Playstation 4 slår försäljningsrekord - Xbox vann Black Friday

Robot
Playstation 4 slår försäljningsrekord - Xbox vann Black Friday

I England slogs rekordet för den snabbaste säljande konsolen men Microsoft kontrade på hemmaplan.

#nyhetstips, #call-of-duty-ghosts, #disney-infinity, #skylanders-swap-force, #grand-theft-auto-v, #rockstar


Medlem
Playstation 4 slår försäljningsrekord - Xbox vann Black Friday

inte undra på att Xbox sålde mer i USA...PS4:an sålde väl slut och släpptes några veckor innan.


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem

Om den var slutsåld så hade den knappast dykt upp på den här listan

Medlem

Om den var slutsåld så hade den knappast dykt upp på den här listan

Medlem
Skrivet av WarpGuN:

inte undra på att Xbox sålde mer i USA...PS4:an sålde väl slut och släpptes några veckor innan.

Sen är väl USA av tradition en stark marknad för Xbox oxh Microsoft. Eller har jag fel?

Medlem

som jag ser det är enda andleningen till att XBONE sålde bättre är för att det fanns fler exemplar på butikshyllorna. Sony och Microsoft tillverkar båda ungefär lika många konsoller per månad men PS4 har lanserats världen över medan Xbone bara finns i utvalda territorier. finns inte en chans att det stod ps4-kartonger kvar i hyllorna vid stängning.
my 2 cents

Medlem

England slog Playstation 4 försäljningsrekord och blev den snabbast säljande konsolen någonsin i landet med 185 000 enheter, ett rekord Sony PSP haft sedan 2005.

Är fel siffror här .

PSP var det som såldes i 185.000 enheter

PS4 sålde 250.000 enheter (48 timmar )

Källa
http://www.mcvuk.com/news/read/ps4-has-sold-over-250k-ps4s-in...


signatur

Min Dator Går På StjärnKraft !

Inaktiv
Skrivet av WarpGuN:

inte undra på att Xbox sålde mer i USA...PS4:an sålde väl slut och släpptes några veckor innan.

Uppenbarligen var den inte slutsåld eftersom den stod för 15% av försäljningen. Den sålde hälften så mycket som Xboxen, #dealwithit.

Inaktiv

Cybermonday idag också tydligen, gillar ordet Cyber, det måste komma åter.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Dinskugga:

England slog Playstation 4 försäljningsrekord och blev den snabbast säljande konsolen någonsin i landet med 185 000 enheter, ett rekord Sony PSP haft sedan 2005.

Är fel siffror här .

PSP var det som såldes i 185.000 enheter

PS4 sålde 250.000 enheter (48 timmar )

Källa
http://www.mcvuk.com/news/read/ps4-has-sold-over-250k-ps4s-in...

Fixat!


signatur
Medlem
Skrivet av Rockartisten:
Skrivet av WarpGuN:

inte undra på att Xbox sålde mer i USA...PS4:an sålde väl slut och släpptes några veckor innan.

Uppenbarligen var den inte slutsåld eftersom den stod för 15% av försäljningen. Den sålde hälften så mycket som Xboxen, #dealwithit.

Nej det är verkligen inte vad som stod. 15% av de tillfrågade shopparna hade köpt PS3 vs 30% för Xbox One. Vill vi ha mer exata siffror får vi vänta på officiella från MS och Sony. #learntoread

Medlem
Skrivet av Rockartisten:
Skrivet av WarpGuN:

inte undra på att Xbox sålde mer i USA...PS4:an sålde väl slut och släpptes några veckor innan.

Uppenbarligen var den inte slutsåld eftersom den stod för 15% av försäljningen. Den sålde hälften så mycket som Xboxen, #dealwithit.

Hur tänker du nu? Det är ju inte så att endast 15% av ps4-sortimentet såldes, utan att 15% av alla konsoler som såldes var ps4. De hade förmodligen inte lika många ps4 inne som de hade xbone.

Inaktiv
Skrivet av Redstar:
Skrivet av Rockartisten:
Skrivet av WarpGuN:

inte undra på att Xbox sålde mer i USA...PS4:an sålde väl slut och släpptes några veckor innan.

Uppenbarligen var den inte slutsåld eftersom den stod för 15% av försäljningen. Den sålde hälften så mycket som Xboxen, #dealwithit.

Hur tänker du nu? Det är ju inte så att endast 15% av ps4-sortimentet såldes, utan att 15% av alla konsoler som såldes var ps4. De hade förmodligen inte lika många ps4 inne som de hade xbone.

Var nånstans sa jag vad du säger att jag sa?

Under Black Friday, en av de största försäljningsdagarna i USA, så sålde Xbox dubbelt så mycket som PS (av båda generationer). Om PS4:an hade varit slutsåld under BF så hade den sålt 0%.

Inaktiv
Skrivet av Brona:
Skrivet av Rockartisten:
Skrivet av WarpGuN:

inte undra på att Xbox sålde mer i USA...PS4:an sålde väl slut och släpptes några veckor innan.

