Era Bad Company 2 betaintryck (Alla format)

Medlem

Är det bara jag som tycker att det är lite överflödigt med kiten man kan kasta iväg? (health-kit, ammo-kit...) Eller är det bara jag som inte har lärt mig behärska den funktionen än?
Jag tycker att det hade varit enklare om man bara hade behövt gå över kiten för att plocka upp dem, eller skulle det förstöra?
Själv har jag hittills aldrig lyckats med att plocka upp något på grund av de tempo man måste ha...

Medlem

Dom ska ändra FOV har DICE sagt nu på sitt forum men dom kommer aldrig lägga till prone!

Detta för att dom vill att tempot i spelet ska vara på topp och inte en massa sniper som ligger överallt i spawn och campar.. jag tycker det är bra som dom har det nu, man skulle dock kunna ta skydd bakom en mur även när man crouchar. men det är en vanesak

Och alla i som klagar på krascher och dylikt, ni får ha lite tålamod dom kommer antagligen snart släppa en patch som fixar mycket av kraschproblemen om jag känner dice rätt och det gör jag ju inte....


signatur

"I don't know how many years on this earth I got left. I'm gonna get real weird with it."

Medlem
Skrivet av mr_jingles:

Umm... jag tror kommando-radion finns bara att den är context-sensitive. Typ siktar du på en friendly assault gubbe och trycker "spot" så säger du "I need ammo." Rätta mig om jag har fel, men tror det fungerar så.

Stämmer bra. Är Q som default på PC och back/select-knappen på 360/ps3. Tycker detta val är så sjukt mkt bättre än BF2s radiomeny som jag upplevt grötig och bidrar till tonvis med spam när alla ska rapportera samma tank etc.

Själv har jag inga grafikbuggar. Saknar dock add vännerlistan inte funkar som den ska. Har även haft småbuggar, red dot sight på sniper rifle t ex. Ska inte gå men efter att ha bytt klass där jag haft red dot har den kommit upp ett par gånger. Har kört upp till rank 11, som verkar högsta möjliga än så länge. Fått alla vapen förutom Mortar med sniper.

Gillar allt de gjort annorlunda från BF2, men personligen hade jag väldigt svårt att komma in i BF2 när man blev fraggad av flyget hela tiden. Det ända som pajar är när balansen av spelare inte stämmer så bra. Även en skvätt lite för lätt att granatspamma, men samtidigt står man aldrig riktigt säkert så det väger enligt mig upp både sniper camping och granat spam. Kanske lite mindre granater hade varit skönt dock...

Skrivet av Cedliq:

Jag tycker att det hade varit enklare om man bara hade behövt gå över kiten för att plocka upp dem,

Det räcker att gå över dom... ammo iaf


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

För övrigt till alla som liksom jag tyckte grafiken ser skit ut om man tex jämför med SP videos som finns ute på spelet ...har läst från nån sida att all grafik är på medium i betan


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem
Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:

För övrigt till alla som liksom jag tyckte grafiken ser skit ut om man tex jämför med SP videos som finns ute på spelet ...har läst från nån sida att all grafik är på medium i betan

Det kan nog stämma, får mycket fler fps än vad jag hade förväntat mig.


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem
Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:
Skrivet av Cedliq:

Jag tycker att det hade varit enklare om man bara hade behövt gå över kiten för att plocka upp dem,

Det räcker att gå över dom... ammo iaf

Kan stämma...
Kanske hade fullt i ammo och full hälsa när jag försökte:P.
Hur skadad måste man vara för att kunna ta upp med-pack?

Medlem

Jag tycker att det är för lite information på HUDen!

Hur ska man veta om man har fullt liv när man är vid en medpack?
Hur ska man veta om någon behöver ammo/medkit om det inte syns på HUDen. Det duger inte bara med ha ingamevoice som skriker på en. Det behövs någon tydlig ikon vid killen som behöver någonting.
Sen så måste de lägga in någon sorts kommandohjul som i Bf2. Systemet med att man ska sikta på en gubbe och klicka på q är oanvändbart just nu. Ofta registrerar spelet inte att man trycker på q när man är en bit bort alls.

Nej, än så länge är det här en besvikelse. Det är inte alls samma härliga känsla som det var när man spelade Bf2 för första gången...

Medlem
Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:
Skrivet av Cedliq:

Jag tycker att det hade varit enklare om man bara hade behövt gå över kiten för att plocka upp dem,

Det räcker att gå över dom... ammo iaf

på det. Att man sedan inte har med sig magasin utan lösa kulor ut på fältet känns inte heller det så fränt.


signatur

B lup

Medlem
Skrivet av Jozo:

Jag tycker att det är för lite information på HUDen!

