Leveranser av PS4

Medlem
Leveranser av PS4

Eftersom efterfrågan på denna underbara skapelse är stor tänkte jag att vi samlar info om kommande leveranser i denna tråden.

Som de flesta vet så är ps4 helt slut överallt (förutom ocker priser på blocket) och butikerna är osäkra på nya leveranser.

Men en kompis till mig kommer få sin maskin från GAME Frölunda imorgon tisdag 10/12. När jag hörde efter på MediaMarkt Sisjön (421) så får de in nya om 2-4 veckor (vecka 51-02).

Är det någon annan som har mer/annan info av olika butiker runt om i landet?

Tänk även på att "otippade" affärer så som ICA Maxi, COOP Forum etc etc kommer få in maskiner och Du kan väl posta ett inlägg om du sett någon maskin i även dessa butiker.

Och för er som har en maskin så får jag gratulera, bokat min på webhallen men vet inte när jag får min maskin.

Medlem

Andra leveransen från Discshop blev skickad idag. Nästa är i början av 2014.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Snacka med MediaMarkt nyss. De sa preliminärt från den 15e och framåt kan de ha, men inte 100% säkert.

Medlem

Webhallen har ändrat sin leveransstatus nyligen (tror jag).

Nästa bekräftade leverans är i januari. Enstaka leveranser kan komma in i december men det är inget de kan bekräfta.


signatur

The Emperor protects.

Medlem
Skrivet av Phaeton:

Webhallen har ändrat sin leveransstatus nyligen (tror jag).

Nästa bekräftade leverans är i januari. Enstaka leveranser kan komma in i december men det är inget de kan bekräfta.

Läste det med.

Medlem

Ja man undrar ju.. På Komplett, Elgiganten m.fl. står det preliminärt i lager 31 Mars :-/

Medlem
Skrivet av niclas_mif88:

Ja man undrar ju.. På Komplett, Elgiganten m.fl. står det preliminärt i lager 31 Mars :-/

De lägger ett sådant datum så de ska slippa konsumenternas frågor samt att då finns de garanterat i samtliga butiker och inte på någon väntelista.

Medlem

Jag beställde PS4 sent från webhallen (10 oktober) och kommer inte få någon levererad i december enligt dem utan får troligtvis vänta till januari 2014. Surt, men får skylla mig själv som väntade så länge med att förhandsboka. Lika bra att behålla ordern antar jag om man inte vill vänta ännu längre.

Medlem

Beställde den 29/11 Haha! Men hade planerat först att köpa den i april, men ekonomin tillät att köpa nu. Åkte till Elgiganten sisjön vid 08.00 på realesen i hopp att få tag i en. De delade ut 16 konsoler, jag blev nummer 19. Så var ute försent. Men bokat på webhallen men hittar jag någon över disk så köper jag och avbokar.

Medlem

Köpte PS4 Killzone bundle igår på MediaMarkt i Sisjön. 4690kr. Vet ej hur många de har kvar eller hur många de har i Munkebäck och Backa. Men sägs att MM ska få in vanliga paketet den 15e.

Medlem

Kan meddela att jag fick mitt PS4 av webhallen nu. La in min beställning i september i år så det kanske ger en fingervisning av hur kön ser ut.


signatur

The Emperor protects.

Medlem
Skrivet av Phaeton:

Kan meddela att jag fick mitt PS4 av webhallen nu. La in min beställning i september i år så det kanske ger en fingervisning av hur kön ser ut.

Mäkta märkligt, jag la min bokning 19 augusti och har inte fått än.

Medlem
Skrivet av Kloker:
Skrivet av Phaeton:

Kan meddela att jag fick mitt PS4 av webhallen nu. La in min beställning i september i år så det kanske ger en fingervisning av hur kön ser ut.

Mäkta märkligt, jag la min bokning 19 augusti och har inte fått än.

Alltså det måste ha blivit nåt knas. Inte ens jag anser att jag borde ha fått det så här fort. Enligt min beställning så la jag in den 26 sept 2013.


signatur

The Emperor protects.

Medlem
Skrivet av Phaeton:
Skrivet av Kloker:
Skrivet av Phaeton:

Kan meddela att jag fick mitt PS4 av webhallen nu. La in min beställning i september i år så det kanske ger en fingervisning av hur kön ser ut.

Mäkta märkligt, jag la min bokning 19 augusti och har inte fått än.

Alltså det måste ha blivit nåt knas. Inte ens jag anser att jag borde ha fått det så här fort. Enligt min beställning så la jag in den 26 sept 2013.

Kontakta webbis och hör med dem kloker


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem
Skrivet av SunShine:
Skrivet av Phaeton:
Skrivet av Kloker:
Skrivet av Phaeton:

Kan meddela att jag fick mitt PS4 av webhallen nu. La in min beställning i september i år så det kanske ger en fingervisning av hur kön ser ut.

Mäkta märkligt, jag la min bokning 19 augusti och har inte fått än.

Alltså det måste ha blivit nåt knas. Inte ens jag anser att jag borde ha fått det så här fort. Enligt min beställning så la jag in den 26 sept 2013.

Kontakta webbis och hör med dem kloker

Har gjort det. Fick ett halvdant arrogant svar att jag ska få efter julen när det kan komma in nästa leverans. Frustrerande att man ligger back minst 16dagar och förlorar julhelgen pga deras fel. Roliga är att jag kontakta o fråga om min order 12 dec, och då ska de inte få in några skeppningar eller fått in några under december.

