Beyond: Two Souls

Medlem

jag förstår inte varför spelet fick så låga betyg det har jo hur djup story somhelst..karaktärerna e hur bra som helst för utom vissa som man bara vill slå i huvudet med en brödkavel.

Grafiken e jo bra..

jag skulle lätt get spelet 5/5..

Medlem

Då har man kört igenom detta, något sent kanske. Vilket konstigt spel och så mycket skräp det är fyllt med.
Det spelar ju till 80% som en förbaskad tech demo "oh titta här vilka realistiska ansikten vi gjort" yes det var kul de tre första gångerna. Men hela tiden ska det hållas på att klippas in till konstiga scener där vi ska se Ellen Paige's ansikte ännu en gång eller någon annan av de otaliga skådisar de har med.
Det är skiiiiiit tråkigt! Berättelsen är ett hafsverk.

Sedan undrar man vad det är med David Cage och unga flickor ?
Scenerna när man spelar som ung flicka är det inte helt lätt att INTE dra paralleller med gammal gubbe kär i flicka. Det är definitivt weirdo på sina ställen och jag funderar lite på vad man tänkte med där.
Väldigt sensuellt mellan ung flicka och gammal man. Jösses!
Och inte är det stop där, i tonåren så visar han inte bara en meningslös duschscen men hela TVÅ!
Jag kan bara tänka mig hur Heavy Rain hade tagits emot om det hade spelat på samma våglängd som man gör i detta spel gör.
Heavy Rain berättade en story, där olika karaktärers öden vävdes samman och det kändes som det flöt på naturligt, karaktärerna kändes trovärdiga. man fick även tid att lära känna varje karaktär på ett sätt som gjorde man hade en idé om vad det var för typer.
I det här spelet så kastades man ofta in i situationer där man skulle agera med någon karaktär som man som spelare inte hade en enda aning om vad det var för typ och jag hade således inga större motiveringar för några av de val jag gjorde.
De krystade "romanserna" som kunde uppstå kändes onödiga. och inget som förde handlingen framåt på något sätt eller att skapa några "band" med andra karaktärer. Man kände dem ju knappt.
Ja det var mycket jäkla larv i det här spelet som inte gjorde något mer än vara utfyllnad.

I allt detta finns ändå en bra idé kring livet och döden. Jag gillar det. Det hade kunnat blivit en otroligt bra upplevelse, men tyvärr är det här spelet en ren sörja.
Scenarion som absolut inte hade behövts, som absolut inte tillför någonting. Dessa skulle ha tagit bort och man skulle ha valt att endast följa "livet/döden" temat och fokuserat på att göra det här till en thriller/skräck historia med sci-fi tema eller så skulle de gjort en "agent" action rökare av det hela.
Som det är nu faller det bara pladask på båda med all smörja som pågår i spelet.

Beyond, i slutändan, känns mer om en tech demo som man försökt maskera som ett spel.

Slutligen, har man inte kört det och kan få det för en billig peng, så sure. Men förvänta dig inte en histora som i Heavy Rain där dina beslut känns betydelsefulla genom spelet. För det hittar du inte här.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

123
Skriv svar