Nytt klipp från Forza Motorsport 5

Robot
Medlem
Nytt klipp från Forza Motorsport 5

He se ju ränt coolt ut.

Avstängd

Ser helt ok ut, aldrig varit för denna sorts race spel. Och bf med fler spel kan snöra sig i väggen med sin grafik, detta ser bättre ut. Och ja jag vet att det är skillnad på bf och forza, men går fortfarande be andra spel snöra sig i väggen.

Medlem

Är det bara jag eller ser det där ut exakt som xbox 360 grafik? Blev inte imponerad på något sätt av grafiken iaf.


signatur

Life is too short to remove USB safely.

Inaktiv

Är enormt besviken på MS för dom har sagt att det blir inget mer Project Gotham raciing, tyckte pgr var mer kul än Forza
.


signatur

Lagom är aldrig för mycket eller för litet.

Medlem

Det är ju hopplöst sönderkomprimerat även på 1080p. Säger ingenting om detaljer då. Det enda man kan se är att det finns lite detaljer som fåglar och helikoptrar som kanske inte 360n orkade med..

Nä riktiga 1:1 videos med minimala komprimeringsförluster behövs för att man ska kunna se vad man tittar på.

Avstängd
Skrivet av Sergey:

Är det bara jag eller ser det där ut exakt som xbox 360 grafik? Blev inte imponerad på något sätt av grafiken iaf.

Det där är långt ifrån 360 grafik, enda spelen som också kan få mig att hja ögonbrynet av förvåning ino grafik är just forza. Grafiken i detta ser riktigt bra ut.

Inaktiv
Skrivet av Sergey:

Är det bara jag eller ser det där ut exakt som xbox 360 grafik? Blev inte imponerad på något sätt av grafiken iaf.

Det är för att du är beroende av grafiken i spel. Grafik är inte allt i ett spel. Se bara på de tre första Quake-spelen. De lever än i dag. Samma gäller för första Deus Ex-spelet, samt Half-Life. Det är insidan som räknas på allt. Ingenting kan vara perfekt, men det finns saker som är nästintill perfekt, så som de spel jag drog upp.

Medlem
Skrivet av anon_276063:
Skrivet av Sergey:

Är det bara jag eller ser det där ut exakt som xbox 360 grafik? Blev inte imponerad på något sätt av grafiken iaf.

Det är för att du är beroende av grafiken i spel. Grafik är inte allt i ett spel. Se bara på de tre första Quake-spelen. De lever än i dag. Samma gäller för första Deus Ex-spelet, samt Half-Life. Det är insidan som räknas på allt. Ingenting kan vara perfekt, men det finns saker som är nästintill perfekt, så som de spel jag drog upp.

Håller absolut med, dock är min åsikt i frågan att ska man lägga ut ca 4-5k på en ny konsoll så kräver iaf jag att det reflektera vad som är standard år 2013-14.

Jag blir nästan irriterad när jag ser konsoll spel där grafiken är totalt värdelös och sen har en prislapp på 100 tals miljoner dollar i produktion.

Medlem

Tajtare kurvor visar vanliga lågupplösta vägar.


signatur

Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.

Inaktiv

Ja det var ju inte kattskit det där.

Medlem

Det är mycket mer trackside detaljer i det här spelet än tidigare versioner. Ser väldigt bra ut.
Tyckte däremot att fps gick ner lite då och då.


signatur

Jäh!

Medlem

Hoppas de har fixat kantutjämningen till releasen för hittils sett galet hackigt ut. Känns som om att de inte klarar frameraten utan att stänga av kantutjämningen, hoppas annat då jag ser fram emot ett nytt bilspel.

Medlem

Tycker drive club ser bättre ut rent grafiskt men tycker samtidigt och TROR att det här kommer vara bättre och roligare.
Men inte nog mycket bättre så det kommer få mig att köpa en krysslåda vid release.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Skrivet av anon_276063:
Skrivet av Sergey:

Är det bara jag eller ser det där ut exakt som xbox 360 grafik? Blev inte imponerad på något sätt av grafiken iaf.