Hur ska man veta om man har fullt liv när man är vid en medpack?
Hur ska man veta om någon behöver ammo/medkit om det inte syns på HUDen. Det duger inte bara med ha ingamevoice som skriker på en. Det behövs någon tydlig ikon vid killen som behöver någonting.
Sen så måste de lägga in någon sorts kommandohjul som i Bf2. Systemet med att man ska sikta på en gubbe och klicka på q är oanvändbart just nu. Ofta registrerar spelet inte att man trycker på q när man är en bit bort alls.

Nej, än så länge är det här en besvikelse. Det är inte alls samma härliga känsla som det var när man spelade Bf2 för första gången...

Snubbarna som behöver ammo eller hp får ju ikoner på radarn, tycker inte alls det är svårt att se vilka det är som behöver liv eller res och jag spelar nästan bara medic.

Har inga problem med att marka med Q, tycker det är lite för enkelt att marka folk faktiskt... men till och från är det svårt att tagga t.ex. tanks om dom gömmer sig bakom plank el. liknande och man bara ser kanontornet

Jag är sjukt nöjd med BFBC2 än så länge, speciellt med ljudet... Ska bli spännade att se mer av grafiken efter release också

Medlem
Skrivet av Eottt:
Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:
Skrivet av Cedliq:

Jag tycker att det hade varit enklare om man bara hade behövt gå över kiten för att plocka upp dem,

Det räcker att gå över dom... ammo iaf

på det. Att man sedan inte har med sig magasin utan lösa kulor ut på fältet känns inte heller det så fränt.

Detta är fel. Vist, din primär ammo fylls på tämligen omgående, men för granater/raketer/motion sensors osv. måste du sitta ett tar på ammoboxen.

När jag spelade Ps3 betan va jag allt som oftast grymmt iriterad över alla som spela assault men aldrig hitta man någon ammo box. Jag brukade spela recon med thomson kulsprutan eller engineer med minor och jag hade alltid slut på minor/motion sensor. Var och varannat liv fick man slut på ammo till thomson också för den äter verkligen ammo.

Man får ju poäng av det också så släng ut ammoboxar för helvete

Att man springer omkringa medl lösa kulor gäller ju i princip alla FPS som finns så inget konstigt...

Skrivet av Jozo:

Jag tycker att det är för lite information på HUDen!

Hur ska man veta om man har fullt liv när man är vid en medpack?
Hur ska man veta om någon behöver ammo/medkit om det inte syns på HUDen. Det duger inte bara med ha ingamevoice som skriker på en. Det behövs någon tydlig ikon vid killen som behöver någonting.

Som föregående talare sa så synns detta på minimapen. Om du är medic kan du ju även se dina teammates health ovanför huvudena om de är skadade.
Din egen får du ha lite på känn, men det syns ju tydligt om man är svårt skadad och detta är verligen inte svårt att hålla reda på.

Medlem

Skulle någon vänlig själ kunna zippa ihop spelet när det väl är installerat och lägga upp det som torrent? För det är fullständigt omöjligt för mig att få igång installern av någon dum jävla anledning. Har provat på två datorer samma problem.

Medlem

Eller förresten skit i det... jag fixade det.

Medlem

Har det inte varit en del av bf-spelen att man har hela magasin, istället för lösa kulor?


signatur

Ducati Streetfighter 848

Medlem

Kan man skjuta ner en helikopter med ett prickskyttegevär om man siktar riktigt bra?

Medlem
Skrivet av Cedliq:

Kan man skjuta ner en helikopter med ett prickskyttegevär om man siktar riktigt bra?

undrar samma sak, och i sådana fall vars ska man sikta, på piloten,rotorn,etc?

Medlem

Jag blev skjuten av en sniper när jag satt som skytt i en helikopter. Såg även en helikopter som skulle lyfta som fick ett skott genom rutan och stannade kvar på marken..

Mitt tips är: Sikta på föraren, rotorn tror jag inte funkar.


signatur

Friskyttarna.eu | Ditt ljus i MMO-mörkret

Medlem

Tack för tipset!
Ska testa det imorgon:)

Medlem

Ammo och medkits funkar jäkligt enkelt, och är jäkligt användbara.

Du har en killzone och en mängd hp, du regenererar en del hp snabbt när du blivit skadad, och sedan lite hälsa i taget tills du är uppe i helt fullt hp igen.

Hp packs, speciellt om du har "perken" för att dom ska hela snabbare, boostar både killzone's återhämtandet och vanliga hp regenen avsevärt.

