Xbox One – inget stöd för 3D-filmer vid släppet

Robot
Xbox One – inget stöd för 3D-filmer vid släppet
Medlem
Xbox One – inget stöd för 3D-filmer vid släppet

Gör inte mig något precis, 3D på tv och bio suger för det mesta så inget jag prioriterar när det kommer till en konsol.

Medlem
Skrivet av WolfGrin:

Gör inte mig något precis, 3D på tv och bio suger för det mesta så inget jag prioriterar när det kommer till en konsol.

Jag tycker det är fantastiskt bra och kollar en hel del filmer i 3D även om många filmer inte har riktig 3D utan bara nå skit med lager dom gjort för att marknadsföra det som 3D.

Men alla kan inte se 3D speciellt bra så det är väldigt individuellt.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Pinsamt MS, 3D stöd är så gott som standard nuförtiden.
Finns på maskiner som kostar runt 700 spänn, Men inte på MS:s nya burk för 5500:-

Medlem
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av WolfGrin:

Gör inte mig något precis, 3D på tv och bio suger för det mesta så inget jag prioriterar när det kommer till en konsol.

Jag tycker det är fantastiskt bra och kollar en hel del filmer i 3D även om många filmer inte har riktig 3D utan bara nå skit med lager dom gjort för att marknadsföra det som 3D.

Men alla kan inte se 3D speciellt bra så det är väldigt individuellt.

Har inget problem att se 3D när det är bra gjort, då kan det vara rätt coolt men för det mesta är det inte så tyvärr. Undviker att se 3D på bio pga av den ökade kostnaden och chansningen på att denna film ser bra ut i 3D. Så det känns fortfarande som en onödig tillägg idag som jag inte prioriterar. Är ju upp till var och en att tycka om det är något att ha. Är mer taggad för Oculus Rift stöd så fall, känns mer som det är något dom borde satsa på istället.

Inaktiv

Sällan är en film skapad för 3D och allt annat som är renderat efteråt blir bara skräp ändå. Har ännu inte sett en film på bio där 3D effekten gör något annat än kliar på näsan med plastiga glasögon.

Medlem
Skrivet av Segas:

Sällan är en film skapad för 3D och allt annat som är renderat efteråt blir bara skräp ändå. Har ännu inte sett en film på bio där 3D effekten gör något annat än kliar på näsan med plastiga glasögon.

Då kan du inte sett Avatar på en riktig biograf, filmen är kass men 3D effekterna var riktigt imponerande och är det fortfarande hemma på min Sony-tv


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem

Var på bio i somras och såg world war Z i 3D. Första gången jag såg en film med 3D. Tvi vale vilken skit det var
Enda coola var förfilmen, den där tecknade som säger att: nu är det dags att sätta på sig 3D-glasögona.
Så nä, jag är inte ledsen att det inte finns stöd för 3D dag ett


signatur

Jäh!

Inaktiv

Gillar inte 3D för det är för mycket effektsökeri i dagens filmer och dom döljer ofta en torftig story och bleka skådisar.

Och dessutom blir 3D filmer ofta mörkare och som väl är så är det många regissörer mm vågar vägra 3D.

Dessutom kolla priset på blu-ray 3D filmer dom är hutlöst dyra.


signatur

Lagom är aldrig för mycket eller för litet.

Inaktiv
Skrivet av Yabba:

Pinsamt MS, 3D stöd är så gott som standard nuförtiden.
Finns på maskiner som kostar runt 700 spänn, Men inte på MS:s nya burk för 5500:-

Pinsamt att du klagar på det för det ska komma står det att läsa.


signatur

Lagom är aldrig för mycket eller för litet.

Medlem

Ser det mer som en fördel än en nackdel.

Medlem

Finns det nån fördel kvar på denna konsol? Snacka om att skjuta sig i foten Pyttemjuk. Men så gick de ju förlust med 2 miljarder också. Det var ganska tydligt vilken konsol som drog mest intresse på Gamex. /me hukar sig fanboy-lavetterna


signatur

Intel i9 9900K @ 5000 MHz, Aorus Master Z390, GeForce RTX 4090, Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 / CL19 / 32 GB / 4000 MHz

Medlem
Skrivet av Lagom:

Gillar inte 3D för det är för mycket effektsökeri i dagens filmer och dom döljer ofta en torftig story och bleka skådisar.

Och dessutom blir 3D filmer ofta mörkare och som väl är så är det många regissörer mm vågar vägra 3D.

Dessutom kolla priset på blu-ray 3D filmer dom är hutlöst dyra.

Sony HMZ så blir det inte mörkare och du kommer uppleva 3D mycket bättre. Synd bara att Sonys HMZ är en häxmaskin som sitter obekvämt och skärmarna för små i jämförelse med 3D på projektorn.

Animerade filmer släpps alltid i 3D och oftast är det riktigt bra. Men då måste man gilla filmen osv.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Inaktiv
Skrivet av SID 6.7:
Skrivet av Segas:

Sällan är en film skapad för 3D och allt annat som är renderat efteråt blir bara skräp ändå. Har ännu inte sett en film på bio där 3D effekten gör något annat än kliar på näsan med plastiga glasögon.

