Våldsamma filmer från Warlords of Draenor

Robot
Medlem
Våldsamma filmer från Warlords of Draenor

Ska bli sköj

Medlem

varför just i sydkorea å kikat på spelet?

Medlem

Gillas men var längesen man spela dock blir Wildstar mitt nya mmo hem

Medlem

I dont have enough energy. Not enough energy. Not enough energy. I dont have enough energy.


signatur

Everybody needs help.

Medlem

Känns redan gammalt på nåt vis. Jag har spelat det alldeles för mycket. Saknar Warhammers PVP. Finns det något som liknar det med warbands osv?

Medlem

Med tanke på att Wildstar hittils är extremt tråkigt, tom dåligt i många avseenden och ESO verkar inte tilltala lär man fortsätta resan till Draenor

Medlem

de borde uppdatera den där interfacen alltså ser riktigt tråkig ut den som är default.

Medlem
Skrivet av Möljet:

Känns redan gammalt på nåt vis. Jag har spelat det alldeles för mycket. Saknar Warhammers PVP. Finns det något som liknar det med warbands osv?

Håller med, finns ju privat server men är nog för lite folk.

Undrar också om det finns nått mmo lr spel som har liknande pvp som warhammer. Bästa pvp jag spelat och känns som att jag har testat alla MMO:s :/..

Medlem
Skrivet av Apministern:

I dont have enough energy. Not enough energy. Not enough energy. I dont have enough energy.

Den som inte stänger av de errormessages är rätt jobbigt dum. Finns en feature för att slippa precis just det där tjatandet och har funnits så länge jag kan dra mig till minnes.


signatur

나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야

Medlem
Skrivet av Oneone:

de borde uppdatera den där interfacen alltså ser riktigt tråkig ut den som är default.

För det är så svårt att tanka hem något av de tusen interfaces som finns på curse eller liknande?.

Medlem

Det komiska, men samtidigt sorgliga är att WoW känns mer modernt än Wildstar och med de nya zonerna + nya karaktärsmodeller så ser det nästan bättre grafiskt ut också. WoW lär nog dominera ett tag till faktiskt.

Medlem

Nu har ju förvisso också WoW genomgått uppfräschare genom åren. Nu vet jag inte ett smack om Wildstar men WoW var inte precis färdigt och genomarbetat vid release.

Idag däremot mäts alla mmorpg mot spelet och alla nya spel "vill inte vara wow"... ...även om de egentligen vill det.


signatur

나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야

Medlem
Skrivet av Kane:

Nu har ju förvisso också WoW genomgått uppfräschare genom åren. Nu vet jag inte ett smack om Wildstar men WoW var inte precis färdigt och genomarbetat vid release.

Idag däremot mäts alla mmorpg mot spelet och alla nya spel "vill inte vara wow"... ...även om de egentligen vill det.

Problemet med Wildstar som jag känt när jag prövat det är att det inte riktigt gör något nytt. Det känns väldigt likt WoW, och jag vet inte om det är riktigt acceptablet 2014 och när WoW firar 10års jubileum. Men du har helt rätt i att WoW funkade inte bra vid sin release och det är synd att många MMOn går och dör i princip för att de släpps som WoW var när det släpptes.

Men problemet med Wildstar (bryter jag NDA nu?) är att det inte innoverar direkt känner jag.

Medlem
Skrivet av Nenetis:
Skrivet av Kane:

Nu har ju förvisso också WoW genomgått uppfräschare genom åren. Nu vet jag inte ett smack om Wildstar men WoW var inte precis färdigt och genomarbetat vid release.

Idag däremot mäts alla mmorpg mot spelet och alla nya spel "vill inte vara wow"... ...även om de egentligen vill det.

Problemet med Wildstar som jag känt när jag prövat det är att det inte riktigt gör något nytt. Det känns väldigt likt WoW, och jag vet inte om det är riktigt acceptablet 2014 och när WoW firar 10års jubileum. Men du har helt rätt i att WoW funkade inte bra vid sin release och det är synd att många MMOn går och dör i princip för att de släpps som WoW var när det släpptes.

Men problemet med Wildstar (bryter jag NDA nu?) är att det inte innoverar direkt känner jag.

Det är definitivt more of the same i många avseenden. Dock väntar jag med att säga någonting either way fram tills vi fått se hur combat, path systemet, och så vidare uttrycker sig i spelets långa lopp, speciellt då i end-game. Potentialen för hög character customization är även där i hur skill-systemet verkar fungera, men exakt hur det blir i praktiken återstår att se. Jag gillar combat-systemet so far dock, och om det implementeras bra i praktiken när det kommer till dungeons och raids så kan det mycket väl bli ett bra spel, typ som GW2 ifall de inte hade tappat sig med end-game.

