Dice: Jämför inte Battlefield 4 till konsol med pc

Robot
Dice: Jämför inte Battlefield 4 till konsol med pc
Medlem
Dice: Jämför inte Battlefield 4 till konsol med pc

Finns det faktiskt personer som tar illa upp att deras 8 år gamla hårdvara inte presterar som en hårdvara som kom för 1-2 år sedan?

Vart finns dessa idioter..

Det lilla roliga i det hela är ju att PC spelarna i BF3 skrek att DICE inte brydde sig om PC versionen eftersom den var konsolskadad. med trista och små banor.

och JA, BF3 var en konsolport, googla det.

Medlem

"och därför drog slutsatsen att Dice inte bryr sig om konsoler."

Vad jag läst så är det väl mer tvärt om, att folk säger att de inte bryr sig om PC?

Själv är jag inte en av de som klagar. Jag förhandsbokade efter Betan och är riktigt peppad.

Medlem

Vad är det för jävla idioter då som inte fattar att konsol-hårdvaran är utdaterad och inte längre pallar att rendera lika bra grafik som på pc.

Medlem

Vilka puckon (förlåt) jämför grafiken på en konsol som har flera år gammal hårdvara med de begränsningar som det innebär med grafiken på en PC där man kan uppgradera i alla fall två ggr per år och därmed kunna pressa ut mer och mer kraft hela tiden? Är det inte ganska så självklart att grafiken på en PC kan bli (notera kan, inte "alltid är") bättre?


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Låt oss jämnföra BF4 med BF3 istället.

Oh wait

Medlem
Skrivet av Securion:

Låt oss jämnföra BF4 med BF3 istället.

Oh wait

Dum kommentar, säkert en sån som du som klagade till DICE ang konsolversionen :ppppPPPppPppPPp

Ren grafikmässigt, sure.. BF4 är inte ett stort steg, men allt det andra har förändrats väldigt mycket.

Medlem
Skrivet av Securion:

Låt oss jämnföra BF4 med BF3 istället.

Oh wait

Om du inte anser att något har förändrats har du uppenbarligen inte spelat BF4-betan. Det är en helt annan känsla i fyran. Snälla sluta whina över detta någon gång..


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem

Vill man ha den snyggaste versionen, spela på PC.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

"Spelet såg även fantastiskt ut på Playstation 3 och Xbox 360" HAHAHA!

Medlem

tillslut tröttnar dice på allt klagande å bf5 blir till my little pony huggingfield bara för att jävlas


signatur

always use the nubs for cover

Medlem
Skrivet av Stag:
Skrivet av Securion:

Låt oss jämnföra BF4 med BF3 istället.

Oh wait

Om du inte anser att något har förändrats har du uppenbarligen inte spelat BF4-betan. Det är en helt annan känsla i fyran. Snälla sluta whina över detta någon gång..

Jag började spela BF4 betan med den inställningen att det va BF3.5

Men efter någon timme så insåg man att spelet va en klar förbättring på nästan alla punkter och jag måste vara en av de få som älskade guided RPG som krävde teamwork för att det ska funka!

Medlem

Bra att du såg ljuset!

Kan dock meddela att RPG inte kommer ha lockon i BF4. Det var endast så i BF4 Beta för att man inte hade något annat lock-on vapen lämpligt för betan, om jag förstod det rätt.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem
Skrivet av Securion:

Låt oss jämnföra BF4 med BF3 istället.

Oh wait

Ska bli!

Grafik:
Ganska jämlika. Battlefield 4 tycker jag har sneppet bättre, inte så att det står ut oerhört från Battlefield 3 men det är vissa mindre detaljer. Gillar dock detaljrikedommen mer i Battlefield 4(trots att det var en enda karta under Betan).

Ljud:
Kan direkt säga att jag föredrar Battlefield 4 oerhört här. Battlefield Bad Company 2 och Battlefield 3 hade så mycket väsen att jag eventuellt fick huvudvärk. Visst att krig låter mycket men det var ett störande ljud. BF4 tycks ha rättat till detta utan att dämpa ljudeffekterna på något vis, det är mycket action hela tiden men inte irriterande. Dessutom mycket bättre ljudeffekter rent allmänt, det jag la märke till som mest var när jag blev beskjuten i en helikopter(passagerare där baktill i en transporthelikopter).

Balansering:
Mycket bättre om jag får säga det själv. Recons har nu ett syfte och fordon känns bättre balanserade. Gillar att det tar sån tid att få mer ammunition. Visst, finns saker och ting som behöver putsas men det är förväntat.