Då kan du inte sett Avatar på en riktig biograf, filmen är kass men 3D effekterna var riktigt imponerande och är det fortfarande hemma på min Sony-tv

Jag skrev "sällan". Avatar är ruskigt grym i 3D, men där har också prioriteten legat i att framhäva 3D-effekter under produktion - inte efter-renderingar.

Inaktiv

ÄNNU STÖRRE ANLEDNING ATT INFÖRA DENNA TEKNIK,DAGS ATT STÅ STADIGT PÅ EGNA BEN:down:

Inaktiv
Skrivet av Eisenhart73:

Finns det nån fördel kvar på denna konsol? Snacka om att skjuta sig i foten Pyttemjuk. Men så gick de ju förlust med 2 miljarder också. Det var ganska tydligt vilken konsol som drog mest intresse på Gamex. /me hukar sig fanboy-lavetterna

Sony går inte speciellt bra heller tyvärr, och om det finns nån fördel ? Jadu det kommer bli som vanligt att Sony fansen kommer sitta och lipa över dumma egoistiska giriga Ms har exklusiva spel som dom inte kan spela.

Lustigt att det är Playstationfans som fanboyar mest, dåligt sjãlvförtroende ?
Stora behov av att vara störst bäst vackrast ?

Tagga ner och digga spellen och chilla märkeskärleken.


signatur

Lagom är aldrig för mycket eller för litet.

Medlem
Skrivet av Lagom:
Skrivet av Yabba:

Pinsamt MS, 3D stöd är så gott som standard nuförtiden.
Finns på maskiner som kostar runt 700 spänn, Men inte på MS:s nya burk för 5500:-

Pinsamt att du klagar på det för det ska komma står det att läsa.

Jag tycker det är pinsamt att det inte är med från början.
Varför är det inte det kan man undra?
Känner dom sig stressade av sony som släpper sin konsol före, så dom måste stressa ut sin och sedan lägga till basic funktioner i efterhand?

Medlem

3D är bra när det är där för att öka djupet i bilden men när det kommer till saker som ska komma ut mot dig faller det platt.

Medlem

Jag gillar 3D effekter i vissa spel faktiskt. kanske inte den snabba FPSen men säg Batman och Assassin's Creed gör sig hyffsat på hemmabion.

Inaktiv

~50% lägre prestanda än PlayStation 4?

Medlem
Skrivet av Lagom:
Skrivet av Eisenhart73:

Finns det nån fördel kvar på denna konsol? Snacka om att skjuta sig i foten Pyttemjuk. Men så gick de ju förlust med 2 miljarder också. Det var ganska tydligt vilken konsol som drog mest intresse på Gamex. /me hukar sig fanboy-lavetterna

Sony går inte speciellt bra heller tyvärr, och om det finns nån fördel ? Jadu det kommer bli som vanligt att Sony fansen kommer sitta och lipa över dumma egoistiska giriga Ms har exklusiva spel som dom inte kan spela.

Lustigt att det är Playstationfans som fanboyar mest, dåligt sjãlvförtroende ?
Stora behov av att vara störst bäst vackrast ?

Tagga ner och digga spellen och chilla märkeskärleken.

I'm a pc gamer! Vilken fräckhet!


signatur

Intel i9 9900K @ 5000 MHz, Aorus Master Z390, GeForce RTX 4090, Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 / CL19 / 32 GB / 4000 MHz

Medlem
Skrivet av Dalthor-san:

Jag gillar 3D effekter i vissa spel faktiskt. kanske inte den snabba FPSen men säg Batman och Assassin's Creed gör sig hyffsat på hemmabion.

måste hålla med dig om Batman : Arkham City var riktigt jävla snyggt i 3D på min samsung tv. ett av dom spelen som lyckats bäst när det kommer till 3d effekten.


signatur

God is dead

Medlem
Skrivet av Zerox_no1:

3D är bra när det är där för att öka djupet i bilden men när det kommer till saker som ska komma ut mot dig faller det platt.

Ja eller hur? Verkar som att folk har missuppfattat saken med 3D. Personligen tycker jag bara att det är irriterande när man får saker kastat mot sig.

Inaktiv
Skrivet av Yabba:
Skrivet av Lagom:
Skrivet av Yabba:

Pinsamt MS, 3D stöd är så gott som standard nuförtiden.
Finns på maskiner som kostar runt 700 spänn, Men inte på MS:s nya burk för 5500:-

Pinsamt att du klagar på det för det ska komma står det att läsa.

Jag tycker det är pinsamt att det inte är med från början.
Varför är det inte det kan man undra?
Känner dom sig stressade av sony som släpper sin konsol före, så dom måste stressa ut sin och sedan lägga till basic funktioner i efterhand?

Då antar jag att du måste tycka att PS4:an är ännu mer pinsam?

Inget stöd för MP3
Kan inte spela CD-skivor
Inget stöd för DLNA
Inget WiFi Direct (Miracast)

Medlem

Har man bildvisare som är 3D-kompatibel och är 3D-entusiast har man säkert redan en BR-spelare som klarar av detta. Känns inte som en deal breaker direkt.