Medlem
Skrivet av Xepheros:
Skrivet av Nenetis:
Skrivet av Kane:

Nu har ju förvisso också WoW genomgått uppfräschare genom åren. Nu vet jag inte ett smack om Wildstar men WoW var inte precis färdigt och genomarbetat vid release.

Idag däremot mäts alla mmorpg mot spelet och alla nya spel "vill inte vara wow"... ...även om de egentligen vill det.

Problemet med Wildstar som jag känt när jag prövat det är att det inte riktigt gör något nytt. Det känns väldigt likt WoW, och jag vet inte om det är riktigt acceptablet 2014 och när WoW firar 10års jubileum. Men du har helt rätt i att WoW funkade inte bra vid sin release och det är synd att många MMOn går och dör i princip för att de släpps som WoW var när det släpptes.

Men problemet med Wildstar (bryter jag NDA nu?) är att det inte innoverar direkt känner jag.

Det är definitivt more of the same i många avseenden. Dock väntar jag med att säga någonting either way fram tills vi fått se hur combat, path systemet, och så vidare uttrycker sig i spelets långa lopp, speciellt då i end-game. Potentialen för hög character customization är även där i hur skill-systemet verkar fungera, men exakt hur det blir i praktiken återstår att se. Jag gillar combat-systemet so far dock, och om det implementeras bra i praktiken när det kommer till dungeons och raids så kan det mycket väl bli ett bra spel, typ som GW2 ifall de inte hade tappat sig med end-game.

gw2 sög arsel från början till slut.

Medlem
Skrivet av neocon:
Skrivet av Kerrai:

Med tanke på att Wildstar hittils är extremt tråkigt, tom dåligt i många avseenden och ESO verkar inte tilltala lär man fortsätta resan till Draenor

Jag håller med. Hoppades verkligen att jag skulle gilla det. Var laddad inför beta-weekend och såg fram emot det, men jag spelade inte efter fredagen. WAR, SWTOR, GW2, nu Wildstar. Jag måste sluta hypa upp mig själv och hoppas att nästa spel blir WoW-killern jag velat ha i så många år. Inte mycket tyder på att ESO blir det spelet heller. Ska försöka lära mig att inte hypa MMORPG för mig själv och istället försöka ignorera all hype fram till release, och bli positivt överraskad när något av dom i framtiden lyckas och får lysande reviews.

What Happened To The MMORPG? http://www.youtube.com/watch?v=b5GoHO1KHJc

Känner att det blev exakt samma reaktion för mig med..

Wildstar hade verkligen potential. Men jag drunknade i tusen quests i startzonen och tappade tillslut suget på grund av rörigt UI.

Medlem
Skrivet av riflE:
Skrivet av Xepheros:
Skrivet av Nenetis:
Skrivet av Kane:

Nu har ju förvisso också WoW genomgått uppfräschare genom åren. Nu vet jag inte ett smack om Wildstar men WoW var inte precis färdigt och genomarbetat vid release.

Idag däremot mäts alla mmorpg mot spelet och alla nya spel "vill inte vara wow"... ...även om de egentligen vill det.

Problemet med Wildstar som jag känt när jag prövat det är att det inte riktigt gör något nytt. Det känns väldigt likt WoW, och jag vet inte om det är riktigt acceptablet 2014 och när WoW firar 10års jubileum. Men du har helt rätt i att WoW funkade inte bra vid sin release och det är synd att många MMOn går och dör i princip för att de släpps som WoW var när det släpptes.

Men problemet med Wildstar (bryter jag NDA nu?) är att det inte innoverar direkt känner jag.

Det är definitivt more of the same i många avseenden. Dock väntar jag med att säga någonting either way fram tills vi fått se hur combat, path systemet, och så vidare uttrycker sig i spelets långa lopp, speciellt då i end-game. Potentialen för hög character customization är även där i hur skill-systemet verkar fungera, men exakt hur det blir i praktiken återstår att se. Jag gillar combat-systemet so far dock, och om det implementeras bra i praktiken när det kommer till dungeons och raids så kan det mycket väl bli ett bra spel, typ som GW2 ifall de inte hade tappat sig med end-game.

gw2 sög arsel från början till slut.

Åh fan.

