Gran Turismo 6 säljer inte som smör

Skribent
Skrivet av KatOne:

Menar ni inte att det sålt en femtedel så många exemplar (till skillnad från fem gånger så få)?

Dessutom står det "sjättedelen" där det ska stå "sjätte delen", vilket ytterligare förbryllar matten. Bakläxa på Johan!

...Ja, ungefär så mycket bryr jag mig om själva GT-nyheten.

Ibland blir jag extremt stolt över mina matematiska kunskaper. Tur att jag är snäll och charmig i alla fall.


signatur

I am the black wizards.

Medlem
Skrivet av Johan Olander:

Ibland blir jag extremt stolt över mina matematiska kunskaper. Tur att jag är snäll och charmig i alla fall.

Jag räknar själv på fingrarna (och har ändå en rätt bred felmarginal) så jag förstår din situation helt.

Om det inte vore för miniräknare så skulle jag vara legally retarded.

Medlem
Skrivet av Juel91:

Sett väldigt like marknadsföring för spelet också.

+1


signatur

Varje dag suger på ett helt nytt sätt!

Medlem
Skrivet av liket:

Många klagar på microtransactions bara för att de läst ordet. Som jag förstått vad jag läst om prissättning på bilar och antal in-game-pengar man får av eventsen i spelet så får kan man få de fetaste bilarna enklare än någonsin? Skillnaden är att man KAN betala för att få dem.

Fel. De så kallade säsongstävlingarna kunde lätt ge dig 750K credits i GT5 om man klarade guld på alla delmomenten. Nu ger de dig mellan 12K-15K per HELA eventet. Naturligtvis så ger de inte bort credits när det är tänkt att du skall köpa dem från 4.99Euro och uppåt.

Prestandan är också helt uppåt väggarna. Laddningstiderna är kapade med flera hundra procent men grafiken är påtagligt pixelerad och kantig. Tittar du närmare på flertalet bilar så är texturerna riktigt lågupplösta också.

Körkänslan däremot är riktigt bra. Du känner av alla små gupp på Nordschleife och det känns också mer naturligt att du kan häva småsladdar genom mikroinputs. I alla fall om du kör med ratt. Vet inte hur det känns med handkontroll.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem

Jag tycker det är bättre än GT5.

8/10

Medlem
Skrivet av Johan Olander:
Skrivet av KatOne:

Menar ni inte att det sålt en femtedel så många exemplar (till skillnad från fem gånger så få)?

Dessutom står det "sjättedelen" där det ska stå "sjätte delen", vilket ytterligare förbryllar matten. Bakläxa på Johan!

...Ja, ungefär så mycket bryr jag mig om själva GT-nyheten.

Ibland blir jag extremt stolt över mina matematiska kunskaper. Tur att jag är snäll och charmig i alla fall.

Haha, fan vad skön du kan vara ibland, Johan xD


signatur

Game long and prosper

Medlem

Forza/PC sim > GT

12
Skriv svar