Två miljoner spelare betatestade Titanfall

Medlem

Jag tyckte spelet var helt ok men kände samtidigt att det verkar vara ett spel man tröttnar på rätt fort, så det kommer stå och samla damm som BF4 (spelade mycket i två månader och ingenting efter det). Att EA är utgivare skrämmer bort mig från ett köp, lär bli en dlc mjölkfest :/


signatur

Game long and prosper

Avstängd

Verkar vara alldeles för mycket "springa-skjuta" som cod för min del

Medlem

jag tyckte det var ganska roligt, lite irriterande att man inte direkt ser skillnad på minions och spelare dock så det blir onödigt svårt att fokusera på rätt kill.


signatur

//monster

Medlem
Skrivet av KrejzY:

Verkar vara alldeles för mycket "springa-skjuta" som cod för min del

Va?! Mycket springa skjuta i ett high-pace FPS spel.

Som för övrigt, i mitt tycke, liknar mer en hybrid av tribes ascend/quake/cod än bara en "CoD klon" som många påstår.

Geeks Gaming

De som fick mig att säga nej nästan direkt är Match making system.
Simpelt inget pc fps spel som har haft de har funkat till 100% fick detta 8/10 gånger

Medlem
Skrivet av Jinxswe:

De som fick mig att säga nej nästan direkt är Match making system.
Simpelt inget pc fps spel som har haft de har funkat till 100% fick detta 8/10 gånger

https://www.youtube.com/embed/at-I-_FtZp4

Det var inte svårt att byta till North servern. West servern vara alltid nere. Längst ner till höger....Lägger fram det på bordet bara.

Medlem
Skrivet av burkmopp:

Alla verkar så positiva till spelet, jag VAR intresserad tills jag såg hur typ alla sprang runt med "smart pistol", då för mig så verkade det som att implementera auto aim i ett FPS på PC, vilket är ett enormt nej.

Är det nånting jag missar här? Andra saker som nuke när ens titan håller på dö känns ju också helt emot konceptet vinnare och förlorare, man borde väl inte straffas för att man vinner över en annan titan?

Jag har inte spelat det själv, men det är dom intrycken jag fått... Så kan någon upplysa mig varför det på något sätt både är ok och skoj?

Man kan nog säga att inget i spelet låter dig äta kakan och behålla den.
Smart pistol har en starkt begränsad räckvidd och kräver en paus för att få 'lock' på målen. Den funkar bara bra till en viss spelstil. Det är likadant med de övriga vapen som finns, inga är bra i alla situationer men det finns ett för varje spelstil och målavstånd.

Angående 'nuke' när titanen dör så är det ett av flera lika nyttiga alternativ som man kan skräddarsy sin titan med. Man kan bara välja ett så genom att välja nuke väljer du bort de andra alternativen.
Det låter som du har fått uppfattningen att nuke skulle vara någon slags superförmåga men faktum är att den har en ganska begränsad radie och om du inte tar dig därifrån så dör du också.

Spelet är både bra och skoj för att det finns något för de flesta spelstilar och kombinerar en stor mängd möjligheter på ett naturligt sätt utan att det känns komplext på något sätt.
Spelet erbjuder väldigt mycket för oss oldschool-spelare som kräver fartfylld action men man kan lika gärna smyga runt i byggnader med cloak och smart pistol utan att göra sämre ifrån sig. Föredrar man tunga maskiner så finns det sätt att mer frekvent knalla runt i sin titan...du kan skräddarsy din soldat och titan att passa just dig på ganska många sätt.

Medlem

Titanfall känns helt klart som ett CoD kombinerat med Tribes, Hawken, Mirror´s Edge och Dota. Jag ändrade inte min uppfattning efter att ha testat betan/demot. Visst var det kul men problemet med betan var att man väldigt snabbt såg allt den hade att erbjuda. Att ta död på Titans var ingen större utmaning som pilot och att spela som en var som att spela som pilot men med kraftfullare vapen. I ett spel som till exempel Mechwarrior så får man en känsla av att man sitter i en stor robot med tyngd, denna fanns inte i Titanfall.

Att många har haft kul råder det ju inte någon tvekan om men det var inte något jag tvivlade på. Frågan är dock hur länge kommer det att vara det?