Medlem
Skrivet av Kloker:
Skrivet av SunShine:
Skrivet av Phaeton:
Skrivet av Kloker:
Skrivet av Phaeton:

Kan meddela att jag fick mitt PS4 av webhallen nu. La in min beställning i september i år så det kanske ger en fingervisning av hur kön ser ut.

Mäkta märkligt, jag la min bokning 19 augusti och har inte fått än.

Alltså det måste ha blivit nåt knas. Inte ens jag anser att jag borde ha fått det så här fort. Enligt min beställning så la jag in den 26 sept 2013.

Kontakta webbis och hör med dem kloker

Har gjort det. Fick ett halvdant arrogant svar att jag ska få efter julen när det kan komma in nästa leverans. Frustrerande att man ligger back minst 16dagar och förlorar julhelgen pga deras fel. Roliga är att jag kontakta o fråga om min order 12 dec, och då ska de inte få in några skeppningar eller fått in några under december.

Mycket trist och låter inte helt likt webhallen och agera så här heller men men..
Såg nu att spelbutiken säljer ps4 kits med endera black flag (assassins 4) eller killzone 4. Men de ska ha nästan 7000 kr för paketen. Helt befängt. Kilzone 4 paketet e några hundralappar billigare än black flag paketet.

https://www.spelbutiken.se/catalog/product/85983-playstation-...

https://www.spelbutiken.se/catalog/product/86704-playstation-...


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem

Köpte mig en PS4 på MediaMarkt i Jönköping idag! 4790 kr för vanliga paketet. Inte jättebilligt, men ändå... dom hade det! Så himla nöjd

Medlem
Skrivet av frans:

Köpte mig en PS4 på MediaMarkt i Jönköping idag! 4790 kr för vanliga paketet. Inte jättebilligt, men ändå... dom hade det! Så himla nöjd

Sjysst ju! Men det konstiga är att det rekommenderade priset på 3890kr knappt syns till någonstans. Hur fan kan PS4 helt plötsligt kosta lika mycket som Xbox One överallt?! Usch fy fan för dessa "smyghöjningar". Det tycker jag INTE om!

Medlem

Tittar man på butikerna nu så säger de ju att nästa vända kommer 31 Mars 2014!!!

Vad i hela helvete?

Medlem

På komplett.se som jag bokade min 24:e Aug 2013... står förväntad sänddatum den 16:e januari.. så hoppas det stämmer!


signatur

Don't be a fanboy, if you can't afford more than one console, respect the others and their opinions.

jkw
Medlem

Fick min Killzone Bundle (PS4 + Killzone: Shadow Fall) från Electroworld den 12/12 för 4884kr. Tror inte ens Prisjakt han synka den innan den var slutsåld. De hade inte ens satt ordentlig titel på den utan bara "artikelnummer".

Så mitt tips är att hålla utkik på alla möjliga butiker och använd sökfunktioner i butiker.

Jag hittade min av ren tur med tips från en polare, om att de precis hade släppt från Electroworld.

Medlem

idag blev min Reserverad i lager.. så batchen som infaller nu under Jan.. kommer min wooohooo!!


signatur

Don't be a fanboy, if you can't afford more than one console, respect the others and their opinions.

Medlem

Whohohooooo, äntligen!

Webhallen
Din beställning finns nu att hämta i vår butik på Ekelundsgatan 4 i Göteborg.
Följande produkter finns att hämta:
1 st Handkontroll Dual Shock 4 Red - [PS4] 699 kr/st
1 st Playstation 4 (PS4) Basenhet - [PS4] 3989 kr/st
1 st PlayStation Camera - [PS4] 599 kr/st

Beställde 11 oktober 2013

Medlem

Så, vad betalar man om man bokade den när den kostade 3989kr? Bokade min den 1 oktober hos Webhallen och kan hämta ut den nu.

Medlem

bokade min konsol i mitten på november, hade hopp om att få konsolen i januari men skulle tro att det blir kring mitten på februari istället. Hade jag vetat detta från början hade jag nog väntat med köpet eftersom då hade man sluppit att ligga ute med 4000 tusen spänn.

Medlem

Väntar fortfarnde på mitt ex som vi bestället i november. Va fan Sony och webhallen! Man borde få ett grattis spel för att ha väntat så länge.


signatur

Nostalgia is a hell of a drug Benny.

Medlem

Nu finns PS4+Killzone bundlen på CDON för 4999kr

Medlem

PS4+Knack bundlen finns också på CDON, fick precis min på posten. Står i kö på Webhallen sen början av december men Sony verkar potionera ut leveranserna lite konstigt.

Medlem

Jag köpte min på Mediamarkt löst istället. Elgiganten fick ju aldrig in sina.

Skulle rekommendera alla att inte köpa kameran ännu (har haft den en vecka nu).
Visst är röstigenkänningen mycket bättre än på Xboxone men det är inte värt att skaffa det för Just Dance 2014 som fungerar mycket bättre med Move-kontrollern än med kameran (Xboxone versionen är bättre av det spelet).

Medlem
Skrivet av kson:

PS4+Knack bundlen finns också på CDON, fick precis min på posten. Står i kö på Webhallen sen början av december men Sony verkar potionera ut leveranserna lite konstigt.

Haha samma här. Drog till Gamestop i Haninge i ett helt annat ärende men ställde ändå frågan. De hade 1 exemplar kvar utav batch nummer två som gick till förhandsbokningar. Kände mig lyckligt lottad. Det jobbiga var bara att ligga ute med över 8000 innan man kunde avbeställa från webhallen. Men det var det värt.

12
Skriv svar