Så fungerar Xbox One Dashboard

Robot
Medlem
Så fungerar Xbox One Dashboard

Det de kallar för "Magic" kallas Alt-Tab på min PC

Medlem

CTRL + ALT + DELETE - Avsluta process..

Skägg.
10 Chambers

Så fint! Nu gällde nyheten Xbox One, inte Windows-genvägar via tangentbordet. Tack och bock.


signatur
Medlem

Tyckte det mesta såg ganska smidigt ut. Men tycker själv att man själv ska få bestämma ifall man vill ha kinect för det är inte många som orkar prata ifall man vill byta kanal osv

Medlem

Ser riktigt snyggt ut! Coolt med automatisk inloggning genom kinect. Kul att Beyond: Two souls, låg med på en ikon mot slutet; har Sony köpt annonsyta hos Microsoft??!

Det är dock ganska sällan jag har behovet att snabbt byta mellan Netflix, tv eller andra appar när jag spelar.

Medlem

Hoppas de plockar bort den hemska påtvingade svenskan i dashboarden. Vill jag ha engelska på min dashboard så borde jag kunna ha det. Inte en blandning av svenska och engelska (samt holländska subtitles på vissa streamade filmtrailers) som det varit nu i snart 1.5 år.

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Så fint! Nu gällde nyheten Xbox One, inte Windows-genvägar via tangentbordet. Tack och bock.

Vafalls, accepterar inte ni plebejer PC som härskarras här?

Ont: Har svart att se röstfunktionerna fungera väl pa svenska, kodknackarna har en svar nöt att kläcka med tanke pa hur ljudtonerna i svenska varierar kraftigt jämfört med engelska. Speciellt när det är en sadan liten marknad ocksa.
Verkar rätt smidigt pa engelska dock!

Medlem

Och i sverige kan man pinna två appar.. netflix och skype.. Ska bli intressant och se vad som kommer till sverige.

Inaktiv
Skrivet av Morlizer:

Det de kallar för "Magic" kallas Alt-Tab på min PC

Ja nu har inte en konsol ett tangentbord så förstår inte din poäng.

Medlem

Verkar va en gedigen konsol så länge man bor i USA. Men här i Sverige och övriga Europa så försvinner en stor del av upplevelsen.

Medlem

Ser grymt bra ut.... "Xbox show release date sweden"

Medlem
Skrivet av bleak:
Skrivet av Morlizer:

Det de kallar för "Magic" kallas Alt-Tab på min PC

Ja nu har inte en konsol ett tangentbord så förstår inte din poäng.

För det första så har jag tangentbord till både Xbox och PS3, för det andra så finns det knappkombinationer och för det tredje så störde jag mig på att det kallar det "magic" när det inte är så magiskt att byta mellan några applikationer.

Inaktiv
Skrivet av Morlizer:
Skrivet av bleak:
Skrivet av Morlizer:

Det de kallar för "Magic" kallas Alt-Tab på min PC

Ja nu har inte en konsol ett tangentbord så förstår inte din poäng.

För det första så har jag tangentbord till både Xbox och PS3, för det andra så finns det knappkombinationer och för det tredje så störde jag mig på att det kallar det "magic" när det inte är så magiskt att byta mellan några applikationer.

1. Jag vet att det finns tangentbord men du är säkert en av 5% som använder det samt så är inte tangentbord nånting jag sett MS försökt sälja in i sin produkt.

2. knappkombinationer kanske finns? De visade mest kinect i den här videon tyckte jag. Bra idè dock.

3. Att man stör sig på ord som magic i de här säljande videos är lite löjligt kan jag tycka. Både MS och SONY använder väl sådana ord hela tiden för att sälja in features i sina konsoler? Alla företag i världen med för den delen.

Medlem
Skrivet av Morlizer:
Skrivet av bleak:
Skrivet av Morlizer:

Det de kallar för "Magic" kallas Alt-Tab på min PC

Ja nu har inte en konsol ett tangentbord så förstår inte din poäng.

För det första så har jag tangentbord till både Xbox och PS3, för det andra så finns det knappkombinationer och för det tredje så störde jag mig på att det kallar det "magic" när det inte är så magiskt att byta mellan några applikationer.

Komiskt att du gråter över detta. Funktionen är ny på konsoler så jag tycker att de kan vara stolta över att ha lagt den där.
Vem bryr sig över att den redan finns på pc..? Sa de att funktionen inte fanns på pc utan endast på xbox?