Medlem
Skrivet av Dvärgen:

förklara dig gärna bättre gällande titan och straffad för man vinner över en annan för jag hängde absolut inte med där.

Och ja visst smart pistol var rätt onödig då den är simpel att använda, men i det stora hela var spelet riktigt trevligt,

Fanns något vall att ens Titan kan detonera som en mini nuke ifall man den håller på att explodera och man hoppar ur, som jag förstått det. Det är väl lite av en andra chans kan man se det som, jag ser det bara som en dålig förlorare mekanik, precis som det som fanns i vissa (eller alla?) cod spelen där man kunde typ använda sin pistol efter man blivit plockad, eller slängde ut en granat.

Det är vad jag menade.

Medlem
Skrivet av burkmopp:
Skrivet av Dvärgen:

förklara dig gärna bättre gällande titan och straffad för man vinner över en annan för jag hängde absolut inte med där.

Och ja visst smart pistol var rätt onödig då den är simpel att använda, men i det stora hela var spelet riktigt trevligt,

Fanns något vall att ens Titan kan detonera som en mini nuke ifall man den håller på att explodera och man hoppar ur, som jag förstått det. Det är väl lite av en andra chans kan man se det som, jag ser det bara som en dålig förlorare mekanik, precis som det som fanns i vissa (eller alla?) cod spelen där man kunde typ använda sin pistol efter man blivit plockad, eller slängde ut en granat.

Det är vad jag menade.

Inte när man spelar utan detta är något som man kan välja för ens Titan. Fanns även s.k Burn Cards som gjorde att detonationen var ännu kraftfullare.

Medlem
Skrivet av Ahris:
Skrivet av burkmopp:

Alla verkar så positiva till spelet, jag VAR intresserad tills jag såg hur typ alla sprang runt med "smart pistol", då för mig så verkade det som att implementera auto aim i ett FPS på PC, vilket är ett enormt nej.

Är det nånting jag missar här? Andra saker som nuke när ens titan håller på dö känns ju också helt emot konceptet vinnare och förlorare, man borde väl inte straffas för att man vinner över en annan titan?

Jag har inte spelat det själv, men det är dom intrycken jag fått... Så kan någon upplysa mig varför det på något sätt både är ok och skoj?

Man kan nog säga att inget i spelet låter dig äta kakan och behålla den.
Smart pistol har en starkt begränsad räckvidd och kräver en paus för att få 'lock' på målen. Den funkar bara bra till en viss spelstil. Det är likadant med de övriga vapen som finns, inga är bra i alla situationer men det finns ett för varje spelstil och målavstånd.

Angående 'nuke' när titanen dör så är det ett av flera lika nyttiga alternativ som man kan skräddarsy sin titan med. Man kan bara välja ett så genom att välja nuke väljer du bort de andra alternativen.
Det låter som du har fått uppfattningen att nuke skulle vara någon slags superförmåga men faktum är att den har en ganska begränsad radie och om du inte tar dig därifrån så dör du också.

Spelet är både bra och skoj för att det finns något för de flesta spelstilar och kombinerar en stor mängd möjligheter på ett naturligt sätt utan att det känns komplext på något sätt.
Spelet erbjuder väldigt mycket för oss oldschool-spelare som kräver fartfylld action men man kan lika gärna smyga runt i byggnader med cloak och smart pistol utan att göra sämre ifrån sig. Föredrar man tunga maskiner så finns det sätt att mer frekvent knalla runt i sin titan...du kan skräddarsy din soldat och titan att passa just dig på ganska många sätt.

Tack, det svarade på allt jag undrade över i alla fall, så länge det känns balanserat så antar jag inte att det är ett problem. När jag kollat så har jag inte alls uppfattat smart pistols påstådda begränsade räckvidd som ett problem, verkar ju dels finnas sätt att kunna höja den gränsen och så kanske special varianten man får via burn cards är ännu bättre, men om nu alla påstår att så är läget, även om mina ögon säger annat, så måste det väl vara sant.

Medlem

Problemet med Smart Gun är att man kan växla från AI till att sikta själv. Det här vapnet är i sitt nuvarande utförande för kraftfullt. Det finns ingen nackdel med att använda det, om personen man försöker låsa vapnet på visar sig vara en erfaren spelare är det bara att sikta själv eller att använda en spark.