Kartan:
Tja, fanns trots allt bara en i Betan. Jag gillar den! Visst, det är inte samma destruktion som i Bad Company 2 men det behövs inte tycker jag. Levolution är inte där för en "Wow-factor", utan för att ändra hur kartan känns och hur striderna påverkas - vilket det gör. Hela kartan fylls med smuts, det blir betydligt svårare att se osv. Ska bli intressant att se vad fler kartor har att erbjuda, hoppas på drastiska förändringar!

(Märkte även små detaljer, som där du kan spränga hål i marken som en alternativ ingång, eller vid basen närmst Kinas startpunkt. Du kan spränga bort en pelare för att öppna upp fler vägar upp på andra våningen etc.)

Sen finns det ju funktioner som inte vi fick ta del utav i Betan:
Commander, fordon, kartor, unlocks osv...

Så jämfört med Battlefield 3 - Oerhört mycket bättre. Detta är vad BF3 borde ha varit från första början, glad att de lärt sig av BF3.

Medlem
Skrivet av Holmann:
Skrivet av Stag:
Skrivet av Securion:

Låt oss jämnföra BF4 med BF3 istället.

Oh wait

Om du inte anser att något har förändrats har du uppenbarligen inte spelat BF4-betan. Det är en helt annan känsla i fyran. Snälla sluta whina över detta någon gång..

Jag började spela BF4 betan med den inställningen att det va BF3.5

Men efter någon timme så insåg man att spelet va en klar förbättring på nästan alla punkter och jag måste vara en av de få som älskade guided RPG som krävde teamwork för att det ska funka!

Var också extremt tveksam efter alla cheesy videos de släppte med folk som pratade om deras "Battlefield moments" eller vad det nu var. Nu är jag ledsen över att betan är slut och att jag måste vänta på release för att spela igen!

Medlem
Skrivet av Ztreek:

Finns det faktiskt personer som tar illa upp att deras 8 år gamla hårdvara inte presterar som en hårdvara som kom för 1-2 år sedan?

Vart finns dessa idioter..

Det lilla roliga i det hela är ju att PC spelarna i BF3 skrek att DICE inte brydde sig om PC versionen eftersom den var konsolskadad. med trista och små banor.

och JA, BF3 var en konsolport, googla det.

Det var nog snarare PC spelarna som jämför PC versionen med PS3/360 versionen. Dom som väljer att spela på PS3 väljer nog inte spelet på grund av grafiken.

Bara kolla inläggen här så får man snabbt en bild vilka det är som jämför:
""Spelet såg även fantastiskt ut på Playstation 3 och Xbox 360" HAHAHA!"

"Vill man ha den snyggaste versionen, spela på PC."

Att så många jämför sin PC versionen med konsol versionen ligger nog i samma tankesätt som min pappa är starkare än din pappa.

Jag spelar BF3 på PC för att spelet är snyggare och flyter bättre men jag går inte på ett forum och skrattar eller påpekar det åt konsolägarna som många PC-spelare gör.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem

Bra skrivet Marcus.

Det känns helt irrelevant att jämföra konsol-versionerna och PC. Jag spelar på PC då jag är helt handikappad på att sikta i first person på en konsol, samt att jag gillar grafik-prestanda ration på PC. Andra trycker annorlunda, svårare än så är det inte.

Så kan vi inte bara skippa hela den figthen?


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Ztreek:

Finns det faktiskt personer som tar illa upp att deras 8 år gamla hårdvara inte presterar som en hårdvara som kom för 1-2 år sedan?

Vart finns dessa idioter..

Det lilla roliga i det hela är ju att PC spelarna i BF3 skrek att DICE inte brydde sig om PC versionen eftersom den var konsolskadad. med trista och små banor.

och JA, BF3 var en konsolport, googla det.

Det var nog snarare PC spelarna som jämför PC versionen med PS3/360 versionen. Dom som väljer att spela på PS3 väljer nog inte spelet på grund av grafiken.

Bara kolla inläggen här så får man snabbt en bild vilka det är som jämför:
""Spelet såg även fantastiskt ut på Playstation 3 och Xbox 360" HAHAHA!"

"Vill man ha den snyggaste versionen, spela på PC."

Att så många jämför sin PC versionen med konsol versionen ligger nog i samma tankesätt som min pappa är starkare än din pappa.

Jag spelar BF3 på PC för att spelet är snyggare och flyter bättre men jag går inte på ett forum och skrattar eller påpekar det åt konsolägarna som många PC-spelare gör.