Det är för att du är beroende av grafiken i spel. Grafik är inte allt i ett spel. Se bara på de tre första Quake-spelen. De lever än i dag. Samma gäller för första Deus Ex-spelet, samt Half-Life. Det är insidan som räknas på allt. Ingenting kan vara perfekt, men det finns saker som är nästintill perfekt, så som de spel jag drog upp.

Aha! Så de har alltså gjort dålig grafik i spelet för att jag är beroende av grafik? Det var som tusan vad sneaky gjort av dem...

Synd att de inte visste att jag älskar indiespel, köper bl.a alla humble bundles och lirar gamla spel mer än gärna, då kanske de hade gjort bättre grafik i ett spel som skall släppas till en next-gen konsol, som folk betalar pengar för just för att bland annat få bättre grafik. Varför annars släppa Forza 5 på Xbox One när det ser ut som ett 360 spel.

Jag måste be er alla om ursäkt här för att jag förstört grafiken i Forza 5 för er, jag hoppas ni kan förlåta mig =/


signatur

Life is too short to remove USB safely.

Medlem
Skrivet av Chrester:

Det är mycket mer trackside detaljer i det här spelet än tidigare versioner. Ser väldigt bra ut.
Tyckte däremot att fps gick ner lite då och då.

Det måste vara videon (youtube 30 fps) som hickar, ett av ledorden Turn 10 har haft i forza serien på Xbox 360 (undantaget är Horizon, som inte dom utveklade) är att det ska vara STABILA 60 fps i racen, har svårt att tro att dom tummar på det.

Däremot så ser det ut att vara samma dåliga fartkänsla som i tidigare spel i serien


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Inaktiv
Skrivet av Sergey:
Skrivet av edgren:
Skrivet av Sergey:

Är det bara jag eller ser det där ut exakt som xbox 360 grafik? Blev inte imponerad på något sätt av grafiken iaf.

Det är för att du är beroende av grafiken i spel. Grafik är inte allt i ett spel. Se bara på de tre första Quake-spelen. De lever än i dag. Samma gäller för första Deus Ex-spelet, samt Half-Life. Det är insidan som räknas på allt. Ingenting kan vara perfekt, men det finns saker som är nästintill perfekt, så som de spel jag drog upp.

Aha! Så de har alltså gjort dålig grafik i spelet för att jag är beroende av grafik? Det var som tusan vad sneaky gjort av dem...

Synd att de inte visste att jag älskar indiespel, köper bl.a alla humble bundles och lirar gamla spel mer än gärna, då kanske de hade gjort bättre grafik i ett spel som skall släppas till en next-gen konsol, som folk betalar pengar för just för att bland annat få bättre grafik. Varför annars släppa Forza 5 på Xbox One när det ser ut som ett 360 spel.

Jag måste be er alla om ursäkt här för att jag förstört grafiken i Forza 5 för er, jag hoppas inte ni kan förlåta mig =/

Så du är alltså inte någon grafikberoende person? Ja, se på tusan! Mitt misstag - jag ber om ursäkt. Jag håller för övrigt med dig om att nästa generationens konsoler ska kunna klara av mer kraft av de spel som ska släppas till dem, men det vet vi ju redan om att det kommer aldrig någonsin att ske! Dagens monster-datorer är lika bra i prestandan, som vad Xbox One och Playstation 4 är - tillsammans! Åtminstone enligt mig.

Medlem
Skrivet av Sergey:

Är det bara jag eller ser det där ut exakt som xbox 360 grafik? Blev inte imponerad på något sätt av grafiken iaf.

Tycker det ser mycket bättre ut än tidigare Forza-spel. Bilarna är grymt detaljrika. Dock så tycker jag att bandesignen är dålig, men det beror nog på att Microsoft har pushat Turn 10 för hårt för att få det till en launchtitel. Men ljussättningen och skugger osv ser riktigt bra ut. Tilltalar mig mycket mer än t.ex. Drive Club. Mycket för att Forza alltid ha varit kvalitetsracing, men det finns inte en chans att jag köper en så pass dyr konsol för bara ett spel.