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem
Skrivet av bleak:
Skrivet av Morlizer:
Skrivet av bleak:
Skrivet av Morlizer:

Det de kallar för "Magic" kallas Alt-Tab på min PC

Ja nu har inte en konsol ett tangentbord så förstår inte din poäng.

För det första så har jag tangentbord till både Xbox och PS3, för det andra så finns det knappkombinationer och för det tredje så störde jag mig på att det kallar det "magic" när det inte är så magiskt att byta mellan några applikationer.

1. Jag vet att det finns tangentbord men du är säkert en av 5% som använder det samt så är inte tangentbord nånting jag sett MS försökt sälja in i sin produkt.

2. knappkombinationer kanske finns? De visade mest kinect i den här videon tyckte jag. Bra idè dock.

3. Att man stör sig på ord som magic i de här säljande videos är lite löjligt kan jag tycka. Både MS och SONY använder väl sådana ord hela tiden för att sälja in features i sina konsoler? Alla företag i världen med för den delen.

5% är en siffra som du själv har hittat på vilket är lite roligt att ta med i en debatt. Du missförstod mig när jag skrev knappkombinationer, jag menar att det går lika bra att använda handkontrollen för att utföra det som man kan göra med Alt-Tab. Bra ide med kinect att byta program? Hur många som du känner som har en iPhone hör du kontrollera den med sin röst? Förmodligen ingen eller väldigt få, varför? Därför att Siri fattar inte hälften av gångerna vad du vill och det tar längre tid. Du kan tycka vad du vill men att kallan en funktion för Magic som har funnits sen Windows 3.0 det är löjligt.

Medlem
Skrivet av Kleptoman:
Skrivet av Morlizer:
Skrivet av bleak:
Skrivet av Morlizer:

Det de kallar för "Magic" kallas Alt-Tab på min PC

Ja nu har inte en konsol ett tangentbord så förstår inte din poäng.

För det första så har jag tangentbord till både Xbox och PS3, för det andra så finns det knappkombinationer och för det tredje så störde jag mig på att det kallar det "magic" när det inte är så magiskt att byta mellan några applikationer.

Komiskt att du gråter över detta. Funktionen är ny på konsoler så jag tycker att de kan vara stolta över att ha lagt den där.
Vem bryr sig över att den redan finns på pc..? Sa de att funktionen inte fanns på pc utan endast på xbox?

Det som är komiskt är nivån du väljer att lägga dig på när du startar din debatt.

Inaktiv

Har för mig att även 360 ska samma stil i dashboarden.


signatur

Lagom är aldrig för mycket eller för litet.

Medlem
Skrivet av Morlizer:
Skrivet av Kleptoman:
Skrivet av Morlizer:
Skrivet av bleak:
Skrivet av Morlizer:

Det de kallar för "Magic" kallas Alt-Tab på min PC

Ja nu har inte en konsol ett tangentbord så förstår inte din poäng.

För det första så har jag tangentbord till både Xbox och PS3, för det andra så finns det knappkombinationer och för det tredje så störde jag mig på att det kallar det "magic" när det inte är så magiskt att byta mellan några applikationer.

Komiskt att du gråter över detta. Funktionen är ny på konsoler så jag tycker att de kan vara stolta över att ha lagt den där.
Vem bryr sig över att den redan finns på pc..? Sa de att funktionen inte fanns på pc utan endast på xbox?

Det som är komiskt är nivån du väljer att lägga dig på när du startar din debatt.

Tycker han håller en bra nivå. Känns inte relevant att jämföra konsol med PC i denna fråga.

Medlem
Skrivet av Hondulu:
Skrivet av Morlizer:
Skrivet av Kleptoman:
Skrivet av Morlizer:
Skrivet av bleak:
Skrivet av Morlizer:

Det de kallar för "Magic" kallas Alt-Tab på min PC

Ja nu har inte en konsol ett tangentbord så förstår inte din poäng.

För det första så har jag tangentbord till både Xbox och PS3, för det andra så finns det knappkombinationer och för det tredje så störde jag mig på att det kallar det "magic" när det inte är så magiskt att byta mellan några applikationer.

Komiskt att du gråter över detta. Funktionen är ny på konsoler så jag tycker att de kan vara stolta över att ha lagt den där.
Vem bryr sig över att den redan finns på pc..? Sa de att funktionen inte fanns på pc utan endast på xbox?