Själv spelar man på PC mest p.g.a. att jag har inställningen att FPS ska spelas på PC och att jag kan inte spela fps på en handkontroll!

Testade spela CoD på PS3 en gång och jag har nog aldrig sett så mycke mark och himmel som då!

Medlem
phi
Medlem
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Ztreek:

Finns det faktiskt personer som tar illa upp att deras 8 år gamla hårdvara inte presterar som en hårdvara som kom för 1-2 år sedan?

Vart finns dessa idioter..

Det lilla roliga i det hela är ju att PC spelarna i BF3 skrek att DICE inte brydde sig om PC versionen eftersom den var konsolskadad. med trista och små banor.

och JA, BF3 var en konsolport, googla det.

Det var nog snarare PC spelarna som jämför PC versionen med PS3/360 versionen. Dom som väljer att spela på PS3 väljer nog inte spelet på grund av grafiken.

Bara kolla inläggen här så får man snabbt en bild vilka det är som jämför:
""Spelet såg även fantastiskt ut på Playstation 3 och Xbox 360" HAHAHA!"

"Vill man ha den snyggaste versionen, spela på PC."

Att så många jämför sin PC versionen med konsol versionen ligger nog i samma tankesätt som min pappa är starkare än din pappa.

Jag spelar BF3 på PC för att spelet är snyggare och flyter bättre men jag går inte på ett forum och skrattar eller påpekar det åt konsolägarna som många PC-spelare gör.

Får nog hålla med dig i det här fallet.

Själv spelar jag BF3/BF4 på konsol och trivs bra med det även fast jag vet att det ser mycket bättre ut på PC. Däremot är jag imponerad över att DICE lyckats få spelen att se så pass bra ut som de gör med den begränsade hårdvaran och kan alltså uppskatta grafiken och säga att det ser bra ut. För att vara ett konsolspel alltså.

Det är precis som du säger att det är mestadels PC-spelare som orkar jämföra versionerna och sedan klanka ner på konsolversionerna medan konsolspelare inte kunde bry sig mindre.

Man får lite känslan av det är småpojkar med mindervärdeskomplex som sitter och spammar "Glorious PC gaming master race"-bilder på forumen.

Inaktiv

Spelet är lika dåligt oavsett plattform; men fortsätt ni att arbeta på Battlefield 17: Premium istället.

Medlem
Skrivet av Luciphear:
Skrivet av Securion:

Låt oss jämnföra BF4 med BF3 istället.

Oh wait

Ska bli!

Grafik:
Ganska jämlika. Battlefield 4 tycker jag har sneppet bättre, inte så att det står ut oerhört från Battlefield 3 men det är vissa mindre detaljer. Gillar dock detaljrikedommen mer i Battlefield 4(trots att det var en enda karta under Betan).

Ljud:
Kan direkt säga att jag föredrar Battlefield 4 oerhört här. Battlefield Bad Company 2 och Battlefield 3 hade så mycket väsen att jag eventuellt fick huvudvärk. Visst att krig låter mycket men det var ett störande ljud. BF4 tycks ha rättat till detta utan att dämpa ljudeffekterna på något vis, det är mycket action hela tiden men inte irriterande. Dessutom mycket bättre ljudeffekter rent allmänt, det jag la märke till som mest var när jag blev beskjuten i en helikopter(passagerare där baktill i en transporthelikopter).

Balansering:
Mycket bättre om jag får säga det själv. Recons har nu ett syfte och fordon känns bättre balanserade. Gillar att det tar sån tid att få mer ammunition. Visst, finns saker och ting som behöver putsas men det är förväntat.

Kartan:
Tja, fanns trots allt bara en i Betan. Jag gillar den! Visst, det är inte samma destruktion som i Bad Company 2 men det behövs inte tycker jag. Levolution är inte där för en "Wow-factor", utan för att ändra hur kartan känns och hur striderna påverkas - vilket det gör. Hela kartan fylls med smuts, det blir betydligt svårare att se osv. Ska bli intressant att se vad fler kartor har att erbjuda, hoppas på drastiska förändringar!

(Märkte även små detaljer, som där du kan spränga hål i marken som en alternativ ingång, eller vid basen närmst Kinas startpunkt. Du kan spränga bort en pelare för att öppna upp fler vägar upp på andra våningen etc.)

Sen finns det ju funktioner som inte vi fick ta del utav i Betan:
Commander, fordon, kartor, unlocks osv...

