Välj ett spel du skulle få ta med dig.

Medlem
Välj ett spel du skulle få ta med dig.

Så Vilket spel skulle du välja om du bara fick spela det spelet i 5 års tid.
Det kommer vara 3 kategorier , Single, Multiplayer och MMO

Regler.
1.Om du nu svarar tänkt på att denna fråga är till för dom som lirar regelbundet, annars kan det vara typ att säga Angry birds för jag lirar 1 gång per år typ, ja då blir det inte lika roligt med ditt val t,ex.
2. 3 Kategorier tog jag bara för att folk sitter redan och spelar endast MMO etc så dom får ha sitt hörn.
3.Ni behöver ofc inte ge svar på alla 3 kategorier.

Så mitt personliga val blir

DARK SOULS.

Varför: För att detta spel har allt som jag älskar med ett spel, Story, Lore, grymm kontrol, oändligt med tid går att lägga när på att spela igen detta spel igen och igen och igen. ^^

Så varför fråga denna fråga, Ja, jag fick liknande fråga av en polare som fråga om jag vart satt på en öde ö, vilket spel skulle jag välja ta med mig om jag bara fick välja 1 spel jag fick spela så länge jag var där. Svaret vart ofc Dark souls.

Medlem

hmm skulle nog ta LoL, för att de är så många som lirar det samt att de uppdateras hela tiden så du skulle kunna få en variation i spelet.

Medlem

Helt klart Team Fortress 2, har spelat det från och till sen det släpptes och det är fortfarande lika skoj!


signatur

"There's a major difference between knowing you're shit, and knowing your shit."

Medlem

Demon's souls. Spelat det en bra bit över 1k timmar nu, kan utan problem spela 1k till. Combat systemet är bara för bra för att tröttna. Kombinerat med roliga bossar, "djupt" "crafting" system och en ganska intressant story.

DotA. Moba spel generelt är svårt att tröttna på ifall man spelar med 4 vänner, otroligt adrenalin fyllda matcher.

Eve Online, så otroligt stort, och med "oändligt" content iom att det är en sandbox, så kan det utan problem hålla i 5 år.


signatur

Rwa?

Medlem

Jag skulle nog ljuga för bra mig själv om jag sa något annat än World of Warcraft. Kan nästan säga att jag spelat konstant sedan det släpptes förutom några månader avbrott.

Inte mitt favoritspel, inte det jag finner roligast. Men absolut det jag lagt, och kanske fortfarande, lägger ner mest tid på att spela.

MFZ
Medlem

warsow, qw eller q3


signatur

“Blessed be the stonecutters. it took a quarry to bury the dreams.”

Medlem

Eve Online.

Om jag bara skulle spela ett spel så lägger jag tiden och pengarna på Eve. Hinner knappt uppleva hela spelet på fem år!

Medlem

Käre Natrium, Jag kan inget annat säga än att jag skulle också välja Dark Souls men som något också nämt Demon's Souls är sjukligt bra det med nu så gällde ett spel och det blir Dark Souls. Det är ett otroligt bra spel med en atmosfär som få rår sig på och så mycket att utforksa och hitta samt att som du själv nämner kontrollen är väldigt bra.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

KoP
Medlem

Ports of call. Behöver inga andra spel om jag skulle bli tvingad att spela 1 spel i 5 år.

Medlem

Har nog flera olika spel jag skulle kunna tänka mig så detta blev svårare att svara på än jag trott.

Men just nu, om jag skulle måsta välja ett, så skulle det nog bli Arma3.
Kanske skulle få ångra det men den uppsjö spelarbyggda uppdrag och moddar som släppts redan nu ger mer innehåll än man kan drömma om i något spel. Och det kommer bara mer.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av KoP:

Ports of call. Behöver inga andra spel om jag skulle bli tvingad att spela 1 spel i 5 år.

Åh det lirade jag som besatt på Amigan en gång i tiden


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem

Monster Hunter. Jag älskar atmosfären, den sociala delen och striderna.


signatur

Everybody needs help.

Medlem

Mount & Blade: Warband. Finns så sjukt många bra mods

Medlem
Skrivet av SunShine:

Käre Natrium, Jag kan inget annat säga än att jag skulle också välja Dark Souls men som något också nämt Demon's Souls är sjukligt bra det med nu så gällde ett spel och det blir Dark Souls. Det är ett otroligt bra spel med en atmosfär som få rår sig på och så mycket att utforska och hitta samt att som du själv nämner kontrollen är väldigt bra.

Demon souls är grymt som fan det också, dock så halka jag in på Dark souls före innan jag testa demon souls dels för jag hade inte en PS3 när det släpptes. Så då vart det 360 och Dark souls istället, nu dock sitter jag lirar PC versionen när jag lirar det spelet, dock så har jag sedan dess skaffat mig en ps3 och demon souls också för dom är bara för grym dessa spel, kan inte bärga mig inför Dark souls 2.

KoP
Medlem
Skrivet av SunShine:
Skrivet av KoP:

Ports of call. Behöver inga andra spel om jag skulle bli tvingad att spela 1 spel i 5 år.

Åh det lirade jag som besatt på Amigan en gång i tiden

Personligen är det en besatthet som aldrig riktigt försvunnit.

Medlem

Så svårt att välja! Warcraft 3 hade det nog blivit, kanske Garrys mod

ps. mount and blade warband är också en kandidat

Medlem

Counter strike source lirat typ varje dag sedan släpp

Medlem

EUIV med MEIUO and Taxes kan man spela i tusentals timmar.


signatur

Now you're playing with power... NOW YOURE PLAYING WITH FUCKING SHIT, YOURE BETTER OFF FUCKING SHIT THAN FUCKING WITH THIS FUCKED UP SHIT

Medlem

Svårt val men jag skulle ta Sword of the Stars: The Pit, den rent ut sagt brutala svårighetsgraden gör att man kan ockupera sig länge. Sen har utvecklarna hittills varit duktiga på att uppdatera med tonvis av nytt material.

Medlem

Kan jag säga Dungeons and Dragons 4ed?


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

Diablo 2: Lord of Destruction. Svårt att slå detta i nerlagda timmar. Spelar med lite ojämna mellanrum men blir som besatt när man väl kommit igång.


signatur

Submission is for the weak

Medlem

Dark Souls.


signatur

7800x3d, 7900xtx

Inaktiv

BAD COMPANY:up:

Medlem

Arma 3 lätt Skulle sitta och göra en FPS-remake av Commandos 2.


signatur

Programmer: an organism that turns coffein into software. Trollar och Trixar Bloggen

Minecraft.

Varför: Det är förbannat roligt och vackert! Det räcker i en evighet, jag kan spela solo eller online med vänner, inte ens fantasin sätter gränserna på vad jag/vi kan bygga. Moddar och adventuremaps gör att det alltid finns något nytt att upptäcka. Ett spel som ärligt kan leva för evigt.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

Hade nog blivit Elder Scrolls IV. Spelade det mycket förr, saknar nästan tiden lite.


signatur

Man måste klippa det långa strået långsamt, annars halkar man i hinken.

Medlem

Hmm, antagligen Minecraft då det har nästan oändliga möjligheter.
Men jag är frestad att köra med ett Elder Scrolls spel...


signatur

Gradixio!

Medlem

Skulle nog välja LoL


signatur
Medlem

Nu har jag redan skrivit här i tråden angående och få med sig Dark Soul men jag är nog beredd på att revidera mitt inlägg och ta Rayman Legends istället.
Oj jösses så roligt det spelet är alltså.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

1
Skriv svar