Medlem

Man undrar ju vilket skick spelet är i när det släpps om några veckor men de verkar fortfarande undvika att visa ett lopp med mer än 1-2 bilar?

Medlem
Skrivet av Margy:

Man undrar ju vilket skick spelet är i när det släpps om några veckor men de verkar fortfarande undvika att visa ett lopp med mer än 1-2 bilar?

Missat detta klipp? 16 bilar i samma race. http://youtu.be/S5TpMVyN2Nk

Tycker för övrigt att det ser riktigt bra ut. Bilarna är mycket detaljrikare och ser skarpare ut ,och det mesta vid sidan om banan ser också mycket bättre ut än i FM4


signatur

"Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you"

k3m
Medlem
Skrivet av Sergey:
Skrivet av edgren:
Skrivet av Sergey:

Är det bara jag eller ser det där ut exakt som xbox 360 grafik? Blev inte imponerad på något sätt av grafiken iaf.

Det är för att du är beroende av grafiken i spel. Grafik är inte allt i ett spel. Se bara på de tre första Quake-spelen. De lever än i dag. Samma gäller för första Deus Ex-spelet, samt Half-Life. Det är insidan som räknas på allt. Ingenting kan vara perfekt, men det finns saker som är nästintill perfekt, så som de spel jag drog upp.

Aha! Så de har alltså gjort dålig grafik i spelet för att jag är beroende av grafik? Det var som tusan vad sneaky gjort av dem...

Synd att de inte visste att jag älskar indiespel, köper bl.a alla humble bundles och lirar gamla spel mer än gärna, då kanske de hade gjort bättre grafik i ett spel som skall släppas till en next-gen konsol, som folk betalar pengar för just för att bland annat få bättre grafik. Varför annars släppa Forza 5 på Xbox One när det ser ut som ett 360 spel.

Jag måste be er alla om ursäkt här för att jag förstört grafiken i Forza 5 för er, jag hoppas ni kan förlåta mig =/

jag tycker inte heller det där ser bra ut.

Medlem
Skrivet av maniac:
Skrivet av Margy:

Man undrar ju vilket skick spelet är i när det släpps om några veckor men de verkar fortfarande undvika att visa ett lopp med mer än 1-2 bilar?

Missat detta klipp? 16 bilar i samma race. http://youtu.be/S5TpMVyN2Nk

Tycker för övrigt att det ser riktigt bra ut. Bilarna är mycket detaljrikare och ser skarpare ut ,och det mesta vid sidan om banan ser också mycket bättre ut än i FM4

Ja, den där hade jag faktiskt missat/glömt. Tjusig version av Spa också!

Det enda som var lite konstigt där var reflektionerna i huven där även "skyltarna" över andra bilar syns av någon anledning.

Medlem

Tycker det såg ut att vara lite för enkelt. Hoppas verkligen att inställningarna var på enklaste möjliga på det vi nu såg.


signatur

Corsair TX 850W PSU | Gigabyte GA-Z68X-UD3H-B3 | i5 2500K @3.40Ghz | 2x Corsair VengeanceLP DDR3 CL9 4GB @1600Mhz | MSI R6950 2GB TF III OC CFX

Medlem

Föraren som körde den där bilen var definitivt inte bra på att köra iallafall


signatur

Time flies like the wind
Fruit flies like bananas

Medlem

Det är säkerligen en AI förare som kör


signatur

"Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you"

Medlem
Skrivet av Sergey:
Skrivet av edgren:
Skrivet av Sergey:

Är det bara jag eller ser det där ut exakt som xbox 360 grafik? Blev inte imponerad på något sätt av grafiken iaf.

Det är för att du är beroende av grafiken i spel. Grafik är inte allt i ett spel. Se bara på de tre första Quake-spelen. De lever än i dag. Samma gäller för första Deus Ex-spelet, samt Half-Life. Det är insidan som räknas på allt. Ingenting kan vara perfekt, men det finns saker som är nästintill perfekt, så som de spel jag drog upp.

