Era Bad Company 2 betaintryck (Alla format)

Medlem
Skrivet av Cedliq:

Hej igen!
Ännu en fråga:
Vilken är den lägsta och högsta ping ni har?
Min lägsta är 46, högsta 999

Hur ser man pingen?


signatur

B lup

Medlem

LAT i serverbrowsen.
Ser du den inte måste du köra spelet som adminstratör (eller hur det stavas...)

Medlem

´¨'Man kan inte lära gamla hundar att styra med handkontroll´¨'

Önskar jag kunde dock, eftersom det är så snyggt på PS3an.

Medlem
Skrivet av Jozo:

Kan någon förklara varför de har gjort så att det ser ut som att man är i en Warpzone när man siktar in med kikarsikte på PC, medan det är helt normalt sikte på konsoll?

Det är bara på det första geväret det är "warpzone", på andra är det helt normalt.;)

Medlem
Skrivet av Cedliq:

Kan man skjuta ner en helikopter med ett prickskyttegevär om man siktar riktigt bra?

Jag är rätt säker på att ja träffade huvudet på en helikopter pilot med snipern en gång. Jag gick bakom skydd efter ja skjutit så ja vet inte om det verkligen var piloten eller gunnern.

Medlem

tjatar:
kan man sänka pingen genom att byta nätverkskort?
vilken är den lägsta ping ni har, min är 46?
om ni har lägre ping, kan det bero på min internetuppkoppling?

Medlem
Skrivet av Cedliq:

tjatar:
kan man sänka pingen genom att byta nätverkskort?
vilken är den lägsta ping ni har, min är 46?
om ni har lägre ping, kan det bero på min internetuppkoppling?

Pingen beror på uppkopplingen. Eventuellt åxå om du har andra "internet-krävande" program på samtidigt.


signatur

B lup

Medlem

Positivt från min sida. Intensiva strider, proning kändes bara saknat i början, har vant mig utan nu. Laggar inte så värst, men skulle kunna optimeras lite till. Får någon konstig mini-lagg då och då oberoende på settings, fattar inte vad det är. Fick liknande i Far Cry 2, jäkligt jobbigt.

Men gameplay mässigt gillar jag det!

Medlem

Vilket jävla spel! Ljudet är helt fantastiskt.

Jag har inte kollat pingen men jag har inte upplevt nåt jättelagg heller så

Medlem

det jag verkligen skulle vilja ha är prone och inga random explosives som obviously är gjorda för konsolerna ;P

annars kan jag säga att det är det mest upphetsande FPS'et jag spelat och det sprutar orgasmer ur öronen för att ljudet är så episkt! Älskar verkligen att få AT skott på sig i en tank bara för det häftiga ljudet


signatur

There are times when the world asks ordinary men to do extraordinary things.

Inaktiv

..hur ska de hinna fixa allt innan spelet släpps?
De borde ju vara klara redan, eller när ska spelet börja skeppas? Hoppas att de får browsern att fungera i alla fall.

Medlem

DICE har väl själva sagt att dom inte valde den senaste builden, utan den mest stabila builden inför betan. Builden till PC betan är inte den mest optimerade eller så. Utan bara stabilast.

DICE har väl även sagt att många buggar inte kommer att patchas in i betan, utan direkt till full versionen av spelet. Allt beror på hur mycket tid som finns och tar.

Och sluta whina på prone, ni som whinar på det är säkert ni som utnyttjade dolphin diving stup i kvarten eller ligger i kryper med sniper och drar ner speeden på liret.

Mycket finns faktiskt å läsa på: http://forums.electronicarts.co.uk/battlefield-bad-company-2-...

rekommenderar att många av er börjar läsa där

Medlem
Skrivet av Cedliq:

LAT i serverbrowsen.
Ser du den inte måste du köra spelet som adminstratör (eller hur det stavas...)

Okej, nån som har ngt vettigt svar på varför man inte kan se det in-game?


signatur

B lup

Medlem
Skrivet av Eottt:
Skrivet av Cedliq:

LAT i serverbrowsen.
Ser du den inte måste du köra spelet som adminstratör (eller hur det stavas...)

Okej, nån som har ngt vettigt svar på varför man inte kan se det in-game?

b e t a?


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem
Skrivet av yooz1e:

Mycket finns faktiskt å läsa på: http://forums.electronicarts.co.uk/battlefield-bad-company-2-...

rekommenderar att många av er börjar läsa där

Nu har jag läst en massa där. Tyvärr så är det mesta fylld med fanboy'ism och lalalalala. Så bortsett från det som DICE postar fanns det inte mycket läsvärd.

Medlem

Det ända jag riktigt stör mig på är att så många ska spela sniper/recon. Speciellt i början på Constrution Site. Eller va basen heter.


signatur

La la la lag!

Medlem

Man måste bara älska multiplayer demon på Ps3! Thank you DICE<3

Inaktiv

Har spelat ps3 betan och jag kan säga att rätt så mycket ändrades där. Både patchmässigt och UI mässigt (jmf. med när jag spelar demon nu).

Så har förtröstan PC spelare. För ni spelar verkligen en beta.
Jag har märkt på att vissa har klagat på någon form av smålag i musen etc.

