The Stanley Parable

Robot
The Stanley Parable

Ett spel som pekar ut det meningslösa i andra spel, hur meningsfullt är det? Vi har lyckats motivera oss att testa.

#the-stanley-parable, #save-the-date


Medlem
The Stanley Parable

Jag hade gärna sett en andra åsikt. För man behöver fler åsikter till det här spelet

Medlem

Jag kan nog hålla med om det mesta här, vart lite besviken just över meningslösheten. Säger inte mer då det spoilar

Medlem

Jag tyckte spelet var riktigt underhållande. Dels för monologerna som är väldigt inlevelsefulla och dynamiska, men också p.g.a. de många valmöjligheterna.

Spelet kändes dock lite kort och olönsamt. Efter bara ungefär 1½ timma hade jag kommit över de flesta valmöjligheterna; det var dock de roligaste 1½ timmarna på länge, och jag har svårt att minnas sist jag satt för mig själv och skrattade högt åt ett spel.

Jag kommer rekommendera spelet till andra, men det känns tyvärr inte som att det var värt de ~80:- jag spenderade på spelet.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

Helt nöjd med spelet, funkar prima i 3D också.

Medlem

Bästa var ju när man

hamnade i Half Life, narratiorn börja stamma och allt bara spåra ur totallt

, det slutet alltså... holy shit!

Medlem

Vad är bättre än en torr britt? Två torra britter!
http://www.youtube.com/watch?v=_6WpW_P8HK8
(lite spoilers i den)

Medlem

Jag laddade ner demot och spelade det nyss och nu måste jag köpa det!


signatur

I am the Milkman. My milk is delicious

Skribent

Jag tycker The Stanley Parable är smått fantastiskt. Gillar själva resan skarpt. Nyfikenheten kittlas ordentligt! Men jag tycker också att de borde knyta ihop säcken med manus och budskap lite bättre. Spelet hade lätt kunnat vara dubbelt så långt.


signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

Medlem

Har suttit och dragit igenom det allra mesta av vad The Stanley Parable har att erbjuda nu och jag skulle verkligen vilja rekommendera det. Personligen vill jag nog ge det en stark fyra.

Medlem

Jag är nu din inre monolog... Köp spelet om du gillar att kastas mellan mentala härdsmältor och ren eufori.Fick mig att känna mig som ett barn på nytt och fick mig att reflektera över min egen verklighetsuppfattning. Desto mindre man vet innan desto bättre.


signatur

Programmer: an organism that turns coffein into software. Trollar och Trixar Bloggen

Inaktiv

Vi är varandras spegelbilder.

Medlem

Det förtjänar egentligen inget betyg alls. Eller alla betyg. Eller gör det det? Det är en tankenöt till spel, men inte mycket mer än så - det är långtifrån lika djupt (vad gäller miljö, backstory, karaktär(er) o.s.v.) som Portal-spelen, exempelvis, vilket är synd.
Potentialen att bygga vidare på denna mindf*** till spel finns definitivt, men spelet tar det långtifrån fullt ut.

En bra början på en tankeomkastning i alla fall, en stark trea i mina ögon.


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem

Rolig idé men alldeles för kort. Man spelar igenom det mesta på ~2 timmar.

Medlem

3/5 är för lite. 7/10 hade varit bättre.


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

1
Skriv svar