Du lär dig efter ett tag see när du har låg "vanlig" hp, vanligtvis är det en bra ide att kolla på kanterna av skärmen efter en fajt, går du nära ett medkitt lär du se att dom förändras.

Favorit vapen, sista machinegunnen som medic, eller S20k (shotgun) som engineer

Medlem

vafan varför kan ja inte tanka demot när jag aktiverar 48 timmar gold-muppet, sniket skit!

Medlem

Skriver inlägg i snabbsvar-rutan och trycker på "svara" istället för "snabbsvar" varje gång... Jag e röten i skallen.
BC2 är väldigt stökigt o brötigt.. Men snyggt. Det växer ju mer man spelar. (bara spelat 3 timmar).
Kommer nog bli bra detta lir... När man kan sikta och mus-sensen inte doftar mård-skrev.

*Riktiga Män Pronar Inte*:P

Medlem
Skrivet av Frisell:

Vad pingar ni ungefär då? Amsterdam-servrar borde väl funka någorlunda. Skumt att det laggar, dom borde ju ha hyfsad koll på nätkod vid det här laget.

DICE har aldrig haft koll på nätkoden.

Medlem

För att vara en beta är jag väldigt nöjd.

Ser det inte som ett spel i serien 1942, 2 och nu 3'an om den kommer. Men som ett lite mindre BF-spel är det skitkul. Samma intensiva eldstrider som man njöt mycket av när BF2 släpptes. Sedan en postiv sideffekt är att man inte behöver skramla ihop 64 spelare till tournament osv, och även med mindre spelare känns det tämligen intensivt.

+ Försörbara miljöer, helt underbart.
+ Jättefin grafik och hyfsat optimerat så här långt, flyter bra med allt på max. GTX 275, i5 och skitsnabba laddningstider med 6GB minne.
+ Väldigt intensiva eldstrider.
+ Inte för svårt och inte för lätt att döda andra. Skördar som in i bomben med det ryska assault-geväret.

- Server browsern är lite flummig, men helt ok då det är beta.
- Poängen verkar inte räknas korrekt när det gäller att låsa upp nya vapen, ranker etc, men som sagt beta.
- Ingen prone, men jag är tacksam att dem släpper till pc. Å andra sidan kommer man ifrån dolphin diving, men ingen prone som sagt.

Tack för vad som verkar bli ett underbart spel Dice!

Medlem

Har inget lagg, skitbra spel. Flyter på fint.

Medlem
Skrivet av Kinne:
Skrivet av Jozo:

Jag tycker att det är för lite information på HUDen!

Hur ska man veta om man har fullt liv när man är vid en medpack?
Hur ska man veta om någon behöver ammo/medkit om det inte syns på HUDen. Det duger inte bara med ha ingamevoice som skriker på en. Det behövs någon tydlig ikon vid killen som behöver någonting.

Som föregående talare sa så synns detta på minimapen. Om du är medic kan du ju även se dina teammates health ovanför huvudena om de är skadade.
Din egen får du ha lite på känn, men det syns ju tydligt om man är svårt skadad och detta är verligen inte svårt att hålla reda på.

Tyvärr så ser man inte den där bleka gula texten ovanför huvudena så väl när man är färgblind som jag är.
Och jag springer inte runt och glor på minimapen hela tiden, utan föredrar helt enkelt systemet som finns i bf2 där en ammo-ikon eller medic-ikon dyker upp vid spelarnas namn...

Skrivet av GoDSPEED:

Skriver inlägg i snabbsvar-rutan och trycker på "svara" istället för "snabbsvar" varje gång... Jag e röten i skallen.

haha så gjorde jag med i ett års tid:p


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem
Skrivet av Kinne:

Att man springer omkringa medl lösa kulor gäller ju i princip alla FPS som finns så inget konstigt...

Inte BF2.


signatur

B lup

Medlem

Har inget lagg överhuvudtaget. Grymt spel! Ljudet är riktigt härligt


signatur

"Everybody has emotions, if you don't have emotions, you're not a human being" - James Root

Medlem

Hej igen!
Ännu en fråga:
Vilken är den lägsta och högsta ping ni har?
Min lägsta är 46, högsta 999

Medlem

Kan någon förklara varför de har gjort så att det ser ut som att man är i en Warpzone när man siktar in med kikarsikte på PC, medan det är helt normalt sikte på konsoll?

Sen så är konsollversionen så mycket skönare för ögonen. Det är inte så överdrivet mycket bloom och blur som på pc-versionen. Nej, jag kan säga att i alla fall PS3-versionen är så mycket bättre än PC just nu...

Skriv svar