Släpptrailer från Forza Motorsport 5

Robot
Medlem
Släpptrailer från Forza Motorsport 5

Längtar!


signatur

"Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you"

Inaktiv

Undrar över en sak, Xbone släpps i Sverige 2014, men Gamestop har sedan en tid tillbaks Xbone spelfodral ute i hyllorna,
kommer Xbone spelen släppas till försäljning innan krysslådan kommer ?


signatur

Lagom är aldrig för mycket eller för litet.

Medlem

det här spelet är nog den enda anledningen att jag skulle köpa en xbone men jag har som ingen lust att kast ut 4k för att köra ett spel

Medlem
Skrivet av M_R_X5432:

det här spelet är nog den enda anledningen att jag skulle köpa en xbone men jag har som ingen lust att kast ut 4k för att köra ett spel

jojojojo! klart du ska!! det kommer säkert andra bra spel sen, men 4k för forza känns helt rätt...för mig iaf!


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem

Undra om XBOX ONE kommer officiellt till försäljning i Sverige innan Forza 6 kommer.

Medlem

Och här har vi anledningen till att jag aldrig skulle skaffa en PS4. När det kommer till racing har Playstation lika mycket att erbjuda som ett wii u, det vill säga ingenting alls.

Inaktiv
Skrivet av M_R_X5432:

det här spelet är nog den enda anledningen att jag skulle köpa en xbone men jag har som ingen lust att kast ut 4k för att köra ett spel

Det kommer nog mer än ett bra spel till Xbone .


signatur

Lagom är aldrig för mycket eller för litet.

Medlem

Ingen tessellering dock. Skam för en next-gen konsol när tom GT6 till PS3 kommer använda adaptiv tessellering. Syns klart på trailern vid 0:54 på avgasrören...

KoP
Medlem
Skrivet av wibbe44:

Ingen tessellering dock. Skam för en next-gen konsol när tom GT6 till PS3 kommer använda adaptiv tessellering. Syns klart på trailern vid 0:54 på avgasrören...

Är ganska oviktigt i ett racingspel såsom Forza egentligen. Ser hellre att dom använder den extra kraften i Xbone till beräkning av fysik/krafter.

Medlem
Skrivet av wibbe44:

Ingen tessellering dock. Skam för en next-gen konsol när tom GT6 till PS3 kommer använda adaptiv tessellering. Syns klart på trailern vid 0:54 på avgasrören...

Och det ska hyllas, GT kan se hur snyggt ut som helst men så länge inte gameplayet levererar, vilket det inte gjort sen trean, så är små petitesser inom grafiken irrelevanta. Ser hellre att kraft läggs på saker så som cockpit view, den absolut viktigaste ingrediensen i ett bilspel.

Medlem

Hade varit kul att testa, men synd det inte kommer till PC, bilspel ska upplevas med 3 skärmar och en g27 ratt


signatur

i7 920 2.66ghz @3.8ghz, Gigabyte GTX 680 2GB OC SLI, 12GB DDR3 1600mhzmem, Samsung 830 256GB,GA-EX58-UD4P motherboard, 3x24 Asus Vw246"

Inaktiv
Skrivet av golom:

Hade varit kul att testa, men synd det inte kommer till PC, bilspel ska upplevas med 3 skärmar och en g27 ratt

Bilspel med oculus rift och ratt det vore najs.


signatur

Lagom är aldrig för mycket eller för litet.

Medlem
Skrivet av Gnällman:
Skrivet av golom:

Hade varit kul att testa, men synd det inte kommer till PC, bilspel ska upplevas med 3 skärmar och en g27 ratt

Bilspel med oculus rift och ratt det vore najs.

Njae, du får ju fortfarande effekten av att den vänstra och högra skärmen agerar sidorutor


signatur

i7 920 2.66ghz @3.8ghz, Gigabyte GTX 680 2GB OC SLI, 12GB DDR3 1600mhzmem, Samsung 830 256GB,GA-EX58-UD4P motherboard, 3x24 Asus Vw246"

Medlem

I Forza serien kan man även göra egna lackdesigner, som denna jag gjort till exempel

Sjukt taggad inför Forza 5


signatur

"Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you"

Medlem
Skrivet av M_R_X5432:

det här spelet är nog den enda anledningen att jag skulle köpa en xbone men jag har som ingen lust att kast ut 4k för att köra ett spel

Specielt inte om man även har en rigg med ratt o pedaler för 7k som fungerade till xbox360 men som INTE kommer funka till XBone.