Medlem
Skrivet av burkmopp:
Skrivet av Ahris:
Skrivet av burkmopp:

Alla verkar så positiva till spelet, jag VAR intresserad tills jag såg hur typ alla sprang runt med "smart pistol", då för mig så verkade det som att implementera auto aim i ett FPS på PC, vilket är ett enormt nej.

Är det nånting jag missar här? Andra saker som nuke när ens titan håller på dö känns ju också helt emot konceptet vinnare och förlorare, man borde väl inte straffas för att man vinner över en annan titan?

Jag har inte spelat det själv, men det är dom intrycken jag fått... Så kan någon upplysa mig varför det på något sätt både är ok och skoj?

Man kan nog säga att inget i spelet låter dig äta kakan och behålla den.
Smart pistol har en starkt begränsad räckvidd och kräver en paus för att få 'lock' på målen. Den funkar bara bra till en viss spelstil. Det är likadant med de övriga vapen som finns, inga är bra i alla situationer men det finns ett för varje spelstil och målavstånd.

Angående 'nuke' när titanen dör så är det ett av flera lika nyttiga alternativ som man kan skräddarsy sin titan med. Man kan bara välja ett så genom att välja nuke väljer du bort de andra alternativen.
Det låter som du har fått uppfattningen att nuke skulle vara någon slags superförmåga men faktum är att den har en ganska begränsad radie och om du inte tar dig därifrån så dör du också.

Spelet är både bra och skoj för att det finns något för de flesta spelstilar och kombinerar en stor mängd möjligheter på ett naturligt sätt utan att det känns komplext på något sätt.
Spelet erbjuder väldigt mycket för oss oldschool-spelare som kräver fartfylld action men man kan lika gärna smyga runt i byggnader med cloak och smart pistol utan att göra sämre ifrån sig. Föredrar man tunga maskiner så finns det sätt att mer frekvent knalla runt i sin titan...du kan skräddarsy din soldat och titan att passa just dig på ganska många sätt.

Tack, det svarade på allt jag undrade över i alla fall, så länge det känns balanserat så antar jag inte att det är ett problem. När jag kollat så har jag inte alls uppfattat smart pistols påstådda begränsade räckvidd som ett problem, verkar ju dels finnas sätt att kunna höja den gränsen och så kanske special varianten man får via burn cards är ännu bättre, men om nu alla påstår att så är läget, även om mina ögon säger annat, så måste det väl vara sant.

Det finns ju burn cards för alla andra vapen också
Smart pistol har synts väldigt mycket i filmklipp eftersom det är det enda vapnet som sticker ut i spelet, de övriga är sniper, automatkarbin, SMG och hagelgevär. De har inte samma 'nyhetsvärde' eftersom alla redan vet hur de funkar.
Mitt intryck är att AK är vanligast, den är överlägsen i öppen terräng men suger i närstrid/inomhus, själv använder jag nästan enbart hagelbössa.

MFZ
Medlem

jag är kluven med detta spel.
det positiva är ju rörelsen i spelet, wallruns, dubbelhopp etc vilket gör att det känns mer flexibelt än tex cod etc.

det mest negativa, förutom smart guns, är dock att spelet lider av samma hitboxproblem som BF4. allt känns förskjutet och man får känslan av att dö av "one shots" själv medans man måste skjuta massor i fienderna.

det hela är ju dock uppenbart när man ser kill-cam'en att spelet är förskjutet och att du inte har en chans i många lägen då fienden redan sett dig långt innan du kan skjuta tillbaka.


signatur

“Blessed be the stonecutters. it took a quarry to bury the dreams.”

Medlem

kostade 300kr. jag har pre-order på den

Medlem

Förstår inte varför folk klagar på Smart pisolen när det i princip är som en shotgun fast en shotgun behöver ingen tid på sig att avfyras. En skillad carbine / SMG spelare kommer att ta en 10/10 gånger om man kommer upp mot en sådan person i long-mid-short range.

MFZ
Medlem

smartpistolens styrka är väl att man röjer npc's som fan, vilket ger dig en bra boost för titans, snarare än att den skulle vara OP mot andra spelare.


signatur

“Blessed be the stonecutters. it took a quarry to bury the dreams.”