GW2 är rent estetiskt fortfarande det mest tilltalande jag spelat i MMO-väg. Det var en suverän upplevelse att levla i och lära känna världen. T o m början på endgame var skoj, men tyvärr verkar Anet fullständigt omöjliga när det kommer till att lyssna på sin community och ta tillvara på potential.

Living Story, och "Scarlet" i synnerhet, är miserabla försök att hålla spelet vid liv. De har en enorm lore från GW1 att bygga vidare på, men genom hela LW:s första år har manuset varit rent bedrövligt. Tyvärr.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

*Efter att ha spelat WoW i så pass många år så kändes Wildstar som en nedgradering.

*Att Questa i Wildstar var sjukt tråkigt och quest informationen var enormt dålig, Många gånger sprang jag bara runt som ett frågetecken och försökte komma på själv vad jag skulle göra, Vilket inte var svårt då det var i samma låga nivå så som dom flesta andra MMORPG spel, Spring dit och plocka det eller spring dit och döda dom och så vidare. Jag läste inte så många quest objectives men dom jag läste så fattade jag knappt vad jag läste, Det stod bara en massa skit som om dom trode man hellre läser en historia än vad questet faktiskt handlar om.

*UIN var en himla röra, När man spelade fick man poppup meddelanden som skulle vara ''hjälp''. Sedan klickade man i att man inte ville ha meddelanden igen men man stängde bara av det där enskilda meddelandet så man fick meddelanden så att man blev galen innan man gick in i menyn och tog bort alla.

*HUDEN var ganska okej men i sitt ursprung så var den riktigt rörig, Speciellt där dom hade Questen.

*Chatten var helt oacceptabel, Det kändes som att spelet var ett spel som var utvecklat till Konsol för att chatten var så minimalt användarvänlig som möjligt. Den var lika usel så som DIABLO3 chatten.
Man skrev en grej och inom 1 sekund var texten borta för att om man vill ha en läsbar text så tog det inte många meddelanden innan rutan blev översvämmad.

*In game ikonerna var också även dom oacceptabla, Många sjunk in i bakgrunden och det kändes riktigt dåligt uttänkt. Många gånger så fick jag dra upp kartan för att ens se vart gubbarna jag skulle prata med befann sig. Och då stod jag på ett ställe där man klart och tydligt borde ha sett vilken man ska prata med, Likadant med trade gubbar, Detta var ett stort irritationsmoment för mig..

*In game Kartan var också ganska dålig, Den var för simpel och riktigt ointressant även fast man kunde zooma in och ut. Och bara det att man fick lov att zooma in och ha sig till nästan varje quest för att fatta vart man ska gå var en riktig pina att gå igenom. Kartan kändes absolut inte polerad eller väl uttänkt.

*Det enda som var lite intressant var att man fick lov att sikta sina skills självt, MEN det tråkiga var att spelet var så lätt att striderna utspelade sig PRECIS så som dom gjorde i WoW, Jag spelade en Warrior och jag kutade runt och slogs precis likadant, Grejen i Wildstar är att man har en stor hjälpruta där man ser vart man slår och vart fienden kastar sina attacker, Så det är så ner dummat så att man kommer inte att märka en så stor skillnad om man spelar melee.
Även fast man fick sikta självt så kändes det som ett casual spel för att man satt fortfarande och klickade på 1-2-3-4-5-6 osv, Spelet är en riktig buttonsmasher precis som WoW.

I överlag så tyckte jag spelet var ett okej spel men det kändes som ett sånt där mmorpg man blir hypad över och spelar i någon eller några veckor och sedan ledsnar man för att det är så opolerat.

Ska jag vara ärlig så tyckte jag att ESO betan var mycket roligare, För att vara ett MMORPG så hade ESO mycket mer att offra än Wildstar, I det stora hela så var det roligare att Questa i ESO än vad det var i Wildstar och spelet kändes mer polerat och moget, ESO hade en riktigt tråkig start men det hade även Wildstar men när man spelade vidare så öppnades spelet upp lite mer. I Wildstar så kutade man bara runt som en tönt och försökte levla så fort man kunde för att det fanns inget annat att göra då questen inte alls var värda att utforska ''För att dom var så simpla och tråkiga''.

I ESO så hade vi crafting från första världen efter startzonen, I Wildstar så fanns det inget sånt i tidiga levlar så det enda man kunde göra var att questa och möjligtvis spela pvp vilket var ganska ointressant på låga levlar..

