Rykte – Nintendo bekräftar smartphone-satsning på torsdag

Robot
Rykte – Nintendo bekräftar smartphone-satsning på torsdag

En officiell nyhets-app och många minispel sägs vara på gång till Ios och Android.

#nintendo


Medlem
Rykte – Nintendo bekräftar smartphone-satsning på torsdag

Nått som skulle vara mer intresant skulle vara ifall nintendo skulle göra tex en android mobil ochså.


signatur

ursäkta min stavning är dyskrafiker.

Inaktiv

Smart drag av Nintendo.

Medlem

Nintendo, nej!!! Sluta mesa er nu, ungdomar läser inte Nintendo Power som förr i tiden och blir hype'ade. Barn vill trycka på 2 knappar och sen börja spela. Släpp era spel i sin helhet på plattor nu, sälj några miljoner exemplar och tjäna snuskigt mycket pengar istället.

När barn och föräldrar förknippar Nintendo med allt kul de haft på sin iPad kommer de automatiskt bli influerade när de står och tittar på konsoler.

Mario på iPad hade existerat och dominerat sen 2011 om Reggie och Nintendo America fick ett större inflytande. Det är jag övertygad om.

Medlem

Släpp nu en Gameboy-emulator också och se när pengarna regnar in.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem
Skrivet av Pjotor:

Släpp nu en Gameboy-emulator också och se när pengarna regnar in.

play store har gameboy color, advance, osv på emulator fronten. Finns även för andra platformar

Medlem
Skrivet av Smoo87:
Skrivet av Pjotor:

Släpp nu en Gameboy-emulator också och se när pengarna regnar in.

play store har gameboy color, advance, osv på emulator fronten. Finns även för andra platformar

Skulle dock vara Nice med officiella appar och roms.

MEG
Medlem

Smart av Nintendo, ska bli kul att se vad de följer upp med detta


signatur

Death is only the beginning

Medlem

Eller så gör dom bara en vanlig konsol, med vanliga kontroller, högupplöst, snyggt och gör detta.

Medlem

Bara jag som tror att det är en Miiverse app? Nintendo gick ut med så sent som förra veckan att dom inte tänker utveckla spel till smartphones.

http://www.ign.com/articles/2014/01/20/nintendo-has-no-plans-...

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Bara jag som tror att det är en Miiverse app? Nintendo gick ut med så sent som förra veckan att dom inte tänker utveckla spel till smartphones.

http://www.ign.com/articles/2014/01/20/nintendo-has-no-plans-...

Det kan det mycket väl vara. Men man vet aldrig vad Nintendo kokar ihop..

Medlem

Jag hoppas att detta är ett led i att börja släppa spel på andra plattformar än sina egna. Jag vill såå gärna betala för deras spel men inte deras hårdvara.

Medlem

borde det inte vara ett smartare drag att satsa på sina egna konsoler tanken på att dom inte säljer särskilt bra

Medlem

Bara jag som skulle kräkas om nintendo spelen släpptes till telefoner. Styra mario med en touch skärm, neeej tack. Då får dom fasiken släppa en snes eller nes kontroll med bluetooth som går att parkoppla med plattan.

Medlem

Ge mig en Nintendophone !!

Medlem

Om de skulle börja släppa hela spel i framtiden hoppas jag att de även släpper hårdvara, dvs kontroller till telefonerna.

Medlem

Släpp Zelda, Pokemon och Super Mario till Android och iOS så är problemet löst. Komplexa spel med simpla kontroller. Ett framgångskoncept till smartphones i min mening.

Medlem
Skrivet av Chiefen:

Nintendo, nej!!! Sluta mesa er nu, ungdomar läser inte Nintendo Power som förr i tiden och blir hype'ade. Barn vill trycka på 2 knappar och sen börja spela. Släpp era spel i sin helhet på plattor nu, sälj några miljoner exemplar och tjäna snuskigt mycket pengar istället.

När barn och föräldrar förknippar Nintendo med allt kul de haft på sin iPad kommer de automatiskt bli influerade när de står och tittar på konsoler.

Mario på iPad hade existerat och dominerat sen 2011 om Reggie och Nintendo America fick ett större inflytande. Det är jag övertygad om.

