars av spelglädje framför mig.

Moderator | Testpilot
Skrivet av DrDoom:
Skrivet av BoZo:

Låter bra, försökte spela ettan till PC och gillade det men lessnade fort ändå då det var en helt horribel portning. Hoppas att det är bättre den här gången.

Alltså... bara nyfiken
Spelat ett par hundra timmar Dark Souls till PC och kan egentligen inte förstå varför folk tröttnar på spelet pga att det är en dålig port?
Visst, jag håller med om att det inte var bra portat, men det enda som behövs (i mitt tycke) var att lägga in dsfix för att fixa upplösningen och en 360-handkontroll.
Med dessa små fixar anser jag att spelet blev BÄTTRE till PC för att man slapp framerates som kryper ner till runt 20 i Blighttown m.m som konsolversionerna led av.
Hellre en version till PC som man kan fixa till flyta bra och funka ordentligt, än en version till konsol med som är bättre ur lådan men inte går att fixa till alls.

Jag håller med. Visst är porten inte överdrivet bra men heltklart funktionsduglig


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Riktigt bra recension! Vore intressant att få en kort recension av PC-versionen med när den kommer. Hade hört så mycket bra om det första Dark Souls och köpte det till PC, men porten var så fruktansvärt horribel att jag inte klarade av att spela många timmar. Texturerna var förskräckligt lågupplösta och styra med mus+tangentbord var inte ens att tänka på. Hoppas de har lärt sig något till 2:an.

Inaktiv
Skrivet av Zedrix:

Riktigt bra recension! Vore intressant att få en kort recension av PC-versionen med när den kommer. Hade hört så mycket bra om det första Dark Souls och köpte det till PC, men porten var så fruktansvärt horribel att jag inte klarade av att spela många timmar. Texturerna var förskräckligt lågupplösta och styra med mus+tangentbord var inte ens att tänka på. Hoppas de har lärt sig något till 2:an.

Finns en patch som fixar grafiken i ett nafs.

Väntar in PC-versionen. Tror jag

Medlem

Jag kommer att vänta tills PC-versionen kommer. Just nu känns väntan olidligt lång.

Medlem

Att folk fortfarande klagar så jäkla hårt på Dark Souls på pc. De sa att de skulle "direkt"-porta spelet till pc. Vilket de gjorde. Exakt samma spel fast det går att spela på windows. De sa klart och tydligt att de skulle INTE göra några ändringar på porten. Men folk jublade iallafall att de skulle släppa de på pc. Sen fick de spelet, som med handkontroll är exakt samma spel och upplevelse som konsolversionen. Men åh nej det är inte 1440p och 4k texturer och stöd för mantle. Men guess what. Det var det inte heller på konsolversionerna. Jag har båda versionerna och det är ingen skillnad på dom. Kan ni inte förstå vad en direktport är eller vad utvecklaren har sagt är erat eget fel.

Medlem

Låter som Dark Souls 2 är nåt jag väldigt gärna vill ha.

Medlem

Ser fram emot fredag!

Medlem
Skrivet av Zedrix:

Riktigt bra recension! Vore intressant att få en kort recension av PC-versionen med när den kommer. Hade hört så mycket bra om det första Dark Souls och köpte det till PC, men porten var så fruktansvärt horribel att jag inte klarade av att spela många timmar. Texturerna var förskräckligt lågupplösta och styra med mus+tangentbord var inte ens att tänka på. Hoppas de har lärt sig något till 2:an.

Fast PC-port innebär inte att du ska kunna spela på mus+tangentbord. Det blir nog nära på omöjligt göra en bra upplevelse utan analoga kontroller.

Medlem
Skrivet av BoZo:

Kör du ett Nvidia grafikkort? Det är många med ATi kort, jag inkluderad, som har problem med FPS-drops hela tiden, d.v.s. att den sjunker till ensiffrigt plötsligt väldigt ofta. Det var nog största anledningen efter att ha meckat med diverse mods och inställningar för att få det fungera någorlunda med allt och min handkontroll. Dock lyckades jag inte låsa upp FPS limitern utan att det kraschade vid start, känns lite snopet att vara låst till 30 FPS när man lirar på en 120Hz skärm.
Att man måste slänga in flera stycken mods för att ett spel ska bli spelbart är ju under all kritik.

Har ATI-kort själv och inte haft några problem med Dark Souls som tur är, men om det är såna problem du haft så förstår jag fullt varför du tröttnade Det är en sak att ladda hem en liten mod och installera vilket tar max 5 min för att förhöja spelglädjen och sen njuta av spelet, nåt helt annat att det inte funkar alls tillfredställande.

Medlem

Jag har inte lirat de två första spelen, men är sugen på att köra Dark Souls. Jag är PC-spelare i grunden men har både PS3 och Xbox 360 - vilket är det bästa formatet att spela Dark Souls 1 på? Har hört att PC-porten är horribel.

Medlem

Bra skrivet!

Nu är det bara att vänta tills i övermorgon!!!

Redaktör
Ponny

Tackar ödmjukast för era fina ord!
Vi ses kanske i helvetet?


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Jag har ett US PSN account, skulle det bli några problem för mig att köpa spelet där redan idag och tanka och börja spela? Kommer jag kunna spela med mina EU polare när dom köper det på fredag? Kan jag använda mitt EU konto och starta US versionen på samma PS3?


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Medlem
Skrivet av Stephan:

Jag har inte lirat de två första spelen, men är sugen på att köra Dark Souls. Jag är PC-spelare i grunden men har både PS3 och Xbox 360 - vilket är det bästa formatet att spela Dark Souls 1 på? Har hört att PC-porten är horribel.

Pc-porten är grym sålänge du kör DSFIX och 360 kontroll hehe.

Inaktiv

Fantastisk recension! Har skrivit illa några gånger när jag tyckt att FZ inte hållit måttet på sina rescensioner men den här är så jäkla bra skriven.

Är verkligen som att jag följer dig genom spelet och du får en att verkligen vilja vara med på den resan utan att ha med spoilers eller sånt som inte är viktigt för att få till ett superbt stycke text.

Medlem
Skrivet av Stephan:

Jag har inte lirat de två första spelen, men är sugen på att köra Dark Souls. Jag är PC-spelare i grunden men har både PS3 och Xbox 360 - vilket är det bästa formatet att spela Dark Souls 1 på? Har hört att PC-porten är horribel.

PS3 och Xbox360 versionerna har fps drops på vissa ställen i spelet (inget som stör gameplay direkt). Pc versionen behöver en handkontroll för att kunna spelas. Så om du har möjligheten till en så rekommenderas den före. Grafiken är vad folk klagar på. Den är inte ändrad på nåt sätt.

12
Skriv svar