Uppenbarligen var den inte slutsåld eftersom den stod för 15% av försäljningen. Den sålde hälften så mycket som Xboxen, #dealwithit.

Nej det är verkligen inte vad som stod. 15% av de tillfrågade shopparna hade köpt PS3 vs 30% för Xbox One. Vill vi ha mer exata siffror får vi vänta på officiella från MS och Sony. #learntoread

Ja, detta är statistik. Och enligt statistiken såldes det dubbelt så många Xboxar under Black Friday som det såldes PS. Det gällde för gamla generationen också.

"Both Xbox consoles dominated sales on Friday, jointly accounting for 61% of the console market."

Medlem
Skrivet av DAoG:

Om den var slutsåld så hade den knappast dykt upp på den här listan

"Sony's console has been hampered by a lack of availability since its launch in the US on November 15. The company shifted over 1 million units in the first 24 hours, but since then the next-gen devices has been pretty hard to come by."

Marknadsundersökningar som denna är och förblir meningslösa och betyder inget.

Medlem

Tänk va många ungar som kommer att flippa ur när dom öppnar paketet på juldagen och det står 360 istället för ONE.

Medlem

Finns det några siffror på hur många xbox one som såldes i UK, för att jämföra med Sonys 250k ?

Medlem

<br />
<b>Warning</b>: require_once() [<a href='function.require-once'>function.require-once</a>]: Unable to allocate memory for pool. in <b>/home/fz/admin/common/enterprise_autoload.php</b> on line <b>166</b><br />
<br />
<b>Warning</b>: require_once() [<a href='function.require-once'>function.require-once</a>]: Unable to allocate memory for pool. in <b>/home/fz/admin/common/enterprise_autoload.php</b> on line <b>166</b><br />

Skrivet av heviom:

Finns det några siffror på hur många xbox one som såldes i UK, för att jämföra med Sonys 250k ?

150.000 Xbox One såldes i UK


signatur

Min Dator Går På StjärnKraft !

Inaktiv

Galningar.. seriöst alltså..

Medlem
Skrivet av Aresz:

Cybermonday idag också tydligen, gillar ordet Cyber, det måste komma åter.

Hehe, då kommer du gilla far cry 3: blood dragon


signatur

Game long and prosper

Inaktiv
Skrivet av anon_1418:

https://www.youtube.com/embed/OsKHrWiYu4U

Galningar.. seriöst alltså..

Skönt att man slipper dem på Xbox Live.

Medlem

Är man smart s¨¨ köper man ju en Xbox 360 eller PS3a, det är ju nästa grafikgeneration så det smäller om det, Forza 4 är mkt mkt bättre på X360 än vad Forza är på xboner, och det trodde jag aldrig, mkt förvånad!

Medlem
Skrivet av Rockartisten:
Skrivet av Berling:

https://www.youtube.com/embed/OsKHrWiYu4U

Galningar.. seriöst alltså..

Skönt att man slipper dem på Xbox Live.

Människan är en vidrig varelse.

Medlem
Skrivet av Rockartisten:
Skrivet av Redstar:
Skrivet av Rockartisten:
Skrivet av WarpGuN:

inte undra på att Xbox sålde mer i USA...PS4:an sålde väl slut och släpptes några veckor innan.

Uppenbarligen var den inte slutsåld eftersom den stod för 15% av försäljningen. Den sålde hälften så mycket som Xboxen, #dealwithit.

Hur tänker du nu? Det är ju inte så att endast 15% av ps4-sortimentet såldes, utan att 15% av alla konsoler som såldes var ps4. De hade förmodligen inte lika många ps4 inne som de hade xbone.

Var nånstans sa jag vad du säger att jag sa?

Under Black Friday, en av de största försäljningsdagarna i USA, så sålde Xbox dubbelt så mycket som PS (av båda generationer). Om PS4:an hade varit slutsåld under BF så hade den sålt 0%.

ja, om PS hade varit slut INNAN Bf så hade den sålt 0% på Bf. Du menar med dina 0% att om PS sålt slut på Black friday så hade de sålt 0%, och det är det resonemanget som jag inte alls fattar. Att xbox sålde dubbelt så mkt är dock helt klart i siffrorna, men det står inte varför.

Medlem

står ju t.o.m i artikeln som fz länkar till att 80% av konsollerna köptes som julklapp och att ps4 inte fanns tillgänglig överallt.

"Their success can be largely attributed to limited availability of the PS4 in addition to Walmart discounting the Xbox 360 down to $99 for Black Friday.

The majority of console consumers were in the giving mood on Friday as 80% purchased the item as a gift"

Medlem
Skrivet av anon_1418:

https://www.youtube.com/embed/OsKHrWiYu4U

Galningar.. seriöst alltså..

Inte undra på varför det blev defekta Ps4or när dom fick så pass mkt smällar på sig.

