Jämför pc- och konsolversionen av Battlefield 4

Robot
Jämför pc- och konsolversionen av Battlefield 4
Medlem
Jämför pc- och konsolversionen av Battlefield 4

FZ, pushing the limits like none other!

Känns ganska meningslöst att jämföra om det är Beta-versionen fortfarande.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Hoppas man kan hoppa in på någon gratis server och kolla ifall datorn pallar trycker när det väl släpps. Verkar ju helt random ifall det är spelbart för många spelare atm

Medlem
Skrivet av walter_iego:

Känns ganska meningslöst att jämföra om det är Beta-versionen fortfarande.

Och hur ofta/mycket ändras grafiken från beta till release? Tror knappast dom kommer med någon mirakelpatch inom 13 dagar.

Medlem
Skrivet av Bolleh:
Skrivet av walter_iego:

Känns ganska meningslöst att jämföra om det är Beta-versionen fortfarande.

Och hur ofta/mycket ändras grafiken från beta till release? Tror knappast dom kommer med någon mirakelpatch inom 13 dagar.

Nu vet jag inte hur det är med bf4, men en beta brukar väl oftast vara några månader gammal kod? Men jag tvivlar ju starkt på att konsolerna kommer i närheten av vad en gaming pc klarar av.

Medlem

"DICE: Jämför inte BF4 versionerna"
"FZ: Jämför BF4 versionerna"

Medlem
Skrivet av Biggles:

FZ, pushing the limits like none other!

http://www.youtube.com/watch?v=ektanpH6NMQ

Inaktiv

Spelet blir lika dåligt oavsett plattform; men fortsätt ni att arbeta på Battlefield 17: Premium istället.

Medlem
Medlem

Fattar inte varför Friendly fire verkar vara "av" som standard i BF. El Retardo.

Medlem
Skrivet av chrisragnar:

Fattar inte varför Friendly fire verkar vara "av" som standard i BF. El Retardo.

TBH har jag vant mig vid det här laget...har spelat en hel del BF2 FH, och det är ärligt talat irriterande att bli dödad helt random av en lagkamrat som inte tog sig tiden att kasta ett extra ögonkast.

Medlem

Haha, men det hade varit lite roligare om ni hade haft rubrikerna efter varandra. Eller är det bara jag som har så dålig humor?

Medlem
Skrivet av BubbeZ:
Skrivet av Bolleh:
Skrivet av walter_iego:

Känns ganska meningslöst att jämföra om det är Beta-versionen fortfarande.

Och hur ofta/mycket ändras grafiken från beta till release? Tror knappast dom kommer med någon mirakelpatch inom 13 dagar.

Nu vet jag inte hur det är med bf4, men en beta brukar väl oftast vara några månader gammal kod? Men jag tvivlar ju starkt på att konsolerna kommer i närheten av vad en gaming pc klarar av.

Man körde nu på en build från E3. Då var det knappt färdigt:P

Medlem

FZ biggest trolls since 1996 baby!

Medlem

Vore ju skandal om man inte fick något mer till pc - då den kostar 2-4 ggr mer än konsoll, även nextgen.

Det är ju som om volvo skulle jämföras med bmw eller merdedes. Smakar det så kostar det.

Men konsoll passar mig finfint - fast jag kör inte volvo.

Medlem
Skrivet av Raklödder:

Spelet blir lika dåligt oavsett plattform; men fortsätt ni att arbeta på Battlefield 17: Premium istället.

Ännu ett inbitet BF2 fan som är upprörd över att BF3 och 4 inte liknar ditt favvospel mer? Detta är inte den första tråden jag sett dig ge exakta samma kommentar...

Inaktiv

BF var bra 1942. Såhär runt 70 år senare är det bara tanklös peka-klickaskit. Att spelet finns till konsol säger allt amigos. Hör mina ord, säg nej till EA och det mediokra innehåll de försöker proppa i era arma huvuden.


signatur

Heja Syrien och Bashar Al-Assad! Ner med Al-Ciada!
-- Du får inte tumma ditt egna inlägg --

Inaktiv
Skrivet av Khorney:
Skrivet av Raklödder:

Spelet blir lika dåligt oavsett plattform; men fortsätt ni att arbeta på Battlefield 17: Premium istället.

Ännu ett inbitet BF2 fan som är upprörd över att BF3 och 4 inte liknar ditt favvospel mer? Detta är inte den första tråden jag sett dig ge exakta samma kommentar...

Att det säljer bevisar ju att de gör något rätt.

Inaktiv
Skrivet av Khorney:
Skrivet av Raklödder:

Spelet blir lika dåligt oavsett plattform; men fortsätt ni att arbeta på Battlefield 17: Premium istället.