Så jämfört med Battlefield 3 - Oerhört mycket bättre. Detta är vad BF3 borde ha varit från första början, glad att de lärt sig av BF3.

Låter som saker som kunde ingå i en patch tycker jag.

Medlem
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Ztreek:

Finns det faktiskt personer som tar illa upp att deras 8 år gamla hårdvara inte presterar som en hårdvara som kom för 1-2 år sedan?

Vart finns dessa idioter..

Det lilla roliga i det hela är ju att PC spelarna i BF3 skrek att DICE inte brydde sig om PC versionen eftersom den var konsolskadad. med trista och små banor.

och JA, BF3 var en konsolport, googla det.

Det var nog snarare PC spelarna som jämför PC versionen med PS3/360 versionen. Dom som väljer att spela på PS3 väljer nog inte spelet på grund av grafiken.

Får väll gå emot strömmen och säga att denna del av inlägget verkar inte vettig.
Dice sa att folk var "upprörda" och tyckte att dice inte brydde sig om konsol, då spelet var snyggare på PC.

Följande är 2st påhittade kommentarer om hur jag föreställer mig att kommentarerna på forumet skulle kunna se ut.

Det första är en tolvårig konsol spelare, och hans kommentar till att spelet ser bättre ut på PC
"Fu dice and your shitty console port, why the fuck does the game look so much better on pc, you don't give a shit about console you fucks"

Det andra är en tolvårig Pc spelare, och hans kommentar till at spelet ser bättre ut på PC.
"Haha you fucking morons, Pc is much better in every way. BF3 looks way better on pc than on fagy console.

Om nu Dice fått uppfattningen om att folk Gnällde, på att pc versionen var snyggare, så antar jag att de kommentarer de syftar på är Alternativ 1.

Ifall det hade varit som du tror, att det bara var pc elitister som retade konsol spelare, varför skulle dice fått uppfattningen att folk gnällde på dem?


signatur

Rwa?

Medlem
Skrivet av Ztreek:

Finns det faktiskt personer som tar illa upp att deras 8 år gamla hårdvara inte presterar som en hårdvara som kom för 1-2 år sedan?

Vart finns dessa idioter..

Det lilla roliga i det hela är ju att PC spelarna i BF3 skrek att DICE inte brydde sig om PC versionen eftersom den var konsolskadad. med trista och små banor.

och JA, BF3 var en konsolport, googla det.

Haha, ja! Nötter som köper en Fiat och gnäller att den inte presterar som en Koenigsegg.


signatur

Jag hatar dina åsikter, och är beredd att döda för att slippa höra dem.

Medlem
Skrivet av conthox:

Vilka puckon (förlåt) jämför grafiken på en konsol som har flera år gammal hårdvara med de begränsningar som det innebär med grafiken på en PC där man kan uppgradera i alla fall två ggr per år och därmed kunna pressa ut mer och mer kraft hela tiden? Är det inte ganska så självklart att grafiken på en PC ALLTID är bättre?

Fixed


signatur

Jag hatar dina åsikter, och är beredd att döda för att slippa höra dem.

Medlem

Okej, så länge PC versionen inte kommer lida av att konsol versionen existerar.


signatur

Nämen!

Det tycker inte jag.

Medlem

Betan på ps3 måste sägas va bedRÖVlig, grått grått och mer grått, kommer inte skaffa det till ps3 och kommer provspela det grundligt innan ev köp till ps4.


signatur

Styret upp och däcken ner

Skrivet av Stag:
Skrivet av Securion:

Låt oss jämnföra BF4 med BF3 istället.

Oh wait

Om du inte anser att något har förändrats har du uppenbarligen inte spelat BF4-betan. Det är en helt annan känsla i fyran. Snälla sluta whina över detta någon gång..

Jag spelade betan och nästan det enda jag märkte var att klasserna var ombalanserade och att man kunde rasera en skyskrapa.


signatur

DEHUMANIZE YOURSELF AND FACE TO BLOODSHED

Skrivet av matte851:
Skrivet av Stag:
Skrivet av Securion:

Låt oss jämnföra BF4 med BF3 istället.

Oh wait

Om du inte anser att något har förändrats har du uppenbarligen inte spelat BF4-betan. Det är en helt annan känsla i fyran. Snälla sluta whina över detta någon gång..

Jag spelade betan och nästan det enda jag märkte var att klasserna var ombalanserade och att man kunde rasera en skyskrapa.

Och man har ak5c

12
Skriv svar