Medlem
Skrivet av neocon:

What Happened To The MMORPG? http://www.youtube.com/watch?v=b5GoHO1KHJc

Jag lyssnade. Fram tills det visade sig att hans favorit är Star Wars Galaxies. Där dog all trovärdighet.

Medlem
Skrivet av neocon:
Skrivet av rickuz:
Skrivet av neocon:

What Happened To The MMORPG? http://www.youtube.com/watch?v=b5GoHO1KHJc

Där dog all trovärdighet.

Varför?

Trots all hype i början så var SWG ett uselt spel och ett stort misslyckande. Att spelet gick så dåligt så dom blev tvungna att stänga ner servrarna, säger ju en hel del.

Men men, smaken är som baken.

Medlem
Skrivet av Nenetis:

Det komiska, men samtidigt sorgliga är att WoW känns mer modernt än Wildstar och med de nya zonerna + nya karaktärsmodeller så ser det nästan bättre grafiskt ut också. WoW lär nog dominera ett tag till faktiskt.

Wildstar känns som ett typiskt koreanskt spel fast med en grafik som liknar WoW fast sämre.
Sedan så är Wildstar chatten så värdelös så spelet känns som att det är menat att spelas på konsol.

Medlem
Skrivet av Nenetis:
Skrivet av Kane:

Nu har ju förvisso också WoW genomgått uppfräschare genom åren. Nu vet jag inte ett smack om Wildstar men WoW var inte precis färdigt och genomarbetat vid release.

Idag däremot mäts alla mmorpg mot spelet och alla nya spel "vill inte vara wow"... ...även om de egentligen vill det.

Problemet med Wildstar som jag känt när jag prövat det är att det inte riktigt gör något nytt. Det känns väldigt likt WoW, och jag vet inte om det är riktigt acceptablet 2014 och när WoW firar 10års jubileum. Men du har helt rätt i att WoW funkade inte bra vid sin release och det är synd att många MMOn går och dör i princip för att de släpps som WoW var när det släpptes.

Men problemet med Wildstar (bryter jag NDA nu?) är att det inte innoverar direkt känner jag.

Tycker WS känns nytt. Men du behöver nog komma förbi level
20 för att märka det. Gillar att dom har kvar det som är bra med wow. Sen kan du inte jämföra wows combat med wildstars combat, skillnad som natt och dag. Det jag är rädd för är att Draenor kommer inte att skilja sig mycket från pandaria. Ja kommer spela WS, är ganska övertygad om att det kommer vara ett mycket roligare spel. Det gör det wow gör , plus lite till och så mkt bättre.

Är faktiskt glad att WS inte ändrar för mycket i mmo genren! Gw2 kändes inte som ett mmo. Det fanns inga raids, tank/healers existerade inte. Nästan inget endgame, vilken carbine har sagt att wildstar är Ca.(80% Endgame). Du kunde inte inspecta folk i gw2, du behövde inte ens levla upp till max för att spela pvp.

Så till er som säger att WS är för likt wow, hur skulle ni vilja att det ska vara då?

Medlem
Skrivet av dafuq:

Så till er som säger att WS är för likt wow, hur skulle ni vilja att det ska vara då?

Jag tyckte att WoW och Wildstars combat kändes ungefär likadant när man spelade Melee, Man gick in i närstrid och strejfade omkring och ''KLICKADE PÅ KNAPPAR'' precis som i WoW, Man väntade på att cooldowns skulle försvinna så att man kunde stunna åter igen eller någe liknande, Anledningen till att det var så lika var att vad spelar det för roll om det är autotarget när man klart och tydligt ser vart pve monstrens attacker kommer att träffa? Wildstar blev tragiskt men sant lättare än WoW för att man hade inte det där kravet att använda counter abilities och att man såg vart fiendernas attacker skulle träffa gjorde det ju inte svårare.

Jag testade inte någon ranged klass så det kanske hade varit roligare eller svårare, Men det är inte så värst jobbigt att sikta attacker om det inte är något projektilsystem där varje projektil tar en längre tid på sig tills dom är där man siktat.

Sedan så spelade jag några matcher PvP vilket var okej men kändes inte så värst uttänkt, Man kan inte blocka eller något så var är meningen, Man bara spammar attacker och den som spammar bäst vinner, 2+ v 1 = jo men tjena..
Jag var ganska låg level när jag körde PvP men det enda man kunde göra var att spamma attack 1 tills man kunde kaste dom andra sakerna och sedan spamma attack 1 igen.

I överlag så känns Wildstar som ett helt vanligt koreanskt spel ''på låga levlar'' fast med en wow liknande grafik.
Wildstar var till exempel inte användarvänligt på något sätt alls vilket inte många koreanska mmorpg spel är.

