Wildstar – en guide till instanserna

Medlem

Gillar verkligen inte hypen .. eller förstår den inte, så här är det alltid med nya mmos, om ett halvår så är spelet f2p


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem
Skrivet av Ekkelz:
Skrivet av Kerrai:

Med tanke på betan och att spelet är relativt nära release (om de inte får för sig att skjuta spelet till nästa år) så behövs extremt många ändringar på rätt mycket.. vilket vi också vet inte händer.
Samt med tanke på att de kommer försöka sig på månadsavgift kommer vi förmodligen se detta spelet gå F2P innan 2015.

Spelet är bara en kopia av andra spel, vågar inte sig på något nytt och därav kommer de inte lyckas

Orkar inte...
http://i.imgur.com/q7Dyb.gif

Nej jag förstår att det är svårt med argument för Wildstar.. flåt

Medlem
Skrivet av v1ctory:
Skrivet av Kerrai:

Med tanke på betan och att spelet är relativt nära release (om de inte får för sig att skjuta spelet till nästa år) så behövs extremt många ändringar på rätt mycket.. vilket vi också vet inte händer.
Samt med tanke på att de kommer försöka sig på månadsavgift kommer vi förmodligen se detta spelet gå F2P innan 2015.

Spelet är bara en kopia av andra spel, vågar inte sig på något nytt och därav kommer de inte lyckas

Vad behöver ändras, rent konkret? Spelet känns förutom under stresstesten rappt, telegraphsystemet är för det mesta en fördel och det har content som sparkar undan benen på de flesta releaser under senare tid.

Till skillnad från ex. vis GW2 som saknade en del vad gäller PvE/sPvP-content men hade ett grymt combatsystem har de lyckats få in både skoj combat och bra content i Wildstar.

De har BGs, 2, 3, 5 arena, instanser (med hardmodes), shiphands, adventures, 20m/40m raider, warplots, guild/personlig housing, fullt modstöd osv osv.

Det du skriver är ju exakt det som är problemet. Wildstar gör ingenting nytt, de harvar i massa gamla MMO's och plockar ut endel russin ur kakan och försöker sätta ihop till något eget.

Sedan verkar ju smaken vara som baken, delad när det kommer till combat. Ni som säger att det är bra, har ni prövat en Stalker? Det är bara ett frenetiskt spammande av knappar för att göra något så när på skada. Den typen av spelstil är aldrig kul när man måste hammra knapp 1 om och om konstant.

Spelvärlden behöver egentligen ingen ny kopia. Men jag förstår samtidigt en studio som hellre tar den enkla vägen ut och försöker få igen sina pengar innan de introducerar någonting nytt i MMO världen.

Medlem
Skrivet av Kerrai:
Skrivet av v1ctory:
Skrivet av Kerrai:

Med tanke på betan och att spelet är relativt nära release (om de inte får för sig att skjuta spelet till nästa år) så behövs extremt många ändringar på rätt mycket.. vilket vi också vet inte händer.
Samt med tanke på att de kommer försöka sig på månadsavgift kommer vi förmodligen se detta spelet gå F2P innan 2015.

Spelet är bara en kopia av andra spel, vågar inte sig på något nytt och därav kommer de inte lyckas

Vad behöver ändras, rent konkret? Spelet känns förutom under stresstesten rappt, telegraphsystemet är för det mesta en fördel och det har content som sparkar undan benen på de flesta releaser under senare tid.

Till skillnad från ex. vis GW2 som saknade en del vad gäller PvE/sPvP-content men hade ett grymt combatsystem har de lyckats få in både skoj combat och bra content i Wildstar.

De har BGs, 2, 3, 5 arena, instanser (med hardmodes), shiphands, adventures, 20m/40m raider, warplots, guild/personlig housing, fullt modstöd osv osv.

Det du skriver är ju exakt det som är problemet. Wildstar gör ingenting nytt, de harvar i massa gamla MMO's och plockar ut endel russin ur kakan och försöker sätta ihop till något eget.

Sedan verkar ju smaken vara som baken, delad när det kommer till combat. Ni som säger att det är bra, har ni prövat en Stalker? Det är bara ett frenetiskt spammande av knappar för att göra något så när på skada. Den typen av spelstil är aldrig kul när man måste hammra knapp 1 om och om konstant.

Spelvärlden behöver egentligen ingen ny kopia. Men jag förstår samtidigt en studio som hellre tar den enkla vägen ut och försöker få igen sina pengar innan de introducerar någonting nytt i MMO världen.

