Fragzone – Öppna världar och svenskt i Witcher 3

Robot
Fragzone – Öppna världar och svenskt i Witcher 3

Frihet är underbart, men den har ett pris. Är priset värt att betala, undrar Fragzone-panelen innan den letar upp svensken som gör The Witcher 3 till ett av historiens snyggaste spel.

#grand-theft-auto-v, #gta-iii, #arma-3, #far-cry-3, #la-noire, #the-crew, #the-witcher-3, #cd-projekt, #pc-gamer, #datormagazin


Fragzone – Öppna världar och svenskt i Witcher 3

Fragzone förgyller alltid min dag!


signatur

Mess with the best, die like the rest. ^^

Medlem

Oh vad sjukt taggad man blir på Witcher 3 då

Medlem
Skrivet av ThePunisher_313:

Fragzone förgyller alltid min dag!

Och det är tyvärr bara en gång i veckan då.

Medlem

Bra avsnitt som bjöd på många skratt. Är koppen fortfarande försvunnen ?

ELF
Medlem

Riktigt trevligt avsnitt.

Håller för övrigt med ZZ Top snubben om det han sa. Vad skulle kunna ersätta mus och tangentbord som är minst lika bra?


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem

Haha, Christer Engström är ju ett geni!

Jag håller för övrigt med om öppna världar med platta texturer och stängda dörrar. Då föredrar jag i alla fall själv den semi-öppna approachen i The Witcher till exempel.

Medlem

Bra avsnitt... och nu har jag fått den här låten i hjärnan igen x)

Medlem
Medlem

Jag har en tendens att varje program nicka till då jag ser på Fragzone.

Medlem

Ett av de bättre avsnitten. Något spretigt ibland.

Angående öppna världar, jag får för mig att det här var mitt första riktiga (I någon form av 3D)

Medlem

ja, det är härligt att man får ett fragzone-avsnitt varje torsdag


signatur

Filosofi: "Ett bra spel är ett bra spel oavsett ålder eller utvecklare"

Medlem

Skapade en forum-tråd om just speltrender för ett tag sedan, kul att se Fragzone ta upp samma ämne! Själv har jag börjat gräma mig över en anti-trend, en tillintetgörelse av något som nog bidrog enormt till mitt spelintresse (och många lästa PC-gamer), nämligen DEMOS.

Visst, för utvecklarna och utgivarna är det mer lönsamt att inte låta spelare prova spelet gratis innan, för om spelet suger vill ju ingen köpa det. Därför hypar man istället, och låter folk betala fullpris för ett spel som de kanske inte ens kommer fastna för, vilket gör alla glada, nöjda och benägna till att skåla med champagne... förutom kunderna. Just i en tid när skribenter får ta så mycket skit för att deras recensioner inte är "objektiva" och när det klagas mer än någonsin på spelforumen kring spel och hur besvikna vissa spelare är... just nu hade demos behövts om något. De fungerade ju som en sorts kvalitetskontroll, gillade man första smakbiten så slog man till och köpte hela tårtan. Visst, ibland var resten av tårtan rutten och möglig, men det känns som att risken var mindre. Man fick i alla fall skapa sig en egen uppfattning kring spelets gameplay, känsla och utvecklarnas vision.

Nej, demos är en anti-trend. Total-ute. Bortglömt. Förvisat till Nangiala. Upplöst i evigheten... tyvärr.

Tack och hej. Det var allt för mig. Snöslunga.

Inaktiv

Galet vad mysiga torsdagarna har blivit. tack FZ!
Har kommit underfund med att det är programledarna som är största anledningen till att jag gillar det så mycket. Hela programmen känns så avslappnat och inte så krystade som program ofta kan bli. FZ känns hemlagat. typ.

Hade hoppats på fler tips från "tve-skägg" dock...

Medlem
Skrivet av Mabec:

Ett av de bättre avsnitten. Något spretigt ibland.

Angående öppna världar, jag får för mig att det här var mitt första riktiga (I någon form av 3D)
http://www.markstockton.com/forum/oc1.jpg

My god, vad hete det spelet, Ser det framför mig men kan inte komma på vad det heter

Medlem
Skrivet av nilfisk:
Skrivet av Mabec:

Ett av de bättre avsnitten. Något spretigt ibland.