Problemet är det tror jag att de som skaffat WiiU kommer bli besvikna om deras kontroll som de köpte för många tusenlappar plötsligt blir meningslös och de som skaffat WiiU är ju ändå alla Nintendo fans.

ELF
Medlem

signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem
Skrivet av Cenorida:
Skrivet av Chiefen:

Nintendo, nej!!! Sluta mesa er nu, ungdomar läser inte Nintendo Power som förr i tiden och blir hype'ade. Barn vill trycka på 2 knappar och sen börja spela. Släpp era spel i sin helhet på plattor nu, sälj några miljoner exemplar och tjäna snuskigt mycket pengar istället.

När barn och föräldrar förknippar Nintendo med allt kul de haft på sin iPad kommer de automatiskt bli influerade när de står och tittar på konsoler.

Mario på iPad hade existerat och dominerat sen 2011 om Reggie och Nintendo America fick ett större inflytande. Det är jag övertygad om.

Problemet är det tror jag att de som skaffat WiiU kommer bli besvikna om deras kontroll som de köpte för många tusenlappar plötsligt blir meningslös och de som skaffat WiiU är ju ändå alla Nintendo fans.

Jag tror dock att Nintendos totala omsättning skulle se helt annorlunda ut om de vågade gå cross-platform med sina spel. Visst är det bra att kränga konsoler med exklusiva spel men Wii U säljer inte relativt bra, trots att den kom ut "konkurrensfri" (i denna generation) på marknaden. Jämfört med storebror Wii's succé. Känns inte som man bara kan skylla på spelutbudet heller, varför är då PS4 och Xbox One en hit utan sina exklusiva flaggskepps-spel?

Min teori är att Wii U skulle vara mer populär om den yngre generationen var mer utsatta för deras kända spel (via t.ex. surfplattor). Jag tror också att det är en strategi Nintendo America redan vill utföra om de kunde. Den här mentaliteten med att man måste vara exklusiv för att tränga ut konkurrensen funkade bara när Nintendo var industriledande. Den japanska majoriteten av Nintendo vill nog se sig själva som inget annat än just det - industriledande.

Medlem
Skrivet av Chiefen:
Skrivet av Cenorida:
Skrivet av Chiefen:

Nintendo, nej!!! Sluta mesa er nu, ungdomar läser inte Nintendo Power som förr i tiden och blir hype'ade. Barn vill trycka på 2 knappar och sen börja spela. Släpp era spel i sin helhet på plattor nu, sälj några miljoner exemplar och tjäna snuskigt mycket pengar istället.

När barn och föräldrar förknippar Nintendo med allt kul de haft på sin iPad kommer de automatiskt bli influerade när de står och tittar på konsoler.

Mario på iPad hade existerat och dominerat sen 2011 om Reggie och Nintendo America fick ett större inflytande. Det är jag övertygad om.

Problemet är det tror jag att de som skaffat WiiU kommer bli besvikna om deras kontroll som de köpte för många tusenlappar plötsligt blir meningslös och de som skaffat WiiU är ju ändå alla Nintendo fans.

Jag tror dock att Nintendos totala omsättning skulle se helt annorlunda ut om de vågade gå cross-platform med sina spel. Visst är det bra att kränga konsoler med exklusiva spel men Wii U säljer inte relativt bra, trots att den kom ut "konkurrensfri" (i denna generation) på marknaden. Jämfört med storebror Wii's succé. Känns inte som man bara kan skylla på spelutbudet heller, varför är då PS4 och Xbox One en hit utan sina exklusiva flaggskepps-spel?

Min teori är att Wii U skulle vara mer populär om den yngre generationen var mer utsatta för deras kända spel (via t.ex. surfplattor). Jag tror också att det är en strategi Nintendo America redan vill utföra om de kunde. Den här mentaliteten med att man måste vara exklusiv för att tränga ut konkurrensen funkade bara när Nintendo var industriledande. Den japanska majoriteten av Nintendo vill nog se sig själva som inget annat än just det - industriledande.

Själv tror jag att det beror främst på namnet, De som köpte Wii var familjer och knappast folk som vi som läser spelnyheter. Många tror nog att Wii U är något tillbehör till Wii och därför säljer Wii U dåligt. Enbart några få köper och det är folk som läser nyheter som vi. Men samtidigt blir det inte så många det heller då vi som läser nyheter också vet att WiiU är en klen kontroll.

1
Skriv svar