EA lägger ner nya Command & Conquer

Medlem

Ytterligare ett spel i graven.

Medlem

Nu kanske jag yrar i nattmössan men var det inte någon ur FZ-crew som skrev något om att det här verkade bli något riktigt bra ?

Jaja, bättre att de lägger ner det ifall de inte tycker det är bra nog att släppa även om jag gärna vill ha ett nytt spel i serien.


signatur

A casual stroll through a lunatic asylum shows that faith does not prove anything. -- Friedrich Nietzsche

Medlem

Går inte riktigt bra för BioWare just nu

Medlem
Skrivet av Luciphear:

EA förvånar mig något oerhört just nu. De vågar faktiskt lägga ner spelet?! Helt enkelt för DÅLIGT...från EA?! DÅLIGT? När har det tidigare hindrat dom?

*slow clap*

Hoppas att de plockar upp Generals 2 tankarna igen isåfall - ett ordentligt sådant.

Nog för att man kan hacka och skälla på EA, men nån måtta får det vara.

Säg mig vilka EA spel som är genuint dåliga de senaste 5 åren?

ELF
Medlem
Skrivet av nilfisk:

Dom som utvecklade spelet är nog inte lika glada som många här. Bye bye jobb.

Tror det finns något backupprojekt de kan börja på rätt så omgående eller så får de kanske hjälpa till med flera projekt. Vem vet.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem
Skrivet av Wintermist:

Går inte riktigt bra för BioWare just nu

Hur i hela fridens namn fick du in Bioware i C&C universumet? Nog för att de ägs av EA, men inte fan har de pillat på C&C märket.

Det börjar bli tröttsamt att bara läsa alla negativa kommentarer om EA (såvida det inte rör sig om DICE och deras BF, för BF är bäst), Microsoft och Activision, samt de unisona hyllningarna till allt Sony och Valve gör. Enögdheten hos FZ:s läsare är enorm!

Medlem
Skrivet av Chomag:
Skrivet av Wintermist:

Går inte riktigt bra för BioWare just nu

Hur i hela fridens namn fick du in Bioware i C&C universumet? Nog för att de ägs av EA, men inte fan har de pillat på C&C märket.

Det börjar bli tröttsamt att bara läsa alla negativa kommentarer om EA (såvida det inte rör sig om DICE och deras BF, för BF är bäst), Microsoft och Activision, samt de unisona hyllningarna till allt Sony och Valve gör. Enögdheten hos FZ:s läsare är enorm!

Jo alltså, EA är utgivare, men BioWare utvecklade spelet...

EDIT: Okay, de har visst bytt namn sen sist, nu kallades de Victory Games istället.

Medlem
Skrivet av Wintermist:
Skrivet av Chomag:
Skrivet av Wintermist:

Går inte riktigt bra för BioWare just nu

Hur i hela fridens namn fick du in Bioware i C&C universumet? Nog för att de ägs av EA, men inte fan har de pillat på C&C märket.

Det börjar bli tröttsamt att bara läsa alla negativa kommentarer om EA (såvida det inte rör sig om DICE och deras BF, för BF är bäst), Microsoft och Activision, samt de unisona hyllningarna till allt Sony och Valve gör. Enögdheten hos FZ:s läsare är enorm!

Jo alltså, EA är utgivare, men BioWare utvecklade spelet...

EDIT: Okay, de har visst bytt namn sen sist, nu kallades de Victory Games istället.

Något Bioware har det aldrig varit, då det var EA som startade upp studion och helt enkelt kallade det för Victory Bioware och sedermera Victory Games.

Det har inget med det ursprungliga Bioware (det som finns kvar dvs) att göra, precis på samma sätt som det inte var original Bioware som skapade SW-Tor, utan gamla Mythic Entertainment, som plötsligt blev en del av Bioware.

Ska man kasta skit på Bioware, så bör man se till att göra det på sakliga grunder.

Medlem
Skrivet av Wintermist:
Skrivet av Chomag:
Skrivet av Wintermist:

Går inte riktigt bra för BioWare just nu

Hur i hela fridens namn fick du in Bioware i C&C universumet? Nog för att de ägs av EA, men inte fan har de pillat på C&C märket.

Det börjar bli tröttsamt att bara läsa alla negativa kommentarer om EA (såvida det inte rör sig om DICE och deras BF, för BF är bäst), Microsoft och Activision, samt de unisona hyllningarna till allt Sony och Valve gör. Enögdheten hos FZ:s läsare är enorm!

