Helgdiskussion: Spelen du klarade 2013

Inaktiv

enda spel jag klarade helt 2013 va assassins creed 2. dom andra tröttna jag på . ;/

Medlem

Det spel jag utan tvekan kommit tillbaka till allra mest i år är Awesomenauts. Fantastiskt spel.

Annars har jag, som vanligt på senare år, mest spelat indiespel. Shelter, Gunpoint, Save the Date, Gone Home, Mark of the Ninja, Hotline Miami, Proteus, Thomas was alone och säkert en hel drös mer.

Jag spelade några av årets storspel, som Metro: Last Light (det diggade jag rejält), Tomb Raider (väldigt bra) och Bioshock Infinite (höll inte riktigt för förväntningarna).

Men annars var min storspelsskörd mest från tidigare år. Jag tog äntligen tag i LA Noire och klarade det (andra halvan av spelet är fantastiskt; första betydligt mindre så). Kingdoms of Amalur var massivt och jag spenderade säkert 150 timmar med att utforska precis allting. Game of Thrones-rollspelet, som har totalsågats nästan överallt, älskade jag.

Och sedan en massiv drös andra.

Medlem
Skrivet av Fl3xus:

Dem flesta spelen jag klarat av var det mesta inte spel från 2013 faktiskt trots relativt ny dator finns det en del gamla spel jag har varit sugen på att lira sedan länge. Har mest lirat MMO:s senaste 3 åren, så det har blivit att man haft en ganska lång att göra lista på sololistan.

Men jag är nöjd att jag klarade av Stalker så behövdes inte kännas allt för omodernt med lite fräscha mods som förbättrar det visuella. Samt Alan Wake var riktigt coolt det med.

För spel som kom 2013 var det bara indiegames jag orkat med, Papers Please, Save the Date,Brothers etc.

Härnäst så är det The Novelist som ligger på listan att klara. Väldigt skön subtil känsla över spelet.

Argh måste oxå klara stalker . Har installerat och fixat "complete mod 2009 (2012)", men finns så mycket annat oxå som jag håller på och spelar så stalker har fått lov att vänta, men får se vad som blir härnäst, kanske oxå alan wake då det ändock är installerat och var ganska kul när jag testade det förut .

Spel jag klarat ut från 2013.... hmm... tror nog bara det är GTA5 som jag klarat som är från 2013, känns lite surt att man inte ens fixat the last of us än men det kommer ^^

Medlem

Detta kommer bli en lång lista ^^

8/10 Borderlands 2
8/10 Assassins creed revelations
6/10 Assassins creed 3
9/10 Assassins creed 4: black flag
8/10 Far Cry 3
6/10 Battlefield 4
8/10 Race The sun
7/10 Brutal Legend
7/10 Darksiders 2
8/10 Torchlight 2
8/10 Warhammer 40k: Space marins
7/10 Warhammer 40k: Dawn of War 1
6/10 Warhammer 40k: Dawn of War 2
8/10 Ravadged
9/10 Mirror's Edg
9/10 Crysis 3
8/10 Don't Starve
7/10 BioShock Infinite
7/10 StarCraft 2: Heart of the Swarm

ärets spell för min del blev; 9/10 Assassins creed 4: black flag

PLus 700 timar i dota 2, 200-400 timmar i Swtor. DayZ
WoW, etc hell dröss med multiplayer spel.

Medlem

Spelar inte spel som tar slut efter ett antal timmar... Så det enda jag kan komma på är Black Mesa


signatur

Hej! jag är ny här.

Medlem

Ska försöka komma ihåg ett par i alla fall:
Bioshock Infinite 4/5
Tomb Raider 4/5
Thomas Was Alone 5/5
Metro Last Light 5/5
Battlefield 4 3/5 (på väg uppåt med varje patch)
Europa Universalis 4 4/5
Brothers - a tale of two sons 5/5
The Walking Dead S1 4/5
The Stanley Parable 4/5
Euro Truck Simulator 2 3/5
The Showdown Effect 5/5
Gone Home 4/5

Spel jag börjat på men inte spelat klart:
Remember Me
Bioshock
Dragon AGe: Origins
Dark Souls
Fez
LoTR: War in the North
Two Worlds 2

Samt en j*vla massa Sim City 4.

Medlem

I år har jag försökt ta mig igenom spel jag missat, men att ändå hinna med de nya.
Skäms nästan lite, då det har blivit många jag påbörjat och inte kört klart...

Men jag hann med:

BioShock
BioShock 2
BioShock Infinite
Brothers: A Tale of Two Sons
Dragon Age: Origins (igen, fast till PC) och Awakening
Fallout 3
Fallout: New Vegas
Mutant Mudds
Phoenix Wright: Ace Attorney
Phoenix Wright: Ace Attorney: Justice for All
Phoenix Wright: Ace Attorney: Trials and Tribulations
Apollo Justice: Ace Attorney
Ace Attorney Investigations: Miles Edgeworth
Pokémon X
Portal
Thomas Was Alone
VVVVVV
Zero Escape: Virtue's Last Reward
999: 9 Hours, 9 Persons, 9 Doors

Spel jag inte har kört klart:

Animal Crossing: New Leaf
Black Mesa
Castlevania: Symphony of the Night
Cthulhu Saves the World
Darksiders II
Fallout
Fire Emblem: Awakening
Gravity Rush
Guacamelee!
Hotline Miami
Machinarium
Mario & Luigi: Dream Team Bros.
Persona 4 Golden
Rayman Origins
The Legend of Zelda: Link's Awekening
The Legend of Zelda: Oracle of Seasons
Torchlight
Ultimate Marvel vs. Capcom 3

Medlem

jag köper mer spel än någonsin men spelar mindre än någonsin.....
0 klarade spel

Skrivet av anon_98854:
Skrivet av walter_iego:
Skrivet av anon_98854:

Har betat av ganska många titlar under 2013, dock är långt ifrån alla från samma år.
Till PC har jag kört igenom:

Alien Rage

Hur var Alien Rage?

