Nu ska servrarna fungera bättre i Battlefield 4

Robot
Nu ska servrarna fungera bättre i Battlefield 4
Medlem
Nu ska servrarna fungera bättre i Battlefield 4

Har kraschat mer än någonsin idag. Har gått in i 10 matcher och i alla 10 har spelet låst sig.

Inaktiv

För mig har det fungerat suveränt hela dagen. Har dock inte haft så mycket problem innan heller. Fantastiskt spel för övrigt.

Medlem

Inte haft några problem faktiskt!

Medlem

Har inte haft en enda crash sedan launch.

Medlem

Japp det har bli mycket bättre! Min server har nu inte kraschat på två dagar. Nu är det bara att vänta på att alla bra och intressanta plugins uppdateras till bf4


signatur

I am the Milkman. My milk is delicious

Medlem
Skrivet av Arizato:

Har kraschat mer än någonsin idag. Har gått in i 10 matcher och i alla 10 har spelet låst sig.

Låter som ett typiskt clientside-problem. På vilket sätt låser sig spelet?

Medlem

För mig blev det värre XD


signatur

cags

Medlem

Uppstod inte dessa problem under de månader som spelet låg i betatest? Samma problem fanns under BF3 fast de löstes inte på väldigt många månader, om de ens är lösta idag. Smakar mjölk på lång väg.

Medlem

Förstår inte hur så mycket buggar och problem uppstår, när de hade en beta.

Har de sparkat eller inte ens anställt en QA avdelning? (Quality Assurance).

Medlem

Mitt kraschar varannan match. Verkar ändå vara något hos klient ihop med server då typ 50 procent av folket på servern blir utslängda samtidigt som jag, medans vissa som jag sitter med på teamspeak får vara kvar.

Detta har gjort att jag inte orkat spela särskilt mycket sen release. Jag hade mindre krascher i betan


signatur

MVH Milky
i7 9700k AMD 7900XTX

Geeks Gaming

Har inte haft några direkta problem med servrarna ... men det är gött att dom patchar spelet snabbt

Medlem

Spelet är ju definitivt i sämre skick än vad Battlefield 3 någonsin var, vilket kan tyckas lite underligt... då det mer eller mindre är samma spel.

Medlem

Fixa nätkoden istället. Jag trodde den inte kunde bli sämre än bf3's. Jag hade fel.


signatur

Intel i9 9900K @ 5000 MHz, Aorus Master Z390, GeForce RTX 4090, Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 / CL19 / 32 GB / 4000 MHz

Geeks Gaming
Skrivet av Eisenhart73:

Fixa nätkoden istället. Jag trodde den inte kunde bli sämre än bf3's. Jag hade fel.

Då vet jag inte direkt vilket spel du har spelat. Har bara lyckats dö runt hörn typ en enda gång.

Medlem

Jag upplever galen rubberbanding. Vet någon hur man fixar det. Hyperthreading-fixen funkar inte.

Medlem

har mer problem att spelet i sig fryser än att servrar crashar.


signatur

God is dead

Medlem

Så länge man inte spelar Dawnbreaker eller Siege of shanghai funkar det i stort sett felfritt för mig nu, men dom två banorna kraschar fortfarande mitt spel emellanåt.

Medlem

Har inte lirat på nån 64 player server ännu det var dom som kraschade jämt så man hann inte lira klart en enda match nästan men ska testa lite senare ikväll nu och hoppas på det bästa!

Medlem
Skrivet av Angust:

har mer problem att spelet i sig fryser än att servrar crashar.

Testa stänga av origin overlay det som gör så du kan shift + f1a dig ut och chatta etc... det funkade för mig med spelkrascherna

Inaktiv
Skrivet av totte1015:

Dom här jävla kukCTDs borde fixas först.
Är sällan det är serverkrashes ju.
Jävla dice

Vilket vuxet språk du använder i dina inlägg.

Medlem
Skrivet av totte1015:

Dom här jävla kukCTDs borde fixas först.
Är sällan det är serverkrashes ju.
Jävla dice

Du har Nvidia?


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Har funkat bra att lira idag. De får gärna fixa så att friendly taggen syns snabbare i mp hardcore.

Medlem

Fungerar kanon, inte haft några problem de 10 senaste matcherna. Jag stängde även av att Origin ska vara igång när jag spelar samt att jag stängde ner Molnlagring. Detta gjorde jag även innan servrarna var crap och de hjälpte en hel del.

Medlem
Skrivet av Jinxswe:
Skrivet av Eisenhart73:

Fixa nätkoden istället. Jag trodde den inte kunde bli sämre än bf3's. Jag hade fel.

Då vet jag inte direkt vilket spel du har spelat. Har bara lyckats dö runt hörn typ en enda gång.

Battlefield 4 är spelet jag har spelat.


signatur

Intel i9 9900K @ 5000 MHz, Aorus Master Z390, GeForce RTX 4090, Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 / CL19 / 32 GB / 4000 MHz

Inaktiv

Krashade ett par gånger för mig under förmiddagen.

Medlem
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av totte1015:

Dom här jävla kukCTDs borde fixas först.
Är sällan det är serverkrashes ju.
Jävla dice

Du har Nvidia?

Ja, vaddåda?

Medlem
Skrivet av Eisenhart73:

Fixa nätkoden istället. Jag trodde den inte kunde bli sämre än bf3's. Jag hade fel.

Jag har länge funderat på att skriva om hur nätverkskoden fungerar i frostbite, finns det stort intresse för det här (det skulle vara väldigt tekniskt)

Om man frågar mig är nätverkskoden inte dålig.. faktum är att den levererar ett spel med 64 spelare (soldater med mängder med features), massor med fordon (där vissa är väldigt komplicerade), destruction med mera där allt måste nätverkas. Detta måste dessutom fungera på en halvbra uppkoppling (alla har inte superuppkopplingar, framför allt inte i utlandet )

Jag har själv inte sett så många andra spel som levererar detta

Den gamla goda "dö bakom hörn" finns i alla nätverkade spel som har någon prediction (gamla quake innan quakeworld hade inte prediction).. däremot finns det knep att "lura" spelaren att tro att man inte dog bakom ett hörn genom att spela om sekvensen från den spelaren som dödade en (eftersom man då får se spelet ur den spelarens perspektiv och tid.. där du är replikerad och han är predictad).

Och ifall ni är oroliga, tro mig att folk jobbar på både server- och klientbuggar.. tyvärr kan det vara extremt svårt att lösa buggar då vi inte kan samla in all information från kraschande spelare för att se vad som gick fel (ingen uppskattar om man kopierar hela minnet från deras dator och skickar iväg det någonstans )

Medlem

Lyckas alltid krascha när det går bra för mig i en match aldrig när jag förlorar...

Medlem
Skrivet av totte1015:
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av totte1015:

Dom här jävla kukCTDs borde fixas först.
Är sällan det är serverkrashes ju.
Jävla dice

Du har Nvidia?

Ja, vaddåda?

Har Nvidia i speldatorn och AMD i HTPCn och för mig är det bara speldatorn som har CTDs. Så det är nog bara att vänta på vettiga drivrutiner från Nvidia så ska det bli bättre ska du se.

Är inte helt 100% säker på att det är felfritt på AMD men det ser ut att fungera rejält mycket bättre på HTPCn och inte ännu haft en enda krash. Men då har jag inte heller spelat speciellt mycket då speldatorn har problemen.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Skriv svar