Medlem

Jag körde en hel del med smartpistolen, och det gav inte så många större mängder kills av riktiga spelare som man kan tro. Den är ganska svag, så den kräver 2 fulla låsningar(ca) för att ta kål på en pilot. Däremot funkar den riktigt bra mot botarna, väldigt enkelt att plocka xp. Man lär komma ihåg att det ändå är en svag pistol och ingen automatkarbin.

Avstängd
Skrivet av chopper:

Testade inte betan. Så jag skulle vilja ha en gammal hederlig demo att ladda ner innan köp.

Du kan ju köpa det på Origin Med deras garanti kan du lätt och ledigt lämna tillbaka spelet om du inte gillar det!

Inaktiv
Skrivet av Dvärgen:
Skrivet av Gaara:

Nä det här var inget intressant spel då de slopat singleplayer, orkade inte ens testa betans men skoj för alla CoD/multiplayer älskare

Det är mer likt ut och quake gameplaymässigt än vad det är likt cod och bf. Men det är lätt att döma om man inte testat själv.

Håller inte med-

I Quake/UT springer man runt och plockar upp vapen och rustningar på banan(arenashooters), map control är lika viktigt som aim, att kunna timea så att man vet exakt vilken sekund Red Armor dyker upp t.ex. Man kan bära 10 vapen samtidigt och fighterna varar relativt länge(ingen behöver ens dö i en fight) där man måste dodgea och taktiskt byta vapen vid rätt tidpunkt.

I Titanfall varar fighterna i ett par sekunder och någon dör oftast, den som först ser den andra vinner oftast striden(som COD), man bestämmer loadout innan(som COD), man får xp(som COD), alla vapen fungerar ungefär likadant(som COD), man kan headshotta för instakill(som COD), vapnet träffar inte lika bra om man springer(som COD)

Det som är lite likt Quake/UT är att det händer mer grejer vertikalt, folk flyger över ens huvud osv. så man måste ha snabbare tracking aim. Men annars skulle jag säga att själva Titanernas gameplay är mer likt än piloternas eftersom man har en vortex shield(typ som skölden i UT2k4), man kan dasha(lite som i UT), man överlever längre och man måste växla mellan vapnen/sköld med bra timing.

Överlag är det mer ett COD med parkour och mechs än Quake med Call of Duty gameplay och....mechs.

Medlem

Var med i betan....spelade inte en enda sekund pga servrarna var nere hela tiden....testade dag som natt.
många timmar av irritation och svordomar >:(
Det enda dom sa var "överbelastade servrar." jaha men min polare hade aldrig det problemet.....BS säger jag.

Men det såg ju trevligt ut. Men jag kan hålla med om att det var tråkigt att dom slopade SP.

Medlem
Skrivet av G.Khazim:

Var med i betan....spelade inte en enda sekund pga servrarna var nere hela tiden....testade dag som natt.
många timmar av irritation och svordomar >:(
Det enda dom sa var "överbelastade servrar." jaha men min polare hade aldrig det problemet.....BS säger jag.

Men det såg ju trevligt ut. Men jag kan hålla med om att det var tråkigt att dom slopade SP.

Provade du att byta server? bara west servern var nere för mig. Spelade 21 timmar utan problem.

Medlem

Spelade nog länge för att sätta en tre salva raketer i ett marknadsstånd som när röken la sig stod kvar. Exit. Uninstall.

Ni får gnälla hur mycket ni vill på Bf3+4. Men känslan av krig och tyngd i vapen i spelserien är oöverträffad. Saker smulas sönder och saker pajar när man skjuter anti-tank missiler på det.

Något dom klart skulle tjänat på i Titanfall.

Medlem
Skrivet av bambiface:
Skrivet av G.Khazim:

Var med i betan....spelade inte en enda sekund pga servrarna var nere hela tiden....testade dag som natt.
många timmar av irritation och svordomar >:(
Det enda dom sa var "överbelastade servrar." jaha men min polare hade aldrig det problemet.....BS säger jag.

Men det såg ju trevligt ut. Men jag kan hålla med om att det var tråkigt att dom slopade SP.

Provade du att byta server? bara west servern var nere för mig. Spelade 21 timmar utan problem.

Jag testade alla servrar Europa, Asien, US...inget funkade

Medlem

Är det bara jag som tröttnade på att skjuta tröga bots hela tiden?