Skämt åsido

Medlem

Wii U är tyvärr döende. Nintendo måste droppa priset rejält och det omedelbart. Max 1500 spänn sen kanske Wii U har en chans att överleva 2 år till. De bör redan nu försöka ta fram en ny konsoll till julen 2015. Gör den kraftfullare än PS4 och släpp den samtidigt som nytt Zelda och Metroid.

Inaktiv
Skrivet av Zappa:

Wii U är tyvärr döende. Nintendo måste droppa priset rejält och det omedelbart. Max 1500 spänn sen kanske Wii U har en chans att överleva 2 år till. De bör redan nu försöka ta fram en ny konsoll till julen 2015. Gör den kraftfullare än PS4 och släpp den samtidigt som nytt Zelda och Metroid.

Det låter inte vidare sannolikt. Nintendo har medvetet valt sedan Gamecube-tiden att lägga sig i under konkurrenterna i ren prestanda för att slippa kivas vara konsol nummer tre med identiska specs som slåss om samma konsumentgrupp som MS och Sony. Tittar man därtill på de tre senaste konsolgenerationerna så tycks det onekligen som att den konsol med starkast specs sällan går segrande ur striden.

Medlem
Skrivet av anon_98854:
Skrivet av Zappa:

Wii U är tyvärr döende. Nintendo måste droppa priset rejält och det omedelbart. Max 1500 spänn sen kanske Wii U har en chans att överleva 2 år till. De bör redan nu försöka ta fram en ny konsoll till julen 2015. Gör den kraftfullare än PS4 och släpp den samtidigt som nytt Zelda och Metroid.

Det låter inte vidare sannolikt. Nintendo har medvetet valt sedan Gamecube-tiden att lägga sig i under konkurrenterna i ren prestanda för att slippa kivas vara konsol nummer tre med identiska specs som slåss om samma konsumentgrupp som MS och Sony. Tittar man därtill på de tre senaste konsolgenerationerna så tycks det onekligen som att den konsol med starkast specs sällan går segrande ur striden.

Jo men titta på siffrorna. Så här dåligt sålde inte ens gamecuben under en tidsperiod då konsollmarknaden var en bråkdel så stor som den är idag. Wii U är i stora problem och jag tror inte det kommer bli så mycket bättre. Jag hoppas jag har fel men dagens unga verkar bara vilja spela de jävla militär fpsen.
Det är inte bara spelarnas fel dock. Nintendo har radat upp misstag efter misstag senaste åren.
Iwata sitter inte kvar länge till tror jag. Kanske dags att bli en 3:e parts producent. Fatta vad mycket de skulle sälja till andra platformar. Super Mario 3D World hade funnits i varenda hem till jul isf. Nu är det bara ett fåtal som ngnsin kommer spela det.

Medlem
Skrivet av Zappa:
Skrivet av Mjauv:
Skrivet av Zappa:

Wii U är tyvärr döende. Nintendo måste droppa priset rejält och det omedelbart. Max 1500 spänn sen kanske Wii U har en chans att överleva 2 år till. De bör redan nu försöka ta fram en ny konsoll till julen 2015. Gör den kraftfullare än PS4 och släpp den samtidigt som nytt Zelda och Metroid.

Det låter inte vidare sannolikt. Nintendo har medvetet valt sedan Gamecube-tiden att lägga sig i under konkurrenterna i ren prestanda för att slippa kivas vara konsol nummer tre med identiska specs som slåss om samma konsumentgrupp som MS och Sony. Tittar man därtill på de tre senaste konsolgenerationerna så tycks det onekligen som att den konsol med starkast specs sällan går segrande ur striden.

Jo men titta på siffrorna. Så här dåligt sålde inte ens gamecuben under en tidsperiod då konsollmarknaden var en bråkdel så stor som den är idag. Wii U är i stora problem och jag tror inte det kommer bli så mycket bättre. Jag hoppas jag har fel men dagens unga verkar bara vilja spela de jävla militär fpsen.
Det är inte bara spelarnas fel dock. Nintendo har radat upp misstag efter misstag senaste åren.
Iwata sitter inte kvar länge till tror jag. Kanske dags att bli en 3:e parts producent. Fatta vad mycket de skulle sälja till andra platformar. Super Mario 3D World hade funnits i varenda hem till jul isf. Nu är det bara ett fåtal som ngnsin kommer spela det.

Men nu börjar det bli läge att sakffa en WII U. Premium släppet som nu finns o köpa inkl. både windwaker och något mario spel kan ju fås på nätet för en 2500 kr. Det är inte dyrt alls.
Och jag stod inne på lokala game butiken idag och hörde faktiskt flera personer som tisslade o tasslade om de inte kanske skulle ta o köpa sig en WII U nu medans det bygger upp lite goda titlar på ps4 och Xbox One.

Vettigt tankesätt. Nintendos egna titlar är allt som oftast faktiskt jäkligt roliga och visst någon vinnare kommer den definitivt inte att bli men jag tror den kommer kunna sälja mer än den gjort faktiskt.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

12
Skriv svar