Tycker det är kul att du gnäller på att dom tar saker från gamla mmo's men så skrev du i din första post att "Man kan säkert spela en månad och ha kul, men i slutändan går man tillbaka till WoW ändå" Men men du har din åsikt å jag har min, Du tänker tydligen när du spelar spelet " åhhh allt är taget från andra mmo's å inget egen tänkande" Medans när jag spelar wildstar så tänker jag mer " FAN VA KUL ALLT ÄR I DETTA SPEL WOHO"

Medlem
Skrivet av Kerrai:
Skrivet av v1ctory:
Skrivet av Kerrai:

Med tanke på betan och att spelet är relativt nära release (om de inte får för sig att skjuta spelet till nästa år) så behövs extremt många ändringar på rätt mycket.. vilket vi också vet inte händer.
Samt med tanke på att de kommer försöka sig på månadsavgift kommer vi förmodligen se detta spelet gå F2P innan 2015.

Spelet är bara en kopia av andra spel, vågar inte sig på något nytt och därav kommer de inte lyckas

Vad behöver ändras, rent konkret? Spelet känns förutom under stresstesten rappt, telegraphsystemet är för det mesta en fördel och det har content som sparkar undan benen på de flesta releaser under senare tid.

Till skillnad från ex. vis GW2 som saknade en del vad gäller PvE/sPvP-content men hade ett grymt combatsystem har de lyckats få in både skoj combat och bra content i Wildstar.

De har BGs, 2, 3, 5 arena, instanser (med hardmodes), shiphands, adventures, 20m/40m raider, warplots, guild/personlig housing, fullt modstöd osv osv.

Det du skriver är ju exakt det som är problemet. Wildstar gör ingenting nytt, de harvar i massa gamla MMO's och plockar ut endel russin ur kakan och försöker sätta ihop till något eget.

Sedan verkar ju smaken vara som baken, delad när det kommer till combat. Ni som säger att det är bra, har ni prövat en Stalker? Det är bara ett frenetiskt spammande av knappar för att göra något så när på skada. Den typen av spelstil är aldrig kul när man måste hammra knapp 1 om och om konstant.

Spelvärlden behöver egentligen ingen ny kopia. Men jag förstår samtidigt en studio som hellre tar den enkla vägen ut och försöker få igen sina pengar innan de introducerar någonting nytt i MMO världen.

Öhm, du beskrev nyss hur över 90% av alla spel faktiskt tillverkas. Det är löjligt svårt att faktiskt genuint hitta någon ny idé som aldrig har blivit gjord förrut, och det är inte alltid önskvärt heller. Wildstar gjorde exakt samma grej som WoW gjorde, och som alla spel därmellan har gjort -- ta de bästa delarna av tidigare generationen mmorpgs, sätt ihop det i en ny form, och gör något eget av kombinationen.

Sen så vill jag även påstå att det är på tok för tidigt för att faktiskt säga hur bra combat fungerar eller inte, då man inte ens kunde nå hälften av maxlevel under betan. Vi vet inte än hur hela skill-systemet blir i praktiken, och mer specifikt, hur raidbossar fungerar i relation till skillsystemet. Är det bara hjärndöd tank & spank där du bara behöver stå bakom bossen som Stalker? Ja, då har du nog rätt. Är det snabb pace på fighten och många olika mekaniker som måste undvikas och hanteras? Nej, då är det rätt svårt att komma undan med att stå och spamma ett par knappar. Allt det här är MMORPG 101, och om du prövat mmorpgs förr så borde du kunnat lista ut detta själv.

Kan inte nämna ett enda MMORPG någonsin där det problemet med att stå och spamma en knapp om och om igen inte existerat överhuvudtaget. Snarare så är det så ALLA mmorpg fungerar fram tills en viss level, just eftersom det är designat i en rak kurva uppåt kring spelarens skicklighet mot motståndarnas farlighet, så att man får nya skills regelbundet men inte så ofta att man inte hinner lära sig vad alla skills gör först. Så är det i TESO, så är det i WoW, så är det i Rift, så är det i Everquest, och så vidare. Förnekar dock inte att möjligheten finns för att det skulle vara ett aktuellt problem i senare halvan av allt content, säger dock att det är omöjligt att yttra sig om i nuläget, och därför inte är rimlig kritik än.

Och nej, jag varken glorifierar eller fanboyar mig över Wildstar, jag är själv ganska skeptisk. Men ska ni lyfta kritik mot spelet får ni gärna tänka över det och sätta det i perspektiv först.

Skrivet av Droppz:

Gillar alla advokater här lol.

Kan bara tala för mig själv, men jag bryr mig inte så mycket över att någon random bryter mot sitt NDA när det ändå inte är speciellt skadligt för spelet (då pressen redan har fått rapportera om väldigt mycket), men nog fan dyker advokaten fram när människan hycklar något vidrigt över det.

Se mig som Batman. Jag sveper ner på hycklarna och spöar dem verbalt. I'm the the hero that the Interwebz deserves.

12
Skriv svar