Medlem

Har svårt för det här med bottar i ett FPS, förstår inte vitsen alls, dem är ju bara så dumma, så det blir mer ett irritations moment.

Sen Förstår jag inte matchmaking, kan verkligen inte förstå fördelarna med det över en vanlig server browser. Dock verkar det vara allmänt accepterat. Tyckte Loudout var hyggligt kul, men att behöva vänta 80sekunder i en lobby för att spela en 5minuters match känns jo sjukt onödigt.

Medlem
Skrivet av mapamapa:
Skrivet av Dvärgen:
Skrivet av Gaara:

Nä det här var inget intressant spel då de slopat singleplayer, orkade inte ens testa betans men skoj för alla CoD/multiplayer älskare

Det är mer likt ut och quake gameplaymässigt än vad det är likt cod och bf. Men det är lätt att döma om man inte testat själv.

Håller inte med-

I Quake/UT springer man runt och plockar upp vapen och rustningar på banan(arenashooters), map control är lika viktigt som aim, att kunna timea så att man vet exakt vilken sekund Red Armor dyker upp t.ex. Man kan bära 10 vapen samtidigt och fighterna varar relativt länge(ingen behöver ens dö i en fight) där man måste dodgea och taktiskt byta vapen vid rätt tidpunkt.

I Titanfall varar fighterna i ett par sekunder och någon dör oftast, den som först ser den andra vinner oftast striden(som COD), man bestämmer loadout innan(som COD), man får xp(som COD), alla vapen fungerar ungefär likadant(som COD), man kan headshotta för instakill(som COD), vapnet träffar inte lika bra om man springer(som COD)

Det som är lite likt Quake/UT är att det händer mer grejer vertikalt, folk flyger över ens huvud osv. så man måste ha snabbare tracking aim. Men annars skulle jag säga att själva Titanernas gameplay är mer likt än piloternas eftersom man har en vortex shield(typ som skölden i UT2k4), man kan dasha(lite som i UT), man överlever längre och man måste växla mellan vapnen/sköld med bra timing.

Överlag är det mer ett COD med parkour och mechs än Quake med Call of Duty gameplay och....mechs.

Du har inte spelat Quake/UT, åtminstone inte som de brukade spelas och om du bara överlever sekunder i Titanfall behöver du öva lite mer.

Medlem

Testade men tyckte det var så trisst.. Nån slags hybrid mellan Cod & Quake/UT som lyckats plocka det sämsta från respektive spel

Medlem

Jag förstår inte meningen med att ha alla bottar i spelet, Det känns som att om dom nu måste ha bottar så kunde som ha satsat på något Dota system istället där bottarna sprang och krigade mot varandra på lite olika gator.

Att ha bottar i ett spel är grymt dåligt för att dom måste byggas efter ett Aimbotsystem och är bottarna stendumma så är det för att dom är programmerade att ge spelarna en chans, Bottar måste byggas efter ungefär samma system som hackers använder sig utav i Counterstrike till exempel. Man kan till exempel ställa in om man vill att bottarna ska skjuta hs på 0.1 sekunder när man visar sig. Att göra trovärdiga bottar är svårt och inte ens värt att ge sig in på då det är roligare att möta riktiga spelare.

Att ha bottar i ett spel och ge dom enorma handikapp får en ju att fråga varför dom ens finns i spelet? Antagligen för att få spelet att verka mer levande MEN det finns en anledning till varför man inte ville spela på CS servrar med 12vs12 där 12+ spelare var korkade bottar. Det var helt enkelt inte kul och man känner inget nöje i att panga på programmerade bottar i ett MULTIPLAYER fps.

*Ett bättre system vore om dom hade en gräns till hur många mechs man kunde ha på spelplanen samtidigt och införa ett engineer system där spelare faktiskt vill reparera mechs som redan finns ute på spelplanen. Detta kan säkert ha varit ett utav problemen som fick dom att lägga in bottar istället för att tillåta runt 30 spelare samtidigt för att kartorna inte skulle bli för stora.

30 spelare och totalt 10 mechs tycker jag låter vettigt, 10+5 vs 10+5.

Men dom som skapade spelet tänkte nog inte så här långt ^^

Medlem

Ganska bra spel, men för mycket Deathmatch och för lite Teamplay (för få spelare på planen) för att det ska bli ett köp.

123
Skriv svar