Bitvis ruttet, bitvis helt okej (ungefär på samma sätt som att en Billy-pizza smakar helt okej när man är bakis och trött). Drar man ned svårighetsgraden till lägsta så får man en ganska bra röjig känsla men så fort man ökar den blir det näst intill ospelbart. Dålig design i kombination med buggar typ, om du gillar action á la Serious Sam så kan det vara värt att ge det en chans.

Tackar, då blir det inköp nästa julrea.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Bara spelat igenom BioShock Infinite och The Last of Us. Två riktigt bra spel som båda hade varit ännu bättre om man tonat ner mängden action några snäpp. Har verkligen tröttnat på repetitivt skjutande, vilket är huvudanledningen till att jag inte kommit speciellt långt med GTA V.

Har också påbörjat The Walking Dead S1 (klarat EP1) och gillar det så här långt, men av någon anledning har jag inte tagit tag i fortsättningen.

Medlem

Oj oj. Aldrig skrivit här tidigare men då jag faktiskt höll koll på vad jag klarade under 2013 kan jag inte låta bli. Skoj också att se alla andras listor. ^_^ Orkar tyvärr inte betygsätta varje enskilt spel men det spel som jag hållit närmast hjärtat under 2013 var som många andra The Last of Us. Spelet må inte vara perfekt men det var nog det som var det närmast...för mig. Något som är viktigt för mig när det gäller GotY är att spelet fick mig att känna något. Och TLoU får mig att känna något, varje gång.
Min lista består utav spel jag har klarat, eller spel som kanske inte har något riktigt slut men som jag då spenderat iaf 5-8h i för att de ska räknas. Samt påbörjat The Walking Dead S2 och The Wolf Among Us, men de är ju inte kompletta ännu. Here we go:

Giana Sisters: Twisted Dreams
Darksiders 2
Saw
LBP Karting
FTL: Faster Than Light
Call of Chtulhu: Dark Corners of the Earth
Terraria
Plants vs Zombies
Dead Space 2
Ni no Kuni: Wrath of the White Witch

Hitman: Absolution
May Payne 3
Tomb Raider (2x)
SimCity
StarCraft II: Heart of the Swarm
Bioshock Infinite (3x)
Scribblenauts Unlimited
Dead Space 3
Insanely Twisted Shadow Planet
Uncharted: Golden Abyss

Game Dec Tycoon
Remember Me
Don't Starve
Borderlands 2
The Last of Us (4x)
Deadpool
Ticket to Ride
Far Cry 3 co-op
DmC: Devil May Cry
The Walking Dead: 400 Days

Far Cry 3: Blood Dragon
Organ Trail: Director's Cut
The Path
Evoland
Dragon's Crown
Saints Row IV
The Bureau: XCOM Declassified
Killer Is Dead
Megabyte Punch
Brothers: Tale of Two Sons

Amnesia: A Machine for Pigs
Grand Theft Auto V
Final Fantasy XIV: A Realm Reborn
rain
Beyond: Two Souls (3x)
Stealth Inc. A Clone In the Dark
Electronic Super Joy
The Stanley Parable
Batman Arkham Origin
Ratchet and Clank: Into the Nexus (2x)

Contrast (2x)
Hearthstone
Persona 4 Golden
Tearaway
Battlefield 4
Killzone: Shadow Fall
Assassin's Creed IV: Black Flag
Risk of Rain
Animal Crossing: New Leaf
Resogun

Knights of Pen and Paper +1
Gone Home
Papers, Please


signatur

Twitch: DrevlinsQuestLog
YouTube: DrevlinsQuestLog
Twitter: drevlinql

QRT
Medlem

Inte många.

Hotline Miami
Dishonored
Walking Dead S1 + 400 days
Gone Home
Primordia
Resonance
The Wolf Among Us Episode 1

Kanske några fler.

Inaktiv

Lirade inte så mycket under 2013. Men jag körde iaf ett litet Metroid maraton där jag nötte igenom alla 2D Metroid över några dagar, utöver det så kommer jag inte riktigt på något annat jag faktiskt spelade klart under 2013.

Medlem

Slopa allt vad mikrotransaktioner heter, det är bullshit och ett jävla bedrägeri.

Man köper eller laddar ned spelet gratis, sen blir man bombarderad av inhouseköp, vilket man faller för, allt är bra fram till den dagen din förbannade surplatta lägger näsan i vädret vilken den kommer att göra då Apple och IPAD har mkt problem med sina skärmar, och Mikroköp kan inte återställas, iaf inte i de spel som jag har köpt tidigare, so you are FUCKED!

Tacka vet jag jailbreak, kommer inte köpa ett enda spel mer efter detta!

12
Skriv svar