Det som är komiskt är nivån du väljer att lägga dig på när du startar din debatt.

Tycker han håller en bra nivå. Känns inte relevant att jämföra konsol med PC i denna fråga.

Då tycker jag du ska sluta gråta om det inte känns relevant.

Medlem
Skrivet av Morlizer:
Skrivet av Hondulu:
Skrivet av Morlizer:
Skrivet av Kleptoman:
Skrivet av Morlizer:
Skrivet av bleak:
Skrivet av Morlizer:

Det de kallar för "Magic" kallas Alt-Tab på min PC

Ja nu har inte en konsol ett tangentbord så förstår inte din poäng.

För det första så har jag tangentbord till både Xbox och PS3, för det andra så finns det knappkombinationer och för det tredje så störde jag mig på att det kallar det "magic" när det inte är så magiskt att byta mellan några applikationer.

Komiskt att du gråter över detta. Funktionen är ny på konsoler så jag tycker att de kan vara stolta över att ha lagt den där.
Vem bryr sig över att den redan finns på pc..? Sa de att funktionen inte fanns på pc utan endast på xbox?

Det som är komiskt är nivån du väljer att lägga dig på när du startar din debatt.

Tycker han håller en bra nivå. Känns inte relevant att jämföra konsol med PC i denna fråga.

Då tycker jag du ska sluta gråta om det inte känns relevant.

Gråter inte, håller bara med den andra snubben.

Medlem
Skrivet av heviom:

Ser grymt bra ut.... "Xbox show release date sweden"

Haha.

Medlem
Medlem

Hahaha detta kommer vara lika användbart som Siri blev för iPhone. (Första iaf jag stängde av efter köp)
Kommer det finnas röstigenkänning på svenska för svenska konsoler? Vågar chansa på ett nej.

Medlem
Skrivet av ubn87:

Hahaha detta kommer vara lika användbart som Siri blev för iPhone. (Första iaf jag stängde av efter köp)
Kommer det finnas röstigenkänning på svenska för svenska konsoler? Vågar chansa på ett nej.

Det är väl därför den är försenad i flera länder pga av lokalisering och att få kinect på fler språk.

Inaktiv
Skrivet av bavver:

Tyckte det mesta såg ganska smidigt ut. Men tycker själv att man själv ska få bestämma ifall man vill ha kinect för det är inte många som orkar prata ifall man vill byta kanal osv

Man kan använda mobilen eller plattan som fjärrkontroll om man vill det.

Medlem

Ser riktigt trevligt ut! Hoppas bara tv funktionerna med programtablå osv kommer fungera i sverige. Får hoppas detta är en del av den sk lokaliseringen.

Medlem
Skrivet av Morlizer:

Det de kallar för "Magic" kallas Alt-Tab på min PC

Ja och du är så jävla cool för det också, här får du en kaka!

Alltid ska någon hitta de dummaste anledningarna till att klaga på Xbox One. Jag slår vad om att du är en sån där "PC MASTER RACE" kille. Dessutom så förstår jag inte varför du klagar på det när man kan byta med Xbox knappen på kontrollen också. Alltså är detta med rösten en helt frivillig sak och ÄNDÅ SKA du försöka se det ur en negativ synvinkel.

Medlem
Skrivet av WardonE:
Skrivet av Morlizer:

Det de kallar för "Magic" kallas Alt-Tab på min PC

Ja och du är så jävla cool för det också, här får du en kaka!

Alltid ska någon hitta de dummaste anledningarna till att klaga på Xbox One. Jag slår vad om att du är en sån där "PC MASTER RACE" kille. Dessutom så förstår jag inte varför du klagar på det när man kan byta med Xbox knappen på kontrollen också. Alltså är detta med rösten en helt frivillig sak och ÄNDÅ SKA du försöka se det ur en negativ synvinkel.

Du verkar inte fatta någonting. Är du överkänslig pga att det har varit mycket negativet runt xbox one? Då tycker jag du ska ta tio djupa andetag, lugna ner dig och läsa vad jag skrivit. Jag är inte PC master race för jag äger alla konsoler utom Nintendos och jag har förbokat Xbox One. Jag tycker det blåser upp en så självklar sak som att byta mellan några appar för magic. Jag välkomnar funktionen men jag störde mig på ordet "magic". Är det så svårt att fatta? Sluta vara så känsliga.

12
Skriv svar