Så mycket plats kräver spelen till Xbox One

Robot
Så mycket plats kräver spelen till Xbox One
Medlem
Så mycket plats kräver spelen till Xbox One

Var man tvungen att installera spelen för att kunna spela?


signatur

Everybody needs help.

Medlem

Om dom tar lika mycket plats i ps4:an så blir det nog till att köpa en tera hybriddisk på direkten...

Medlem

Lite som att ha en dator, men ändå inte.

Medlem

33 gb på BF4? På min hårddisk tar det 24 gb och då kan jag lira utan skiva Väldigt märkligt att det är så mycket, om det inte är plats för kommande DLCs..

Medlem
Skrivet av Lolflakes:

33 gb på BF4? På min hårddisk tar det 24 gb och då kan jag lira utan skiva Väldigt märkligt att det är så mycket, om det inte är plats för kommande DLCs..

Och det är inte nerbantat

Medlem

Skulle inte förvåna mig om de använder mindre komprimering på datan. Alternativt något av microsofts video eller ljud format som de tvingat på utvecklarna.

Medlem

Hur som helst är det skrattretande att ghosts tar ca 40gb.

Medlem

Inget som bekymrar mig då det inte finns så många spel som intresserar mig, men det räcker väl åt ca 25 spel dessutom så kommer det ju inte lika många titlar till XboxOne

Inaktiv
Skrivet av Lolflakes:

33 gb på BF4? På min hårddisk tar det 24 gb och då kan jag lira utan skiva Väldigt märkligt att det är så mycket, om det inte är plats för kommande DLCs..

ON DISC DLC är ju standard för EA så..

Medlem

Längtar tills de nya konsolerna släpps så vi slipper allt tjat om varenda liten detalj om dessa konsoler.

"Microsofts plastchock - Så blank är Xbox One"

Medlem
Skrivet av zauii89:

Hur som helst är det skrattretande att ghosts tar ca 40gb.

Tar 50gb på Playstation 4 tyckte jag att det stod på spelfodralet.

Lite roligt hur Ghosts kan ta mest.

Medlem
Skrivet av User:
Skrivet av Lolflakes:

33 gb på BF4? På min hårddisk tar det 24 gb och då kan jag lira utan skiva Väldigt märkligt att det är så mycket, om det inte är plats för kommande DLCs..

ON DISC DLC är ju standard för EA så..

Du menar inte Capcom?


signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Inaktiv

Undra om man slipper alla stora uppdateringar som man får ladda ner på ps3,
flertalet ps3 spel installerar en bra bit av spelet och sen är det dags för en nedladdning på flera hundra meg, ibland nån gig,
har alltid undrat varför så stora uppdateringar krävs till nysläppta spel.


signatur

Lagom är aldrig för mycket eller för litet.

Inaktiv

FRÅN BÖRJAN TILL SLUT SÅ KLANTAR DOM TILL DET,INTE UNDRA PÅ ATT DOM LOSAR:down:

Medlem

500GB?
Och detta kallas next gen.
Fy fan så skamligt.

Medlem

Ni vet väl att ni ska köpa en 1TB SSHD och slänga in i eran maskin för att få bästa billiga spelupplevelsen.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av zauii89:

Hur som helst är det skrattretande att ghosts tar ca 40gb.

För att?

Inaktiv
Skrivet av totte1015:

500GB?
Och detta kallas next gen.
Fy fan så skamligt.

Jadu ps4 har också 500GB så det är också skamligt .


signatur

Lagom är aldrig för mycket eller för litet.

Medlem

Någon som har tips på en bra och billig SSHD på 1 eller 2TB? Funderar på att köpa en direkt till ps4an.


signatur

I am the Milkman. My milk is delicious

Medlem
Skrivet av Lagom:
Skrivet av totte1015:

500GB?
Och detta kallas next gen.
Fy fan så skamligt.

Jadu ps4 har också 500GB så det är också skamligt .

Intressant då. Nu är det XBOXs nyhet jag kommenterade, jag ger blanka fan i något annat.

Medlem

Är det pga bluray spelaren då eller? Samma med Ps3 :/ trist, var det bästa med xbox, att man kunde börja spela direkt!

Medlem
Skrivet av LoyalCrystalean:

Lite roligt hur Ghosts kan ta mest.

Då måste du missat NBA 2K14 i listan

Medlem

Vänta nu. Var inte poängen med konsoler att det bara är att köpa spelet, stoppa i skivan/kassetten och spela?... Just ja, det är inga konsoler längre utan PC med begränsningar.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

500GB räcker ju gott och väl till 15 spel, och vem har 15 spel installerade samtidigt? Sluta klaga på att Xbone har lite utrymme. PS4 har lika "lite".

Medlem
Skrivet av conthox:

Vänta nu. Var inte poängen med konsoler att det bara är att köpa spelet, stoppa i skivan/kassetten och spela?... Just ja, det är inga konsoler längre utan PC med begränsningar.

Nej. Tror du missade meningen med konsoler.


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

KoP
Medlem

Har oftast bara 2-3 spel installerade samtidigt. Så det blir inget problem. Dessutom lär man ju skaffa en extern hdd på några TB.

Medlem

Ääh fan, borde vara 4 Tb HDD å en 500gb ssd i next gen consoles. ^^ xD

Medlem

Borde väll nämnas att det går o köpa externa hårddiskar till Xbox One. Dock så kan man inte göra detta på PS4 där spelen har samma storlek. Värt o tänka på.


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

123
Skriv svar