Jag hade det men tog bort all vsync/hbao/antialiasing och då löste det sig direkt.

I övrigt vill jag också påpeka att vapenskador var mycket bättre i ps3 betan.

Assault riflen är helt värdelös i nuvarande läge. Förhoppningen är väl att de kommer göra dem bättre.

Medlem

PS3: Riktigt roligt, spela med min kusin och röst chatten funkade riktigt bra!
Jag blev bra nöjd med att spawn tiden är väldigt kort!


signatur

Pfc Allen - So how do I look?
Shepherd - Like one of the bad guys.

Medlem

Testade lite snabbt på dator. krashade inte men jävlar va krävande spel eller så var dx10s fel... var nästan helt ospelbar på min gamla c2d 3ghz och ati 4870 1gb. (medium gfx osv.).

orkade inte ens kolla med dx9....

på PS3 funkade allt bättre och såg mycket bättre ut än "trasiga" pc med medium graphics.

gubbar är klumpiga och långsamma. blev trött på kartan och dom där snipers snabbt..

de blir ingen prone till spelet som är tråkigt.. pkm (och andra) surpression fire blir lite svårt.. man dör för lätt från längre distanser osv.

bf1943 är roligare än bc2 än så länge =P

Medlem
Skrivet av Jaakko:

Testade lite snabbt på dator. krashade inte men jävlar va krävande spel eller så var dx10s fel... var nästan helt ospelbar på min gamla c2d 3ghz och ati 4870 1gb. (medium gfx osv.).

orkade inte ens kolla med dx9....

på PS3 funkade allt bättre och såg mycket bättre ut än "trasiga" pc med medium graphics.

gubbar är klumpiga och långsamma. blev trött på kartan och dom där snipers snabbt..

de blir ingen prone till spelet som är tråkigt.. pkm (och andra) surpression fire blir lite svårt.. man dör för lätt från längre distanser osv.

bf1943 är roligare än bc2 än så länge =P

Hur byter man mellan dx9 och 10?


signatur

B lup

Medlem

ser att många klagar om lagg.. kome ihåg det är ett beta


signatur

OMGWTFBBQHAXXXXXXXXX

Inaktiv
Skrivet av Eottt:
Skrivet av Jaakko:

Testade lite snabbt på dator. krashade inte men jävlar va krävande spel eller så var dx10s fel... var nästan helt ospelbar på min gamla c2d 3ghz och ati 4870 1gb. (medium gfx osv.).

orkade inte ens kolla med dx9....

på PS3 funkade allt bättre och såg mycket bättre ut än "trasiga" pc med medium graphics.

gubbar är klumpiga och långsamma. blev trött på kartan och dom där snipers snabbt..

de blir ingen prone till spelet som är tråkigt.. pkm (och andra) surpression fire blir lite svårt.. man dör för lätt från längre distanser osv.

bf1943 är roligare än bc2 än så länge =P

Hur byter man mellan dx9 och 10?

I dina MyDocuments ska du ha en BFBC2 mapp.
Gå in där och öppna settings.ini

Där ska de finnas en rad som säger:
DirectX=auto
ändra till
DirectX=9

Medlem
Skrivet av Puttrich:

Det ända jag riktigt stör mig på är att så många ska spela sniper/recon. Speciellt i början på Constrution Site. Eller va basen heter.

Mjo, men det gör man ju bara eftersom det blir jättelätt att plocka en objective då. (B)
Sen är det bara att droppa in ett par Mortar Stikes på A så är båda tagna.


signatur

SneL fezt heSt

Medlem

Någon som vill Prova betat?

Här har ni en kod: 6AR6-B5AM-H9ZF-QCG9

Först till kvarn

Medlem

Har följande problem.. Någon som känner igen sig.

Ingen AA.. Går ej att tvinga Dx10 eller 9 heller. Blir "Auto" av sig själv i settings-filen.

Vapnet är osynligt ibland.. Gör det omöjligt att "zooma" in och använda vapnets sikte då det inte syns.

Random kraschar lite då o då.

Funkade klockrent på Win 7. Kör Vista64 just nu. Då kruppar det satan..

Alla drivare är uppdaterade.. Nån som har nån aning om vad det kan vara?

Medlem

sj tycker jag de är bra att man inte kan prona förstör helt för snipers å campers som ligger å trycker 3km bort! visst de kan vara skönt å lägga sig i en fight men man lär sig att använda miljön mera utan prone. men reggen i betan suger *** att du kan behöva 1 mag för att döda med nästan alla vapen bara för att dom knappt ger DM.

Medlem

I det stora hela tycker jag spelet är bra. Det finns en del irriterande buggar. Det tar lång tid att uppdatera statsen och det är inte alltid man kommer in på servrarna. Men det jag har fått spela tycker jag är asbra! Fast startbössan som assault suger.:P


signatur

Gaming is a lifestyle!

Medlem

Någon som har problem med att connecta till EA Online? Fick idag min beta key och skulle precis söka efter servrar men så förlorade jag min kontakt med EA Online.

Medlem

Jag hade det problemet tidigare, försvann när spelet patchades. Har du kört patchfilen från installationskatalogen?


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Skriv svar