/PS-fanboy

Medlem
Skrivet av Rockartisten:
Skrivet av Yabba:
Skrivet av Lagom:
Skrivet av Yabba:

Pinsamt MS, 3D stöd är så gott som standard nuförtiden.
Finns på maskiner som kostar runt 700 spänn, Men inte på MS:s nya burk för 5500:-

Pinsamt att du klagar på det för det ska komma står det att läsa.

Jag tycker det är pinsamt att det inte är med från början.
Varför är det inte det kan man undra?
Känner dom sig stressade av sony som släpper sin konsol före, så dom måste stressa ut sin och sedan lägga till basic funktioner i efterhand?

Då antar jag att du måste tycka att PS4:an är ännu mer pinsam?

Inget stöd för MP3
Kan inte spela CD-skivor
Inget stöd för DLNA

Finns det ens folk som använder sin konsol som musikanläggning? Och CD-Skivor? Säljs det fortfarande? Trodde det hade utgått, lika meningslösa som kassetterna var när CD:n kom. Allt streamas online nuförtiden.

Sofistikerade hem har redan en mediaserver kopplad till nätverket, vilket är bra för då kan man använda PS4 som en spelkonsol och inte Microsoft Facebox som är mer bundet till social media än att faktiskt spela på.

Inaktiv
Skrivet av Nelfie:
Skrivet av Rockartisten:
Skrivet av Yabba:
Skrivet av Lagom:
Skrivet av Yabba:

Pinsamt MS, 3D stöd är så gott som standard nuförtiden.
Finns på maskiner som kostar runt 700 spänn, Men inte på MS:s nya burk för 5500:-

Pinsamt att du klagar på det för det ska komma står det att läsa.

Jag tycker det är pinsamt att det inte är med från början.
Varför är det inte det kan man undra?
Känner dom sig stressade av sony som släpper sin konsol före, så dom måste stressa ut sin och sedan lägga till basic funktioner i efterhand?

Då antar jag att du måste tycka att PS4:an är ännu mer pinsam?

Inget stöd för MP3
Kan inte spela CD-skivor
Inget stöd för DLNA

Finns det ens folk som använder sin konsol som musikanläggning? Och CD-Skivor? Säljs det fortfarande? Trodde det hade utgått, lika meningslösa som kassetterna var när CD:n kom. Allt streamas online nuförtiden.

Sofistikerade hem har redan en mediaserver kopplad till nätverket, vilket är bra för då kan man använda PS4 som en spelkonsol och inte Microsoft Facebox som är mer bundet till social media än att faktiskt spela på.

Suck... Vad löjlig du är.

Medlem
Skrivet av Rockartisten:
Skrivet av Nelfie:
Skrivet av Rockartisten:
Skrivet av Yabba:
Skrivet av Lagom:
Skrivet av Yabba:

Pinsamt MS, 3D stöd är så gott som standard nuförtiden.
Finns på maskiner som kostar runt 700 spänn, Men inte på MS:s nya burk för 5500:-

Pinsamt att du klagar på det för det ska komma står det att läsa.

Jag tycker det är pinsamt att det inte är med från början.
Varför är det inte det kan man undra?
Känner dom sig stressade av sony som släpper sin konsol före, så dom måste stressa ut sin och sedan lägga till basic funktioner i efterhand?

Då antar jag att du måste tycka att PS4:an är ännu mer pinsam?

Inget stöd för MP3
Kan inte spela CD-skivor
Inget stöd för DLNA

Finns det ens folk som använder sin konsol som musikanläggning? Och CD-Skivor? Säljs det fortfarande? Trodde det hade utgått, lika meningslösa som kassetterna var när CD:n kom. Allt streamas online nuförtiden.

Sofistikerade hem har redan en mediaserver kopplad till nätverket, vilket är bra för då kan man använda PS4 som en spelkonsol och inte Microsoft Facebox som är mer bundet till social media än att faktiskt spela på.

Suck... Vad löjlig du är.

Han är inte löjlig, han bor ju i ett sofistikerat hem med mediaserver!

För övrigt så är 3D bara en irriterande fluga som de försökt införa var 10 år eller något. Den höll sig kvar rätt länge denna gången men vem använder det? Jag tror jag sett 3 filmer på min tv och spelat ett enda spel på min 360 i 3D. På bio väljer man hellre filmer i 2D förde flesta blir bara grötiga av den dåliga 3D ändå.

Medlem
Citat:

Han är inte löjlig, han bor ju i ett sofistikerat hem med mediaserver!

haha ja tänkte precis det samma

Medlem
Skrivet av Chrester:

Var på bio i somras och såg world war Z i 3D. Första gången jag såg en film med 3D. Tvi vale vilken skit det var
Enda coola var förfilmen, den där tecknade som säger att: nu är det dags att sätta på sig 3D-glasögona.
Så nä, jag är inte ledsen att det inte finns stöd för 3D dag ett

Fast den filmen var inte särskilt märkvärdig i 3D.l Jag tyckte rent av att det var onödigt att tvingas sitta med glasögonen på. Resident Evi-filmerna brukar däremot ha riktigt snygga effekter.

12
Skriv svar