Jo alltså, EA är utgivare, men BioWare utvecklade spelet...

EDIT: Okay, de har visst bytt namn sen sist, nu kallades de Victory Games istället.

Hm nej? De hette väl Victory games och har bytt till bioware victory

Medlem

Är lika förvånad som många här.

Det jag inte gillar är att dom säger att dom försökt göra ett spel som fansen vill ha men misslyckades? Jag tänker då att jaha dom hade egentligen inget eget intresse av att göra ett bra C&C.

Kan dom inte få ett team som brinner för serien typ gräva upp gamla westwood rävar så vill jag inte se att dom skapar ett random-team för att göra nått med serien. Ge mig nått genuint eller låt det vara.

Medlem

Bioware har visserligen gjort andra spel än RPG men det är RGP som de kan bäst. En gång i tiden var Bioware ett företag som iaf jag förknippade med spel med väldigt hög kvalitet, både sätt till det grafiska och till själva storyn. Förr hade jag utan att tveka köpt ett spel enbart med deras logo, idag är det få företag, om än några, som jag skulle köpa spel av utan att först ha läst eller spelat ett demo på.

Medlem

O_O
Hade sett någorlunda fram emot detta, men tappade intresse lite när dem började frångå generals.
Ser gärna en fortsättning på Red Alert eller kanske till & med Tiberium i framtiden.

Starcraft II är nog en för stor konkurrent.

Medlem

Bring Tanya back.

Allt jag har att säga.

Medlem

Tack och lov! Lät så lovande i början med Generals 2. Vips blir det ett C&C F2P....... Eek!

Inaktiv
Skrivet av Grimley:

Westwood + Tanya (Kari Wuhrer) = Sucess!

håller med
hon ser helt ok ut för att va 46
http://static.go4celebrity.com/wallpapers/Kari-Wuhrer/Kari-Wu...

Medlem
Skrivet av Chomag:
Skrivet av Luciphear:

EA förvånar mig något oerhört just nu. De vågar faktiskt lägga ner spelet?! Helt enkelt för DÅLIGT...från EA?! DÅLIGT? När har det tidigare hindrat dom?

*slow clap*

Hoppas att de plockar upp Generals 2 tankarna igen isåfall - ett ordentligt sådant.

Nog för att man kan hacka och skälla på EA, men nån måtta får det vara.

Säg mig vilka EA spel som är genuint dåliga de senaste 5 åren?

Dåliga är en åsiktsfråga så ta det med en nypa salt:
Mass Effect 3. Repetiva horder av fienden i stil av Dragon Age 2. Ingen kontroll över dina val. Karaktärerna tappar sitt djup. Spelet vi älskat sen tidigare fanns helt enkelt inte där. Tycker faktiskt det är dåligt.

Command & Conquer 4: Tiberian Twilight - Det är inte vad jag förväntar mig utav ett C&C, inget jag vill klassa som 'bra'. Lutar mer åt 'Dåligt' än 'Bra' åtminstone.

Battlefield 3 - Tja, att säga att det är dåligt är än en gång inte riktigt ordet jag söker men det erbjöd inte alls en Battlefield upplevelse. Kampanjen var ganska halvtaskig, det hade en oerhört dålig start, och multiplayer läget kändes inte som det höll måttet. Ogillade designen på kartorna och så vidare. Har dock inte spelat de flesta expansionerna så kan inte uttala mig om dom - talar enbart för standard-utgåvan. (BF4 har jag inte dessa tankarna om!)

SimCity - Behöver jag ens säga något?

Syndicate - Detta är inte vad Syndicate är. Det är inte bra.

Dragon Age 2 - Jag glömmer helst detta spelet...

De är väl de största spelen jag kommer på... Fast det finns en hel del skit. Finns en del bra också dock. Att de blivit bättre förnekar jag inte, men jag blir ändå ganska förvånad att de faktiskt vågar avbryta ett spel för att de anser att det är dåligt. Det sker inte ofta i spelvärlden.

Medlem
Skrivet av Chomag:
Skrivet av Luciphear:

EA förvånar mig något oerhört just nu. De vågar faktiskt lägga ner spelet?! Helt enkelt för DÅLIGT...från EA?! DÅLIGT? När har det tidigare hindrat dom?

