World of Warcraft: Warlords of Draenor bekräftat

Inaktiv

Roligt för alla som spelar, för min egen del är det inget av intresse längre dock.

Medlem

Undra hur många gånger man har återtagit sitt WoW spelande och sedan slutat igen efter några veckor på grund utav uttråkning..

Time travel... Nuff said


signatur

"Was aus Liebe getan wird, geschieht immer jenseits von Gut und Böse." Friedrich Nietzsche, Jenseits von Gut und Böse, 1886

Medlem

Spelet borde vara gratis med tanke på hur gammalt och slitet spelet är. dom borde göra ett ny wow med bättre grafik ser ut som skit idag, tera onlie ser fan roligare ut om man nu måste välja.

Skrivet av Vincent_graymore:

Time travel... Nuff said


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

Jag slutade spela i mitten av MoP, men kommer kanske testa på denna expansion också om jag orkar. Har testat alla hittills så varför inte.

Om Wildstar eller Everquest Next släpps innan WoD lär jag nog inte ha tid för WoW.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Det där såg extremt tråkigt ut.

Medlem

Kollat på streamen. Måste säga att man är faktiskt sugen på det. Dom har verkligen tagit med sitt A-game denna gången. Uppdaterade modellerna såg riktigt bra ut. Och den generella art designen påminner starkt om Warcraft 2. Hoppas bara de gör mer för spelet än ögongodis. Man vill ju ha saker o göra annat än odla grönsaker.

Medlem
Skrivet av Vincent_graymore:

Time travel... Nuff said

Tydligen så är det inte time travel utan "alternate universe".

Fick allting förklarat av en ultrageek polare.

Medlem
Skrivet av Hunkala:
Skrivet av Mo0rbid:
Skrivet av Hunkala:

Alltid när man ser blizzcon trailers så blir man toktaggad att börja lira igen, får väl bli att levla till cap den här gången också.

du får boost till 90 i WoD

Har en 90 sen tidigare, det jag menar är att man vill spela alla nya questchains och se om det har något storyvärde (:

Tycker det verkade vara ganska intressant denna gången. De ställer några frågor om hur man ändras som person (eller karaktär), både spelare och in-game personer. T.ex. om du tvingas handskas med 'vildar och barbarer' mycket, kommer du att själv bli en vilde, eller kommer du att gå enligt princip.

MEG
Medlem

Var länge sedan man lämnade WoW, chansen att man skulle återvända försvann när de försämrade/fördummade hur man levlar.


signatur

Death is only the beginning

Medlem

Verkar vara lite kul innehåll, kanske blir att spela igenom Pandarium och denna någon gång om det finns tid.

Medlem

Nu kanske jag är lite pessimistisk, men det känns som att varje gång en ny värld blivit en expansion i WoW så har storyn och världen kollapsat ytterligare. Orkar inte med att spela WoW, och Warcraft IV blir allt mindre intressant ju längre WoW pågår.

Medlem

Vanilla var bäst och blablabla... alltid samma sak.

Se den sociala biten, nöjet och äventyret man kan ha tillsammans.

Förr i världen så kunde man nöta på enbart för att pynta sin Tauren female med snygga hattar och t-shirtar m.m.

Medlem
Skrivet av Skelögd:
Skrivet av Vincent_graymore:

Time travel... Nuff said

Tydligen så är det inte time travel utan "alternate universe".

Fick allting förklarat av en ultrageek polare.

Inte bara! Garrosh blir tillbakaskickad i det förflutna, och skapar en parallell värld genom att börja fucka med the time continuum, där Orcerna aldrig dricker Mannoroths blod, och den versionens Draenor sprängs aldrig. Tid passerar som vanligt, och "nuet" når oss båda, varav vår Dark Portal skiftar från grön till röd, vilket innebär att den bytt motport, och istället för att vara kopplad till "vårt outland", är den numera kopplad till "deras Draenor". Vår värld är med andra ord på väg att bli invaderad av the iron horde, och våra tidslinjer är från och med nu ihopkopplade. Vi själva reser aldrig i tid.

Medlem

Så det ska utspelas sig på draenor? Aka Outlands, så går man tillbaka i tiden som det står lite på videon, caverns of time?, återställer dom Gotland?
Ser iaf intressant ut


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem
Skrivet av Xepheros:
Skrivet av Skelögd:
Skrivet av Vincent_graymore:

Time travel... Nuff said

Tydligen så är det inte time travel utan "alternate universe".

Fick allting förklarat av en ultrageek polare.

Inte bara! Garrosh blir tillbakaskickad i det förflutna, och skapar en parallell värld genom att börja fucka med the time continuum, där Orcerna aldrig dricker Mannoroths blod, och den versionens Draenor sprängs aldrig. Tid passerar som vanligt, och "nuet" når oss båda, varav vår Dark Portal skiftar från grön till röd, vilket innebär att den bytt motport, och istället för att vara kopplad till "vårt outland", är den numera kopplad till "deras Draenor". Vår värld är med andra ord på väg att bli invaderad av the iron horde, och våra tidslinjer är från och med nu ihopkopplade. Vi själva reser aldrig i tid.

Tack! Det svarade på många frågor! <3


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem
Skrivet av Xepheros:
Skrivet av Skelögd:
Skrivet av Vincent_graymore:

Time travel... Nuff said

Tydligen så är det inte time travel utan "alternate universe".

Fick allting förklarat av en ultrageek polare.