KoP
Medlem
Skrivet av golom:

Hade varit kul att testa, men synd det inte kommer till PC, bilspel ska upplevas med 3 skärmar och en g27 ratt

Och det är precis vad du kan göra i Forza. Skaffa 3 skärmar, 3 Xboxar och 3 kopior av Forza motorsport. Sen kan du länka ihop Xboxarna och njuta. Visst, det blir inte billigt, men det går.

Medlem
Skrivet av KoP:
Skrivet av golom:

Hade varit kul att testa, men synd det inte kommer till PC, bilspel ska upplevas med 3 skärmar och en g27 ratt

Och det är precis vad du kan göra i Forza. Skaffa 3 skärmar, 3 Xboxar och 3 kopior av Forza motorsport. Sen kan du länka ihop Xboxarna och njuta. Visst, det blir inte billigt, men det går.

Jo, men nu ska vi kanske inte gå till överdrift


signatur

i7 920 2.66ghz @3.8ghz, Gigabyte GTX 680 2GB OC SLI, 12GB DDR3 1600mhzmem, Samsung 830 256GB,GA-EX58-UD4P motherboard, 3x24 Asus Vw246"

KoP
Medlem
Skrivet av golom:
Skrivet av KoP:
Skrivet av golom:

Hade varit kul att testa, men synd det inte kommer till PC, bilspel ska upplevas med 3 skärmar och en g27 ratt

Och det är precis vad du kan göra i Forza. Skaffa 3 skärmar, 3 Xboxar och 3 kopior av Forza motorsport. Sen kan du länka ihop Xboxarna och njuta. Visst, det blir inte billigt, men det går.

Jo, men nu ska vi kanske inte gå till överdrift

Det här är överdrift.

Medlem

Hur ska vi få day 1 cars?

Medlem
Skrivet av purjo:
Skrivet av wibbe44:

Ingen tessellering dock. Skam för en next-gen konsol när tom GT6 till PS3 kommer använda adaptiv tessellering. Syns klart på trailern vid 0:54 på avgasrören...

Och det ska hyllas, GT kan se hur snyggt ut som helst men så länge inte gameplayet levererar, vilket det inte gjort sen trean, så är små petitesser inom grafiken irrelevanta. Ser hellre att kraft läggs på saker så som cockpit view, den absolut viktigaste ingrediensen i ett bilspel.

GT har ju dock bra mycket bättre körkänsla än Forza. Min subjektiva bedömning. Så att även grafiken är bättre på GT är ju bara ett plus.
Håller dock med att det är lite trist att GT5 inte har full cockpit view på alla bilar, men inte hela världen. För min del använder jag hellre "huv-vyn" i de bilspel jag kör.

Medlem
Skrivet av wibbe44:
Skrivet av purjo:
Skrivet av wibbe44:

Ingen tessellering dock. Skam för en next-gen konsol när tom GT6 till PS3 kommer använda adaptiv tessellering. Syns klart på trailern vid 0:54 på avgasrören...

Och det ska hyllas, GT kan se hur snyggt ut som helst men så länge inte gameplayet levererar, vilket det inte gjort sen trean, så är små petitesser inom grafiken irrelevanta. Ser hellre att kraft läggs på saker så som cockpit view, den absolut viktigaste ingrediensen i ett bilspel.

GT har ju dock bra mycket bättre körkänsla än Forza. Min subjektiva bedömning. Så att även grafiken är bättre på GT är ju bara ett plus.
Håller dock med att det är lite trist att GT5 inte har full cockpit view på alla bilar, men inte hela världen. För min del använder jag hellre "huv-vyn" i de bilspel jag kör.

Klarar tyvärr inte av att spela racingspel utan cockpit view, det känns för overkligt. Om till och med Euro Truck Simulator 2 kan ha cockpit view i alla lastbilar borde en stornamnstitel som GT kunna fixa det också.

Inaktiv
1
Skriv svar