Aha! Så de har alltså gjort dålig grafik i spelet för att jag är beroende av grafik? Det var som tusan vad sneaky gjort av dem...

Synd att de inte visste att jag älskar indiespel, köper bl.a alla humble bundles och lirar gamla spel mer än gärna, då kanske de hade gjort bättre grafik i ett spel som skall släppas till en next-gen konsol, som folk betalar pengar för just för att bland annat få bättre grafik. Varför annars släppa Forza 5 på Xbox One när det ser ut som ett 360 spel.

Jag måste be er alla om ursäkt här för att jag förstört grafiken i Forza 5 för er, jag hoppas ni kan förlåta mig =/

Vet inte om du kört de tidigare FM-spelen men som jag sagt flera gånger så blir spelen alltid snyggare när utvecklarna lärt sig konsolen. Jämför Forza 2 med 4/Horizon. Ganska stor skillnad och då är det ändå samma hårdvara de jobbar med.

den här videon är inte representativ eftersom den är komprimerad. Vänta tills spelet släpps. Ser det dåligt ut då kan man klaga. Nu tror jag inte det är någon risk eftersom turn10 är grymma på snygga grafik + bra ljud + 60fps!

Nu är jag iof pro-forza, men det jag skrev är ändå sant oavsett vilken inställning man har.


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem

Man tycker ju iaf ordentlig kantutjämning vore en prioritet i ett next gen-spel. Jösses vad mycket kantflimmer på den bilen.

Inaktiv
Skrivet av Propy:
Skrivet av Sergey:
Skrivet av edgren:
Skrivet av Sergey:

Är det bara jag eller ser det där ut exakt som xbox 360 grafik? Blev inte imponerad på något sätt av grafiken iaf.

Det är för att du är beroende av grafiken i spel. Grafik är inte allt i ett spel. Se bara på de tre första Quake-spelen. De lever än i dag. Samma gäller för första Deus Ex-spelet, samt Half-Life. Det är insidan som räknas på allt. Ingenting kan vara perfekt, men det finns saker som är nästintill perfekt, så som de spel jag drog upp.

Aha! Så de har alltså gjort dålig grafik i spelet för att jag är beroende av grafik? Det var som tusan vad sneaky gjort av dem...

Synd att de inte visste att jag älskar indiespel, köper bl.a alla humble bundles och lirar gamla spel mer än gärna, då kanske de hade gjort bättre grafik i ett spel som skall släppas till en next-gen konsol, som folk betalar pengar för just för att bland annat få bättre grafik. Varför annars släppa Forza 5 på Xbox One när det ser ut som ett 360 spel.

Jag måste be er alla om ursäkt här för att jag förstört grafiken i Forza 5 för er, jag hoppas ni kan förlåta mig =/

Vet inte om du kört de tidigare FM-spelen men som jag sagt flera gånger så blir spelen alltid snyggare när utvecklarna lärt sig konsolen. Jämför Forza 2 med 4/Horizon. Ganska stor skillnad och då är det ändå samma hårdvara de jobbar med.

den här videon är inte representativ eftersom den är komprimerad. Vänta tills spelet släpps. Ser det dåligt ut då kan man klaga. Nu tror jag inte det är någon risk eftersom turn10 är grymma på snygga grafik + bra ljud + 60fps!

Nu är jag iof pro-forza, men det jag skrev är ändå sant oavsett vilken inställning man har.

Jag äger ingen (ursäkta ordvalet) äcklig konsol, men jag vill det för att kunna röra mer på kroppen, förutom när jag är ute och går och cyklar (Playstation Move! och Wii som två exempel). Jag har inte spelat något Forza-spel, så jag kan tyvärr inte säga något om den spelserien.

Medlem

Bil rörelserna på rakan när man hade cockpitt view såg inte helt lysande ut....Väntar nog på Gran turismo på PS4 innan jag bestämmer mig.

Medlem

Va fort det går!

12
Skriv svar