Angående öppna världar, jag får för mig att det här var mitt första riktiga (I någon form av 3D)
http://www.markstockton.com/forum/oc1.jpg

My god, vad hete det spelet, Ser det framför mig men kan inte komma på vad det heter

Det hette Outcast. Tror utvecklarna håller på med ett nytt i CryEngine: http://www.openoutcast.org/wp/

"Det heter Outcast och är världens bästa spel", menar ni förstås.
Det är inte samma utvecklare som gör Legacy of the Yods, men rester av dem (Appeal i Belgien) lyckades nyligen köpa tillbaka rättigheterna till spelet och jobbar på en riktig uppföljare.

Timosaki:
Fler tips som i mer av den där skäggige drufsen, eller som i att han inte sade så mycket vettigt?


signatur
Medlem

Bra jobbat av er med Fragzone serien den är kanon!! hoppas att ni kommer göra många avsnitt framöver!

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av anon_165499:

Galet vad mysiga torsdagarna har blivit. tack FZ!
Har kommit underfund med att det är programledarna som är största anledningen till att jag gillar det så mycket. Hela programmen känns så avslappnat och inte så krystade som program ofta kan bli. FZ känns hemlagat. typ.

Hade hoppats på fler tips från "tve-skägg" dock...

Eller kanske kiosklagat?


signatur
Medlem

Fasen vad jag älskar FZ

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av KaptenKanel:

Fasen vad jag älskar FZ

Vi älskar er! På det platoniska sättet såklart, spelen är och förblir våra partners.


signatur
Frilansare

Tack för allt beröm! Ni som gillar, sprid gärna vidare på fejan och twitter. Vi vill att fler ska kunna titta!

k3m
Medlem

mycket bra avsnitt. det var lugnt och äkta...

Medlem

Härligt avsnitt! Ser fram emot Witcher 3 men är lite skraj för att det är för mycket "kvantitet" och för lite "kvalitet", som ni nämnde som farhågor i början på programmet när det gällde öppna världar. Har stor tillförlit till CDProjekt, men man har ju blivit besviken på många andra stora spelutvecklare genom åren...

Medlem
Skrivet av Xzander:
Skrivet av nilfisk:
Skrivet av Mabec:

Ett av de bättre avsnitten. Något spretigt ibland.

Angående öppna världar, jag får för mig att det här var mitt första riktiga (I någon form av 3D)
http://www.markstockton.com/forum/oc1.jpg

My god, vad hete det spelet, Ser det framför mig men kan inte komma på vad det heter

Det hette Outcast. Tror utvecklarna håller på med ett nytt i CryEngine: http://www.openoutcast.org/wp/

Det är alltså en mod, inget officiellt.
Jag ska släppa in dig på en liten hemlighet, jag är med i teamet som Alpha/Beta/Whatever-testare

Also, insta laugh:

Inaktiv

Det här om att fylla med innehåll:
Jag uppskattar att det finns återvändsgränder och ställen som bara existerar utan någon mening. Du kanske hittar lite ammunition eller nått men det är inte en del av någonting större. Det ger mig en känsla av realism, att det inte är helt regisserat.

Grymt bra avsnitt! Hoppas att ni fortsätter att inkludera intervjuer med andra medlemmar av FZ/PC Gamer-redaktionen. Raljeringarna är vanligtvis min favoritdel men det här var ännu bättre.

Medlem

Första avsnittet jag sett faktiskt, gillar det!


signatur

"Blott den är vis som förstår att han inget begriper"

Medlem

Intressant och skönt avsnitt! Gillar när ni pratar om för- och nackdelar med diverse teman som dyker upp i spel, och jag tror just öppna världar är något som behöver lyftas fram i diskussionen.

Det enda mer konkreta sämre delen jag kan se med öppna världar, som jag själv tycker blir väldigt jobbiga väldigt fort, är när man märker att krativiteten dör ut, och man möter samma monster i varje dungeon man besöker. Grottor i spel är alltid min största mardröm, för att de nästan aldrig lyckas förvåna mig, bara tråka ut mig. Jag älskar ju spel som Skyrim, men i slutet kunde jag drömma mardrömmar om Draugs, för att det blev lidande av ren tristess.

Det enda som egentligen intresserar mig på riktigt är en story om eller med karaktärer jag bryr mig om, och jag vill att möten med karaktärer ska ha betydelse. Och självklart blir det en utmaning när det ska vara enorma världar. För mig blir det nog ändå oftare så att oavsett typ av spelvärld jag utforskar, så är spelen jag spelar om del som har en tydligare story-driven handling, om den berör mig. Tuff utmaning för utvecklare helt enkelt!

Medlem

Vad är det för spel man ser en glimt av vid 27:23?

12
Skriv svar