Wow har för övrigt en mycket snyggare speldesign och en mer avancerad grafik samt att spelet är 100% användarvänligt. När jag spelade Wildstar så kändes det lite konstigt att spelet är så hypat men enda så opolerat på låga levlar där det knappt krävs mycket för att imponera eller göra ett roligt spel. Det kändes för tillgjort och det fanns ingenting vettigt att göra än att samla på sig quests och gissa vad man skulle göra med dom.

Wildstar var spelbart och tilltalar säkert många spelare, Men jag tyckte inte det var så mycket att hänga i julgranen, Om spelet är gratis så kommer jag nog att ladda hem och testa igen men kostar det pengar så lägger jag dom nog hellre på andra saker.

Medlem

Same old same old


signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Medlem
Skrivet av Nenetis:
Skrivet av Kane:

Nu har ju förvisso också WoW genomgått uppfräschare genom åren. Nu vet jag inte ett smack om Wildstar men WoW var inte precis färdigt och genomarbetat vid release.

Idag däremot mäts alla mmorpg mot spelet och alla nya spel "vill inte vara wow"... ...även om de egentligen vill det.

Problemet med Wildstar som jag känt när jag prövat det är att det inte riktigt gör något nytt. Det känns väldigt likt WoW, och jag vet inte om det är riktigt acceptablet 2014 och när WoW firar 10års jubileum. Men du har helt rätt i att WoW funkade inte bra vid sin release och det är synd att många MMOn går och dör i princip för att de släpps som WoW var när det släpptes.

Men problemet med Wildstar (bryter jag NDA nu?) är att det inte innoverar direkt känner jag.

Så länge som du inte går in på specifika saker så bryter du inte mot NDAn.

Synd att Blizzard inte verkar bry sig om att uppdatera armors speciellt chestpieces.. För just nu ser det ut som att någon spytt på hela bröstet.

Medlem

Ärligt talat finns det för mig inget substitut för WoW, spelar hellre originalet än en kopia som snubblar på mållinjen.

Visste inte vad Wildstar var förens jag fick betanycklen och installerade spelet. Gav det en ärlig chans men det kändes alldeles för plottrigt och själlöst för mig. Man blir så överöst av information och textrutor i startzonen så man till slut tappar intresset och bara klickar bort. Finns en del förbättringar jämfört med WoW men i det stora hela efter man spelat ett tag efter startzonen så blev jag bara fylld av en meh känsla.

Men sen är jag färgad av snart ett decennium av World of Warcraft och innan dess Warcraft. Kommer aldrig glömma känslan när man lvla upp sin första Tauren under betan. Inget mmo har gett mig den känslan sen dess.

Medlem
Skrivet av Guran:

Men sen är jag färgad av snart ett decennium av World of Warcraft och innan dess Warcraft. Kommer aldrig glömma känslan när man lvla upp sin första Tauren under betan. Inget mmo har gett mig den känslan sen dess.

Vet EXAKT hur du känner tror jag. Visste inte riktigt vad jag skulle förvänta mig men första halvåret med betan och kommande månader var ju helt magiska. Kommer på mig själv att drömma tillbaka bara för att uppleva den känslan igen.

Medlem
Skrivet av Möljet:

Känns redan gammalt på nåt vis. Jag har spelat det alldeles för mycket. Saknar Warhammers PVP. Finns det något som liknar det med warbands osv?

ESO har det så vitt jag vet, liknande i alal fall, tar över keeps und so weiter

Medlem

Jag vet inte riktigt hur jag skall formula mig men here goes.

Jag har spelat wow nu sedan betan ända tillbaks sedan December 2004 ifall jag minns rätt.

Wow har alltid haft en speciell känsla med de fiender man slåss mot, pve samt pvp. En känsla som är svår att beskriva, liksom en speciellt typ av kontakt som gör att man verkligen får kontakt med motståndaren.

Jag vet inte riktigt ifall det handlar om den trimmade grafik-motorn eller på det sätter man har valt att sätta ut castbars för motståndaren eller om det är det distinkta ljudet som gör att man hör ifall man träffar, parry eller block/dodge.

Men inget MMO har kunnat replikera denna känslan. Oftast så spamar man abilities eller så springer man utom räckvidd för ens ability.

Kanske någon kan sätta ord på vad jag känner? Men jag tror slutsatsen är att WOW verkligen har den fulländade känslan.

12
Skriv svar