Allt om Playstation 4

Robot
Medlem
Allt om Playstation 4

"Vår rapport om Playstation 4 kommer så fort vi får en maskin till kontoret."
Eller så har ni redan en, men berättar inte, det känns troligare!

Medlem

snygg? tycker denna å XboxOne e skitfula


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

Imo har alltid första versionen av Sonys konsoler sett bäst ut och sen har det gått utför, vilket inte vådar gott för tycker inte 4an är direkt snygg

Medlem

Kliar ju inte mindre i fingrarna när konsolen släpps 2 veckor före oss i USA och man börjar se unboxningsvideos ploppa upp överallt på Youtube...

Medlem
Skrivet av Ankpelle:

Avbokade direkt när dom gick ut med att man inte kunde köra mediaserver på den.

Vad bra då vet vi det


signatur

What I have shown you is reality. What you remember, that is the illusion.

Medlem
Skrivet av Ankpelle:

Avbokade direkt när dom gick ut med att man inte kunde köra mediaserver på den.

Mediacenter menar du? För övrigt så såg Sony att folk ville ha DLNA support bl.a. så de kommer att införa det. Men att avboka pga sådan sak? Skaffar du inte PS4 för spelandets skull?


signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Medlem

Gillar definitivt Xboxone designen mer, men självklart blir det en PS4 om det blir någon?

Medlem
Skrivet av Ankpelle:

Avbokade direkt när dom gick ut med att man inte kunde köra mediaserver på den.

Det jobbet gör htpcn.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

lite tråkigt att man inte kam använda sig utav 5 ghz. Men är det någon som kan uppdateras genom firewire? längtar till jag får hämta ut min den 29:)

Medlem

läste precis att man behöver ha ett playstation Plus-medlemsskap för att spela online....!!!! Är det så alltså?!

Medlem
Skrivet av mrmanman:

läste precis att man behöver ha ett playstation Plus-medlemsskap för att spela online....!!!! Är det så alltså?!

Jupp... Men fördelen med det är att vi som användare har högre krav då... jämför ps3 med xbox 360. Har funkat bra på 360n

Medlem
Skrivet av NoiizeR:
Skrivet av mrmanman:

läste precis att man behöver ha ett playstation Plus-medlemsskap för att spela online....!!!! Är det så alltså?!

Jupp... Men fördelen med det är att vi som användare har högre krav då... jämför ps3 med xbox 360. Har funkat bra på 360n

hmmm, vad kostar det idag på boxen?
känner inte för att betala en massa pengar för att spela online, då det blir väldigt sällan....

Medlem

Typ 140 för 3 månader ps plus.
Längtar till den 29e

Medlem

Jag har avbeställt mitt PS4. Jag tycker både Sony och Microsoft gör en tråkig lansering. De flesta launchtitlarna släpps ju även till PC. Nä, det blir att skaffa ett PS4 nästa år när alla bra spel börjar rulla ut, spel som Infamous, Destiny, Driveclub och The Order.

Både Knack och Killzone fick ett mediokert mottagande, och när Flower och Resogun tillhör dom spel som fått bäst betyg så känner jag ingen brådska att skaffa PS4.

Nu under december så kommer jag ändå inte ha så mycket tid för spel, och den lilla tid jag får kommer gå till Super Mario 3D World.

Medlem

Kul med dator från 2010 för 4000:-

Medlem

Avbokade när Watch Dogs blev försenat, köpte ett gtx 780 istället. Skaffar Ps4 nästa år när det kommit lite fler/bättre exklusiva spel. Ps4:an kommer bli grym

Inaktiv

DAGS ATT BEKÄNNA FÄRG SONY;)

Medlem
Medlem

Tänkte avboka maskinen då inget spel riktigt faller mig i smaken, men så fick jag en inbjudan av Webhallen till ett VIP-event då jag bokade maskinen tidigt (2011). Slår till och köper Fifa 14 som jag inte hunnit köpa till PS3/360 ännu.

Jag är dock nästan mest taggad på kameran man kan köpa till och det i maskinen förinstallerade 'The Playroom'. Min tvååriga dotter kommer att älska det!


signatur

En av två halvor i spelpodden Gejma. 🎮

Medlem
Skrivet av mrmanman:
Skrivet av NoiizeR:
Skrivet av mrmanman:

läste precis att man behöver ha ett playstation Plus-medlemsskap för att spela online....!!!! Är det så alltså?!

Jupp... Men fördelen med det är att vi som användare har högre krav då... jämför ps3 med xbox 360. Har funkat bra på 360n

hmmm, vad kostar det idag på boxen?
känner inte för att betala en massa pengar för att spela online, då det blir väldigt sällan....

Ligger på 339:-/år
Inte så farligt tycker jag. Vet dock inte procentuellt hur många som lirar online men skulle gissa högt

Medlem

Skulle PS3 fat vara ful?
Ni bör nog tänka om för den utstrålar både kraft och skönhet.
PS4 är absolut inte ful, men lite mer kosmetisk design hade den inte dött utav.

Medlem
Skrivet av Ankpelle:

Avbokade direkt när dom gick ut med att man inte kunde köra mediaserver på den.

Varför skulle man vilja skaffa en spelkonsol för att använda som mediaserver? Seriöst?

Det finns ju betydligt bättre alternativ för det.

Medlem
Skrivet av Ankpelle:

Avbokade direkt när dom gick ut med att man inte kunde köra mediaserver på den.

Nämen fyyyy! Nu blev jag ledsen.

Medlem

Gammalt bös i svart låda och inga intressanta titlar vid släpp.
Fattar inte att dom tjatar om sin feature att man kan se vad andra håller på med medans man spelar!? Störande moment kallar jag det för.
Blir att gå tillbaka till PC istället, bättre på allt.

Medlem

boring


signatur

Håna en konsolspelare om dagen , det är bra för magen(och spelbranschen).

7 till 8 timmars batteritid på kontrollen...jisses va kasst


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

ZF
Medlem
Citat:

Vissa maskiner, som den första tjocka PS3:an eller den första Nintendo DS, lider av en ofullständig design som dömer dem att bytas ut i framtiden. Det gäller inte den här maskinen. Playstation 4 behöver varken bli mindre eller kosmetiskt snyggare.

jag sätter oddsen att det inte kommer en slimversion inom 4 år till ungefär 0%.

Skrivet av B-B-B-Banänäbrääken:

7 till 8 timmars batteritid på kontrollen...jisses va kasst

ja. de måste nästan räknat med tungt användande av både skakmotorer och hörlursfunktionen för den siffran. en dag ett DS3 klarar sig ett dygn minst, och den har samma batterikapacitet samt mer krävande dataprotokoll för basfunktionerna.

ZF
Medlem
Skrivet av Zpartan:

Skulle PS3 fat vara ful?
Ni bör nog tänka om för den utstrålar både kraft och skönhet.
PS4 är absolut inte ful, men lite mer kosmetisk design hade den inte dött utav.

nej tack. chromelister var inte ens 2006 år 2006.

mindre är mer.

(vilket tom Microsoft håller med om så länge det bara gäller insidan, som inte räknas, bara man har chromelist på utsidan alltså!)

Ju mer nymodigheter jag läser att PS4:an kommer att ha, ju mer tror jag att det kommer vara många barnsjukdomar. Jag hoppas det ändå blir en smidig lansering för alla.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

12
Skriv svar