*slow clap*

Hoppas att de plockar upp Generals 2 tankarna igen isåfall - ett ordentligt sådant.

Nog för att man kan hacka och skälla på EA, men nån måtta får det vara.

Säg mig vilka EA spel som är genuint dåliga de senaste 5 åren?

Några förslag:

Sim City
Syndicate
Darkspore
Need For Speed: The Run
The Sims Medieval

Ska jag fortsätta? Kan säkert hitta fler.

Det finns bara tre saker att säga:

1. Lyssna på fansen.
2. Lyssna på fansen.
3. Lyssna på fansen.

- så blir det inte fel.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Synd om utvecklarna som lagt ner så mycket tid på spelet. Måste vara tufft att få höra att man har gjort en dålig produkt så långt in i utvecklingen.


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Medlem
Skrivet av Deli:

skit i CC, ge mig ett nytt Red Alert i stil med ettan eller tvåan!!

Red Alert är C&C. första spelet "Red Alert" heter förtusan C&C : Red Alert.

Medlem

Trodde de la ner Biowares spel, när jag såg titeln


signatur

Dont force your weakness upon me!

Medlem
Skrivet av Luciphear:

EA förvånar mig något oerhört just nu. De vågar faktiskt lägga ner spelet?! Helt enkelt för DÅLIGT...från EA?! DÅLIGT? När har det tidigare hindrat dom?

*slow clap*

Hoppas att de plockar upp Generals 2 tankarna igen isåfall - ett ordentligt sådant.

De gjorde samma sak med C&C Tiberium. FPSet. det lilla som visats från det såg ju mysigt ut dock, imo

Medlem
Skrivet av DAoG:
Skrivet av Deli:

skit i CC, ge mig ett nytt Red Alert i stil med ettan eller tvåan!!

Red Alert är C&C. första spelet "Red Alert" heter förtusan C&C : Red Alert.

Faktum är till och med att RA är C&C:s prolog.

Remember Kane.

Inaktiv

Lägg ner hela EA bara.

Medlem
Skrivet av Luciphear:

EA förvånar mig något oerhört just nu. De vågar faktiskt lägga ner spelet?! Helt enkelt för DÅLIGT...från EA?! DÅLIGT? När har det tidigare hindrat dom?

*slow clap*

Hoppas att de plockar upp Generals 2 tankarna igen isåfall - ett ordentligt sådant.

Ja de har ju en eller två gånger helt enkelt skippat att släppa deras NBA spel bara dagar före release, för att spelet vart för dåligt. Så det är absolut inte första gången de gör detta, eller andra gången. De har gjort det förut.

Skrivet av User:

Lägg ner hela EA bara.

Vem ska vi klaga på då?


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Inaktiv
Skrivet av walter_iego:
Skrivet av User:

Lägg ner hela EA bara.

Vem ska vi klaga på då?

Activision och Blizzard.

Medlem
Skrivet av DAoG:
Skrivet av Deli:

skit i CC, ge mig ett nytt Red Alert i stil med ettan eller tvåan!!

Red Alert är C&C. första spelet "Red Alert" heter förtusan C&C : Red Alert.

Ja men C&C och C&C: RA är två olika IP'n för det. Typ som Battlefield Bad Company och Battlefield "whatever"

Skrivet av Raklödder:
Skrivet av walter_iego:
Skrivet av User:

Lägg ner hela EA bara.

Vem ska vi klaga på då?

Activision och Blizzard.

Haha, OK


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av Loxus:
Skrivet av Chomag:
Skrivet av Luciphear:

EA förvånar mig något oerhört just nu. De vågar faktiskt lägga ner spelet?! Helt enkelt för DÅLIGT...från EA?! DÅLIGT? När har det tidigare hindrat dom?

*slow clap*

Hoppas att de plockar upp Generals 2 tankarna igen isåfall - ett ordentligt sådant.

Nog för att man kan hacka och skälla på EA, men nån måtta får det vara.

Säg mig vilka EA spel som är genuint dåliga de senaste 5 åren?

Några förslag:

Sim City
Syndicate
Darkspore
Need For Speed: The Run
The Sims Medieval

Ska jag fortsätta? Kan säkert hitta fler.

Glöm inte Command & Conquer 4: Tiberian Twilight, det värsta och mest hatade C&C spelet genom tiderna.

Skriv svar