Ännu ett inbitet BF2 fan som är upprörd över att BF3 och 4 inte liknar ditt favvospel mer? Detta är inte den första tråden jag sett dig ge exakta samma kommentar...

Battlefield 2 är ren skit; spelar Project Reality: BF2.

Inaktiv
Skrivet av Grimley:
Skrivet av Khorney:
Skrivet av Raklödder:

Spelet blir lika dåligt oavsett plattform; men fortsätt ni att arbeta på Battlefield 17: Premium istället.

Ännu ett inbitet BF2 fan som är upprörd över att BF3 och 4 inte liknar ditt favvospel mer? Detta är inte den första tråden jag sett dig ge exakta samma kommentar...

Att det säljer bevisar ju att de gör något rätt.

Cigaretter, och konsoler, säljer också. Du överskattar dina medmänniskor.


signatur

Heja Syrien och Bashar Al-Assad! Ner med Al-Ciada!
-- Du får inte tumma ditt egna inlägg --

Medlem
Skrivet av Biggles:

FZ, pushing the limits like none other!

Dock var det gamestop som har laddat upp klippet.

Medlem

Största lahollet på länge.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Skrivet av Jakobinklubben:
Skrivet av Grimley:
Skrivet av Khorney:
Skrivet av Raklödder:

Spelet blir lika dåligt oavsett plattform; men fortsätt ni att arbeta på Battlefield 17: Premium istället.

Ännu ett inbitet BF2 fan som är upprörd över att BF3 och 4 inte liknar ditt favvospel mer? Detta är inte den första tråden jag sett dig ge exakta samma kommentar...

Att det säljer bevisar ju att de gör något rätt.

Cigaretter, och konsoler, säljer också. Du överskattar dina medmänniskor.

Vad är det för fel på cigg nu då?

Inaktiv
Skrivet av Krycka:
Skrivet av Jakobinklubben:
Skrivet av Grimley:
Skrivet av Khorney:
Skrivet av Raklödder:

Spelet blir lika dåligt oavsett plattform; men fortsätt ni att arbeta på Battlefield 17: Premium istället.

Ännu ett inbitet BF2 fan som är upprörd över att BF3 och 4 inte liknar ditt favvospel mer? Detta är inte den första tråden jag sett dig ge exakta samma kommentar...

Att det säljer bevisar ju att de gör något rätt.

Cigaretter, och konsoler, säljer också. Du överskattar dina medmänniskor.

Vad är det för fel på cigg nu då?

Det är just det jag menar, och är inget att skämta bort. Hela samhället är inställt på att, för allas bästa, var för sig, få bort det beteendet, ändå väljer några att göra tvärtemot bara för att. Handlingen förstör sitt eget syfte, att röka för att "vara" coolare, eller spela häftiga spel på konsoler med ännu häftigare namn, strävan efter "coolhet", är själva grunden i sin egen mesighet. Det krävs karaktär för att inte spela konsol eller ha kepsen bak och fram i samband med brallor som inte når högre än knäna, och stå för det. Det är att vara cool.


signatur

Heja Syrien och Bashar Al-Assad! Ner med Al-Ciada!
-- Du får inte tumma ditt egna inlägg --

Medlem

Jag tror PS3 och XBOX360 spel kommer sälja dåligt, även BF4 och COD: Ghosts, för att de flesta väntar på nästa generationens konsoler Xbox:One och PS4. När de släpps, de kommer BF4 sälja som smör också. Däremot, PC kommer alltid ha den bästa grafiken och kommer vara bäst på multiplayer för att grafikort på PC utvecklas hela tiden.

Det går inte uppdatera konsol på samma sätt än PC. Däremot, konsol kan man spela med större skärm, ofta vardagsrum TV:n, i alla fall så länge innan Steam OS kommer.

Inaktiv

Vill du, tveksamt nog, spela på "större skärm", går det utmärkt att koppla TVn till datorn. Haken är att skärmen oftast är sämre än datorskärmar (som man inte hämtar på loppis), och var är x1200-formatet?

Touché konsolist !


signatur

Heja Syrien och Bashar Al-Assad! Ner med Al-Ciada!
-- Du får inte tumma ditt egna inlägg --

Medlem

Att de ens jämför grafiska delen mellan de olika versionerna i videoform på YouTube då bitraten är katastrofalt dålig. Bättre med bilder i 720p för konsollerna och 1080/1440p på pc

Medlem
Medlem

Haha, ja cigg och konsoler är tydligen på ungefär samma nivå för de mest inbitna PC-spelarna.

Jag antar att det är lite som att både röka en cigg emellanåt och motionera regelbundet isåfall för oss som faktiskt, hör och häpna, både gillar konsoler och pc?

123
Skriv svar