Inte bara! Garrosh blir tillbakaskickad i det förflutna, och skapar en parallell värld genom att börja fucka med the time continuum, där Orcerna aldrig dricker Mannoroths blod, och den versionens Draenor sprängs aldrig. Tid passerar som vanligt, och "nuet" når oss båda, varav vår Dark Portal skiftar från grön till röd, vilket innebär att den bytt motport, och istället för att vara kopplad till "vårt outland", är den numera kopplad till "deras Draenor". Vår värld är med andra ord på väg att bli invaderad av the iron horde, och våra tidslinjer är från och med nu ihopkopplade. Vi själva reser aldrig i tid.

Tack. Ni geeks är guld värda!

Medlem
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av kzar:

Har vi inte redan varit där? Vad var det vi besökte i Burning Crusade?

Draenor förstördes och det vi besökte i TBC var Outlands som var allt som var kvar av Draenor.

Den här expansionen så går vi tillbaka i tiden eller något sånt tror jag. Eller så har gnomish engineers gjort något superlim och fixat planeten.

http://images1.wikia.nocookie.net/__cb20110213175142/wowwiki/...

Som jag fattat det är Outlands bara en bit av Draenor. Resten "tappades" bort och ingen har sett den sen dess. Själv hoppas jag det blir storyn och inget förbenat tidsresande. Men å andra sidan har storyn konstant blivit sämre och sämre sen Warcraft 2 Beyond the Dark Portal...

Medlem

Blir absolut inte sugen på att lira wow igen.. Men den nostalgiska delen av mig vill tillbaka för 9 år sen. När man stod med sin nybakade karaktär och allting var nytt och outforskat. Det var grejer det!

Medlem

slutade lira för 1 1/2 år sen när, och kände inte för att börja spela när jag såg care bares expansion men tänkte kanske ge det en chans men en ny expansion men tycker bara det känns "meh" när såg det =/

Inaktiv

:up:VALUTA FÖR PENGARNA!

Medlem
Skrivet av MEG:

Var länge sedan man lämnade WoW, chansen att man skulle återvända försvann när de försämrade/fördummade hur man levlar.

Fördummar? Du menar lämnar in Quests? Har spelat sedan vanillah och levlandet är väl det ENDA som är hyfsat likt sedan den tiden. Mycket annat har gjorts om men att kalla det fördummande av något är inte direkt givande. Jag menar, vem tusan vill gå tillbaka till tiden då det tog en halv dag att få ihop en 40 man raid till AQ för att sedan wipa för att någon tönt valde att faila och sedan lämnade halva raiden?

Medlem

"Boost to 90 and play immediately"

Moget. Varför finns det levels? Känns som att en egen genre har utvecklats senaste tiden...

Medlem
Skrivet av sCaz:

"Boost to 90 and play immediately"

Moget. Varför finns det levels? Känns som att en egen genre har utvecklats senaste tiden...

Gäller en karaktär per account per life-time. Detta är för att ge returning players en chans att hoppa in i the new content. Känns inte som om det är något att klaga över direkt. Vill du levla alla dina karaktärer från 1-100 så är det ditt val.

Medlem

Här kan ni läsa en bra recap över vad som sagts under BlizzCon

http://www.mmo-champion.com/content/3548-Blizzcon-2013-Recap

Medlem

Nu blev man sugen på att börja spela igen.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Är sjukt taggat efter ha läst böckerna Lord of the clans och rise of the hord, för Warlords of Dreanor.

MEG
Medlem
Skrivet av Dizzz:
Skrivet av MEG:

Var länge sedan man lämnade WoW, chansen att man skulle återvända försvann när de försämrade/fördummade hur man levlar.

Fördummar? Du menar lämnar in Quests? Har spelat sedan vanillah och levlandet är väl det ENDA som är hyfsat likt sedan den tiden. Mycket annat har gjorts om men att kalla det fördummande av något är inte direkt givande. Jag menar, vem tusan vill gå tillbaka till tiden då det tog en halv dag att få ihop en 40 man raid till AQ för att sedan wipa för att någon tönt valde att faila och sedan lämnade halva raiden?

Jag ska förtydliga vad jag menade.
Tidigare fick man sätta ut poäng när man gjorde level, vilket nu är helt annorlunda. Det är något jag kallar att fördumma, ja man kunde sätta fel men det var en del av charmen, att man måste planera och tänka efter.


signatur

Death is only the beginning

Medlem
Skrivet av MEG:
Skrivet av Dizzz:
Skrivet av MEG:

Var länge sedan man lämnade WoW, chansen att man skulle återvända försvann när de försämrade/fördummade hur man levlar.

Fördummar? Du menar lämnar in Quests? Har spelat sedan vanillah och levlandet är väl det ENDA som är hyfsat likt sedan den tiden. Mycket annat har gjorts om men att kalla det fördummande av något är inte direkt givande. Jag menar, vem tusan vill gå tillbaka till tiden då det tog en halv dag att få ihop en 40 man raid till AQ för att sedan wipa för att någon tönt valde att faila och sedan lämnade halva raiden?

Jag ska förtydliga vad jag menade.
Tidigare fick man sätta ut poäng när man gjorde level, vilket nu är helt annorlunda. Det är något jag kallar att fördumma, ja man kunde sätta fel men det var en del av charmen, att man måste planera och tänka efter.

Questen har sett ut så här sedan lansering av spelet. Sedan vad menar du med "sätta ut poäng"?

Skriv svar